S3nTiNeL Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 Εδώ και λίγο καιρό είπα να ξεκολλήσω από την ρυθμική κιθάρα και να μπω στον μπελά της κλίμακας. Μελετώντας για αρχή την Μινόρε Πεντατονική Pattern 1 kai 2, συνάντησα ένα θεματάκι. 1) Σε ένα κομμάτι με ρυθμική Ρε- /Σολ- /Λα#+ / Ρε- κολλάω Ρε- Πεντατονική αλλά μου κολλάει στο αυτί και η Λα- Πεντατονική(Δε μου κολλάει η Blues νότα μόνο στη Λα-). Η ερώτηση εδώ είναι: Σωστά μου κολλάει στο αυτί και άλλη πεντατονική και ποια είναι η σωστή επιλογή; Το ίδιο παθαίνω και στο παρακάτω κομμάτι. Ενώ μου κάθεται η Λα# βρίσκω και άλλη θέση. 2)Παίζoντας διάφορα σολάκια στο κομμάτι του παραπάνω link σε Μινόρε Πεντατονική για εξάσκηση, είπα να δω και λίγο την Ματζόρε Πεντατονική Pattern 1 γιατί βαρέθηκα να επαναλαμβάνω το ίδιο ύφος παιξίματος και να επεκταθώ λιγάκι. Πάω λοιπόν να σολάρω στη Λα# όπως έκανα με την Μινόρε αλλά μου ακούγεται αίσχος. Πάω να αλλάξω θέση μπας και τη βρω από άλλη νότα αλλα δε μου κάθεται στο αυτί πουθενά! Τι συμβαίνει; 3)Υπάρχει απλός τρόπος να βρίσκω τη root νοτα ενός κομματιού; 4)Παίζει ρόλο σε ένα κομμάτι το ότι ειναι Μινόρε η Ματζόρε για το τι κλίμακα χρησιμοποιείς; Σε περίπτωση που το κομμάτι είναι με Power Chords εκεί τι μπαίνει; Sorry για τη ζαλάδα αλλά χάθηκα Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru ez Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 Guru Share Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 Είναι αρκετά ασφαλές να χρησιμοποιείς μινόρε κλίμακες για μινόρε συγχορδία/μελωδία και ματζόρε αντίστοιχα 8)... Πεντατονική μινόρε μπορείς να χρησιμοποιήσεις σε ματζόρε κομμάτια, όχι όμως το αντίστροφο... Γενικά μιλώντας, η αισθητική του εκάστοτε σολίστα χαρακτηρίζει το που πάει ένα κομμάτι, τάισε το γούστο σου με ακούσματα και μετά άστο να εκφραστεί ελεύθερα ;)! Πάντα μπορείς να δοκιμάζεις χρωματισμούς με εβδόμες, έκτες, ενάτες και ακούγοντας ν'αποφασίζεις τι σου κάθεται και τι όχι. Α, και η blue νότα κολλάει παντού ;D... The music you listen to, becomes the soundtrack of your life Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
notlrac Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 Με λιγα λογια αυτα που ρωτας ειναι η θεωρεια της αρμονιας! 1) Αρχικα δεν υπαρχει σωστο και λαθος, αυτο που πρεπει να κοιτας ειναι αν αυτο που παιζεις ικανοποιει τα αυτια σου και σε εκφραζει. 2)Στο κομματι αν δεν απατωμαι παιζει Λα#-7 και Ρε#-7. Αρχικα μπορεις να παιξεις τα αρπετζιο που ειναι ετσι κι αλλιως παντα ''μεσα'' και καλο θα ηταν να τα ξερεις για να γνωριζεις που ειναι οι ησχυρες νοτες ωστε οταν λυνεις να μην παιζεις καποια που ειναι avoid. Επισης μπορεις να παιζεις πανω απο το λα πετατονικη η φυσικη μινορε και πανω απο το Ρε Ρε-Δωρικο τροπο ετσι χρονδρικα η . 3)Υπαρχει τροπος, να γνωριζεις τη θεωρια της αρμονιας.. ;) 4)Εφοσον δεν μπαινει το 3 ή b3 και δεν χαρακτηριζεται η συγχορδια ως μινορε η ματζορε τοτε μπορεις να παιζεις και τα δυο. Οσο λιγοτερες νοτες εχει μια συγχορδια τοσο μας αφηνει ελευθερους να δωσουμε εμεις το γενικοτερο υφος. 5!) Αυτο που εχω καταλαβει εγω στα λιγα χρονια της εμπειριας μου ειναι οτι μπορεις να παιξεις σχεδον τα παντα πανω απο οτιδηποτε αρκει να ξερεις να τα διαχειριστεις και να μην ειναι random νοτες. Να ξερεις οτι το αυτι ακουει δομες, δηλαδη, αν παιζεις Λα-7 και αρχισεις μια φραση απο την πετατονικη Λα και την προχωρας χρωματικα (ενα ταστο μπροστα ή πισω) ακριβως οπως ειναι και καταληξεις μετα απο 4-5 ταστα οσα νομιζεις παλι μεσα στην πετατονικη δεν θα ακουστει σε κανεναν τιποτα περιεργο. Ελπιζω να κατανοεις οτι αυτα ειναι σε πολυ προχειρη και χονδρικη μορφη, μιας και δεν ειμαι δασκαλος για να στα παρουσιασω με καποια μορφη πιο καλη. αυτα που σε απασχολουν και γενικοτερα απασχολουν ολους μας ειναι ενασχοληση με το οργανο χρονια! (Αν ειπα καμια πατατα διορθωστε να μαθαινω και εγω !) Είστε μουσικός, θέλετε να βλέπετε χέρι?? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 1) Σε ένα κομμάτι με ρυθμική Ρε- /Σολ- /Λα#+ / Ρε- κολλάω Ρε- Πεντατονική αλλά μου κολλάει στο αυτί και η Λα- Πεντατονική(Δε μου κολλάει η Blues νότα μόνο στη Λα-). Η ερώτηση εδώ είναι: Σωστά μου κολλάει στο αυτί και άλλη πεντατονική και ποια είναι η σωστή επιλογή; Κατ' αρχήν, δεν υπάρχει αντικειμενικά σωστή επιλογή κλίμακας. Αυτό που σου κολλάει εσένα στο αυτί, είναι το σωστό και το τι παίζεις τελικά είναι ο μουσικός σου χαρακτήρας. Όσον αφορά τη θεωρία του πράγματος, τα ακκόρντα που αναφέρεις δημιουργούν ένα ρε μινόρε περιβάλλον (εκείνο το Α#+ που κανονικά είναι Bb+ λύνεται ωραιότατα σε Α7) οπότε λογικό είναι η ρε μινόρε πεντατονική να ακούγεται καλά. Μαζί και το blue note της καθώς είναι η τονική κλίμακα. Γιατί σου κολλάει και η λα πεντατονική; Μα αν δεις τις νότες της, θα διαπιστώσεις ότι όλες είναι και νότες της ρε μινόρε φυσικής. Οπότε πάλι μέσα στο αρμονικό περιβάλλον είσαι. Γενικώς, έχε υπόψιν ότι οι πεντατονικές κλίμακες είναι ουσιαστικά επιλεγμένες νότες από τους αντίστοιχους τρόπους. Κάθε τρόπος (mode) έχει και τη δική του πεντατονική. Με άλλα λόγια, στην αρμονία που αναφέρεις, παίζοντας ρε μινόρε πεντατονική, ουσιαστικά παίζεις επιλεκτικά κάποιες νότες της D aeolian (ρε μινόρε φυσική), ενώ παίζοντας λα μινόρε πεντατονική, παίζεις επιλεκτικά κάποιες απ' τις νότες της A phrygian. Όσον αφορά το blue note τώρα, επειδή είναι μια περαστική νότα, να είσαι σίγουρος ότι αν την τοποθετήσεις σωστά χρονικά, μια χαρά μπαίνει ακόμα και όταν είσαι στη λα μινόρε πεντατονική. 2)Παίζoντας διάφορα σολάκια στο κομμάτι του παραπάνω link σε Μινόρε Πεντατονική για εξάσκηση, είπα να δω και λίγο την Ματζόρε Πεντατονική Pattern 1 γιατί βαρέθηκα να επαναλαμβάνω το ίδιο ύφος παιξίματος και να επεκταθώ λιγάκι. Πάω λοιπόν να σολάρω στη Λα# όπως έκανα με την Μινόρε αλλά μου ακούγεται αίσχος. Πάω να αλλάξω θέση μπας και τη βρω από άλλη νότα αλλα δε μου κάθεται στο αυτί πουθενά! Τι συμβαίνει; Το κομμάτι είναι σε Βb μινόρε φυσική. Είναι απολύτως λογικό να μην κολλάει η ματζόρε πεντατονική. Κάτσε και δες τις νότες Bb ματζόρε πεντατονικής και θα δεις ότι ουδεμία σχέση έχουν με το αρμονικό περιβάλλον της Bb μινόρε. 3)Υπάρχει απλός τρόπος να βρίσκω τη root νοτα ενός κομματιού; Είναι η νότα που το αυτί σου σου λέει ότι μπορείς να "ξεκουραστείς" πάνω της. Εκεί που λύνεται το κομμάτι. Είναι απλά θέμα εξάσκησης. 4)Παίζει ρόλο σε ένα κομμάτι το ότι ειναι Μινόρε η Ματζόρε για το τι κλίμακα χρησιμοποιείς; Σε περίπτωση που το κομμάτι είναι με Power Chords εκεί τι μπαίνει; Φυσικά και παίζει ρόλο. Σκέψου ότι όταν παίζουμε ένα σόλο, συμβατικά μιλώντας πάντα, ουσιαστικά επιλέγουμε νότες του αρμονικού περιβάλλοντος στο οποίο βρισκόμαστε. Κατ' αυτή την έννοια, μπορεί τα power chords να περιέχουν δύο μόνο νότες, χωρίς την τρίτη μάλιστα που είναι ενδεικτική του μινόρε-ματζόρε, όμως η εναλλαγή τους δίνει το αρμονικό περιβάλλον του κομματιού. Έδιτ και το πιο σημαντικό απ' όλα. Η θεωρία είναι ένας μπούσουλας για να ξέρουμε πού πατάμε και πού βρισκόμαστε. Οι κανόνες της ΔΕΝ είναι ούτε πρέπει να είναι απαράβατοι. Η μεγαλύτερη μαγκιά είναι όταν πας κόντρα στους θεωρητικούς κανόνες και παρ' όλα αυτά το αποτέλεσμα είναι μουσικότατο και ακούγεται ωραία. Οπότε καλή η θεωρία αλλά μην κολλάμε. Ο καλύτερος συμβουλάτορας είναι τα αυτιά μας. Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
spy Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 Γενικώς, έχε υπόψιν ότι οι πεντατονικές κλίμακες είναι ουσιαστικά επιλεγμένες νότες από τους αντίστοιχους τρόπους. Κάθε τρόπος (mode) έχει και τη δική του πεντατονική. Με άλλα λόγια, στην αρμονία που αναφέρεις, παίζοντας ρε μινόρε πεντατονική, ουσιαστικά παίζεις επιλεκτικά κάποιες νότες της D aeolian (ρε μινόρε φυσική), ενώ παίζοντας λα μινόρε πεντατονική, παίζεις επιλεκτικά κάποιες απ' τις νότες της A phrygian. Όσον αφορά το blue note τώρα, επειδή είναι μια περαστική νότα, να είσαι σίγουρος ότι αν την τοποθετήσεις σωστά χρονικά, μια χαρά μπαίνει ακόμα και όταν είσαι στη λα μινόρε πεντατονική. Μπορείς να το δεις και αλλιώς: κάθε κλίμακα ματζόρε (άρα και κάθε τρόπος της) περιέχει τρεις πεντατονικές. Π.χ. η Α φυσική μινόρε περιέχει τις A, D και E μινόρε πεντατονικές. Οπότε αν παίξεις οποιαδήποτε από αυτές είσαι "μέσα", αρκεί να γνωρίζεις ποιες είναι οι ισχυρές νότες. Οπότε καλή η θεωρία αλλά μην κολλάμε. Ο καλύτερος συμβουλάτορας είναι τα αυτιά μας. +1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
grorig Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 τάισε το γούστο σου με ακούσματα και μετά άστο να εκφραστεί ελεύθερα ;)! +1000 Ωραία συμβουλή για newbies....και όχι μόνο ;)! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
S3nTiNeL Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 Σας ευχαριστώ όλους. Γουστάρω που το forum είναι πολύ live!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
yannis37 Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 6 Νοεμβρίου 2010 Γουστάρω που το forum είναι πολύ live!!! ακομα δεν ειδες τιποτα ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D καλη μελέτη ;) HOME www.noiz.gr/index.php?action=media;sa=album;in=103 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
kostas M. Δημοσιευμένο 4 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 4 Δεκεμβρίου 2010 πολύ πεντατονική χρησιμοποιεί ο D.Sanborn ... καλό για μελέτη Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
John Goumis Δημοσιευμένο 4 Δεκεμβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 4 Δεκεμβρίου 2010 Έχω ένα προγραμματάκι στον υπολογιστή που λέγεται guitar studiο. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει διάφορες εφαρμογές, όπως tuner, metronome, chord viewer, scale viewer και άλλα. Στα δυο τελευταία μπορείς να δεις σε μια εικονική ταστιέρα πως πιάνεται ένα ακόρντο ή μια κλίμακα σε όλη τη ταστιέρα. Το πλέον χρήσιμο feature που έχει το πρόγραμμα όμως κατ'εμέ είναι το ''harmonizer & identifier'' : Πάνω στην εικονική ταστιέρα μαρκάρεις π.χ. τις νότες λα-σι-ντο-ρε-μι-φα-σολ Με κάθε νότα που πατάς το πρόγραμμα ταυτόχρονα μαρκάρει την νότα αυτή σε όλες τις θέσεις που υπάρχουν στην ταστιέρα (επομένως έχεις όλα τα patterns της κλίμακας). Αφού το κάνεις αυτό, σε ένα παράθυρο εμφανίζονται όλα τα scales και modes που αντιστοιχούν στις 7 αυτές νότες δηλαδή: scale major of C, (ντο ματζόρε) scale minor relative of A, (λα μινόρε) Aeolian mode of A, (το ίδιο με την λα μινόρε) Dorian mode of D, Mode Locrian of B, Mode Lyxian of F ...........κ.τ.λ. κ.τ.λ. ;D κάνοντας λοιπόν κλικ σε ένα από αυτά τα scales-modes, η ταστιέρα μένει ίδια όπως την αφήσαμε με την διαφορά ότι αλλάζει χρώμα στην τονική νότα, ώστε να ξέρεις που αρχίζει και που τελειώνει η κλίμακα. Αν θες ψάξε το προγραμματάκι λοιπόν, πιστεύω ότι θα σε βοηθήσει να μπεις στο πνεύμα αλλά και να πειραματιστείς με πολλές κλίμακες ;) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση