Προς το περιεχόμενο

Η εκπαίδευση στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Όχι δεν είναι, αλλά, στο γνωστό Superfunk στυλ για κάθε τι ελληνικό, είσαι υπερβολικός

 

εχεις δικιο.... ;D

 

παντως ακομα και αν ΔΕΝ συμβαινουν αυτα που περιγραφω (που ως ενα βαθμο συμβαινουν..αλλα λεμε τωρα) ...αν σκεφθεις οτι τους  ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΥΣ εκπαιδευτικους,τα συγγενολογια των καθηγητων,τις επιδοτουμενες κομματικες οργανωσεις,τα "δωρεαν" συγγραμματα (των....καθηγητων που..διδασκουν στα παν/μια) & πολλα αλλα ευτραπελα ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ...(οι μαλλον το 50% των Ελληνων που οντως πληρωνουν ΦΟΡΟΥΣ)..δεν ειναι ΚΑΘΟΛΟΥ δωρεαν φιλε μου,καθολου δωρεαν.... :P

 

 

Κεκτημένο δικαίωμα που πρέπει να παραμείνει σε πείσμα όλων των ευτράπελων αναλύσεων για το αντίθετο.&-

 

κεκτημενο,ξε-κεκτημενο σε 2 χρονια θα ειναι a thing of the past αρχηγε μου (αφου δεν υπαρχει μια στα ταμεια...) ευτυχως ή δυστυχως αυτη ειναι η πραγματικοτης...just wait & see....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 186
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με αυτά που έγραψαν ο Νίκος και ο Ωδειοκώστας για την εκπαίδευση του εξωτερικού. Είναι πολύ σωστά (αν και εντάξει, δεν έχει δυο μεταπτυχιακά το παιδί στα φανάρια...).

 

Αυτό που έχω να πω εγώ ζώντας και δουλεύοντας στο εξωτερικό με διάλειμμα max 2 ετών από το 2001, και σπουδάζοντας σε Σκωτία και Βέλγιο, μαζί με άπειρες εμπειρίες φίλων αλλά και των δυο μου αδελφών που η μια σπούδασε Αγγλία και η άλλη Γερμανία (και οι τρεις ξεκινήσαμε από Ελλάδα αλλά για μεταπτυχιακά πήγαμε εξωτερικό και το πάμε μέχρι τέρμα, δλδ διδακτορικό) είναι πως δεν νοείται εκπαίδευση χωρίς συνεχή παρακολούθηση της προόδου του φοιτητή, με συνεχείς (πολύ ενδιαφέρουσες) εργασίες με αυστηρές βαθμολογίες, οι οποίες όμως είναι σχεδιασμένες να σου δώσουν εφόδια χειροπιαστά για την επιστήμη σου και όχι τρεις-λαλούν-και-δυο-χορεύουν.

 

Είναι σφαιρική εκπαίδευση που σε κρατάει σε εγρήγορση & σε κινητοποιεί να εργαστείς, από τη μια επειδή σου προκαλεί το ενδιαφέρον και από την άλλη γιατί σου δίνει να καταλάβεις πως αν χάσεις κάτι λόγω kωλοβαρέματος, αυτό είναι δύσκολα αναπληρώσιμο αργότερα. Είναι βασισμένη σε άρτιο εξοπλισμό, με άριστη μηχανοργάνωση πλατφόρμας για τις γραμματείες και για το εκάστοτε course, και με συνεχή επαφή με ερευνητικά projects χρηματοδοτούμενα είτε από το κράτος, είτε από εταιρίες, είτε και από τους δυο, με προοπτική να αξιοποιηθούν τα αποτελέσματα σε εταιρίες-spinoffs, με κέρδη για επιπλέον projects, ταξίδια, εκπαιδευτικές ανταλλαγές, workshops κλπ κλπ. Είναι ένα σύστημα που τρέχει συνεχώς, και που πολιτικές τύπου Ουγκάντας "2-3 μήνες ετήσια κατάληψη" δεν υπάρχουν καν στα λεξικά. (Απλό παράδειγμα... να τρέχει σημαντικό και μεγάλο πείραμα πτυχιακής με φύκια μιας γνωστής μου και να ΜΗΝ την αφήνουν να μπει μέσα, ούτε μετά από τσαμπουκά, να χρειάζεται να πηδήξει κάγκελα και να προσεύχεται να μην την πιάσουν και να μην σπάσει κανένα πόδι...)

 

Τα πράγματα φυσικά δεν είναι παντού ρόδινα στο εξωτερικό, αλλά επιλογές υπάρχουν άφθονες για σωστά συγκεκριμένα πτυχία και τμήματα (όχι σε ντουγρού στυλ "πάω Cambridge" - πχ. για μένα δεν έχει καν τμήμα ενώ έχει ένα άψογο για την μεγάλη μου αδερφή, όπου και σπούδασε). Και ναι, το κόστος διαβίωσης εδώ και πολλά, πολλά χρόνια στο 90% των περιπτώσεων δεν έχει σχεδόν καμία διαφορά με το ελληνικό - σε ορισμένες περιπτώσεις είναι και σαφώς χαμηλότερο. Και ακόμη κι αν δεν ήταν, ποιος δεν θα ήθελε να διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες του παιδιού του στέλνοντάς το έξω?

 

Το κείμενο του Michelle είναι κι αυτό μια όαση που δείχνει πως η όρεξη, η σκέψη και η διάθεση υπάρχουν αλλά τις περισσότερες φορές χτυπούν σε πόρτες κουφών.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι σφαιρική εκπαίδευση που σε κρατάει σε εγρήγορση & σε κινητοποιεί να εργαστείς, από τη μια επειδή σου προκαλεί το ενδιαφέρον...

 

Υπάρχει, νομίζω, μια υπερβολική απαίτηση από το πανεπιστήμιο. Δουλειά του πανεπιστημίου ΔΕΝ είναι και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να είναι να σου τραβάει το ενδιαφέρον. Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τον φοιτητή.

 

Υπάρχουν φοιτητές που όντως ενδιαφέρονται για το αντικείμενο, υπάρχουν φοιτητές που μπήκαν απλά γιατί μπορούσαν και δεν είχαν κάτι καλύτερο να κάνουν, υπάρχουν φοιτητές που μπήκαν γιατί τους πίεσαν οι γονείς τους και υπάρχουν και αυτοί που είχαν την ατυχία να μπούν μέσω του πανηλίθιου συστήματος του μηχανογραφικού, ενώ δεν ήταν στις πρώτες επιλογές τους.

 

Ως εκ τούτου, το εύρος του προυπάρχοντος ενδιαφέροντος κυμαίνεται από φοιτητές που κρέμονται από το στόμα σου και φοιτητές που τους βλέπεις μόνο στην εξεταστική και αν. Κατ' εμέ, αυτοί που δεν έχουν αποδεδειγμένα καμία όρεξη να ασχοληθούν, το καλύτερο που μπορούν να κάνουν είναι απλά να φύγουν.

 

Στην παράδοση ακαδημαικών μαθημάτων υπάρχει ένα άνω όριο ενασχόλησης του καθηγητή με τους φοιτητές πέρα του οποίου αναγκαστικά πρέπει να πέσει το επίπεδο. Ο καθηγητής μπορεί να ασχολείται μόνο με εκείνους που δείχνουν ενδιαφέρον, οι υπόλοιποι έκαναν τις επιλογές τους.

 

Η σύγκριση σε αυτό το θέμα με τα πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι άδικη για ένα λόγο. Όταν αποφασίζεις να πάς έξω, το πιο πιθανό είναι να κάνεις επιλογή του που θα πας και τι θα σπουδάσεις. Η θεματολογία είναι εκ των προτέρων και εξ ορισμού εντός των ενδιαφερόντων του φοιτητή. Έτσι είναι πιο πιθανό, όχι όμως και σίγουρο, οι σπουδές να φαίνονται πιο ενδιαφέρουσες.

 

Δυστυχώς, εδώ η έννοια επιλογή σπουδών απλά δεν υφίσταται και έτσι το φαινόμενο των αδιάφορων φοιτητών είναι πιο συχνό. Συναρτήσει επίσης του ότι δεν υπάρχει χρονικό όριο ολοκλήρωσης σπουδών (12312ο εξάμηνο) βλέπεις παντού φραπεδιά και τάβλι αντί βιβλίων και εντόνων (μη πολιτικών) συζητήσεων.

 

Αν διώχναμε τα κόμματα με τις κλωτσιές από το πανεπιστήμιο και βάζαμε και ένα άνω χρονικό όριο στις σπουδές... νομίζω είναι αυτονόητα.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει, νομίζω, μια υπερβολική απαίτηση από το πανεπιστήμιο. Δουλειά του πανεπιστημίου ΔΕΝ είναι και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να είναι να σου τραβάει το ενδιαφέρον. Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τον φοιτητή.

 

Φυσικά και εξαρτάται μόνο από τον φοιτητή. Νοιάζονται μεν για τους φοιτητές, εννοείται όμως πως δεν θα κυνηγήσουν κανέναν, και όποιος δεν ενδιαφέρεται... γεια σας. Αιώνιοι φοιτητές? Σατς ε γουορντ νταζ νοτ εξίστ, που έλεγαν και στο ΑΜΑΝ. Σου προκαλούν όμως το ενδιαφέρον και ακριβώς όπως έγραψα και παραπάνω στο quote που έβαλες, σε κρατούν σε εγρήγορση και σε κινητοποιούν να εργαστείς. Τα κίνητρα υπάρχουν και όπως παντού, είναι στο χέρι του καθενός να τα αξιοποιήσει.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει, νομίζω, μια υπερβολική απαίτηση από το πανεπιστήμιο. Δουλειά του πανεπιστημίου ΔΕΝ είναι και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να είναι να σου τραβάει το ενδιαφέρον. Αυτό εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τον φοιτητή.

Αν και θα μπορούσα να διαφωνήσω και σε αυτό καθότι η προσφορά ευρύτερων (και εναλλακτικών) ερεθισμάτων είναι δουλειά και του (ευρύτερου οργανισμού/μικρόκοσμου και όχι απλώς κτηριακής υπόστασης) Πανεπιστημίου, αν μη τι άλλο το Πανεπιστήμιο πρέπει να σου διατηρεί το ενδιαφέρον αμείωτο, απερίσπαστο και με τους τρόπους που διαθέτει, να το ενισχύει.

 

Αιώνιοι φοιτητές? Σατς ε γουορντ νταζ νοτ εξίστ, που έλεγαν και στο ΑΜΑΝ.

Μπάααα;

Και η δια βίου μάθηση πως μεταφράζεται δηλαδή;

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και θα μπορούσα να διαφωνήσω και σε αυτό καθότι η προσφορά ευρύτερων (και εναλλακτικών) ερεθισμάτων είναι δουλειά και του (ευρύτερου οργανισμού/μικρόκοσμου και όχι απλώς κτηριακής υπόστασης) Πανεπιστημίου, αν μη τι άλλο το Πανεπιστήμιο πρέπει να σου διατηρεί το ενδιαφέρον αμείωτο, απερίσπαστο και με τους τρόπους που διαθέτει, να το ενισχύει.

 

Υπάρχει μια λεπτή διαχωριστική γραμμή. Αυτό που λες είναι ναι μεν σωστό (και θα έπρεπε να είναι αυτονόητο σε κάποιο βαθμό), ΑΛΛΑ δεν γίνεται να στοχεύει ΟΛΟΥΣ τους φοιτητές του ελληνικού πανεπιστήμιου. Κάποιοι είναι απλά ανεπίδεκτοι και η όποια προσπάθεια προσέγγισής τους με στόχο την ανάνηψη του ενδιαφέροντος (ή την δημιουργία αν δεν υπάρχει καν) θα αδικούσε τους υπόλοιπους. Βασικός στόχος πρέπει να είναι η διατήρηση του επιπέδου σπουδών και όπου είναι δυνατό (δηλ. παντού) να ανέβει κι άλλο. Δυστυχώς οι φοιτητές από χόμπι δεν βοηθάνε.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ίδιο πράγμα η δια βίου μάθηση και ο αιώνιος φοιτητής;

 

ειπαμε σε 2 χρονια θα ειναι απλα ...φιλολογικη η συζητηση μια και η δωρεαν παιδεια (τουλαχιστον στα παν/μια) θα εχει καταργηθει (σε ολη την Ευρωπη με εξαιρεση βεβαια τις ...3 ....πλουσιες χωρες... ;D)....εδω θα΄μαι και εδω θα'στε....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια και χαρα σε ολους,

 

για την Μεγαλη Βρεταννια θελω να βαλω και εγω το λιθαρακι μου στη συζητηση. Κατι που δεν αναφερεται πολυ συχνα στη συζητηση ειναι οτι η Μ.Βρεταννια εχει ανωτατη εκπαιδευση δυο ταχυτητων:

1) Τα παραδοσιακα πανεπιστημια (τα αποκαλουμενα και "redbricks")

2) Οσα εγιναν πανεπιστημια μετα το 1992

 

Η διαφορα μεταξυ των 2 δυστυχως ειναι μεγαλη, και ΔΥΣΤΥΧΩΣ στην Ελλαδα ειχε (εχει) στηθει μια ιδιοτυπη βιομηχανια η οποια εστελνε καραβιες "φοιτητες" στο 2, με αποτελεσμα να χαλανε την πιατσα. Αν και υπαρχουν ιδρυματα στη 2η κατηγορια που γινεται μια σωστη δουλεια (και στις 2 κατηγοριες μιλαμε για σοβαρη υλικοτεχνικη υποδομη, διαφανεια και "τρεξιμο"), υστερουν εναντι των 1ων (κατι το οποιο φαινεται ακομα και απο τις αγγελιες για δουλεια που αρκετες λενε 2:1 απο "κοινο", 2:2 απο redbrick, δηλαδη πτυχιο μιας ταξης κατωτερο). Και στις 2 περιπτωσεις, ο φοιτητης που εχει μερακι, θα προχωρησει, θα ανταμειφθει για τη δουλεια του και στην πορεια, ολο και καποια εταιρεια θα τον τσιμπησει οσο ειναι ακομα φρεσκος.

 

Δυστυχως, η βιομηχανια που εχει στηθει με κατι "συνεργαζομενα γραφεια", κατι "foundation", κατι "ενα χρονο Ελλαδα, δυο χρονια Αγγλια" κτλ συνεργαζεται με τα 2), με τραγελαφικα φαινομενα σε πανεπιστημιο να ειναι πιο πολλοι Ελληνες απο Αγγλοι σε τμημα. Οι Ελληνες προπτυχιακοι σε redbrick ειναι σαφως λιγοτεροι και επιβιωνουν (δηλαδη παιρνουν το χαρτι) μονο οσοι αποβαλλουν την Ελληναραδικη (προσοχη, οχι την Ελληνικη, την ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΙΚΗ!) νοοτροπια. Εμας μας ειχαν μαζεψει 1ο ετος στην αρχη, μας ειπαν ξεκαθαρα "στη σχολη Μηχανικων ειστε 250 ατομα, απο εσας οι στατιστικες λενε οτι μονο 150 θα παρουν χαρτι, οι αλλοι θα κοπουν". Ειχαμε τον κλασσικο Ελληναρα (στους λιγοτερους απο 10 Ελληνες προπτυχιακους) που πεταξε την ατακα "εεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεελα μωρε, και στρατο τα ιδια μας λεγανε για να μας πορωσουν, σιγα τωωωωωωωωωωωωωωωρα", ο οποιος ομως καπου το Σεπτεμβρη του ιδιου ετους μας "αφησε χρονους".

 

Επισης, ο "Ελληνας φοιτητης στην Αγγλια" ειναι ιδιαιτερο ειδος ΖΩΟΥ που αξιζει ζωολογικης μελετης.

 

Δεν θα επεκταθω παραπανω για τωρα, ουτε θα μπω στη λογικη συγκρισεων "μα πως γινεται τα 3 ετη εκει να ειναι τα ιδια και καλυτερα ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ απο τα 5 εδω" γιατι θα εκτροχιαστει η συζητηση. Το μονο που εχω να πω ειναι οτι τοσο απο την Αγγλια, οσο απο τις ΗΠΑ, οσο απο τη Γερμανια (οσο και απο την Ταγκανικα) πρεπει να παρουμε τα καλα, κατι το οποιο ομως θα απαιτουσε ριζικες αλλαγες εδω και κυριως να χασουν μερικοι κυριοι της ακαδημαικης κοινοτητας τη βολεψη και τις μιζες τους.

 

Στα υπολοιπα, πανω κατω, οτι ειπε ο audiokostas.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@ michelle

 

εισαι πολυ ευαισθητος αγορι μου...δεν θα κανεις και παρα πολλα στη ζωη σου...φιλικη συμβουλη...αλλαξε νοοτροπια αλλιως σε πατησανε χαμω...ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΝΟΙΑΣΤΟΥΝ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ?

qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου