Προς το περιεχόμενο

Κατανόηση της Μουσικής


LK

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Eιναι πραγματικα τεραστιο και πολυ ενδιαφερον το θεμα αυτο, συνοπτικα θα αναφερω οτι, η προσωπικη μου γνωμη ειναι οτι ενα πραγματικα σπουδαιο εργο, ειτε αυτο ειναι μουσικο, ειτε ειναι λογοτεχνικο, κινηματογραφικο, εικαστικο , μπορει να "συγκινησει" τον καθενα - σε διαφορετικο επιπεδο, αναλογα με το υποβαθρο του. Και οταν λεω τον καθενα, φυσικα δεν περιλαμβανω οσους βλεπουν η ακουν με κλειστα τα ματια και τα αυτια.

 

It's a shame stupidity isn't painful.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 58
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

Ναι, αλλά τουλάχιστον ξέρουν να παίζουν πιάνο.

Καθόλου.

 

Μερικοί από τους σύγχρονούς συνθέτες ΔΕΝ ήξεραν κάποιο όργανο... καλά. (γιατί εντάξει, να βάλεις τα χέρια σου στο πιάνο, δεν είναι δα και δύσκολο τέλος πάντων).

 

[quote[Αυτό είναι αλήθεια, αλλά σε πολλές περιπτώσεις ο έχων μόνο αισθητικό κριτήριο μπορεί να απορρίψει συλλήβδην ένα μουσικό έργο λόγω π.χ. κάποιων επιλογών στην ενορχήστρωση.

Αν και αμφιβάλω ότι κάποιος που έχει αισθητικά κριτήρια, εξ'αρχής θα απορρίψει κάτι συλλήβδην, καταλαβαίνω τι λές. :)
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να καταθέσω και εγώ τον πνευματικό οβολό μου στη συζήτηση,πιστεύω πως δεν είναι απαραίτητο να είναι κάποιος μουσικός,για να εκτιμήσει ένα μουσικό πόνημα,ωστόσο,είναι αναπόφευκτο να το κρίνει και τεχνικά,αν έχει μουσικές γνώσεις.

Σε έναν "απλό" ακροατή θα αρέσει ένα κομμάτι,αλλά ένας "εξειδικευμένος" ακροατής θα καταλάβει το γιατί,είτε αυτό αφορά συγκεκριμένη ενορχήστρωση είτε οτιδήποτε κάνει το κομμάτι μοναδικό.

Το θέμα είναι ο μουσικός να μπορεί και να ξεφεύγει από το τριπάκι να κρίνει τη μουσική μόνο με το μυαλό και την εμπειρία του,αλλά να μπορεί και να την απολαμβάνει και με τις αισθήσεις του.

Προσωπικό παράδειγμα αποτελεί φίλος μου με απίστευτο,για εμένα,ταλέντο στη μουσική που παράτησε την κιθάρα και ασχολείται με το βιολί σημειώνοντας ταχύτατη πρόοδο,ο οποίος όταν ακούει συνθέσεις πχ του Παγγανίνι αφοσιώνεται αποκλειστικά στο τεχνικό μέρος,αλλά δε νιώθει κανένα από τα συναισθήματα που προσπαθεί να περάσει ο καλλιτέχνης.

  Πιστεύω,θα ήταν πολύ αστείο σε μια συναυλία ο κόσμος από κάτω να είναι όλοι εξειδικευμένοι μουσικοί αντί για ενθουσιώδες κοινό και αντί για χειροκροτήματα και σιγοτραγούδισμα να ακούς κριτική για τη χρήση της τάδε κλίμακας,του eq ή των εφέ που χρησιμοποιούνται επί σκηνής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Πολλές και ενδιαφέρουσες απαντήσεις, άλλες ακριβώς στο ζητούμενο της ερώτησης και άλλες τελείως άσχετες αλλά με εξαιρετικά ενδιαφέρουσες προεκτάσεις (με αφορμή το βασικό ερώτημα).  Σας ευχαριστώ πολύ…….με μπερδέψατε περισσότερο!!! ??? ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σας ευχαριστώ πολύ…….με μπερδέψατε περισσότερο

 

Γενικα οπως και με τα περισσοτερα πραγματα (εκτος ισως απο την αποστολη ανθρωπων στο φεγγαρι.... ;D) οσο πιο πολυ τα ..ΣΚΕΠΤΕΣΑΙ τα πραγματα τοσο χανεις την ΟΥΣΙΑ τους.... ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μία συνήθης παρεξήγηση είναι ότι οι μουσικοί τείνουν να επικεντρώνται σε τεχνικά ζητήματα κατά την ακρόαση μίας μουσικής σύνθεσης (π.χ. "άκου το οστινάτο στα μέτρα 26-29" ή "άκου τις πολυρυθμίες του ντράμερ") και να χάνουν την ουσία της υπόθεσης. Οι συζητήσεις μου με μουσικούς και η όποια προσωπική μου εμπειρία λένε μάλλον το αντίθετο: ένας μουσικός μπορεί να απολαύσει ένα κομμάτι με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και για τους ίδιους ακριβώς λόγους όπως και ο απλός ακροατής. Απλά, αν έχει τη διάθεση, έχει τα εφόδια για να μπορεί να προχωρήσει και λίγο παραπέρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μία συνήθης παρεξήγηση είναι ότι οι μουσικοί τείνουν να επικεντρώνται σε τεχνικά ζητήματα κατά την ακρόαση μίας μουσικής σύνθεσης (π.χ. "άκου το οστινάτο στα μέτρα 26-29" ή "άκου τις πολυρυθμίες του ντράμερ") και να χάνουν την ουσία της υπόθεσης. Οι συζητήσεις μου με μουσικούς και η όποια προσωπική μου εμπειρία λένε μάλλον το αντίθετο: ένας μουσικός μπορεί να απολαύσει ένα κομμάτι με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και για τους ίδιους ακριβώς λόγους όπως και ο απλός ακροατής. Απλά, αν έχει τη διάθεση, έχει τα εφόδια για να μπορεί να προχωρήσει και λίγο παραπέρα.

 

Συμφωνω απολυτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Κατανόηση της Μουσικής" μπορεί να σημαίνει πολλά διαφορετικά πράγματα. Για μερικά από αυτά είναι καλύτερα να είσαι μουσικός, για κάποια άλλα δε χρειάζεται και για κάποια άλλα απαγορεύεται να είσαι.

 

Εσύ LK, τι ακριβώς σκέπτεσαι; Αν παράγεις μουσικό υλικό που να μπορεί να γίνει κατανοητό από μη-ειδικούς; Ποιο είναι το προσωπικό σου κίνητρο γι' αυτές τις απορίες; Αν ήσουν δημοσιογράφος, μπορεί να ρώταγες για ένα άρθρο, αλλα΄είσαι μουσικός όπως έγραψες, συνεπώς κάτι πιο συγκεκριμένο σε βασανίζει.

 

Προτείνω να μας το πεις.

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Φίλε spy για ένα περίεργο λόγω συμφωνώ απόλυτα μαζί σου οπότε δεν επεκτείνομαι.  ;)

 

Φίλε trolley

"Κατανόηση της Μουσικής" μπορεί να σημαίνει πολλά διαφορετικά πράγματα

 

Όντως. Απλά το «σύστημα» δεν επιτρέπει μεγαλύτερη επικεφαλίδα συνεπώς μοιραίο και το αόριστο.

αλλα΄είσαι μουσικός όπως έγραψες

 

Με την ευρόια έννοια του όρου και για χάρη της οικονομίας της συζήτησης. Επειδή όμως εμβαθύνεις (και πολύ καλά κανείς), διευκρινίζω , είμαι μουσικός από Hobby, χωρίς ιδιαίτερες σπουδές και δεν βιοπορίζομαι από αυτό.

 

κάτι πιο συγκεκριμένο σε βασανίζει

 

Αν και δεν αποδέχομαι τη λέξη λόγω βαρύτητας της σημασίας της ….

 

Μπαίνω στην ουσία του ερωτήματος σου 

 

Ποιο είναι το προσωπικό σου κίνητρο γι' αυτές τις απορίες

 

Σχολιάζοντας  ότι είναι πολύ εύστοχο (το ερώτημά σου)  και είσαι ο μόνος που με προσέγγισε έτσι.

Απλά σκεφτόμουν (και όχι βασανιζόμουν) , αν εγώ ή εσύ (συγνώμη και για τον ενικό) ή ο καθένας εδώ μέσα , θα πρέπει να κολακεύεται ή να στενοχωριέται , να χαίρεται ή να λυπάται (και πάλι μάλλον καταχρηστικά χρησιμοποιούνται αυτές οι λέξεις- διότι ποτέ τα συναισθήματα μου δεν ήταν τόσο έντονα) , αν τον κριτικάρουν (αναλύουν- παρατηρούν κ.λ.π.) θετικά άνθρωποι που «παίζουν μουσική» και  το αντίθετο (αν τον κριτικάρουν  .....αρνητικά) ή από την άλλη αν θα έπρεπε (να αισθάνεται όλα τα ανωτέρω) αν τον κριτικάρουν θετικά (ή όχι) άνθρωποι  άσχετοι με το αντικείμενο (οργανοπαιξία (αν και μη δόκιμος όρος) - απλοί ακροατές  (και φυσικά ΌΧΙ Ο Κ. ΠΕΤΡΙΔΗΣ).  Διευκρινίζω ότι δεν βιοπορίζομαι από αυτό, ούτε σκοπεύω να... (άρα ας μην πιάσουμε το θέμα  από άποψη απλός ακροατής =πωλήσεις κλ.π.) To tell a long story short, ποιό τελικά θα ήταν το πιο σωστό (αν υπάρχει) να έχει βαρύτερη σημασία για εμένα (για τη μουσική μου ή γενικότερα για τη μουσική) η γνώμη του  «ειδικού» ή η γνώμη του απλού ακροατή?

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@LK:

Πάντως,ο Σωκράτης ισχυριζόταν πως πρέπει να ακούς τη γνώμη των επαϊόντων,δηλαδη των ειδικών.

Ανέφερε,σχετικά και το παράδειγμα με τον αθλητή,όπου άλλα του πρόσταζε ο προπονητής του και άλλα οι θεατές και έθετε(ο Σωκράτης)στους μαθητές του το ρητορικό ερώτημα:ποιανού τη συμβουλή πρέπει να ακούσει ο αθλητής,αν θέλει να προοδεύσει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου