Προς το περιεχόμενο

τα χαρακτηριστικά και η χρήση της Γλώσσας σήμερα


kostri

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στην σελίδα 4 αυτού του θρεντ χαρακτηρίσθηκαν «μαλακίες» τα όσα γράφει ο Ν. Γ. Ξυδάκης στο άρθρο του.

 

Επομένως, «μαλακίες» είναι τα όσα, όπως έγραψα, πρότεινα για προβληματισμό. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι δεν πρόκειται για έκφραση και στήριξη κάποιας άποψης. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να επιδείξω κι εγώ τους διαδικτυακούς μου μύες και να γαβγίσω κάποιες βρισιές. Δεν θα το κάνω. Αν και το θέμα πήρε ενδιαφέρουσα τροπή, δεν θα συμμετάσχω. Ζητάω συγνώμη απ’τον theoctapus στον οποίο θα απαντούσα σήμερα.

 

 

Φίλε μου είσαι πολύ μπερδεμένος.

 

Ας υποθέσουμε ότι μας παρέθετες ένα κείμενο κάποιου επώνυμου δικτατορα, υπεύθυνου για το θάνατο πολλών πολιτών κλπ. Στο υποθετικό αυτό κείμενο, προφανώς θα είχαν διατυπωθεί απόψεις υπέρ της καταπάτησης των ατομικών ελευθεριών, του βασανισμού αντιφρονούντων κλπ. Δηλαδή : μαλακίες.

 

Το ότι εσύ θα πρότεινες να συζητησουμε πάνω σε αυτό το κείμενο, δεν υποτιμά εσένα, ούτε εμένα, ούτε κανέναν άλλο. Το κείμενο θα παρέμενε γεμάτο "μαλακίες", αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η συζήτηση δεν θα ήταν αξιόλογη.

 

Κατά τη γνώμη μου, αυτά που γράφει και υποστηρίζει και υπαινίσεται ο κ. Ξυδάκης είναι "μαλακίες". Κατά τη γνώμη σου δεν είναι. Μπορούμε να συζητήσουμε θαυμάσια - το μόνο εμπόδιο υπάρχει αν είναι προ-απαιτούμενο από 'σενα ότι θα ασπαστώ τον κ. Ξυδάκη, αλλά τότε είσαι υπεύθυνος για τη πορεία της συζήτησης.

 

Τέλος, εγώ δεν γαβγίζω και σίγουρα όχι βρισιές. Γνωρίζω (ή έχω μιλήσει τηλεφωνικά με) το 1/3 των συνεργατών του δικτυακού τόπου στον οποίο φιλοξενείται το άρθρο που μας παρέθεσες - καίτοι όχι τον κ. Ξυδάκη.

 

Σου συνιστώ να διαβάζεις προσεκτικά το ΣΥΝΟΛΟ όσων γράφω, όπως άλλωστε κάνω και εγώ για τον καθένα.

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 131
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Θα προσθέσω και ένα ερώτημα: γιατί όλη αυτή η υποκρισία; Το μέλος kostri ενοχλείται από το όρτι διαφώνησα (δηκτικά) για την αξία του άρθρου που παρέθεσε (στη σελίδα 4, όντως), αλλά δεν κάνει ούτε μία νύξη για τον τεράστιο αριθμό χιουμοριστικών και "εκτός θέματος" ποστ που μεσολάβησαν μέχρι τη σελίδα 8.

 

Τελικά, θαρρώ ότι το μόνο είδος συζήτησης που επιδιώκεται (ή επιδιώκετε), είναι εκείνο στο οποίο υπάρχει συμφωνία με τις απόψεις σας, ορισμένοι. Είτε αυτό, είτε να γίνετε πλακίτσα, αλλά - προς Θεού - να μη διαφωνήσει κανείς διότι τότε είναι γραφικός, αψύς, προκλητικός κλπ.

 

Ακριβολογώ;

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελικά, θαρρώ ότι το μόνο είδος συζήτησης που επιδιώκεται (ή επιδιώκετε), είναι εκείνο στο οποίο υπάρχει συμφωνία με τις απόψεις σας, ορισμένοι. Είτε αυτό, είτε να γίνετε πλακίτσα,

Κακό είναι αυτό?

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κακό είναι αυτό?

 

"Κακό" και "καλό" ορίζονται όταν υπάρχει ένας στόχος.

Πες μου ποιος είναι ο στόχος και θα απαντήσω.

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παντως οφειλω να πω οτι μου προκαλει εκπληξη ο αριθμος των (συχνα φερομενων ως) σκεπτομενων ανθρωπων που ΑΚΟΜΑ απορουν με το γεγονος οτι σε ενα κοσμο που εξελισεται ραγδαια, μια γλωσσα που παραμενει πεισματικα στασιμη χανει εδαφος και μπολιαζετε σε ολο και μεγαλυτερο βαθμο με ξενα στοιχεια.

 

Και τολμω να πω οτι συχνα ενοχλουμαι απο ορισμενους απο τους παραπανω που βιαζονται να χαρακτηρισουν τους οποιους δεν συμμεριζονται τις θεσεις τους ως "υποταγμενους", "ημιμαθεις" και "προβατα".

 

 

Κατά τη γνώμη μου, αυτά που γράφει και υποστηρίζει και υπαινίσεται ο κ. Ξυδάκης είναι "μαλακίες". Κατά τη γνώμη σου δεν είναι. Μπορούμε να συζητήσουμε θαυμάσια

 

Εδω θα συμφωνησω με τον trolley. Το θεμα μπορει να αποτελεσει βαση για πολυ ενδιαφερουσες συζητησεις, αλλα το αρχικο αρθρο που παρατεθηκε μου εδωσε την εντυπωση ενος ανουσιου κειμενου, γραμμενου απο καποιον φοβισμενο ανθρωπο που δεν ειχε τιποτα το ουσιαστικο να πει. Με ολο το σεβασμο για τον κυριο Ξυδακη, το συγκεκριμενο αρθρο δε μου ειπε τιποτα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πες μου ποιος είναι ο στόχος και θα απαντήσω.

ΑΥΤΗ είναι η σωστή ερώτηση...ας το δούμε, ποιός είναι ο στόχος του συγκεκριμένου forum?

1) Η διαπαιδαγώγηση σωστών Ελλήνων?

2) Να περάσουν όσοι δίνουν με καλό βαθμό τις Πανελλήνιες?

3) Να πουλήσουμε μεταξύ μας κανένα όργανο? (Αλήθεια, που έχει χαθεί ο φουφου?)

5) Να γνωριστούμε να πάμε να πιούμε καμμιά μπύρα?

6) Αφού γνωριστούμε, να πάμε και στο Αιγάλεω να ακούσουμε και τον Audiokostas

....

 

Μπορώ να γράψω και άλλα, αλλά είμαι σίγουρος ότι μπορείτε να με συμπληρώσετε

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παντως οφειλω να πω οτι μου προκαλει εκπληξη ο αριθμος των (συχνα φερομενων ως) σκεπτομενων ανθρωπων που ΑΚΟΜΑ απορουν με το γεγονος οτι σε ενα κοσμο που εξελισεται ραγδαια, μια γλωσσα που παραμενει πεισματικα στασιμη χανει εδαφος και μπολιαζετε σε ολο και μεγαλυτερο βαθμο με ξενα στοιχεια.

 

 

 

όταν το μπόλιασμα γίνεται για να πλουτίσει η γλώσσα και ο νους να βρει τις λέξεις που του λείπουν για να εκφραστεί με μεγαλύτερη ακρίβεια και σαφήνεια, αυτό προφανώς είναι ευπρόδεκτο και απαραίτητο. παράδειγμα η λατινική

 

όμως με τα σημερινά ελληνικά δεν συμβαίνει αυτό. μάλλον, από άγνοια, το αντίθετο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@μάραθον: Από ενδιαφέρον, αυτά αποτελούν στόχους δικούς σου στο νοιζ;

 

Παντως οφειλω να πω οτι μου προκαλει εκπληξη ο αριθμος των (συχνα φερομενων ως) σκεπτομενων ανθρωπων που ΑΚΟΜΑ απορουν με το γεγονος οτι σε ενα κοσμο που εξελισεται ραγδαια, μια γλωσσα που παραμενει πεισματικα στασιμη χανει εδαφος και μπολιαζετε σε ολο και μεγαλυτερο βαθμο με ξενα στοιχεια.

+1

Εγώ πχ για μένα δεν απορώ καθόλου. Σειρές και ταινίες βλέπω αποκλειστικά στα Αγγλικά (χωρίς υπότιτλους, δεν χρειάζομαι αν μη τι άλλο) και η μουσική που ακούω είναι 100% αγγλόφωνη, άρα;

Το ψωμί είναι στην ανάγνωση βιβλίων. Πχ εγώ διαβάζω και Ελληνικά κ Αγγλικά, αλλά έχω διαβάσει Αγγλικά από Rowling μέχρι Shakespeare, ενώ Ελληνικά βιβλία που έχω διαβάσει στην καθαρεύουσα με έχουν δυσκολέψει/ κουράσει. Αν το σκεφτείς είναι λίγο τραγικό.

Κατά τ άλλα Ελληνικά βιβλία, δυσκολεύομαι να βρω βιβλία νέων συγγραφέων που να θέλω να διαβάσω, οπότε αρκούμαι σε μεταφράσεις κλασσικής λογοτεχνίας από Γάλλους συγγραφείς, ή καλά παλιά Ελληνικά βιβλία. (Σε Άγγλους πάω απευθείας στην πηγή)

 

Υποσημείωση, τα άτομα του κύκλου μου που διαβάζουν βιβλία (δεν είναι και τόσοι πολλοί) διαβάζουν αποκλειστικά στα Αγγλικά. Παλαιότερα έκανα ακριβώς το ίδιο.

 

Εδω θα συμφωνησω με τον trolley. Το θεμα μπορει να αποτελεσει βαση για πολυ ενδιαφερουσες συζητησεις, αλλα το αρχικο αρθρο που παρατεθηκε μου εδωσε την εντυπωση ενος ανουσιου κειμενου, γραμμενου απο καποιον φοβισμενο ανθρωπο που δεν ειχε τιποτα το ουσιαστικο να πει. Με ολο το σεβασμο για τον κυριο Ξυδακη, το συγκεκριμενο αρθρο δε μου ειπε τιποτα.

+1

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

όμως με τα σημερινά ελληνικά δεν συμβαίνει αυτό. μάλλον, από άγνοια, το αντίθετο

 

Συμβαίνει και παρασυμβαίνει. Απλά υπάρχουν περιπτώσεις που όντως δεν γίνεται για τους λόγους που αναφέρεις. Τωρα τα ποσοστά δεν τα ξέρω και δεν νομίζω ότι μπορεί να τα υπολογίσει κανείς.

 

Δεν είναι όλα άσπρο/μαύρο.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατά τη γνώμη μου, αυτά που γράφει και υποστηρίζει και υπαινίσεται ο κ. Ξυδάκης είναι "μαλακίες". Κατά τη γνώμη σου δεν είναι. Μπορούμε να συζητήσουμε θαυμάσια - το μόνο εμπόδιο υπάρχει αν είναι προ-απαιτούμενο από 'σενα ότι θα ασπαστώ τον κ. Ξυδάκη, αλλά τότε είσαι υπεύθυνος για τη πορεία της συζήτησης.

 

Συμφωνώ σ'αυτό.

 

 

Παντως οφειλω να πω οτι μου προκαλει εκπληξη ο αριθμος των (συχνα φερομενων ως) σκεπτομενων ανθρωπων που ΑΚΟΜΑ απορουν με το γεγονος οτι σε ενα κοσμο που εξελισεται ραγδαια, μια γλωσσα που παραμενει πεισματικα στασιμη χανει εδαφος και μπολιαζετε σε ολο και μεγαλυτερο βαθμο με ξενα στοιχεια.

 

Πολλές από τις λέξεις, τις εκφράσεις και τα στυλιστικά πρότυπα της σύγχρονης Ελληνικής Γλώσσας είναι ξενόφερτα και, το σημαντικότερο, κατασκευασμένα από τους εμπνευστές κυρίως της Καθαρεύουσας. Αυτό είναι κάτι που εκτιμώ ότι οποιοσδήποτε έχει τουλάχιστον Γυμνασιακή Παιδεία, θα έπρεπε να το γνωρίζει.

 

Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα, όπως ας πούμε το περίφημο... Γραφείο Τύπου (τι σημαίνει "τύπος" στα αρχαία ελληνικά, γνωρίζουμε?) ή η υιοθέτηση του πληθυντικού που μας έρχεται από τα Γαλλικά (στην Αρχαία Ελληνική θα ήταν απολύτως ακατανόητο να απευθύνεσαι σε ένα πρόσωπο ως "εσείς").

 

Οδυσσέα η Ελληνική Γλώσσα εξελλίσσεται διαρκώς από την εποχή του Ομήρου (διατηρώντας πάντως μια αξιοθαύμαστη ομοιογένεια). Ακόμα και στην κλασσική αρχαιότητα θα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι οι τότε "πουριτανοί της Γλώσσας" δεν θα έβλεπαν με καλό μάτι τους ιδιωματισμούς που χρησιμοποιούσαν οι νέοι  ;). Και που το πιθανότερο να ήταν "ξενόφερτοι" μιας και ο ο ελλαδικός χώρος αποτελούσε ανέκαθεν χωνευτήρι δεκάδων λαών, πολιτισμών και γλωσσών.

 

Για όσους έχουν "ανησυχίες" για την εξέλιξη και το μέλλον της Γλώσσας μας, θα προτείνω πάλι, με κίνδυνο να γίνω κουραστικός ή να κινήσω υποψίες περί συγγένειας με τον εκδότη  ;D το βιβλιαράκι που πρότεινα μερικές σελίδες πιο πριν. Αν κάποιος είναι αρκετά πονηρός θα καταλάβει ότι μπορεί να το διαβάσει και χωρίς να πληρώσει... Δεν πρόκεται -προφανώς- για Ιερό Βιβλίο, αλλά θα σας λυθούν ΠΑΡΑ πολλές απορίες και θα διαλυθούν πολλές συγχύσεις.

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου