Προς το περιεχόμενο

Πόσοι πληκτράδες ήξεραν στην αρχή πιάνο πιάνο;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Από αυτά που διάβασα μου ήρθε στο μυαλό κάτι που&συνάντησα στην μπάντα μου αλλά όχι μόνο.

Συνοψίζεται στο: Κρατάμε όργανο άρα πρέπει να παίζουμε συνεχώς.

Αυτό ισχύει για όλα τα όργανα. Κιθάρες(2 και 1), πλήκτρα, μπάσο, τύμπανα κ.λ.π. με τα δυο τελευταία λιγότερο. Αυτό ισοδυναμεί με ατέλειωτη βαβούρα. Η σιωπή, στην&θεωρία καλείται και παύση, είναι πολύ σημαντική στην μουσική. Ακόμα η επανάληψη συνοδείας με κάποιες ανεπέσθητες παραλλαγές(ντουμπλάρισμα) δημιουργεί ακόμα περισσότερο θολούρα και εξαφανίζει τη δυνατότητα για παιχνίδι στις&δυναμικές&του κομματιού. Μία λύση για να αναδεικνύονται οι χαρακτήρες των οργάνων και να "ακούγεται" το αποτέλεσμα είναι να μοιράζονται τα συνοδευτικά μέρη τόσο με εναλλαγές οργάνων όσο και με χρήση διαφορετικών μερών.

Υ.Γ. Εγώ είμαι κυρίως κιθαρίστας και στην μπάντα μου υπάρχουν 2 κιθάρες, πλήκτρα και μπλιμπλίκια και έχω καεί άσχημα. Τελικά κατέληξα στο ότι οι δύο κιθάρες πρέπει να χρησιμοποιούνται σε ροκ ενορχηστρώσεις αρκετά σπάνια ώς καθόλου. Κλασικά παραδείγματα τέτοιων "ελλειπών" ενορχηστρόσεων είναι Jimi Hendrix, Rory Galagher, Led Zeppelin, Deep Purple και ειδικότερα σε ζωντανές ηχογραφήσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 68
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Ναι, και απο ότι κατάλαβα απο την τελευταία πρότασή σου φίλε freeminder ( :D ), μάλλον δεν είμαι συνειδητοποιημένος πληκτράς. !!

 

τώρα συγχίστηκα :oops: :oops:

 

δεν ξαναβάζω post, μέχρι να πάψω να οαίζω πλήκτρα, και επιτέλους να παίξω μουσικη, να μπώ κι εγώ στο club των λίγων!!!!

 

Ο δάσκαλός σου τι λέει , οτι πάιζει πλήκτρα η μουσική?

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ειναι θεμα συνειδησης, αλλα θεμα αισθητικης πιστευω. Εαν η δικη σου αισθητικη ειναι τετοια, ωστε να γεμιζει καθε κομματι, ακομα και σε στιγμες που ισως για καποιον αλλον να μην ταιριαζει, τοτε δεν μπορει να πει κανεις τιποτα γι'αυτο ( εκτος αποτα ατομα που παιζετε στην ιδια μπαντα ).

Σε ολες τις περιπτωσεις, θα συμφωνησω με τον Underground. Ειναι παρα πολυ μεγαλη βαβουρα, οταν σε μια μπαντα με 2 κιθαρες ( ρυθμικη και lead ), o πληκτρας συμπεριφερεται σαν lead οργανο. Αφου οπως και να το κανουμε δεν ειναι, γιατι να βασανισουμε ολους τους υπολοιπους σε μια μπαντα?

Οσο για το δασκαλο μου, εδω και 6 χρονια εχει φυγει για Αμερικη και παιζει πιανο σε ενα τζαζ τριο. :wink: Ειναι απο τους πληκτραδες που καταλαβαν οτι αν δεν παιξεις εστω και λιγο πραγματικο πιανο ( και τζαζ φυσικα :roll: ), δεν μπορεις να ολοκληρωθεις σαν ανθρωπος :lol:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να πω κι εγώ τη δική μου ιστορία, ξεκίνησα με κλασσικό πιάνο σε ωδείο και τα σχετικά αλλά μετά από μια 6ετία το γύρισα στο δίσκαλο (ή μήπως δύσκολο) organ. Μετά από μια 5ετία κι εκεί, κατέληξα αποκλειστικά ως πληκτράς για λόγους που ήδη αναφέρθηκαν από άλλα μέλη, ας μην επαναλαμβανόμαστε... :lol:

 

Πάντως θα πρέπει κάποια στιγμή να το πάρω απόφαση και να επιστρέψω στα ωδεία για να το πάρω αυτό το ρημάδι το πτυχίο (οργάνου βέβαια) γιατί κρίμα είναι... :?

Yes it is!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, εσύ φίλε freeminder μιλησες για συνείδηση - συνειδητοποίηση.

 

Παντως το ποιος είναι lead σε μια μπάντα, ενα σχήμα εξαρτάται απο το ρεπερτόριο της, όπως και να το κάνουμε, ετσι είναι.

 

Σε σημείο που αν εχεις δεί οι πληκτράδες πλέον σε πολλές μπάντες, εκτός απο τα πλήκτρα τους , κουβαλάνε πλέον και το λαπτοπ τους και δουλευουν και μίξη , και σε πολλά κομμάτια οι υπόλοιποι πατάνε σε αυτούς,

 

Ακόμα και σε ροκ, ποπ , funk διασκευες και όχι μόνο διασκευές , αλλά και πρωτότυπη μουσική.

 

Αυτό γιατι δεν ισχύει το όπως και να το κάνουμε έτσι είναι που είπες, ούτε κανόνας δεν είναι.

 

Και το αλλοι πάιζουν κιθάρα ή πλήκτρα και άλλοι μουσική, είναι τόσο αναχρονιστικό, όσο σχεδόν το τα λές οτι αν δεν ακούς και παίζεις κλασσική μουσική, δεν ξέρεις απο μουσική που λέγαν κάποτε.

Πιανίστας, Διδάκτωρ Γιουροβιζιονολογίας

με εξειδίκευση στα ΣΥΝΘΕΣΑ'ΙΖΕΡ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα το νοημα της φρασης, δεν ειχε να κανει με το αν παιζει καποιος κλασσικη μουσικη ή εχει κλασσικη παιδεια.

Το νοημα της φρασης αντιστοιχουσε σε μουσικους, που δεν ξερουν να "σωπαινουν" το οργανο τους, οταν πρεπει. Σε μουσικους που "βαραινουν" μια μπαντα, παιζοντας περισσοτερα, με κυριο λογο την αναδειξη της δεξιοτεχνειας και των γνωσεων του. Γι'αυτο ο ανθρωπος ειμαι "Πληκτρα ολοι παιζουμε.."...και βεβαια συνεχισε λεγοντας "μουσικη λιγοι"...Ελπιζω να εγινε κατανοητη η φραση, η οποια δεν ειναι καθολου αναχρονιστικη. Ισα ισα που πιστευω οτι αντικατοπτριζει την πραγματικοτητα των μεσων ερασιτεχνικων μπαντων και μουσικων. Πολυ "μπλα μπλα" για το τιποτα ειναι οι περισσοτερες, με αποτελεσμα τα κομματια να φουσκωνουν, να γεμιζουν και στο τελος να γινεται μια βαβουρα απο 3 οργανα που συγχρονως δειχνουν τι παιζουν...

Εκει πλεον μπαινει το θεμα της αισθητικης και της ομαδικοτητας του καθε μουσικου. Δεν νομιζω οτι σε αυτο εχω αδικο!

Οσο για το θεμα ,αν ο πληκτρας ειναι lead μουσικος, θα πρεπει να διαχωρησουμε τα ειδη μεταξυ τους, και να δουμε ποσο επιδραση εχουν τα πληκτρα πανω σε αυτα. Πχ, εαν πας να παιξεις Queen χωρις πιανο και synths, τοτε ναι, τα κομματια "χανουν". Αν πας ομως να παιξεις ομως το Immigrant Song, και ο πληκτρας περα απο τις "πλατες" που μπορει να παιξει, αρχισει να παιζει μερη ολοκληρα και να κατεβαζει παπαδες, επειδη ξερει να τους κατεβαζει, τοτε τι κερδιζει ο ακροατης, εκτος απο μια βαβουρα κιθαρας-πληκτρων?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Το πιάνο είναι το μόνο όργανο που δεν παίζουν αυτοδίδακτοι, αυτοι απλά πιέζουν πλήκτρα. Με αντικειμενικά κριτήρια αν δεν έχεις μελετήσει το αρκετες φορες βαρετό κλασικό πιάνο δεν πρόκεται ποτέ να παίξεις πλήκτρα σωστά, ίσως να κάνεις για χαμάλης, να κρατάς πλάτες δηλαδή.

Εχω σπουδάσει 12 χρόνια κλασικό, με αρμονίες φούγκες και τα συναφή, επίσης ανήκουστο μουσικός να μην ξέρει αρμονία, πως θα συνεννοηθείς; τα αυτοδίδακτα πάνε μέχρι μπάντες της γειτονιάς ή του πανεπιστημίου για ανώτατο επίπεδο μουσικής έκφρασης απαιτούνται πέρα από το ταλέντο, γνώσεις και άσκηση.

Με τα σύνθια έπλεξα για να ροκάρω όταν ήμουν φοιτητής και τώρα βέβαια επανέρχομαι στο κλασικό για να παίξω τζαζ και να κάνω τις ενορχηστρώσεις μου, το σύνθι έγινε πλέον καλοκαιρινή διασκέδαση. Ετσι το κάτι ελαφρύ, όταν δεν θέλεις να σκέφτεσαι και πολύ ή όταν χρειάζεσαι λεφτά.

 

Αρμονίστες δεν υπάρχουν ουσιαστικά, στην πραγματικότητα υπάρχουν μόνο πιανίστες που ροκάρουν ή ψάχνονται με ήχους. Τα υπόλοιπα είναι μετριότητες. Μπορει να φανώ λίγο σκληρός αλλά όσα έχω δει από μουσική δωματίου, σκυλάδικα, ροκάδικα και υπόγεια της τζαζ με κάνουν να απεχθάνομαι την νοοτροποία της μετριότητας των αυτοδίδακτων ελλήνων μουσικών την οποία καμμιά φορά υιοθετώ κι εγώ,μην το παίξουμε και αθωοι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Band, επιτρεψε με να διαφωνησω μαζι σου. Ειναι απολυτο το να καταδικαζεις καποιον ο οποιος ειναι αυτοδιδακτος. Οι γνωσεις αρμονιας, αντιστιξης, φουγκας και συνθεσης, εχουν αποτελεσμα, οταν ο κατοχος τους, εχει ανοιχτο μυαλο, ξερει να συνεργαζεται και δεν τους βλεπει ολους "δουλους".

Απο την αλλη, ιδιαιτερα στη τζαζ που αναφερθηκες οτι παιζεις, υπαρχουν πολλα παραδειγματα πιανιστων, που δεν σπουδασαν τιποτα, ομως καθιερωσαν ενα δικο τους στυλ και τροπο παιξιματος.

Και πρεπει να πω οτι εγω δεν αισθανομαι χαμαλης οταν παιζω σε μικρα συγκροτηματα, ακομα και αν παιζω πλατες. Μπορει να σπουδαζω ακομα κλασσικο πιανο και να κανω κλασσικες σπουδες φουγκας, ομως απο τη στιγμη που η δουλεια ενος πληκτρα σε ενα κομματι ειναι να κραταει πλατες, τοτε αυτο θα κανω...Εξαλλου, η ομαδικοτητα ειανι αυτο που μετραει σε μια μπαντα..Αλλιως, ολοι θα ειχαμε 3 "γιαπωνεζους" και θα καναμε μπαντα με ενα ατομο. :roll:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι μια χαρά είναι οι πλάτες και θέλουν και γνώσεις για να τις κάνεις σωστά.Όμως υπάρχουν παιξίματα και παιξίματα για πλάτες και αναφέρθηκα στους τύπους που πολύ καλά γνωρίζεις ότι το χέρι τους μόνο για να κρατάει συγχορδίες είναι. Μην μπλέκουμε την ομαδικότητα με τη γνώση, το πας κατευθείαν στη διαχείρηση της γνώσης το οποίο αποτελεί φιλοσοφικό ερώτημα. Και τα γκρουπάκια στην ελλάδα είναι για κλάματα, οι περισσότεροι "μουσικοί" είναι κολλημένοι και τα ταλέντα λιώνουν στις πίστες της Αθήνας. Δεν τα ξέρουμε αυτά; ή βλέπουμε μόνο δυο καλούς τζαζίστες και βγαζουμε γενικό συμπέρασμα;

Δεν έχω ακούσει κανέναν τζαζιστα να παίζει μελωδίες καθαρές (και όχι ατονικές συγχορδίες) που να είναι αδιάβαστος.

Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια πιστεύω πως πληθαίνουν οι καλοί μουσικοί και οι καλές φωνές, πρέπει να δημιουργηθούν και κατάλληλοι χώροι βέβαια, όχι φέημ στόρυ.

 

Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει ένα αυστηρό ξεκαθάρισμα στο χώρο να θεσμοθετηθούν μερικά βασικά κριτήρια επαγγελματοποίησης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή φτάνουμε στο σημείο να έχουμε ως απαίτηση απο τους διάφορους οργανοπαίχτες να έχουν κάνει τις απίστευτες σπουδές για να είναι αποδεκτός ώς μουσικός....

 

Δεν ειμαι επαγγελματίας ούτε έχω την πείρα ((16-17 χρονών ειμαι)) όμως έχω γνωρίσει άτομα που είπαν μια μέρα εγώ αρχίζω κιθάρα εσυ μπασσο ο άλλος ντραμς και ο παράλλος φωνητικα και παρόλο που παίζουν έναν χρόνο το αποτέλεσμα είναι τρομερό... Σε αντίθεση έχω δεί ταλέντα ((πραγματικά πολύ καλούς μουσικούς)) που δεν μπορούν να συμμετέχουν ή που πάνε να παίξουν και κατι λείπει .. μπορεί το στύλ μπορεί και τα ακούσματα...Δεν ξέρω... Ακόμα πολλοί "δάσκαλοι" της μουσικής ήταν αυτοδίδακτοι...

 

Πολλες φορές η δασκάλα μου στο πιάνο μου λέει δεν με νοιάζει αν παίζεις σωστές νότες απλώς με νοιάζει το αποτέλεσμα να ακούγεται σε εμένα δεμένο και καλό....

 

Κάποιος στο forum είχε πεί ότι το πιάνο έχει μεγάλη διαφορά απο τα synth γιατί στο πιάνο δεν έχεις να σκέφτεσαι για εφε και τέτοια....

 

Τώρα όλα είναι υποκειμενικά...

Time is just a fraction of the sine.......

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου