Προς το περιεχόμενο

Η εκπαίδευση στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Περισσότερο πληροφοριακά θα παραθέσω το λινκ σε ενα κείμενο που σχολιάζει τα αποτελέσματα μιας αξιολόγησης με το όνομα: Programme for International Student Assessment (PISA), μιας και έχουμε κάνει κατά καιρούς συζητήσεις με θέμα την Παιδεία.

 

Το λινκ είναι:

 

http://press-gr.blogspot.com/2010/12/blog-post_5432.html

 

 

Προσωπικά κάποια στοιχεία που μου κάνουν κλικ είναι η ριζική διαφορά στη φιλοσοφία εκμάθησης στην Ελλάδα, όπου είναι θεμιτή η απόλυτη αντιγραφή των γραπτών κάποιου άλλου χωρίς εισαγωγικά, αναφορά ή κάτι άλλο. Στο πρώτο έτος σαν φοιτητής στην Αγγλία έμαθα ότι υπήρχε ειδική εντολή στους καθηγητές να είναι επιεικέις με τους Έλληνες στη διόρθωση γραπτών μιας και αυτό χαρακτηρίζεται ως plagiarism, δηλαδή αντιγραφή και παρουσίαση των θέσεων άλλου ως δικές σου με σκοπό την εξαπάτηση, κάτι που τιμωρείται 9 στις 10 τουλάχιστον με άμεση αποβολή. Στην Αμερική αυτήν την αποβολή την αποδίδει ο ίδιος ο Σύλλογος των Φοιτητών.

 

Αυτό που νομίζω οτι δε φαίνεται στο άρθρο (μιας και το PISA έχει να κάνει με μαθητές 15 ετών) είναι ότι τα παιδιά μας στο Λύκειο φοιτούν ταυτόχρονα σε 2 σχολεία Λύκειο και φροντιστήριο με τον ίδιο (θεωρητικά) στόχο, πάνω στο ίδιο υλικό. Δεν πετυχαίνεις και πολλά προκαλώντας melt-down σε παιδιά 15-18 ετών για να μπουν σε Πανεπιστήμια που θα τους προκαλέσουν και κατάθλιψη αργότερα.

 

edit:

να συμπληρώσω ότι δεν παραθέτω το λινκ για το σχολιασμό που γίνεται μέσω του άρθρου αλλά για τα αποτελέσματα αυτά καθαυτά έτσι ώστε να σχηματίσει ο καθένας μας τη δική του άποψη.

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 186
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Το επιπεδο της παιδειας,σε ολες τις βαθμιδες, στην Ελλαδα ειναι απλα ΤΡΑΓΙΚΟ απο ΟΛΕΣ τις αποψεις (φιλοσοφια,περιεχομενο,κοστος,αξιολογηση,προγραμμα σπουδων) το ποσο τραγικο ειναι αλλωστε φαινεται ......γυρω σου καθημερινα....η...πληρης ανυπαρξια των ελληνικων πανεπιστημιων σε οποιοδηποτε ranking system υπαρχει στον κοσμο το επιβεβαιωνει αλλωστε (παλια δεν ηταν ετσι ειδικα πριν τη μεταπολιτευση πολλα ελληνικα πανεπιστημια συμπεριλαμβανονταν σε λιστες με τα κορυφαια πενεπιστημια του κοσμου με κορυφαιο το ΕΜΠ)....

 

Ειναι γενικα ενα συστημα που μια και εχει αναπτυχθει μεσα στην απολυτη ΠΑΡΑΝΟΙΑ που χαρακτηριζει ολες τις πτυχες της ζωης στη χωρα μας εδω και 3 δεκαετιες, επιβραβευει την ελαχιστη προσπαθεια,το κολλημενο μυαλο και τον απολυτο εγωκεντρισμο μας   και οδηγει τελικα στο "ονειρο" του μεσου Ελληνα δηλ.την χρυση μετριοτητα.

 

Ειχα την ατυχια να φοιτησω (οσο δηλ. μου επετρεπε η...συντροφισα Ευλαμπια και οι διαφορες κομματικες οργανωσεις...)  σε Ελληνικο πανεπιστημιο και την τυχη να φοιτησω σε αμερικανικο (καλο αμερικανικο οχι της πλακας),οι διαφορες ηταν ..ΚΤΗΝΩΔΕΙΣ...

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μπορώ να διασταυρώσω αυτά που λέει η PISA. Σίγουρα πάντως:

 

-χωρούν πάρα πολλές και διαρθρωτικές αλλαγές/βελτιώσεις στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. τα συμφέροντα που θίγονται από την εφαρμογή τους όμως καθιστούν αυτές τις βελτιώσεις ως μή πραγματοποιήσιμες (ποιος θα ρισκάρει τόσο εύκολα την απώλεια τόσων ψήφων ?)

-την σοβαρότητα του plagiarism την αντιμετώπισα στην αμερική, αλλά σίγουρα δεν με ξένισε σαν ιδέα, ούτε έθεσε σε κίνδυνο την φοιτητική μου πορεία.ίσως αποτελώ εξαίρεση, αλλά ίσως και να διαβάζουμε μπαρούφες (κρατώ επιφυλάξεις).

-αυτό είναι σίγουρα ένα από τα πιο κακογραμμένα άρθρα που έχω διαβάσει τελευταία.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχω γνώμη για την εγκυρότητα του άρθρου, αλλά γνωρίζω τι έχω βιώσει εγώ στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το γεγονός είναι ότι η Ελλάδα είναι μια από τις λίγες χώρες όπου η παπαγαλία επιβραβεύεται σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης.

 

1. Στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο είναι επιβεβλημένη και αναπόφευκτη.

2. Στο Πανεπιστήμιο είναι ο σίγουρος τρόπος για να τελειώσεις ανώδυνα τη σχολή σου όντας άσχετος (ή/και ηλίθιος).

3. Στο επίπεδο μεταπτυχιακού/διδακτορικού συνιστά μεγάλο ποσοστό αυτού που κατ' ευφημισμό αποκαλείται "έρευνα". Σε πολλές περιπτώσεις, κινδυνεύεις να χαρακτηριστείς "αντιπαραγωγικός" αν δεν λειτουργείς με αυτό τον τρόπο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα διαφωνήσω ελαφρά χωρίς φυσικά να αγνόω τους κακόμοιρους της 3ης δέσμης. Οι των θετικών κατευθύνσεων δεν έπρεπε να μαθαίνουμε απ έξω πράγματα. Σύμφωνοι θα μπορούσε να ενθαρρυνθεί πολύ περισσότερο η κριτική αντίληψη, πράγμα το οποίο δεν γινόταν ιδιαιτέρως.

Στις ανώτερες σχολές πιο πολύ με πειράζει η απόλυτη ασυμφωνία με τις απαιτήσεις και ανάγκες της αγοράς σε σχέση με τους εισακτέους και το πρόγραμμα σπουδών.

Όσον αφορά το plagiarism το οποίο μου το έθιξαν μερικοί, αλλά οπωσδήποπτε όχι όλοι οι καθηγητές μου ήταν κάτι που τουλάχιστον θυμάμαι προσπαθούσαμε να αποφύγουμε. Βέβαια ξέρω πολύ καλά ότι υπήρχε σημαντικό ποσοστό φοιτητών που καρφί δεν του καιγόταν γι αυτό και έκανε απευθείας αντιγραφή σε οτιδήποτε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ίσως εδώ να βοηθούσε η επιβολή αυστηρότερων κυρώσεων στην περιπτωση αντιγραφής, όπως αυτές που ανέφερε ο jasemeister ανωτέρω. Τουλάχιστον 'sto america' ήταν (είναι) αρκετά αυστηρές ώστε να μην το σκέφτεσαι καν. Κατά τα άλλα συμφωνώ περί μη ενθάρρυνσης παπαγαλίας, τουλάχιστον στον δικό μου τομέα (Α δέσμη, τότε).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3. Στο επίπεδο μεταπτυχιακού/διδακτορικού συνιστά μεγάλο ποσοστό αυτού που κατ' ευφημισμό αποκαλείται "έρευνα". Σε πολλές περιπτώσεις, κινδυνεύεις να χαρακτηριστείς "αντιπαραγωγικός" αν δεν λειτουργείς με αυτό τον τρόπο.

 

Να διαφωνήσω ελαφρώς γιατί η αλήθεια της προηγούμενης πρότασης εξαρτάται και από το είδος των σπουδών. Στις θετικές και τεχνικές επιστήμες δεν ισχύει σε μεγάλο βαθμό, όχι γιατί είναι καλύτερο το σύστημα εκεί, απλά είναι η φύση των επιστημών αυτών τέτοια που η παπαγαλία δεν έχει ιδιαίτερη αξία. Μάλιστα αν μιλάμε για έρευνα στο διδακτορικό, δεν μπορείς παρά να χρησιμοποιήσεις το μυαλό σου  :).

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το άρθρο μιλάει για τη μέση εκπαίδευση ενώ τα περισσότερα σχόλιά σας αναφέρονται στην ανωτέρα. Πώς θα βγάλουμε ακρη? :)

 

Εγώ πάντως σε ελληνικό σχολείο πήγα και έμαθα γράμματα για την ποιότητα των οποίων δεν ντρέπομαι. Ίσως να έπεσα σε καλούς δασκάλους, δεν ξέρω. Για το ελληνικό πανεπιστήμιο στο οποίο φοίτησα έχω να πω πολλά άσχημα (όπως και για το απαράδεκτο σύστημα πανελληνίων το τότε, αλλά και το χειρότερο τωρινό), αλλά δεν τα ισοπεδώνω όλα, κάτι έμαθα κι εκεί, μάλιστα ενώ ντρέπομαι για το λογαριασμό πολλών συναδέλφων μου, για το δικό μου χαρτί δεν έχει τύχει να ντραπώ ακόμα. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητάς μου, από την αντίληψή μου για την αγωγή των ελλήνων οδηγών μεχρι την τυπική ευγένεια στις μεταξύ μας σχέσεις. Εξάλλου, όταν ένας μουσικός δεν το πολυ-έχει δεν κατηγορούμε το ωδείο της γειτονιάς του, αλλά γνωρίζουμε με βεβαιότητα οτι αυτός φέρει την ευθύνη της κουλαμάρας του (μου).

 

Πάντως η βιομηχανοποίηση των σπουδών στην Αγγλία (συγκεκριμένα) και η εξιδανίκευση του "σπουδαγμένου στο εξωτερικό" είναι μια πτυχή που χρειάζεται και μια διαφορετική προσέγγιση κατά την ταπεινή μου άποψη : ένα από τα προβληματικά σημεία στη μέση εκπαίδευση είναι η ενθάρρυνση της βαθμοθηρίας εις βάρος της ουσιαστικής γνώσης (που όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε συνεπάγεται την ανοχή της παπαγαλίας). Όταν τα ίδια τα εκπαιδευτικά ιδρύματα υποβάλλουν τον εαυτό τους σε βαθμοθηρία για την ανέλκυσή τους σε αυτές τις λίστες κατάταξης, τι κάνουμε? :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

+1000 στον μπρατσαρά.

Επίσης, καταλυτικό ρόλο παίζει η οικογένεια στην εκπαίδευση και πόσο ενδιαφέρεται για το αν το παιδί θα μάθει όντως γράμματα ή απλώς θα μπει σε ένα κουτσοπανεπιστήμιο - και, ε, άμα μπει θα βγει... (και αυτό κατά τη γνώμη μου είναι το πραγματικό πρόβλημα της ελληνικής παιδείας, but that's another story όπως έλεγαν και στον Blue τον Μουστακαλή Κόναν τον Βάρβαρο)

When you will get good you will know. There is no guitar. There never was.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν τα ίδια τα εκπαιδευτικά ιδρύματα υποβάλλουν τον εαυτό τους σε βαθμοθηρία για την ανέλκυσή τους σε αυτές τις λίστες κατάταξης, τι κάνουμε? :)

 

Τι εννοείς ακριβώς? Οι λίστες αυτές καταρτίζονται με πολλούς και διαφορετικούς δείκτες, και αντικατοπτρίζουν ένα πολύ σημαντικό τμήμα της πραγματικότητας για την δουλειά που γίνεται. Επίσης, δεν είναι μόνο μια αλλά περισσότερες, και όχι μόνο ιδιωτικές (πχ. από Times, Guardian κλπ) αλλά και κρατικές (πχ. η Research Assessment Exercise στη Βρετανία).

 

Τα δυο κύριά τους μειονεκτήματα είναι

α) ότι μερικές φορές η υπερπαραγωγή άρθρων ή διδακτορικών δεν σημαίνει πως είναι και ποιοτικά (παράλληλα ενίοτε και με ένα άγριο κυνήγι δημοσιεύσεων),

β) ότι μιλούν γενικότερα για πανεπιστήμια, το οποίο είναι πολύ αποπροσανατολιστικό γιατί ουσιαστικά πρέπει κάποιος να κοιτάει τις καλύτερες μεμονωμένες σχολές και εργαστήρια αντί για ένα σκέτο όνομα πανεπιστημίου που βαθμολογείται βάσει μέσου όρου. Σαν παραδείγματα μπορώ να φέρω τα πανεπιστήμια του μάστερ και του διδακτορικού μου, τα οποία δεν είναι ιδιαίτερα ψηλά σε κατατάξεις αλλά διαθέτουν μερικά εκ των καλύτερων εργαστηρίων παγκοσμίως στον τομέα τους.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου