Προς το περιεχόμενο

Μανώλης Χιώτης & Jimi Hendrix


frankyproject2

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν νομίζω οτι μίλησα για μουσική συνδεση πουθενά. Είναι λογικό να μην υπάρχει μουσική σύνδεση αφού μιλάμε για δύο τελείως διαφορετικές κουλτούρες τουλάχιστον σε γεωπολιτικό επίπεδο. Μιλάω όμως για το "περιθώριο" από το οποίο και οι δύο ξεπήδησαν. Νομίζω πως σε αυτό θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε.

Τον Πάνο τον Σαββόπουλο αν θέλεις ψάξτον λίγο. Τον είχα γνωρίσει στο RODEO πριν αρκετό καιρό όταν έπαιζε εκεί ο Ηλίας. Θα έλεγα πως έχει ψάξει το θέμα καλά.

Δες και το παρακάτω αν θες. Φεστιβάλ μπλουζ στη Νορβηγία με συμμετοχή Έλληνα μπουζουξή. Νομίζω λέγεται Κρανίδας και ο μπλουζίστα είναι ο γνωστός μας Louisiana Red.

http://www.ert.gr/tv/tvDetails.asp?id=1282&prid=17288&ch_id=9

 

Είναι επίσης γνωστές και οι απόψεις του Στέλιου Βαμβακάρη σχετικά με τη σχέση του μπλουζ και του Ρεμπέτικου.

http://www.musiccorner.gr/nees_kyklof/09/vamvakaris.html

 

http://v3.e-go.gr/music/articles.asp?catid=3763&subid=2&pubid=252492

 

Φυσικα και δεν διαφωνω εγω μιλαω για το μουσικο μερος και μονο.Βεβαια και σε επιπεδο προελευσης και περιθωριου δεν καταλαβαινω γιατι να σχετισουμε το ρεμπετικο με το μπλουζ  και μονο, αφου και η SOUL μουσική ειναι του περιθωριου, και η ραπ επισης αφου ξεκινησαν απο τα γκετο, αλλά και πολλά δημοτικά κλεφτικα επι Τουρκοκρατιας, και διαφορα αλλα Ελληνικα τραγουδια επι δικτατοριας και παει λεγοντας.Οσο για τις συμμετοχες σε λαιβ ξερεις τι συμβαινει.Και ο Νταλαρας εχει παιξει με τον Ιαν Αντερσον, και ο Μπονο μονο με .....μενα δεν εχει παιξει, και ο Ραβι Σανκαρ επαιξε στο Γουντστοκ, αυτο ομως δεν τον κανει ροκερ

Thank God for the rain....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 220
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

λοιπόν, άκουσα την Ολλανδέζα να τραγουδάει ρεμπέτικο και αναρωτιέμαι....

 

πώς ακουγόμαστε εμείς όταν τραγουδάμε blues- rock e.t.c  ....  ::) :-\ :'( ???

τετραφάρμακος

www.myspace.com/palebluepanos

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατι τετοια διαβαζουμε κατα καιρους και απορω σχετικα με το ποσο εχουν ψαξει η εμβαθυνει στα προαναφερθεντα ειδη, ωστε να καταληγουν σε συμπερασματα συνδεσης...

Με την ιδια λογικη, γιατι να μην συνδεσουμε την οποιαδηποτε μουσικη "περιθωριου", οποιασδηποτε εθνοτητας, ειτε με το blues, ειτε με το ρεμπετικο;

Ως χωρα "ανατολιζουσα", μουσικα, περισσοτερη σχεση θα ειχαμε με την μουσικη των Ινδων ευνουχων που ειναι ακομα περιθωριοποιημενοι, παρα με το blues...

Αν μη τι αλλο εκει θα υπηρχε και καποια μουσικη συνδεση.

 

Περαιτερω, πως εχει καταληξει ετσι το θεμα και τι σχεση εχει πλεον με τον αρχικο τιτλο...?;!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μου κάνει εντύπωση που σε τότο εκτεταμένη συζήτηση κανείς δεν ανέφερε την πασιφανέστατη μουσκή συγγένεια των μπλουζ με τα ηπειρώτικα. Οι πεντάφθογγες κλίμακες που υπάχουν εδώ και χιλιάδες, μάλλον, χρόνια, σε Αφρική, Ευρώπη, Ασία είναι πράγματι πολύ ενδιαφερον πράγμα.

 

Τα ρεμπέτικα και τα blues καθώς είναι τραγούδια του αστικού περιθωρίου, έχουν κάποιες ομοιότητες αν τα εξετάσουμε σε κοινωνική βάση, και ίσως πορούμε να πούμε ότι ο Muddy Waters είναι mutatis mutandis o Μάρκος Βαμβακάρης του Σικάγου. Με μουσικά κριτήρια όμως όσο και να το πολεμαμε δεν ταιριάζουν.

 

Ενώ ο Πέτρο-Λούκας δήλωσε ότι έδωσε την έμπνευση και αμείφθηκε για το "that's the way I like it"

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

quesh,

Αυτό ακριβώς ισχυρίσθηκα και εγώ από την αρχή. Όλες μα όλες οι λαϊκές μουσικές που δημιουργήθηκαν από ανθρώπους που ανήκαν στο περιθώριο έχουν πολλά κοινά από κοινωνιολογικής άποψης. Σχετικά με τη μουσική σύνδεση, απ' ότι γνωρίζω, δεν έχει γίνει κάποια σοβαρή μελέτη που να αποδεικνύει κάτι. Καλό θα ήταν να γίνει στο μέλλον κάτι τέτοιο από ανθρώπους που ασχολούνται ερευνητικά-επιστημονικά με τη μουσικολογία. Αν πάντως δεχτούμε πως η μουσική είναι μία παγκόσμια γλώσσα, τότε ίσως τα υποσύνολα που την απαρτίζουν, να συγγενεύουν μεταξύ τους όπως ακριβώς συμβαίνει και μεταξύ των γλωσσών σε μικρότερο ή σε μεγαλύτερο βαθμό. Δεν είμαι ειδικός και δεν θα μπορούσα να το αποδείξω , πόσο μάλλον να το ισχυρισθώ άνευ απόδειξης.

Αυτό που για μένα έχει ενδιαφέρον είναι η ικανότητα του μπλουζ να μπολιάζει και να μπολιάζεται. Οι λόγοι ακουμπούν πάνω σε αυτά που παρέθεσε ο Ηλίας. Δηλαδή, ο τόπος που γεννήθηκε το μπλουζ αλλά και η γλώσσα που χρησιμοποίησε (τα Αγγλικά εν προκειμένω).

I was baptized in Muddy Waters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

XA XA  μου θύμησες ένα έργο με πρωτόγονους που έκαναν χωρωδία (τους χτυπούσαν τα πόδια με πέτρες κι αυτοί τραγουδούσαν ανάλογα με το χτύπημα).

 

Mel Brooks - How Music Was Invented

Empty Rooms

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσον αφορά την τεχνολογία της κιθάρας πάντως,δύο μεγάλοι πρωτοπόροι της είχαν ελληνικό αίμα:

 

epiphone-TaR%20(1).jpg

 

και

 

Leo_Fender_by_Bob_Perine.jpg

 

Σίγουρα υπερβάλλουμε ως λαός για τα κατορθώματά μας,αλλά το "δαιμόνιο" το έχουμε..

:)

Occam's razor makes the cutting clean.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Traditional (non-professional) polyphony has a wide, if uneven distribution among the peoples of the world. Most polyphonic regions of the world are sub-Saharan Africa, Europe and Oceania. It is believed that origins of polyphony in traditional music vastly predates the emergence of polyphony in European professional music. Currently there are two contradicting approaches to the problem of the origins of vocal polyphony: Cultural Model, and Evolutionary Model. According to the Cultural Model, origins of polyphony are connected to the development of human musical culture; polyphony came as the natural development of the primordial monophonic singing; therefore polyphonic traditions are bound to replace gradually monophonic traditions. According to the Evolutionary Model, origins of polyphonic singing are much deeper, and are connected to the earlier stages of human evolution; polyphony was an important part of a defence system of the hominids, and traditions of polyphony are gradually disappearing all over the world.

 

wikipedia

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μου κάνει εντύπωση που σε τότο εκτεταμένη συζήτηση κανείς δεν ανέφερε την πασιφανέστατη μουσκή συγγένεια των μπλουζ με τα ηπειρώτικα. Οι πεντάφθογγες κλίμακες που υπάχουν εδώ και χιλιάδες, μάλλον, χρόνια, σε Αφρική, Ευρώπη, Ασία είναι πράγματι πολύ ενδιαφερον πράγμα.

 

To έχω ξαναγράψει... πριν από αρκετά χρόνια (10+) είχε κυκλοφορήσει μια μουσικολογική δουλειά (CD+βιβλίο) με τίτλο "Η Ήπειρος της Πεντατονίας". Δυστυχώς τότε δεν το αγόρασα και έχω αμυδρή μόνο εικόνα, ωστόσο θυμάμαι ότι μελετούσε ακριβώς αυτή την παράμετρο. Νομίζω μάλιστα ότι υποστήριζε πως ο ισοκράτης προέρχεται από την ηχητική συμπεριφορά του χώρου... των σπηλαίων, στα οποία οι πρώιμοι άνθρωποι έκαναν τις πρώτες προσπάθειες... μουσικής παραγωγής.

 

Ωστόσο τόσο η θεωρία της μοναδικής προέλευσης όσο και αυτή της πολλαπλής καταγωγής είναι εξίσου δόκιμες και σ'αυτό τον τομέα. Δεν είναι ανάγκη δηλαδή η πεντατονία να... ξεκίνησε στην (γεωγραφική) Ήπειρο. Μπορεί μάλιστα να συνδέεται με κάποιο βαθύτερο βιολογικό παράγοντα κοινό σε όλους τους ανθρώπους... πράγμα που εξηγεί την απήχησή της ακόμα και σήμερα?  ;)

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου