gerrard Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2010 Θα ήθελα να ανοίξω ένα θέμα σχετικά με αυτές τις εναλλακτικές των 12ΑΧ7 λάμπες. Ποιές είναι οι διαφορές τους γενικότερα? τι χαρακτήρα έχουν? και σε ποιά θέση είναι προτιμότερο να μπεί η κάθε μια? τα φώτα σας!!! τετραφάρμακος www.myspace.com/palebluepanos Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Earendil Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 23 Οκτωβρίου 2010 Αν δεχτούμε ότι το gain μιας 12ΑΧ7 είναι ίσο με 100, για τις υπόλοιπες πάει κάπως έτσι: 5751 : 70 12AT7 : 60 12AY7 : 45 12AU7 : 20 ...τα νούμερα στο περίπου, έχω δει διάφορες εκδοχές και δεν έχω το τεχνικό backround για να επιχειρηματολογήσω. :D Οι δικοί μου πειραματισμοί έχουν γίνει πάνω στον Lionheart (μικρό και μεγάλο), που ως Class A δεν έχει Phase inverter λυχνία (υποτίθεται ότι εκεί βασιλεύουν οι ΑΤ7 ή απατώμαι?). Σε αντίθεση (υποθέτω) με την κοινή γνώμη, θα πω ότι τέτοιες αλλαγές και δοκιμές δεν έχουν ιδιαίτερο νόημα αν δεν ηχογραφηθούν (ΝΑ ένα φοβερό συγκριτικό που πρέπει να κάνουμε κάποτε ;)). Αν λάβεις υπόψιν τις θερμοκρασίες που αναπτύσονται και συνεπώς το χρόνο που απαιτείται για να κάνεις τις δοκιμές χωρίς να ψηθείς, πολύ αμφιβάλλω ότι θα θυμάσαι πλήρως ό,τι έχει προηγηθεί. Εγώ τουλάχιστον, μόνο όταν κατέβηκα σε 12ΑU7 ήμουν βέβαιος ότι ακούω κάτι ουσιαστικά διαφορετικό απ'ότι με 5751 ή 12ΑΤ7. "Με το μάτι" θα φανεί τί γίνεται όταν ξέρεις καλά το καθαρό κανάλι του εκάστοτε ενισχυτή και ελέγχεις σε ποιό σημείο έχεις κάθε φορά breakup. Αυτό ως "ποσοτικό" χαρακτηριστικό. Ποιοτικά, όποιος μπορεί να καταλάβει πότε σε ένα προενισχυτικό στάδιο έχουμε τρεις 12ΑΧ7 και πότε δύο 12ΑΧ7 και δύο 5751...να πάρει ένα Shure και να έρθει σπίτι μου. ;D ;D ;D τασκερα απο βουτυρο οπως αποκαλουμε μερικη Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Sottos Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Πράγματι, η βασική διαφορά αυτών των λυχνιών είναι το κέρδος τους (gain). Η 12ΑΧ7 έχει το μεγαλύτερο και υπάρχουν τύποι της 12ΑΧ7 που έχουν ακόμη περισσότερο gain όπως η 12ΑΧ7 Lps και άλλες. Η διαφορά στο gain κατ΄επέκταση δημιουργεί ηχητικές διαφορές και λειτουργικές διαφορές μεταξύ των λυχνιών. Οσο μεγαλύτερο το κέρδος της λύχνίας, τόσο περισσότερη παραμόρφωση θα έχει ο ενισχυτής που τη χρησιμοποιεί. Αν είναι μικρής ισχύος (5W), τότε θα μειωθεί το clean headroom (δηλ.η ένταση στην οποία αρχίζει να παραμορφώνει, να "σπάει") και τα καθαρά του θα είναι μόνο σε χαμηλές εντάσεις. Επομένως, αν αντικαταστήσουμε τις 12ΑΧ7 με 12ΑU7 σε έναν ενισχυτή, τότε θα αποκτήσει περισσότερα καθαρά και θα παραμορφώνει σε υψηλότερη ένταση(θα μειωθεί το gain του ενισχυτή γενικά). Οσο μεγαλύτερο το gain, τόσο μικρότερο το bandwidth, δηλ. τόσο λιγότερες συχνότητες διαχειρίζεται η λυχνία (για να μην έχει και feedback) και ακούγεται πιο μεσσαία καθώς "κόβει" ελάχιστα τις πρίμες και μπάσες. Αυτό το στοιχείο μπορεί να ακουστεί ως πιο "low-fi", πιο μεσσαίο σε έναν high-gain ενισχυτή. Επίσης, όσο χαμηλότερο το κέρδος της λυχνίας, τόσο μεγαλύτερο ρεύμα και ισχύ μπορεί να διαχειριστεί χωρίς να υπερθερμανθεί. Γι αυτό το λόγο η 12AU7 και 12ΑΤ7 χρησιμοποιούνται ως driver tubes που οδηγούν τον τελικό ή το reverb αλλά και ως τελικές λυχνές σε μικρούς ενισχυτές (0,5-1W). Μία 12ΑΧ7 θα καιγόταν γρηγορότερα ως τελική λόγω θερμότητας και ρεύματος. Kαλους πειραματισμούς! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Satanas Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Τι λάμπες να βάλω λοιπόν στον VHT Special 6 Head μου για να έχω όσο το δυνατόν καλύτερα καθαρά χωρίς να βρωμίζουν(τον πήρα για να βάζω τα πετάλια μου ΜΟΝΟ) και χωρίς να χάσω σε ένταση ή Headroom ή κάτι άλλο?? :-\ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
toneless Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Εκτός απο το gain αλλάζουν και άλλα πραγματάκια... οι λυχνίες που αναφέρθηκαν μπορούν να θεωρηθούν ενναλακτικές μονάχα στη περίπτωση που συμφωνεί και ο ίδιος ο ενισχυτής. ;D Οι ενισχυτές μπορεί να είναι "ανεκτικοί" σε τέτοιες αλλαγές αλλά δεν είναι απαραίτητο ότι θα αποδώσουν και τα αναμενόμενα. Συνήθως αλλαγή σε λυχνίες προυποθέτει και επέμβαση στο κύκλωμα για να πάρουμε τα αναμενώμενα. Επειδή όλες είναι τρίοδοι και έχουν 9 pins δεν κουμπώνουμε όποια βρούμε κατά βούληση. H 12AX7 έχει παρόμοια plates με την 5751 και ουσιαστικά η τελευταία είναι η μοναδική σίγουρη ενναλακτική, για τις άλλες "παίζεται"... Άκου να δεις. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Τι λάμπες να βάλω λοιπόν στον VHT Special 6 Head μου για να έχω όσο το δυνατόν καλύτερα καθαρά χωρίς να βρωμίζουν(τον πήρα για να βάζω τα πετάλια μου ΜΟΝΟ) και χωρίς να χάσω σε ένταση ή Headroom ή κάτι άλλο?? :-\ εγω εχω βαλει 12AU7 και ειναι μια χαρα,δεν σπαει ο ηχος ουτε στο τερμα (αλλαξε βεβαια και την τελικη με μια της προκοπης,εγω εχω βαλει NOS RCA Blackplate γιατι η στοκ λυχνια ειναι για τα πανηγυρια.... ),λιγο ενταση θα χασει φυσικα...αλλα δεν χαθηκε και ο κοσμος (στη μεση ο ενισχυτης παιζει ΠΟΛΥ δυνατα) www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
toneless Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Τι λάμπες να βάλω λοιπόν στον VHT Special 6 Head μου για να έχω όσο το δυνατόν καλύτερα καθαρά χωρίς να βρωμίζουν Σε εναν 6watt ενισχυτή, μην περιμένεις έτσι απλά να μην βρωμίζει με μια αλλαγή στη μοναδική λυχνία της προενίσχυσης. Όχι ότι δεν αποτελεί μια -έστω και μικρή λύση- στο πρόβλημά σου, απλά πρώτα, καλύτερα θα ήταν να βρείς ενα πιο ανεκτικό μεγάφωνο (πολλά watt, μικρή ευαισθησία κλπ) ή ακόμη καλύτερα μια έταιρη καμπίνα. Επίσης, οι 6V6 δεν φημίζονται και για το άπλετο headroom τους... τσέκαρε διάφορες μάρκες και ίσως βρείς κάτι καλύτερο. Άκου να δεις. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 προσωπικα εδω και καμμια...20ετια αλλαζω παντα τη V1 σε ολους τους ενισχυτες μου με 12AU7 η 12AY7 ,αυτη τη στιγμη στον Mark 1 εχω 12AU7,στον VHT 12AU7 & στον Marshall 1974x 12AY7.... ομως οπως ειπε πολυ σωστα ο Toneless πρεπει να βεβαιωνομαστε οτι η αλλαγη των προενισχυτικων λυχνιων "συμφωνει" με τον ενισχυτη και τα γουστα μας,ο MARK 1 ας πουμε εχει χασει ΤΕΛΕΙΩΣ το gain στο πρωτο καναλι ,ο VHT δεν βρωμιζει με τιποτα (και μαλλον επειδη θελω να αρχισω να τον χρησιμοποιω στη low ρυθμιση για βρωμικα θα ξαναβαλω 12ΑΧ7) και ο Marshall εχει χασει τελειως το tremolo του...εμενα δεν με πειραζουν αυτες οι..παρενεργειες καποιους αλλους ομως μπορει να τους χαλανε... to each his own.. www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Sottos Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Τι λάμπες να βάλω λοιπόν στον VHT Special 6 Head μου για να έχω όσο το δυνατόν καλύτερα καθαρά χωρίς να βρωμίζουν(τον πήρα για να βάζω τα πετάλια μου ΜΟΝΟ) και χωρίς να χάσω σε ένταση ή Headroom ή κάτι άλλο?? :-\ Kαταρχάς δεν πρέπει να ανάβεις το boost του VHT(κάτι είπα τώρα...). Κατά δέυτερον, προσπάθησε να έχεις χαμηλά την ένταση(level) του πεταλιού/πεταλιέρας που ειναι αμέσως πριν τον ενισχυτή και να βάζεις πιο ψηλά την ένταση του ενισχυτή. Αν αλλάξεις τη μία 12ΑΧ7 που έχει με μία 12ΑU7 θα δεις λιγη διαφορά και θα καθαρίσει ο ενισχυτής αλλά επειδή είναι χαμηλής ισχύος, ούτως ή άλλως θα παραμορφώνει η τελική σε μεγάλες εντάσεις. Απλά θα παραμορφώνει λιγότερο με τη 12ΑU7. (Υ.Γ. Τι username είναι αυτό! \oo/, Μetal!) @toneless, πράγματι το κύκλωμα δε σηκώνει αλλαγές έτσι απλά και η εναλλαγή λυχνιών θέλει διόρθωση στην πόλωση αλλά γενικά, για μικρούς λαμπάτους δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα. Το πολύ, να ζήσει κάπως λιγότερο η λυχνία. Η αλλαγή στο ηχητικό αποτέλεσμα θεωρείται δεδομένη (γι αυτό γίνεται κι η αλλαγή τύπου λυχνίας άλλωστε). Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Satanas Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 25 Οκτωβρίου 2010 Όχι ότι δεν αποτελεί μια -έστω και μικρή λύση- στο πρόβλημά σου, απλά πρώτα, καλύτερα θα ήταν να βρείς ενα πιο ανεκτικό μεγάφωνο (πολλά watt, μικρή ευαισθησία κλπ) ή ακόμη καλύτερα μια έταιρη καμπίνα. Είναι κεφάλι και παίζει με μια 1Χ12 Μarshall Haze... εγω εχω βαλει 12AU7 και ειναι μια χαρα,δεν σπαει ο ηχος ουτε στο τερμα (αλλαξε βεβαια και την τελικη με μια της προκοπης,εγω εχω βαλει NOS RCA Blackplate γιατι η στοκ λυχνια ειναι για τα πανηγυρια.... ),λιγο ενταση θα χασει φυσικα...αλλα δεν χαθηκε και ο κοσμος (στη μεση ο ενισχυτης παιζει ΠΟΛΥ δυνατα) Hξερα οτι θα παραμονευεις και σ ευχαριστω για τη συμβουλή σου θυμάμαι είχες κι εσύ...τον ίδιο ..σ εμπιστεύτηκα και τον πήρα για τα πετάλια και μόνο...ΣΚΙΖΕΙ όντως[quote author=Sottos link=topic=181225.msg502688#msg502688 date=128 Αν αλλάξεις τη μία 12ΑΧ7 που έχει με μία 12ΑU7 θα δεις λιγη διαφορά και θα καθαρίσει ο ενισχυτής αλλά επειδή είναι χαμηλής ισχύος, ούτως ή άλλως θα παραμορφώνει η τελική σε μεγάλες εντάσεις. Απλά θα παραμορφώνει λιγότερο με τη 12ΑU7. (Υ.Γ. Τι username είναι αυτό! \oo/ Metal Eίναι νέο username για ένα παλιό μέλος ;) Σας ευχαριστώ όλους για τις πληροφορίες Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση