Προς το περιεχόμενο

Η εκπαίδευση στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Άν στις θετικές επιστήμες δεν κυριαρχούσε τελείως η παπαγαλία αυτό οφείλετω σε πρωτοβουλία των όποιων καθηγητών... για δείτε τα βιβλία τι έγραφαν πριν 20 χρόνια (τώρα δεν ξέρω). Δεν μάθαινες να εφαρμόζεις γνώσεις για να λύνεις προβλήματα, μάθαινες να λύνεις την ίδια άσκηση με άλλα νούμερα - βασικό χαρακτηριστικό της ελληνικής εκπαίδευσης στις θετικές επιστήμες είναι η προσήλωση στη λύση ασκήσεων ως αυτοσκοπό. Καμία μα καμία σχέση με εφαρμογή των γνώσεων στον πραγματικό κόσμο όπως γίνεται έξω. Για αυτό και έχουμε το μοναδικό φαινόμενο να μαθαίνουμε μεν λίγα παραπάνω μαθηματικά και χημεία από ότι σε άλλες χώρες, αλλά να τα ξεχνάμε τελείως σε 2-3 χρόνια αν δεν αποτελούν το αντικείμενο των σπουδών μας στη συνέχεια. Κοινώς, χαιρόμαστε μόνοι μας ότι κάτι κάνουμε και στην πράξη τα αποτελέσματα αυτα.

 

Δεν ξέρω κατά πόσο έχει αλλάξει κάτι από τότε που ήμουν στα θρανία, αλλά από ότι ακούω μάλλον όχι και πολλά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 186
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Στις θετικές και τεχνικές επιστήμες δεν ισχύει σε μεγάλο βαθμό, όχι γιατί είναι καλύτερο το σύστημα εκεί, απλά είναι η φύση των επιστημών αυτών τέτοια που η παπαγαλία δεν έχει ιδιαίτερη αξία. Μάλιστα αν μιλάμε για έρευνα στο διδακτορικό, δεν μπορείς παρά να χρησιμοποιήσεις το μυαλό σου  :).

Ναι, κι εγώ αυτό πίστευα κάποτε... :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δυστυχως, ως ατομο που περασε προσφατα απο το Ελληνικο Λυκειο μπορω να πω οτι τα παρακατω

Δεν μάθαινες να εφαρμόζεις γνώσεις για να λύνεις προβλήματα, μάθαινες να λύνεις την ίδια άσκηση με άλλα νούμερα - βασικό χαρακτηριστικό της ελληνικής εκπαίδευσης στις θετικές επιστήμες είναι η προσήλωση στη λύση ασκήσεων ως αυτοσκοπό.

 

Το γεγονός είναι ότι η Ελλάδα είναι μια από τις λίγες χώρες όπου η παπαγαλία επιβραβεύεται σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης.

 

δυστυχως ισχυουν ακομα και σημερα, ΚΑΙ στην θετικη/τεχνολογικη κατευθυνση. Κλασσικο παραδειγμα το μαθημα του ΑΟΔΕ το οποιο αποτελειται οχι απλα απο παπαγαλια αλλα απο κανονικοτατη λεξη προς λεξη αποστηθιση. Οι περισσοτεροι βαθμολογητες/εξεταστες βαθμολογουν αρνητικα οποιαδηποτε αποκλιση απο το βιβλιο, ακομα και αν ειναι απλα σε θεμα διατυπωσης με το νοημα να παραπαμενει ακριβως το ιδιο - η βαθμολογηση γινεται με ανοικτο το βιβλιο και απευθειας συγκριση της παραγραφου του βιβλιου με το γραπτο, και αν δεν ειναι ιδια την εκατσες τη βαρκα, ακομα και αν ειναι σωστα τα γραπτα σου.

 

Πολλοι θα θεωρησουν τα παραπανω υπερβολες, το συγκεκριμενο μαθημα ομως εμφανιστηκε σχετικα προσφατα οποτε πολλοι εδω περα δε θα το συναντησαν. Μπορειτε να ρωτησετε οποιονδηποτε καθηγητη διδασκει το μαθημα ή μαθητη τεχνολογικης κατευθυνσης και θα σας επιβεβαιωσει την ΤΡΑΓΕΛΑΦΙΚΗ κατασταση που επικρατει στην διδασκαλια/εξεταση του συγκεκριμενου μαθηματος.

 

Σε παρομοια κατασταση βρισκονται τα θεωρητικα τκομματια μαθηματων οπως η Βιολογια Κατευθυνσης και οι Αρχες Προγραμματισμου - αποστηθιση και ο θεος βοηθος.

 

Οσο για τη λυση ασκησεων ως αυτοσκοπο, βασιλευει στα Μαθηματικα Κατευθυνσης - οι μαθητες εξασκουνται σε συγκεκριμενους τυπους ασκησεων τις οποιες λυνουν με συγκεκριμενη μεθοδολογια ξανα και ξανα μεχρι να σου γινει δευτερη φυση. Προσωπικα βρισκω το συγκεκριμενο τροπο δουλειας ιδαιτερα δυσκολο...παντοτε προσπαθουσα να λυσω τις ασκησεις βαση intellect και οχι μεθοδολογιων. Συχνα εβρισκα λυσεις ολοσωστες, διαφορετικες απο αυτες που μας μαθαιναν στο σχολειο/φροντιστηριο, καποιες φορες πολυ πιο εξυπνες/αποδωτικες απο τις συνηθισμενες. Η συμβουλη που μου εδωσε και ο καθηγητης στο φροντιστηριο μου αλλα και στο σχολειο ηταν η εξης: μην κανεις τα δικα σου, ακολουθησε τη μεθοδολογια. Γιατι ειναι πολυ πιθανο ο βαθμολογητης, βλεποντας μια λυση τελειως διαφορετικη απο την προτεινομενη, να μη μπει καν στον κοπο να προσπαθει να καταλαβει τι εκανες και να σε μαρκαρει αρνητικα. Οσο για τη χρηση των γνωσεων αυτων, επρεπε να παω στο πανεπιστημιο για να μαθω οτι η γνωση ολοκληρωματων, μιγαδικων κλπ πραγματικα σε βοηθαει να κανεις κατι χρησιμο περα του να λυσεις ασκησεις.

 

Προσωπικα εμαθα αρκετα πραγματα απο τη βολτα μου στο ελληνικο συστημα εκπαιδευσης. Οχι ομως οσα θα ηθελα και οσα θα μπορουσα. Και βιωσα πραγματα και καταστασεις που με εκαναν να μη θελω πλεον να εχω ΚΑΜΙΑ επαφη με το συγκεκριμενο συστημα.

 

Τι εννοείς ακριβώς? Οι λίστες αυτές καταρτίζονται με πολλούς και διαφορετικούς δείκτες, και αντικατοπτρίζουν ένα πολύ σημαντικό τμήμα της πραγματικότητας για την δουλειά που γίνεται. Επίσης, δεν είναι μόνο μια αλλά περισσότερες, και όχι μόνο ιδιωτικές (πχ. από Times, Guardian κλπ) αλλά και κρατικές (πχ. η Research Assessment Exercise στη Βρετανία).

 

True. Ενας απο τους βασικοτερους δεικτες σε αυτες τις αξιολογησεις ειναι το student satisfaction. Πολυ απλα, η γνωμη των ιδιων των φοιτητων σχετικα με το πανεπιστημιο τους - και αν σκεφτεις οτι σε πολλα πανεπιστημια η φοιτηση δεν ειναι δωρεαν, δε βαζουν ελαφρα τη καρδια οι περισσοτεροι μαθητες υψηλη αξιολογηση. Το πανεπιστημιο πρεπει να κανει πραγματικα κατι για να βγαλει υψηλες βαθμολογιες σε συγκεκριμενες λιστες. Φυσικα υπαρχει και βαθμοθηρια σε ενα βαθμο απο πολλα πανεπιστημια, αλλα απο ενα σημειο και μετα πρεπει παρα πολυ απλα να εισαι ενα εξαιρετικο πανεπιστημιο για να λαβεις τετοιες αξιολογησεις.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βρε καλώς το bloody  :)

 

 

 

 

 

Η συγκεκριμένη αξιολόγηση δεν έχει σχέση με τις κατατάξεις των πανεπιστημίων, βλέπετε ότι είναι ανα χώρα. Δεν αξιολογείται κάποιο μεμονωμένο σχολείο αλλά ο μέσος όρος αυτών.

 

Το σχόλιο που έκανα για το Plagiarism είχε να κάνει με το γεγονός ότι τα Ελληνόπουλα είχαν μάθει από την Δευτεροβάθμεια να εφαρμόζουν τυφλά την αρχή: "γράψε ακριβώς όπως είναι στα βιβλίο και θα πάρεις άριστα" και το φαινόμενο ήταν καθολικό οπότε τα αγγλικά Πανεπιστήμια αναγκάστηκαν να δείξουν ειδική ανοχή μιας και τα παιδιά δεν το έκαναν από δόλο - έτσι τους έμαθαν!

Tο plagiarism και η παπαγαλία δεν είναι ισοδύναμοι όροι, παρ'όλο που κατονομάζουν το ίδιο πράγμα τελικά. Είναι πολύ επιεικής ο όρος "παπαγαλία" και μου φαίνεται οτι "ωραιοποιεί" την κατάσταση. Σε τελική ανάλυση όταν σου λέει ένας καθηγητής: "γράψε μου μια εργασία για τον Πλούτωνα" και ο μαθητής κάνει copy-paste ότι βρει στο google και στο βιβλίο του σχολείου, ουσιαστικά κάνει αντιγραφή και παρουσιάζει τα λόγια άλλων για δικά του το οποίο τελικά είναι εξαπάτηση. Βέβαια ενα παιδί που το έχουν μάθει να κάνει ακριβώς αυτό δεν μπορεί να κατηγορηθεί για δόλο αλλά αυτό δεν αλλάζει την πραγματικότητα. Το βαφτίζουμε "παπαγαλία", δηλ. ότι είναι σαν τον παπαγάλο που απλά επαναλαμβάνει ότι ακούει χωρίς να καταλαβαίνει τίποτε και μέχρι εκεί. Λείπει όμως το τελικό κομμάτι που έχει να κάνει με το γεγονός ότι η εργασία είναι μια συρραφή από λόγια άλλων τα οποία φέρουν την υπογραφή του μαθητή. Μαθαίνουμε τα παιδιά μας να είναι ανέντιμα.

 

Μου κάνει εντύπωση πάντως που αφήσατε ασχολίαστο θέμα των φροντιστηρίων και πιάσατε τα ΑΕΙ και λοιπά.

 

 

edit:

Να προσθέσω πάντως ότι το μόνο διαμάντι στη Δευτεροβάθμεια που κυριολεκτικά σώζει όποιον θελήσει να ασχοληθεί είναι η Θεωρητική Γεωμετρία (ελπίζω να υπάρχει ακόμα). Είναι πρότυπο μαθήματος για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και το θάρρος της άποψης.

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Μου κάνει εντύπωση πάντως που αφήσατε ασχολίαστο θέμα των φροντιστηρίων και πιάσατε τα ΑΕΙ και λοιπά.

 

Μα δεν ειναι καθολου περιεργη η υπαρξη φροντιστηριων, οταν η δευτεροβαθμια εκπαιδευση λειτουργει ως εχει. Εχουμε τα παρακατω facts:

 

1) Μεγαλο, ισως τεραστιο, ογκο διδακτεας υλης (για καποιο περιεργο λογο το καμαρωνουμε ιδιαιτερα αυτο).

2) Οχι ιδαιτερα υψηλο επιπεδο διδασκαλιας.

3) Ιδιατερα υψηλες απαιτησεις απο το εξεταστικο συστημα.

 

Προσθεσε σε αυτα το οτι ο μαθητης δεν εχει ουσιαστικα πουθενα να απευθυνθει για επιλυση αποριων του και περαιτερω εξηγησεις. Τα 40 λεπτα του μαθηματος ΔΕΝ ειναι αρκετα για να παραδωσεις και να εξηγησεις πληρως ενα θεμα σε 25 παιδια. Ο ογκος της υλης που πρεπει να καλυφθει σε αποτρεπει απο το να μεινεις σε ενα θεμα μεχρι να το κατανοησει ολη η ταξη. Οι καθηγητες συνηθως δεν ειναι διαθεσιμοι σε ωρες εκτος μαθηματος για να λυσουν αποριες (οι περισσοτεροι επιδιωκουν να μην εχουν κενα και αφου δουλεψουν 4-5 ωρες τη μερα να πανε σπιτια τους) και η ενισχυτικη διδασκαλια ουδεποτε πιαστηκε σοβαρα ως θεσμος.

 

Με ολα αυτα υποψη, πως να μην εχεις φροντιστηρια/ιδιαιτερα και λοιπες καταστασεις?

 

Disclaimer: Δε προσπαθω να δικαιολογησω ή υπερασπισω την υπαρξη και λειτουργια των φροντιστηριων, απλα εξηγω γιατι δε με εκπλησει καθολου η συγκεκριμενη κατασταση.

 

 

edit:

Να προσθέσω πάντως ότι το μόνο διαμάντι στη Δευτεροβάθμεια που κυριολεκτικά σώζει όποιον θελήσει να ασχοληθεί είναι η Θεωρητική Γεωμετρία (ελπίζω να υπάρχει ακόμα). Είναι πρότυπο μαθήματος για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και το θάρρος της άποψης.

 

Και ως εκ τουτου εχει καταργηθει εδω και πολλα φεγγαρια. Χαλουσε την πιατσα.

 

Τριτο edit:

Δειτε τις λυσεις που προτεινει το Υπουργειο για το μαργαριταρι που ακουει στο ονομα ΑΟΔΕ:

Θεμα Β, Απαντηση: Κεφ. 2, Σελ 57 "Ο Henry Fayol...της θεωρίας το management"

http://panelladikes.blogspot.com/2010/05/2010_21.html

Και στο τελος του αρθρου

"Για πρώτη φορά έπεσε άσκηση πράγμα που βοηθάει τους μαθητές που δεν είναι τόσο καλοί στην παπαγαλία!"

 

Δεν ειναι να κλαις?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η τελευταία φορά που η δευτεροβάθμια εκπαίδευση με απασχόλησε (περισσότερο σαν αξιοθέατο η αλήθεια είναι) είναι πριν εννιά χρόνια και κάτι...όταν διαπίστωσα ότι ο ένας από τους βαθμολογητές τηε έκθεσης μου είχε βάλει 6 (έξι).

 

Ήμουν που ήμουν σε τροχιά κιθάρας και Tolkien τα δύο τελευταία χρόνια του Λυκείου...δε θα έβαζα τα κλάματα στο γκραν φινάλε. Δίπλα στην πόρτα μου είχα περάσει εξάλλου. :D

 

Πέρα απ'τα μαθήματα που ούτως ή άλλως με ενδιέφεραν και επί των οποίων όλο και κάτι φρέσκο έμαθα στα χρόνια που ήρθαν, η μόνη ανάμνηση που έχω είναι ο τύπος R=V/I - είχε χρειαστεί να τον γράψω 1000 φορές τιμωρία. :-* :)

τασκερα απο βουτυρο οπως αποκαλουμε μερικη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, κι εγώ αυτό πίστευα κάποτε... :)

 

Και εγώ αυτό πίστευα...Μετά είδα πως σκ@...α λειτουργεί το σύστημα και προσγειώθηκα απότομα... :(

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ότι υπάρχουν φροντιστήρια δεν φταίει ότι δεν είναι επαρκής η ώρα, ή οι αίθουσες κάτι έχουν ή τα βιβλία κτλ.

Το σύστημα δημόσιας εκπαίδευσης φταίει που όπως σε κάθε άλλη έκφανση δημόσιας υπηρεσίας υπολειτουργεί. Υπάρχουν φυσικά εξαιρέσεις όσο πιο χαμηλή η εκπαίδευση, δηλαδή οι δάσκαλοι πχ κάνουν κάποια δουλειά, αλλά στο Λύκειο... οι περισσότεροι αν όχι όλοι απλά εκβιάζουν για να πάρουν μαθητές σε ιδιαίτερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η δευτεροβαθμια εκπαιδευση στην Ελλαδα ειναι εντελως αστεια,μια και δεν ειναι τιποτα παραπανω απο μια προετοιμασια για καποιες ΠΑΝΕΥΚΟΛΕΣ εξετασεις (σε ΗΛΙΘΙΑ μαθηματα τα οποια δεν εχουν σχεδον καμμια σχεση με το μελλοντικο αντικειμενο σπουδων)  ωστε να μπει και ο...καθε πικραμενος στο...πανεπιστημιο,σε...οποιοδηποτε πανεπιστημιο.... (ωστε αργοτερα να εχει πτυχιο οταν δουλευει σκουπιδιαρης..... ::))....

 

Αν ημασταν σοβαρη χωρα στο Πανεπιστημιο θα επρεπε να μπαινει το 5%-10% του συνολου των μαθητων,δηλ.οι διαπιστωμενα εξαιρετικοι και αριστοι και οχι οι καλυτεροι παπαγαλοι....... και βεβαια με εξετασεις ΔΥΣΚΟΛΕΣ και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ που θα εκανε καθε πανεπιστημιο ξεχωριστα (οπως δηλ.γινεται στις περισσοτερες χωρες του κοσμου,οπου μαλιστα υπαρχει και προπαρασκευαστικο πρωτο ετος στο οποιο....ολοι μπαινουν και...σχεδον κανεις δεν βγαινει.......ή μαλλον βγαινει μονο ο αριστος....)  

 

Αν ειχα παιδι δεν θα το εστελνα καν στο ελληνικο "σχολειο" ειναι ΕΝΤΕΛΩΣ χαμενος χρονος μια και δεν προκειται να μαθει ΑΠΟΛΥΤΩΣ τιποτα (ουτε εγω εμαθα πριν απο 35 χρονια αλλωστε.... ;D)  ,βλεποντας δε το γερμανικο εκπαιδευτικο συστημα απο κοντα..μονο....να ...κλαψω για τα χαλια μας μπορω.....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το σύστημα δημόσιας εκπαίδευσης φταίει που όπως σε κάθε άλλη έκφανση δημόσιας υπηρεσίας υπολειτουργεί.

 

Δεν είναι όπως οι άλλες υπηρεσίες. Και τέλεια να λειτουργούσε, θα αρίστευαν όλοι οι μαθητές σε άχρηστες εξετάσεις και πάλι θα είχαν μηδέν εφόδια για να προχωρήσουν μόνοι τους παραέξω (με λαμπρή εξαίρεση την ικανότητα να τη βγάζουν καθαρή με κάθε μέσο - πως λέμε "overcoming adversity"  ;D). Αντίστοιχο με άλλες δημόσιες υπηρεσίες θα ήταν να λετουργούσε τέλεια η ΔΕΗ και να είχαμε όλοι χωρίς διακοπές, οικολογικά και δωρεάν 220 volt ...στη ντουζιέρα μας!

 

Απλά δεν ξέρουν ορισμένοι τι σημαίνει παιδεία και εκπαίδευση, και η νοοτροπία του τύπου: "αφού δεν πετυχαίνουν στις εξετάσεις αρκετοί, ας ρίξουμε τις βάσεις", καθώς και "και αυτός που έγραψε 8 στα 20 παιδί είναι, ας τον βάλουμε σε ΑΕΙ" το επιβεβαιώνουν περίτρανα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου