Προς το περιεχόμενο

Η εκπαίδευση στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν βλέπω ανεντιμότητα, καθώς όπως λες κι εσύ δεν υπάρχει δόλος. Επιπλέον δε στέκεται λογικά μια διαφορετική οπτική στο θέμα : είτε ο μαθητής θα έχει αντιγράψει από κάπου (και το νόημα είναι να απαντάει στην ερώτηση διασταυρώνοντας τα ουσιαστικά από κάθε πηγή και όχι να κάνει ξερό copy-paste από αμφίβολης σοβαρότητας κείμενα) είτε θα έχει πάει από μόνος του στο αστεροσκοπείο να πάρει data για τον Πλούτωνα και να τα μεταφράσει με τις γνώσεις ενός αστροφυσικού  ;D (αν συζητάμε για το γεγονός οτι η κοινωνική υποκρισία έχει αλλοιώσει τόσο σοβαρά την πραγματικότητα ώστε να βρεθεί άνθρωπος που να θεωρήσει μια σχολική εργασία ως επιστημονικό τεκμήριο, τότε μιλάμε για διαφορετικό θέμα).

 

Είναι ανέντιμο λοιπόν να γίνεται το ούτως ή αλλως copy-paste (εποικοδομητικό ή στεγνό), απλά αν μάθουμε να βάζουμε και τις πηγές όπως ορίζουν οι κανονισμοί γινόμαστε περισσότερο επιστήμονες? Δεν είναι αυτό το πράμα η παπαγαλία, αλλά η απαλοιφή της ιδέας της αναζήτησης του "how things work".

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές έννοιες σχετικές με το θέμα, όπως παπαγαλία, αντιγραφή/plagiarism, αντιγραφή από πηγές, οργάνωση, ανάλυση, σύνθεση. Εκτός από τις δύο πρώτες, όλες οι άλλες είναι χρήσιμες σε διάφορα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 

Διαφωνώ με την εξιδανίκευση των εκπαιδευτικών προτύπων του εξωτερικού, καθώς ισχυρίζομαι οτι η παιδεία είναι προσωπική (και οικογενειακή) υπόθεση και όχι μονοσήμαντα "ιδρυματική" όπως παρουσιάζεται σε τέτοια άρθρα.

Εγώ πάλι είμαι της άποψης ότι τα εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν πρέπει να λειτουργούν με τρόπο τέτοιο ώστε να καθιστούν την παιδεία προσωπική υπόθεση, αλλά θα πρέπει να σε αναγκάζουν να περάσεις από κάποιες σοβαρές δοκιμασίες έτσι ώστε να έχεις υποχρεωτικά ένα μίνιμουμ επίπεδο γνώσεων όταν αποφοιτήσεις από αυτά. Θα έγραφα την άποψή μου για το αν αυτό συμβαίνει στα ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά από τη στιγμή που το ίδιο το κράτος παραδέχεται την αποτυχία του συστήματος (βλ. διαγωνισμοί ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς), I rest my case. :)

 

Επίσης, εκτός από το έξυπνο σπασικλάκι που διαβάζει όλη μέρα (και μάλλον θα διαπρέψει άσχετα από το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης) και τον εντελώς αδιάφορο μαθητή/φοιτητή που έχει το μυαλό του μόνο π.χ. στο ποδόσφαιρο και στο πουλί του (και μάλλον είναι χαμένη υπόθεση), υπάρχουν κάποιες ενδιάμεσες διαβαθμίσεις που αποτελούν την πλειοψηφία. Αυτοί λοιπόν θα επηρεαστούν τα μάλα από το επίπεδο και από την οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Και ένα σύστημα οργανωμένο στα πρότυπα της Γερμανίας ή της Φινλανδίας μάλλον θα τους βοηθήσει ενώ ένα σύστημα σαν το δικό μας ενδεχομένως να τους αποπροσανατολίσει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 186
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Αν δεχτούμε ότι η υποχρωτική εκπαίδευση είναι οικογενειακη υπόθεση το χάσαμε το παιχνίδι. Και όλοι έχουν να ωφεληθούν από μια αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας, ας μην μπερδευόμαστε επειδή σήμερα λειτουργεί μόνο για να γίνει ο καλός καλός κι ο κακός χειρότερος.

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω πως το παρακάτω άρθρο έχει άμεση σχέση με το θέμα της κουβέντας.

-------------------------------------------------------------------------

Εμείς Αγγλικά και οι Άγγλοι Αρχαία Ελληνικά

Σε επιστολή του στην εφημερίδα «Καθημερινή» των Αθηνών (στην έκδοση της 17ης Οκτωβρίου 2010) και υπό τον τίτλο «Τα Αρχαία Ελληνικά και ο εγκέφαλος», ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών και μέλος του Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας κ. Σταύρος Παπαμαρινόπουλος αναφέρεται στη θεωρία του καθηγητή Eric Havelock, σύμφωνα με την οποία το αρχαίο ελληνικό αλφάβητο προκάλεσε πακτωλό αφηρημένων εννοιών στον αρχαίο ελληνικό κόσμο, λόγω ενεργοποίησης του εγκεφάλου των χρηστών του. Πλήθος κορυφαίων επιστημόνων φιλολόγων, γλωσσολόγων και άλλων ειδικοτήτων κατέληξαν σε επιστημονικά αποτελέσματα, τα οποία είναι δημοσιευμένα σε έκδοση που επιμελήθηκαν ο καθηγητής Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Τορόντο Charles Lumsden και ο Διευθυντής του Κέντρου Θεωρίας της Επικοινωνίας Derrick de Kerckhove. Τα αποτελέσματα που υποστηρίζουν τη θεωρία του Havelock είναι τα εξής:

 

 

 

1. Η περιοχή Broka, που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του εγκεφάλου, ενεργοποιήθηκε λίγο περισσότερο λόγω του ελληνικού αλφαβήτου, διότι χρησιμοποιήθηκαν επιτυχώς φωνήεντα σε γραφή για πρώτη φορά.

 

 

 

2. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επαναπρογραμματίστηκε ριζικώς.

 

 

 

3. Η πιο πάνω αναφερθείσα συγκλονιστική μεταβολή στη λειτουργία του εγκεφάλου προκάλεσε μια ουσιώδη αλλαγή στην ψυχολογία των χρηστών του αλφαβήτου, από την οποία προέκυψε η ανάγκη επικοινωνίας των πολιτών διά της λειτουργίας του θεάτρου.

 

 

 

Στη συνέχεια ο κ. Παπαμαρινόπουλος αναφέρεται σε πειράματα που απέδειξαν ότι με τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών επιταχύνονται οι μετρήσιμοι δείκτες της Λεκτικής Νοημοσύνης και της Αφαιρετικής Σκέψης. Τονίζει επίσης την περίπτωση, κατά την οποία η Αυστραλή πανεπιστημιακή ερευνήτρια Kate Chanock περιγράφει σε βιβλίο της, που εκδόθηκε το 2006, πώς κατόρθωσε να μετατρέψει έναν αγγλομαθή δυσλεξικό σε μη δυσλεξικό με τα Αρχαία Ελληνικά!

 

 

 

Τέλος, ο κ. Παπαμαρινόπουλος τονίζει ότι από φέτος τα μεν παιδιά του Δημοτικού στην περιοχή της Οξφόρδης στην Αγγλία, με επιστημονική πρόταση, επιπροσθέτως των μαθημάτων τους θα μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά, τα δε αντίστοιχης ηλικίας Ελληνόπουλα, με πολιτική απόφαση δεν θα διδάσκονται την αρχαία ελληνική γλώσσα, αλλά. Αγγλικά.

 

 

 

Έχοντας κάποιος υπόψη τα πιο πάνω αλλά και πολλά άλλα που προέκυψαν από έρευνες και μελέτες για την αρχαία ελληνική γλώσσα και τη συμβολή της στον παγκόσμιο πολιτισμό, διερωτάται γιατί εμείς οι Έλληνες κατέχουμε μιαν από τις τελευταίες θέσεις στην παγκόσμια βιβλιογραφία όσον αφορά στο ευρύτατο αυτό θέμα. Ανατρέχουμε σε ξένη βιβλιογραφία και σπεύδουμε να ενημερωθούμε για τα αποτελέσματα επιστημονικών συνεδρίων και ερευνών, ώστε να γίνουμε κι εμείς μέτοχοι των τελευταίων εξελίξεων αναφορικά με τη δική μας γλώσσα και το δικό μας πολιτισμό. Μας ικανοποιεί βέβαια το γεγονός ότι ξένοι ειδικοί εισηγούνται ένα άνοιγμα προς τον αρχαίο ελληνικό κόσμο και προωθούν τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας ακόμα και από το Δημοτικό.

 

 

 

Από την άλλη, όμως, προκαλεί θλίψη η αδιαφορία του σύγχρονου Ελληνισμού για το μεγάλο θησαυρό που οδήγησε στο ελληνικό θαύμα και που πάντα τον αξιοποιούν όλοι οι άλλοι εκτός από εμάς. Οι μεταρρυθμίσεις δεν γίνονται για να προσαρμοστεί η κοινωνία στις ανάγκες που δημιουργεί η πρόοδος του σύγχρονου πολιτισμού. Αντίθετα, γίνονται για να προσαρμοστεί η επιτευχθείσα πρόοδος στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Το ίδιο και οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Δεν γίνονται για να προσαρμοστεί η κοινωνία στο εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά για να προσαρμοστεί το εκπαιδευτικό σύστημα στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Και έχει πολλές ανάγκες μια σύγχρονη κοινωνία, όχι μόνο τεχνολογικές, αλλά περισσότερο ανάγκες που αφορούν στον άνθρωπο ως ανώτερο πνευματικό ον, ανάγκες που σχετίζονται με πανανθρώπινες αρχές και αξίες. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβουμε αυτό, τόσο πιο πολλές πιθανότητες έχουμε να φτιάξουμε μια παιδεία που θα είναι και πάλι οδηγός και όχι ουραγός στο παγκόσμιο επιστημονικό και πολιτισμικό πεδίο.

 

 

 

ΧΡHΣΤΟΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ

 

Φιλόλογος, τ. Πρώτος Λειτουργός Εκπαίδευσης

 

Παράθεση της επιστολής του Δρ. Παπαμαρινόπουλου στην εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ".

 

Αρχαία Ελληνικά και ο Εγκέφαλος

 

του Σταύρου Π. Παπαμαρινόπουλου

 

Καθηγητή Πανεπιστημίου Πατρών

 

Κύριε Διευθυντά,

 

Σύμφωνα με την θεωρία, του Καθηγητού της Φιλολογίας Eric Havelock η οποία στηρίζεται στον Πλάτωνα, το αρχαίο ελληνικό αλφάβητο προκάλεσε πακτωλό αφηρημένων εννοιών στον αρχαίο ελληνικό κόσμο, λόγω ενεργοποίησης του εγκεφάλου των χρηστών του. Στον συνεδριακό τόμο των τετρακοσίων σελίδων «Alphabet and the Brain, έκδοση Springer του 1988» παρουσιάζονται τα συμπεράσματα πλήθους κορυφαίων επιστημόνων φιλολόγων, γλωσσολόγων και άλλων ειδικοτήτων πλην Ελλήνων αντιστοίχων ειδικοτήτων. Επιμελητές της έκδοσης ήταν ο Καθηγητής της Ιατρικής Charles Lumsden του Πανεπιστημίου του Τορόντο και ο Διευθυντής του Κέντρου Θεωρίας της Επικοινωνίας “Marchal McLuhan” Derrick De Kerckhove. Tα επιστημονικά αποτελέσματα τα οποία υποστηρίζουν την θεωρία του Havelock είναι τα εξής:

 

1.Η περιοχή Broca, που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του εγκεφάλου, ενεργοποιήθηκε λίγο περισσότερο, λόγω του ελληνικού αλφαβήτου διότι χρησιμοποιήθηκαν επιτυχώς φωνήεντα σε γραφή για πρώτη φορά. 2.Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επαναπρογραμματίστηκε ριζικώς. 3.Η πιο πάνω αναφερθείσα συγκλονιστική μεταβολή στην λειτουργία του εγκεφάλου προκάλεσε μία ουσιώδη αλλαγή στην ψυχολογία των χρηστών του αλφαβήτου από την οποία προέκυψε η ανάγκη επικοινωνίας των πολιτών δια της λειτουργίας του θεάτρου.

 

Οι δημοσιευμένες έρευνες της επιστημονικής ομάδας του Ιωάννη Τσέγκου παρουσιάζονται στο βιβλίο «Η εκδίκηση των τόνων». Σε αυτές, αλλά και σε νεώτερες έρευνες 1999-2010, απέδειξαν ότι οι μετρήσιμοι δείκτες της Λεκτικής Νοημοσύνης και της Αφαιρετικής Σκέψης με αποδεκτές τεχνικές επιταχύνθηκαν σε ομάδα 25 μη-δυσλεξικών παιδιών. Η διδασκαλία στα παιδιά αυτά καθώς και οι μετρήσεις των δεικτών άρχισαν από την ηλικία των 8 ετών και συνεχίστηκαν μέχρι και τα 12 χρόνια τους. Οι ίδιοι δείκτες επιβραδύνθηκαν στην ισάριθμη ομάδα μη-δυσλεξικών παιδιών τα οποία δεν διδάχθηκαν εβδομαδιαίως και εξωσχολικώς επί δίωρο την Αρχαία Γλώσσα. Ας σημειωθεί ότι οι δύο ομάδες διδάχθηκαν τα ίδια προγραμματισμένα μαθήματα στο κανονικό ωράριο η δε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με γενικώς αποδεκτό πρότυπο. Ωστόσο, η Αυστραλή Πανεπιστημιακή ερευνήτρια Kate Chanock έκανε ένα βήμα παράλληλο ως προς τον Ιωάννη Τσέγκο διότι στο έργο της «Help for a dyslexic learner from an unlikely source: the study of Ancient Greek, Literacy 2006» περιγράφει πως κατέστησε ένα αγγλομαθή δυσλεξικό σε μη-δυσλεξικό με τα Αρχαία Ελληνικά! Εν τούτοις, από φέτος, τα μεν παιδιά της Αγγλίας του Δημοτικού στην περιοχή της Οξφόρδης, με επιστημονική πρόταση, επιπροσθέτως των μαθημάτων τους θα μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά, τα δε αντίστοιχης ηλικίας Ελληνόπουλα, μόνον με πολιτική απόφαση, δεν θα διδάσκονται την Αρχαία Γλώσσα ενώ θα έπρεπε, αλλά Αγγλικά!!

 

Σταύρος Π. Παπαμαρινόπουλος

 

Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών

 

Μέλος του Εθνικού Συμβουλίου

 

Έρευνας και Τεχνολογίας 2004-2010

 

Πηγή: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_16/10/2010_418864

I was baptized in Muddy Waters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Αν δεχτούμε ότι η υποχρωτική εκπαίδευση είναι οικογενειακη υπόθεση το χάσαμε το παιχνίδι. Και όλοι έχουν να ωφεληθούν από μια αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας, ας μην μπερδευόμαστε επειδή σήμερα λειτουργεί μόνο για να γίνει ο καλός καλός κι ο κακός χειρότερος.

Αν και καθήμενος, ορθώς εμίλησες! ;)

 

Σχετικά με τον Eric A. Havelock (που νομίζω πως πάει αλλού το θέμα και όχι στην παιδεία) η πρώτη αναφορά στο Google, λέει μεταξύ άλλων:

 

Much of Havelock's work was devoted to addressing a single thesis: that all of Western thought is informed by a profound shift in the kinds of ideas available to the human mind at the point that Greek philosophy converted from an oral to a literate form. The idea has been very controversial in classical studies, and has been rejected outright both by many of Havelock's contemporaries and modern classicists.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγαπητέ epikouris, μην αφήνεις το πάθος σου για την αρχαία ιστορία μας, να σε κάνει να επικεντρώνεσαι σε ένα μόνο περιορισμένο πεδίο όπως αυτό των αρχαίων ελληνικών. Ναι, είναι γεγονός ότι τα αρχαία ελληνικά μπορούν να δουλέψουν "εκπαιδευτικά" για τον εγκέφαλο, αλλά το ίδιο πετυχαίνουν και άλλες κατευθύνσεις όπως η μουσική (πολύ αποτελεσματική στις μικρές ηλικίες), τα μαθηματικά (όχι η αποστήθιση τύπων και θεωρημάτων, αλλά η κατανόηση της μαθηματικής λογικής), η ποίηση, η λογοτεχνία και γενικά οτιδήποτε παιδεύει το μυαλό (ακόμα και τα LEGO :) ).

 

Το θέμα δεν είναι αν οι έλληνες δεν μαθαίνουν αρχαία ελληνικά ενώ οι ξένοι μαθαίνουν, το θέμα είναι οτι οι έλληνες δεν μαθαίνουν απολύτως τίποτα (εκτός από το να γράφουν μηνύματα με ρυθμό 800 γράμματα το δευτερόλεπτο), τίποτα που να παιδεύει και την σκέψη τους και όχι απλά την μνήμη τους.

 

Βέβαια τα προηγούμενα δεν σημαίνουν ότι όποιος π.χ. γνωρίζει αρχαία ελληνικά και μουσική, είναι ντε και καλά εξυπνότερος. Πιθανώς (το τονίζω το πιθανώς, δεν είναι κανόνας) να είναι λίγο εξυπνότερος απ' ότι αν δεν γνώριζε μουσική και αρχαία.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1000

Είναι αλήθεια πως τα σημερινά παιδιά δεν μαθαίνουν σχεδόν τίποτα. Σχετικά με το "πάθος" μου, στην ουσία δεν πρόκειται για πάθος αλλά για μια αίσθηση γοητείας-περιέγειας θα έλεγα,  μιας λόγω δουλειάς ανακαλύπτω πως η κάθε γλώσσα, ακόμα και αυτές που δεν μιλάμε πια-είναι ζωντανοί οργανισμοί και αντικαθρεπτίζουν το πολιτιστικό/πολιτισμικό επίπεδο κάθε λαού που τις χρησιμοποίησε ή τις χρησιμοποιεί, τις εξελίσσει εμπλουτίζοντάς τες, ή τις βιάζει.

Ναι, η μουσική είναι σαφώς ένα μέσο εγκεφαλικής εξέλιξης όπως εξάλλου είναι και το θέατρο αλλά και τα LEGO όπως σωστά παρατηρείς, μιας και σχετίζονται με την αντίληψή μας για το χώρο (γεωμετρία).

Συμφωνούμε λοιπόν.................

I was baptized in Muddy Waters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@epikouris

Μαζί σου...

 

Αν δεχτούμε ότι η υποχρωτική εκπαίδευση είναι οικογενειακη υπόθεση το χάσαμε το παιχνίδι. Και όλοι έχουν να ωφεληθούν από μια αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας, ας μην μπερδευόμαστε επειδή σήμερα λειτουργεί μόνο για να γίνει ο καλός καλός κι ο κακός χειρότερος.

 

Σωστός. Όμως έχω την αίσθηση ότι το στενό οικογενειακό περιβάλλον ζντο ελλάντα ενδιαφέρεται πιο πολύ για την οικονομική αποκατάσταση (δικαιολογημένοι εν μέρη) παρά για την μόρφωση. Λες και η μόρφωση είναι η αχρείαστη γαρνιτούρα δίπλα στην ζουμερή χοιρινή που είναι η δουλειά. Αυτό βέβαια ίσχυε σε μεγαλύτερο βαθμό σε προηγούμενες γενιές, τώρα οι νέοι γονείς δεν ξέρω ακριβώς τι θέλουν για τα παιδιά τους.

 

Δεν θα ξεχάσω τις προτροπές της οικογένειάς μου και των συγγενών για τον στρατό και τα "σίγουρα λεφτά". Βέβαια δεν μπορείς να περιμένεις όραμα και υψηλούς στόχους από μια γενιά με ένα τόοοοσο μα τόσο χαμηλό μορφωτικό επίπεδο αλλά και με τόση περιορισμένη εργασιακή εμπειρία (ναι, δούλευαν από τα 15 τους, αλλά οι περισσότεροι ήταν εργάτες επί δεκαετίες, μέχρι που ανακάλυψαν το δημόσιο).

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Σχετικά με τον Eric A. Havelock (που νομίζω πως πάει αλλού το θέμα και όχι στην παιδεία)

 

Φίλε Γιάννη,

Δεν έχω απολύτως καμία πρόθεση να πάω το θέμα αλλού. Σχετικά με τον Havelock κανείς θα πρέπει να είναι ειδικός για να τον δεχτεί ή όχι και εγώ ειδικός δεν είμαι.

Θα πρέπει νομίζω όμως να συμφωνήσουμε πως το λεξιλόγιο των σημερινών μαθητών σε όλες τις βαθμίδες, είναι εξαιρετικά φτωχό στην προφορική αλλά και στην γραπτή του μορφή. Αφού λοιπόν μιλάμε για παιδεία, ο τρόπος που μαθαίνουμε να χειριζόμαστε τη γλώσσα, νομίζω πως σχετίζεται άμεσα με απόκτηση της γνώσης αλλά και την την εξέλιξή της. Η γλώσσα και ο τρόπος που τη χειριζόμαστε αποτελεί μία από τις κύριες συνιστώσες της παιδείας. Και εδώ, κρίνω πως θα πρέπει να γίνει διαχωρισμός μεταξύ των εννοιών "εκπαίδευση" και "παιδεία". Άλλο το ένα και άλλο το άλλο.

 

I was baptized in Muddy Waters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικα η κυρια διαφορα του  δικου μας εκπαιδευτικου συστηματος (σε ολες τις βαθμιδες) με αυτα τον περισσοτερων πολιτισμενων χωρων  ειναι οτι στο δικο μας επικρατει ο ...ηδονιστικος ευδαιμονισμός... ;D με βαση την ουτοπια (οπως ακριβως και στην κοινωνια μας) ενω σε αυτα των αλλων χωρων επικρατει ο...συνειδησιακός ευδαιμονισμος με βαση την πραγματικοτητα... ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου