Προς το περιεχόμενο

Η εκπαίδευση στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

μεγάλο πρόβλημα είναι βέβαια τα λεφτά, όταν όλοι προελογικά λένε 5% του ΑΕΠ και κάθε χρονιά πάει και πιο κάτω, νομίζω είναι κάτω του 3.

 

Η παιδεία είναι επένδυση που αποδίδει πάντα, αλλά θέλει χρόνο.

 

Ειχα την ατυχια να φοιτησω (οσο δηλ. μου επετρεπε η...συντροφισα Ευλαμπια και οι διαφορες κομματικες οργανωσεις...)  σε Ελληνικο πανεπιστημιο και την τυχη να φοιτησω σε αμερικανικο (καλο αμερικανικο οχι της πλακας),οι διαφορες ηταν ..ΚΤΗΝΩΔΕΙΣ...

 

σύμφωνοι αλλά και οι διαφορές στα δίδακτρα είναι κτηνώδεις

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 186
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Απλά δεν ξέρουν ορισμένοι τι σημαίνει παιδεία και εκπαίδευση, και η νοοτροπία του τύπου: "αφού δεν πετυχαίνουν στις εξετάσεις αρκετοί, ας ρίξουμε τις βάσεις", καθώς και "και αυτός που έγραψε 8 στα 20 παιδί είναι, ας τον βάλουμε σε ΑΕΙ" το επιβεβαιώνουν περίτρανα!

 

Καλά, ειδικά η διαμόρφωση των βάσεων σύμφωνα και με την επίδοση των μαθητών είναι ότι πιο απαράδεκτο υπάρχει στο σύστημα. Στην εποχή των "ταλέντων", των κινητών με 7000000 ώρες δωρεάν ομιλία και των απαράδεκτων ατακών "Εε, καλά, όλοι θα γίνουν επιστήμονες;" ή "Και που έχεις πτυχίο, τι κατάλαβες;", δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά από την νεολαία. Και δυστυχώς τα στατιστικά συμφωνούν.

 

Το ιδανικό, κατ' εμέ πάντα, θα ήταν η κάθε σχολή να ορίζει αυτή τις βάσεις για την ίδια ανάλογα το πρόγραμμα σπουδών που η ίδια έχει σχεδιάσει και ανάλογα το επιστημονικό/εκπαιδευτικό προσωπικό που διαθέτει, ή και όποιο άλλο κριτήριο η πρυτανία θεωρεί σωστό. Στην τελική αν θέλουν να μαζέψουν όλα τα στουρνάρια, ας είναι στην επιλογή τους. Nα το ξέρουν και οι υποψήφιοι για να κάνουν κι αυτοί τις αντίστοιχες επιλογές. Αλλά δυστυχώς, εντώ στο ελλάντα, όταν ακούνε κάποιοι για δυτικού τύπου δομές βγάζουν σπυριά λες και θα ξεπουληθούν στον σατανα του καπιταλισμού (ή έτσι νομίζουν).

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σύμφωνοι αλλά και οι διαφορές στα δίδακτρα είναι κτηνώδεις

 

μπα αν τα βαλεις κατω πιο φτηνες ειναι απο εδω στην πραγματικοτητα,ασε που οταν πληρωνεις αναγκαζεσαι να ΔΟΥΛΕΨΕΙΣ,εκτος κι αν εισαι μαμοθρεφτο και τα πληρωνει ολα η μαμα και ο μπαμπας ;D, και ετσι και ανθρωπος γινεσαι και ..σεβεσαι τις σπουδες σου..... ;)

 

ο μεγαλυτερος μυθος στην Ελλαδα ειναι η ΠΑΝΑΚΡΙΒΗ δωρεαν παιδεια....

 

φυσικα και στις περισσοτερες Ευρωπαϊκες χωρες ,οπου η παιδεια ειναι οντως δωρεαν,το επιπεδο των σχολειων και πανεπιστημιων ειναι πολυ υψηλοτερο απο τα χαλια μας....(ασε που δεν υπαρχουν οι γελοιοτητες του τυπου "πανεπιστημιακο ασυλο" και λοιπες αηδιες )

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Εε, καλά, όλοι θα γίνουν επιστήμονες;"

 

Μα ναι: αν δεν έχει ο πατέρας σου μαγαζί ή εργοστάσιο τότε ή γίνεσαι γιατρός, ή δικηγόρος, ή πεθαίνεις της πείνας... μέρος της ελληνικής "εκπαίδευσης" είναι και αυτό. Φυσικά όχι για τις κοπέλες, γιατί αυτές αν έχουν πτυχίο δε θα τις θέλει κανείς, και πότε θα κάνουν παιδιά? Στα 25 τους? Και πότε θα δούμε εγγόνια?? ::)

 

Η παιδεία ξεκινάει από το σπίτι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι εννοείς ακριβώς?

 

τα γράφεις μόνος σου από κάτω :)

Η βαθμοθηρία δρα εις βάρος της ουσίας, το ίδιο κάνουν και τα πανεπιστήμια, αλλά και κάθε πράμα που υπόκειται κάτω από κάτι που λέμε γενικά "αξιολόγηση", χωρίς να αναρωτηθούμε τα κριτήριά της.

 

Άσχετο παράδειγμα για να δείξω τι εννοώ : ένα αυτοκίνητο στο καντράν του οποίου ανάβει ένδειξη οτι δεν φοράς ζώνη έχει περισσότερα αστεράκια στο NCAP από κάποιο που δεν έχει τέτοιο λαμπάκι. Αυτού του είδους η αξιολόγηση είναι για γέλια και δρα οπωσδήποτε εις βάρος της ουσίας, καθώς προϋποθέτει την ανικανότητα του οδηγού να συνειδητοποιήσει από μόνος του οτι πρέπει να φορέσει ζώνη. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο λοιπόν είναι χειρότερο από το άλλο ΜΟΝΟ αν το δώσεις σε κάποιον ανόητο.

 

Αν ημασταν σοβαρη χωρα στο Πανεπιστημιο θα επρεπε να μπαινει το 5%-10% του συνολου των μαθητων,δηλ.οι διαπιστωμενα εξαιρετικοι και αριστοι και οχι οι καλυτεροι παπαγαλοι....... και βεβαια με εξετασεις ΔΥΣΚΟΛΕΣ και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ που θα εκανε καθε πανεπιστημιο ξεχωριστα (οπως δηλ.γινεται στις περισσοτερες χωρες του κοσμου,οπου μαλιστα υπαρχει και προπαρασκευαστικο πρωτο ετος στο οποιο....ολοι μπαινουν και...σχεδον κανεις δεν βγαινει.......ή μαλλον βγαινει μονο ο αριστος....)  .

 

+1000 (και χρόνια πολλά!) , αλλά

 

Η δευτεροβαθμια εκπαιδευση στην Ελλαδα ειναι εντελως αστεια,μια και δεν ειναι τιποτα παραπανω απο μια προετοιμασια για καποιες ΠΑΝΕΥΚΟΛΕΣ εξετασεις (σε ΗΛΙΘΙΑ μαθηματα τα οποια δεν εχουν σχεδον καμμια σχεση με το μελλοντικο αντικειμενο σπουδων)  ωστε να μπει και ο...καθε πικραμενος στο...πανεπιστημιο,σε...οποιοδηποτε πανεπιστημιο....

 

-500 ;D

 

Θυμάμαι πολύ καλά το επίπεδο των εισαγωγικών εξετάσεων για τα αγγλικά πανεπιστήμια στην εποχή μου. Tα foundation courses ήταν επιπέδου 1ης Λυκείου, αλλά απευθύνονταν σε μαθητές της 3ης. Γελοίες εξετάσεις οι οποίες θα επιβεβαίωναν την ικανότητα ενός μαθητή να παρακολουθήσει τις υψηλών διδάκτρων (και υψηλού hype) σπουδές του. Μάλιστα, από το περιβάλλον μου ούτε οι μισοί από αυτούς που "περασαν" σε μια σχολή δεν γύρισαν ως απόφοιτοι της ίδιας, αλλά κάποιας με αντικειμενικά χαμηλότερης δυσκολίας αντικείμενο. Συμφωνώ λοιπόν οτι ο κάθε πικραμένος προορίζεται για να γίνει πανεπιστήμονας, αλλά αυτό δεν συμβαίνει μόνο εδώ και φοβάμαι οτι το κοινωνικό κόστος είναι πολύ μεγαλύτερο στις περιπτώσεις που δείχνω.

 

Επιπρόσθετα, θα επεκτείνω τη συζήτηση και αλλού : Εσείς βρίσκετε τις εξετάσεις που δίνουμε στο Βρετανικό Συμβούλιο (που δεν είναι στα πρότυπα της δικής μας εκπαίδευσης, αλλά έχουμε τη χαρά να τις γνωρίζουμε σχεδόν όλοι) ως σοβαρές? Ή μήπως οι εξετάσεις του ECDL (και οι γνώσεις των πτυχιούχων του) μεταφέρουν μια κάποια σοβαρότητα?

 

Καταλήγω επαναλαμβάνοντας : όπως σε κάθε άλλη περίπτωση, έτσι και εδώ, τα προβλήματα στην παιδεία δεν είναι εθνική μας εφεύρεση, αλλά λειτουργούν θαυμάσια παντού. Αν επρεπε να επιχειρηματολογήσω αρνητικά μόνο για τα δικά μας θέματα θα ξεκίναγα και δεν θα τελείωνα ποτέ, αλλά εδώ τίθεται θέμα σύγκρισης με άνισα κριτήρια. Διαφωνώ με την εξιδανίκευση των εκπαιδευτικών προτύπων του εξωτερικού, καθώς ισχυρίζομαι οτι η παιδεία είναι προσωπική (και οικογενειακή) υπόθεση και όχι μονοσήμαντα "ιδρυματική" όπως παρουσιάζεται σε τέτοια άρθρα.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαφωνώ με την εξιδανίκευση των εκπαιδευτικών προτύπων του εξωτερικού, καθώς ισχυρίζομαι οτι η παιδεία είναι προσωπική (και οικογενειακή) υπόθεση και όχι μονοσήμαντα "ιδρυματική" όπως παρουσιάζεται σε τέτοια άρθρα.

Τα ειπες ολα στις παραπανω τρεις σειρες φιλε μου!

Συμφωνω απολυτα!

Δε φταιει η παιδεια αλλα οι εκπαιδευομενοι τους οποιους παραγουν οι απαιδευτοι.

Και σ αυτη τη χωρα που ζουμε,οι τελευταιοι ειναι πολλοι...

Σ αυτο το επιπεδο λοιπον ειμαστε πολυυυυ πισω.

Δε χρειαζομαστε την PISA να μας το πιστοποιησει.

Ξερω απο πρωτο χερι την πρωτοβαθμια εκπαιδευση τουλαχιστον,σε Νορβηγια-Φιλανδια(διαφορετικα μοντελα βεβαια).

Αυτα που γινονται εκει, ΔΕΝ μπορουν να υλοποιηθουν εδω στη Μεσογειο λογω...κουλτουρας.Μαλλον λογω υποκουλτουρας...

Και καμια σχεση δεν εχουν ''οι δαπανες για την παιδεια'' που ειναι η καραμελα των συνδικαλιστων και των απανταχου βολεψακηδων.

Kαλες και οι δαπανες,εννοειται,αλλα εδω εχουμε αλλα προβληματα...υπαρξιακα... ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελικά υπάρχει άχτι με την Τριτοβάθμεια ε;  ;D

Όταν οι γονείς ξεκινάνε,πλέον,φροντιστήρια στα παιδιά τους από την έκτη δημοτικού(έχω κανά δυο ξαδέλφες που στέλνουν τα ανήψια μου-τις κράζω αλλά τίποτα.Μου λένε πως πολλά παιδιά στην τάξη πηγαίνουν,οπότε δε μπορούν να μείνουν τα δικά τους παιδιά πίσω),τότε η Τριτοβάθμια είναι -απλά-η κορυφή του παγόβουνου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Μου κάνει εντύπωση πάντως που αφήσατε ασχολίαστο θέμα των φροντιστηρίων και πιάσατε τα ΑΕΙ και λοιπά.

 

 

τι να σχολιάσουμε? Τα ίδια λέγονται και στο θέμα με τα διόδια :D

 

Αυτό που δεν κάνει καλά το κράτος, το επιβαρύνεται διπλά ο πολίτης.

 

Σε τελική ανάλυση όταν σου λέει ένας καθηγητής: "γράψε μου μια εργασία για τον Πλούτωνα" και ο μαθητής κάνει copy-paste ότι βρει στο google και στο βιβλίο του σχολείου, ουσιαστικά κάνει αντιγραφή και παρουσιάζει τα λόγια άλλων για δικά του το οποίο τελικά είναι εξαπάτηση. Βέβαια ενα παιδί που το έχουν μάθει να κάνει ακριβώς αυτό δεν μπορεί να κατηγορηθεί για δόλο αλλά αυτό δεν αλλάζει την πραγματικότητα. Το βαφτίζουμε "παπαγαλία", δηλ. ότι είναι σαν τον παπαγάλο που απλά επαναλαμβάνει ότι ακούει χωρίς να καταλαβαίνει τίποτε και μέχρι εκεί. Λείπει όμως το τελικό κομμάτι που έχει να κάνει με το γεγονός ότι η εργασία είναι μια συρραφή από λόγια άλλων τα οποία φέρουν την υπογραφή του μαθητή. Μαθαίνουμε τα παιδιά μας να είναι ανέντιμα.

 

Δεν βλέπω ανεντιμότητα, καθώς όπως λες κι εσύ δεν υπάρχει δόλος. Επιπλέον δε στέκεται λογικά μια διαφορετική οπτική στο θέμα : είτε ο μαθητής θα έχει αντιγράψει από κάπου (και το νόημα είναι να απαντάει στην ερώτηση διασταυρώνοντας τα ουσιαστικά από κάθε πηγή και όχι να κάνει ξερό copy-paste από αμφίβολης σοβαρότητας κείμενα) είτε θα έχει πάει από μόνος του στο αστεροσκοπείο να πάρει data για τον Πλούτωνα και να τα μεταφράσει με τις γνώσεις ενός αστροφυσικού  ;D (αν συζητάμε για το γεγονός οτι η κοινωνική υποκρισία έχει αλλοιώσει τόσο σοβαρά την πραγματικότητα ώστε να βρεθεί άνθρωπος που να θεωρήσει μια σχολική εργασία ως επιστημονικό τεκμήριο, τότε μιλάμε για διαφορετικό θέμα).

 

Είναι ανέντιμο λοιπόν να γίνεται το ούτως ή αλλως copy-paste (εποικοδομητικό ή στεγνό), απλά αν μάθουμε να βάζουμε και τις πηγές όπως ορίζουν οι κανονισμοί γινόμαστε περισσότερο επιστήμονες? Δεν είναι αυτό το πράμα η παπαγαλία, αλλά η έκπτωση στην ιδέα της αναζήτησης του "how things work".

 

Οι κανονισμοί (της παραπομπής στη βιβλιογραφία) ορίστηκαν μεν για την αποκατάσταση της αλήθειας (σε άλλο επίπεδο από το σχολικό), αλλά στη μέση εκπαίδευση δεν είναι δυνατό να εξυπηρετούν διαφορετικό στόχο από τη διδασκαλία συγγραφής ενός ευανάγνωστου κειμένου με σωστή δομή και λογική ταξινόμηση της σκέψης του μαθητή. Αυτό "ελέγχεται" (δήθεν, αλλά άλλο θέμα αυτό) στην έκθεση ιδεών και δεν είναι δυνατό να το περιμένουμε από 15χρονους μαθητές που τους ζητάμε την αποψη thesis τους (;D) για θέματα στα οποία οφείλουν να μην έχουν ιδέα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην προκείμενη οι μαθητές την πληρώνουν μιας και αυτοί πρέπει να υποστούν το υποχρεωτικό θέατρο του σχολείου μέχρι να πάνε στο φροντιστήριο όπου θα γίνει το πραγματικό μάθημα.

 

Για τα υπόλοιπα τα λέμε μετά από τον απαραίτητο εξάωρο ύπνο.

Άντε γοοδνάιτ!

 

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου