Προς το περιεχόμενο

Η εκπαίδευση στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τα είπες όλα!

Αν μάλιστα αντί για ηδονιστικό ευδαιμονισμό, έβαζες ηδονιστικό αυνανισμό, θα συμφωνούσα ακόμα περισσότερο!

Καλή συνέχεια στη κουβέντα..............

I was baptized in Muddy Waters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 186
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

Το ζήτημα της γλώσσας (γραπτής και προφορικής) και της εξέλιξής της είναι κάτι που απασχολεί πολύ κόσμο. Όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως.

 

Το ζήτημα, έτυχε, να το συζητήσω με έναν Γερμανό, έναν Νορβηγό και εμένα (τον Έλληνα στα ανέκδοτα), στην Φρανκφούρτη (Musikmesse).

 

Συμπεράναμε λοιπόν, ότι και στις 3 χώρες υπάρχει ένας μεγάλος ξεπεσμός αξιών, και επίσης της χρήσης της γλώσσας, σε σημείο αηδίας μάλιστα για τους άλλους δύο! Και εκεί συμφωνήσαμε και οι τρεις.

 

Εκεί που διαφώνησα είναι στο γιατί. Αποφάσισα ότι για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, η γλώσσα εξελίσσεται όχι στον προφορικό λόγο, όπως γινόταν πάντα, αλλά στο γραπτό, με το irc, MSN, Skype, chatboxes κλπ. Ο τρόπος νόησης της γραφής, επίσης αλλάζει, όπως αλλάζει και η ορθογραφία, η χρήση της ορθογραφίας, και με λίγα λόγια τα πάντα.

 

Και αυτό, εμένα, δε με ενοχλεί.

 

Τώρα, για το θέμα της εκπαίδευσης, να σημειώσω ότι στην Αγγλία, τουλάχιστον, πλέον θεωρώ δεδομένο το χαμηλό επίπεδο των φοιτητών, και των σπουδών σε προπτυχιακό τουλάχιστον επίπεδο. Όχι μόνο στη μουσική (εξ'ιδίαν εμπειρία) αλλά και στην αρχιτεκτονική και AI και άλλων σχολών.

 

Προσωπικά δηλώνω μάλλον ευχαριστημένος από τη μόρφωση που δέχονται τα παιδιά μου στο δημόσιο σχολείο στην περιοχή μας. Για την ώρα. Τώρα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα δούμε, και όσον αφορά την τριτοβάθμια... εεε... θα δούμε! ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπερα και απο μενα

 

να μεταφερω την προσωπικη μου εμπειρια σαν οικονομολογος, απτο δημοτικο ως το μεταπτυχιακο.

 

Δημοτικο - Γυμνασιο

Σιγουρα χρειαζοντα αναδιαρθρωση του προγραμματος σπουδων, η υλη δεν εχει νοημα η παπαγαλια υποστηριζεται. Ποιοι φταινε?

- Οι καθηγητες που δεν αγαπανε αυτο που κανουν

- Οι γονεις που δεν ασχολουνται ιδιαιτερα με τα παιδια τους

- Η απαρχαιωμενη υλη στα βιβλια.

 

προσπαθειες γινονται αλλα ΔΕΝ μπορουν να γραφτουν νεα βιβλια γρηγορα και καλα (βλεπε γραφειοκρατεια, ελλειψη πορων και διαφορα λαμογια που τρωνε τα χρηματα)

 

Λυκειο

Τραγωδια απολες τις αποψεις,

- Απειρη υλη χωρις χρησιμοτητα

- Οι καθηγητες που δεν αγαπανε αυτο που κανουν

- Ενα συστημα που σε προετοιμαζει για εξετασεις και οχι για να μαθεις

- Ενα ελειπες σχολειο που χρειαζεται το φροντιστηριο για να το συμπληρωνει

- Ενα εξεταστικο συστημα που οι βαθμολογητες δεν κανουν καλα την δουλεια τους και κοιτανε να ξεπεταξουν οσον το δυνατον περισσοτερα γραπτα για να πληρωθουν

 

Πανεπιστημιο

Στον τομεα μου υπαρχουν πολλα καλα και κακα

Καλα

- Καποια τμηματα εχουν πολυ αξιολογους καθηγητες, ειδικα καποιοι νεοι ειναι πολυ καλοι και με βραβεια

- Καποια τμηματα εχουν καλες υλικοτεχνικες υποδομες και προσφερουν δυνατοτητες

 

Κακα

- κομματισμος παντου

- καθηγητες 800ετων που ακομα διδασκουν

- απαρχαιωμενη υλη

- Αδιαφορια φοιτητων που μετα το καταπιεστικο Λυκειο θελουν να χαλαρωσουν

 

Συνολικα

 

Στο δικο μου πανεπιστημιο (τμημα οικονομικων επιστημων ΕΚΠΑ) καποιος που ηθελε να μαθει μπορουσε να το κανει σε συνδυασμο με 2-3 καλους καθηγητες θα μπορουσε να γινει ενας αξιολογος οικονομολογος (οπως και απτο τμημα μου βγηκαν αρκετα αξιολογοι)

βεβαια ειχαμε και μαυρα προβατα (πχ. κ. Αλογοσκουφης)  ;D

 

High light: Ειμαι 29 και μια φιλη της μητερας μου 50...και ειχαμε τον ιδιο καθηγητη!!

 

Μεταπτυχιακο

Παλι στο ΕΚΠΑ σε συνεργασια με το London School of Economics

Εκανα το ιδιο μαστερ με τον αλλο κιθαριστα στην μπαντα μου, ο οποιος πηγε στο Essex και ανταλλαζαμε ιδεες καθολη την χρονια, υλη, συμβουλες κλπ.

Κατα βαση καναμε τα ιδια πραγματα, με το δικο μου τμημα να εχει καλυτερη μαθηματικη υλη αλλα πιο παλαιωμενη (λιγο) στο κομματι των παραγωγων χρηματοοικονομικων προιοντων, ειχε ΤΕΛΕΙΕΣ υποδομες (9,5/10) ειχα μετριες (6/10) αλλα ειχε το εξης κακο

υπηρχε κανονικοποιηση στην βαθμολογια

 

δηλαδη: εγραφαν ολοι απο 1/10 εως 6 /10 τοτε οι βαθμολογιες μοιραζονταν -> το 6/10 γινοταν 9/10 και το 1/10-> 4/10, γενικα υπηρχε μια λογικη "αφου πληρωσαν θα παρουν και πτυχιο" εκτος βεβαια αν πατωνες σε ολα τα μαθηματα. Συνολικα πηραμε το ιδιο μαστερ, μαθαμε τα ιδια περιπου πραγματα, και εγω το εκανα δωρεαν και αυτος εδωσε 15.000

 

ΑΡΑ για μενα (και μονο στον τομεα των οικονομικων) υπαρχουν ευκαιριες στην Ελλαδα, υπαρχει η δυνατοτητα να μαθεις αλλα οι Καθηγητες και αρκετα οι φοιτητες λογω της παιδειας που εχουν βοηθουν με τον τροπο τους να πατωσει η κατασταση.

 

Υγ: καποια τμηματα της ΑΣΟΕ και του ΠΑΠΕΙ ειναι κορυφαια.

Υγ2: Οι αξιολογησεις των πανεπιστημιων μου θυμιζουν τις αξιολογησεις των οικονομικων δεικτων των χωρων αλλα και των εταιρειων..ολοι ελεγαν "φοβερη τραπεζα η Lehman's Brothers" και μεσα σε μια νυχτα κατερευσε με τα γνωστα παγκοσμια επακολουθα...

All the money of the world can't buy me

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποιοι φταινε?

- Οι καθηγητες που δεν αγαπανε αυτο που κανουν

- Οι γονεις που δεν ασχολουνται ιδιαιτερα με τα παιδια τους

- Η απαρχαιωμενη υλη στα βιβλια.

Για να καταλάβω...οι γονείς που ασχολουνται ιδιαιτερα με τα παιδια τους...δέρνουν τους καθηγητές για να αγαπήσουν αυτό που κάνουν και γράφουν καινούργια βιβλία ελλείψει άλλων?

 

Στο λύκειο...επειδή δεν το γράφεις, ασχολούνται παραπάνω?

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ισως λιγο εκτος θεματος αλλα θα το πω ;D

μπορει καποιος να μου εξηγησει τι νοημα εχουν τα μαθηματα γενικων γνσεων απο τη στιγμη που 2 χρονια μετα το σχολειο δεν θυμασε τι-πο-τα?

μεχρι το πανεπιστημιο που βρισκομαι +φωνο απολυτα με μιλτο!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οντως αυτο το σημειο δεν το διευκρινησα, εννοω οτι οι γονεις δεν δινουν την δεουσα προσοχη στα παιδια τους στο κομματι "προετοιμασια για το σχολειο" με οτι αυτο περιλαμβανει (διαβασμα του παιδιου, κεντρισμα του ενδιαφεροντος του παιδιου, βοηθεια στην κατανοηση κλπ), και αφορα κυριως το δημοτικο. Στην συνεχεια (λυκειο) το αναλαβανει το φροντιστηριο, οποτε δεν χρειαζονται.  ;D

All the money of the world can't buy me

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υγ: καποια τμηματα της ΑΣΟΕ και του ΠΑΠΕΙ ειναι κορυφαια.

 

Ως υποψήφιος διδάκτορας στο ΠΑΠΕΙ και μέσα από τα 11 χρόνια που βρίσκομαι στο εν λόγω πανεπιστήμιο, να πω ότι και αξιόλογες σπουδές γίνονται και μυαλά υπάρχουν και έρευνα γίνεται. Και που 'σαι, με μηδενικά κονδύλια και με απλήρωτους υποψήφιους διδάκτορες που το πρωί κάνουν την 9 to 5 δουλειά τους και μετά μελέτη και έρευνα και με εκ των άνωθεν πιέσεις κομματικές ή μη.

 

Αυτό δεν πάει να πει ότι πρέπει να είμαστε περίφανοι, αλλά προβληματισμένοι για τις χαμένες δυνατότητες και τις χαραμισμένες ικανότητες.

 

 

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οντως αυτο το σημειο δεν το διευκρινησα, εννοω οτι οι γονεις δεν δινουν την δεουσα προσοχη στα παιδια τους στο κομματι "προετοιμασια για το σχολειο" με οτι αυτο περιλαμβανει (διαβασμα του παιδιου, κεντρισμα του ενδιαφεροντος του παιδιου, βοηθεια στην κατανοηση κλπ), και αφορα κυριως το δημοτικο.

Επαναλαμβάνω να μην καταλαβαίνω απόλυτα...δηλ να δέρνουν τους κακούς δασκάλους και να γράφουν δικά τους βιβλία? Τι σημαίνει, για σένα, προετοιμασία όταν προϋπάρχουν ο 2 παράγοντες που (σωστά) αναφέρεις?

Επειδή έχω 2 παιδιά, τελείως διαφορετικά...μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι στον ένα δεν χρειάστηκε καμμία προετοιμασία ποτέ και στον άλλο όποια και να έγινε, πήγε χαμένη ;)

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σας παρακαλω κ. Μαραθον, εχουμε και δουλειες! (αστειακι)

 

Συγνωμη ρε παιδια αλλα μπαινω απτο γραφειο και γραφω βιαστηκα!

Οι γονεις εχουν την ταση ειτε να θεωρουν οτι το παιδι τους εχει παντα δικιο αρα οι καθηγητες ειμαι $%@ ή απλα να αδιαφορουν για την εκπαιδευση του.

Σε μια χωρα με τοσους πτυχιουχους, που πολλοι ειναι γονεις θα μπορουσαν να βοηθησουν τα παιδια τους να κατανοησουν αυτο που μαθαινουν (οχι να παπαγαλησουν) το οποιο ειναι ενα βασικο κομματι για την εκπαιδευση. Ενα αλλο κομματι ειναι να του δωσουν σωστη παιδεια.

προσοχη, αυτο που γραφω για τους γονεις που απτο δημοτικο προσλαβανουν φοιτητες για να "διαβασουν" τα παιδια τους (αδιαφορουν).

 

Το βασικο που θελω να πω ειναι οτι οι γονεις θα μπορουσαν ετσι να βοηθησουν/βελτιωσουν την κατασταση πρωτα απολα για τα παιδια τους.

Επειδή έχω 2 παιδιά, τελείως διαφορετικά...μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι στον ένα δεν χρειάστηκε καμμία προετοιμασία ποτέ και στον άλλο όποια και να έγινε, πήγε χαμένη ;)

 

50% Επιτυχια... :P

All the money of the world can't buy me

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να πω ότι και αξιόλογες σπουδές γίνονται και μυαλά υπάρχουν και έρευνα γίνεται. Και που 'σαι, με μηδενικά κονδύλια και με απλήρωτους υποψήφιους διδάκτορες που το πρωί κάνουν την 9 to 5 δουλειά τους και μετά μελέτη και έρευνα και με εκ των άνωθεν πιέσεις κομματικές ή μη.

 

Αυτό δεν πάει να πει ότι πρέπει να είμαστε περίφανοι, αλλά προβληματισμένοι για τις χαμένες δυνατότητες και τις χαραμισμένες ικανότητες.

+1

Να προσθέσω ότι αυτό ισχύει και για πολλές άλλες σχολές. Βέβαια, η καλή δουλειά η οποία γίνεται οφείλεται στην αξιόλογη ακαδημαϊκή κοινότητα και δυστυχώς όχι στις τραγικά απαξιωμένες δομές.

 

Όσο για τον διεθνή πανεπιστημιακό χώρο νομίζω πως περνάει μια βαθύτατη κρίση από την δεκαετία του 80 και εξής. Τόσο η υποβάθμιση των κοινωνικών επιστημών όσο και ο ολοένα πιο σφιχτός εναγκαλισμός των πανεπιστημίων με πόλους πολιτικής και οικονομικής ισχύος οδηγούν, κατά την γνώμη μου, σε αλλοτρίωση του χαρακτήρα τους. Επίσης, όσο βλέπω να αμφισβητείται ανοιχτά πλέον από ισχυρούς και δημοφιλείς πολιτικούς χώρους ακόμα και η χρησιμότητα της επιστημονικής έρευνας τόσο περισσότερο προβληματίζομαι.

 

Η ελληνική μέση εκπαίδευση για την οποία έκανε λόγο ο o.p. είναι σε σαφώς χειρότερη κατάσταση από την ευρωπαϊκή. Είδα στα στατιστικά ότι η Φινλανδία(με το γνωστό σύστημα της αν. Γερμανίας) είναι πρώτη και θυμήθηκα έναν φίλο Φινλανδό ο οποίος μου περιέγραφε την χαρά του φινλανδικού σχολείου. Μάλιστα επειδή βρεθήκαμε σ’ένα ξένο πανεπιστήμιο και τότε αυτός σπούδαζε νομικά κι εγώ πολιτική επιστήμη με ..ζήλευε διότι εγώ μπορούσα να αρχίσω ως φοιτητής να εργάζομαι στο αντικείμενό μου ενώ εκείνος έπρεπε να περιμένει ώστε να πάρει πτυχίο και να ασκήσει δικηγορία. Αντιλαμβάνεστε το χάος…     

 

Ανταλλάσω ΔΕΚΟ με baja telecaster.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου