Προς το περιεχόμενο

Τρόπος αναπαραγωγή δεύτερης φωνής μέσω midi σε synthesizer.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ο άνθρωπος έχει ήδη μία κιθάρα Midi και ένα sound module που είναι πάρα πολύ ευχαριστημένος με αυτά. Απλά θέλει και αυτή τη λειτουργία. Αυτό είναι όλο.

 

δλδ. θα παρεμβάλει τη συσκευή μεταξύ της midi κιθάρας και του sound module?

Και η συσκευή, ανάλογα με το τί λαμβάνει από την κιθάρα, το δρόμο (χιτζάζ κτλ.) και τη σκάλα (ντο, ρε, ...) θα προσθέτει και το ανάλογο MIDI Note On και θα το στέλνει στο module?

 

Sorry, αν οι ερωτήσεις μου είναι ακαταλαβίστικες. Απλά βρίσκω το θέμα πολύ ενδιαφέρον!

 

Musical Instrument Digital Interface

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 38
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Πάντως, σε θεωρητικό επίπεδο, θα μπορούσε ένα "δυτικό" harmonizer να εξυπηρετήσει αρκετά τους ελληνικούς δρόμους που πατούν στο συγκερασμένο σύστημα. Π.χ. η ουσάκ ταυτίζεται με τη phrygian και η χιτζαζ με τη Phrygian dominant ( flat 2 flat 6).

 

Αν μάλιστα το μηχανάκι σηκώνει και καμιά αλλοίωση καθαρίζεις και από πιο περίεργες κλίμακες.  ;D

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχεις κοιτάξει το pitchfactor της Eventide?

Διάβαζα πριν απο λίγο καιρό το manual και φαίνετε να κάνει πάααρα πολλα, δες και μόνος σου το manual του.

Βέβαια απο θέμα τιμής δεν ξέρω κατά πόσο σε παίρνει...€500

http://www.thomann.de/gr/eventide_pitch_factor_pedal.htm

PitchFactor_Manual_Eng.pdf

Lyrics: Wasted Time Between Solos!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μανώλη σημαντική ερώτηση:

 

Ποιο είναι το Synth/Module και πόση η μέγιστη τιμή ξεκουρδίσματος κάθε νότας;

 

Έχω κάτι στο μυαλό μου αλλά θα πρέπει το Synth να είναι ικανό να ξεκουρδίζει και ξεχωριστά κάθε Patch ενός Performance αλλά και κατά +/-99 cents ημιτονίου έτσι ωστέ το κάθε Patch να έχει την ικανότητα να ακολουθεί τη δική του κλίμακα μέσα στο Performance. Έτσι αν έχεις ένα Performance που αποτελείται από ένα Patch χάλκινο (Brass) κι ένα Patch ακκορντεόν για τις δεύτερες δεν επιλέγεις μία κλίμακα για όλο το Performance αλλά κάνεις το εξής:

 

Έστω οτι παίζεις τις βασικές (πρώτες) νότες με το χάλκινο και τις τρίτες (μεγάλες ή μικρές) τις θες με το ακκορντεόν. Κάνεις Transpose στο δεύτερο Patch και το βάζεις να παίζει +4 (3η μεγάλη πάνω από την πρώτη). Μέχρι εδώ το ακκορντεόν θα παίζει 3ες μεγάλες αυτόματα με το πάτημα ενός πλήκτρου. Εσύ θες όμως το όργανο να ακολουθεί την αρμονία συγκεκριμένου δρομου.

 

Αν έχεις τη δυνατότητα να προγραμματίσεις (ξεκουρδίσεις) το δεύτερο Patch να παίζει σε δική του κλίμακα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ του πρώτου Patch μέσα στο ίδιο  Performance τότε πας στα καίρια σημεία που θές τρίτη μικρή (στο δεύτερο Patch) και ξεκουρδίζεις κατά -99.

 

Πχ σε Χιτζαζ από Λα θα έχεις:

 

1η: Xάλκινο Λα---->Ακκορντεόν Ντο# (3η Μεγάλη)

1η: Xάλκινο Λα#---->Ακκορντεόν Ρε (3η Μεγάλη)

1η: Χάλκινο Ντο#---->Ακκορντεόν Μι (3η Μικρή): (Συνεπώς εδώ η Φα που θα αναπαραγόταν με το Transpose που έχουμε δώσει στο δεύτερο Patch (+4) πρέπει να ξεκουρδιστεί 99cents χαμηλότερα που ισοδυναμεί με μία ύφεση έτσι ώστε να ακουστεί ως Μι (= τρίτη μικρή από Ντο#) που απαιτεί η αρμονία του Χιτζάζ.

 

Ομοίως και για τις άλλες νότες του δρόμου που απαιτούν τρίτες μικρές.

 

Στα Korg που έχω (Trinity Plus, Trinity V3, Triton Le, Triton Extreme αλλά όχι το Pa80 που είναι Arranger) σετάρω έτσι καποιους ήχους σε Combi (=Performance) για να πετύχω Βαλκανικά ακούσματα με ένα δάχτυλο όταν απαιτείται γρήγορο παίξιμο. Όσον αφορά το Midi το Synth θα παίρνει Note on με αναφορά το πρώτο Patch του Performance. Mπορείς εύκολα από τη διαχείριση του Performance να επιλέγεις όποτε θες, να κάνεις Mute όποιο από τα 2 Patch θες και να παίζεις είτε μόνο τις πρώτες είτε μόνο τις τρίτες είτε και τις δύο μαζί (παίζοντας από το Synth ή από την κιθάρα μόνο τις πρώτες).

Αν πάλι θες βάζεις και 3ο Patch πάλι με δική του κλίμακα και παίζεις και 5ες μαζί πάλι με ένα δάχτυλο.

 

Αν το Module ήταν το Triton Rack ή το TR Rack θα μπορούσατε να το κάνετε πολύ εύκολα

 

Αντιλαμβάνεσαι έτσι όμως οτι για κάθε δρόμο ή για κάθε συνδυασμό ήχων θα πρέπει να έχεις και συγκεκριμένο Performance ή Combi. Η τονικότητα δεν αποτελεί δέσμευση αρκεί το Midi Position να είναι στο Post Kbd και όχι στο Pre-Midi (ορολογία Korg) έτσι ώστε το κλειδί (Root) της custom user κλίμακας να μπορεί να αποθηκευτεί και να ανακαλεστεί από κάθε τονική αναφορά. (Αυτό ήταν κι ένα από τα προβλήματα της Moss για το Extreme το οποίο μετά από συνεχή μηνύματά μου προς τους Ιάπωνες και τους Βρετανούς της Korg (ένα χρόνο τους πάλευα) διόρθωσαν με την έκδοση 1.06

 

Τέλος αντιλαμβάνεσαι οτι μπορείς να σετάρεις και το Patch της δεύτερης σε Midi Kανάλι το οποίο να στέλνεις σε άλλο Module αρκεί πάντα και το δεύτερο Module να "ακούει" +/-99cents

 

Προσωπικά το Roland σειράς ΕΜ15OR που είχα πάρει παλιότερα (2000 αν θυμάμαι καλά) για κάποιους Ρυθμούς, ξεκούρδιζε μεχρι -/+64 Cents. Το ίδιο κάνει και το VL70m της Yamaha που έχω. Δεν έχω δει σε Roland και Yamaha -/+99 εύρος Microtune αλλά η εμπειρία μου με αυτές τις εταιρείες είναι μόνο τα όργανα που ανέφερα παραπάνω.

 

Επίσης από όσο έχω συζητήσει και με τον Karim (Kelfar) ακόμα και τα Scale Boxes του πάνε μέχρι +/-64cents.

 

ΥΓ. Ίσως και να έχω καταλάβει λάθος διότι από εδώ που γράφω δεν έχω ηχεία και δεν άκουσα τα αρχεία σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάτι άλλο που μου ήρθε στο μυαλό.

 

Αν το Synth/Module δεν "ακούει" Microtuning πάνω από +/-64 ίσως θα μπορούσες να ξεκουρδίσεις μέσω Pitch Bend Midi Message που παράγεις σε εξωτερική συσκευή. Μιλάω για προ-ορισμένη τιμή Bending (-1 ημιτόνιο) που εφαρμόζεται ακαριαία στις νότες που πρέπει να απέχουν τρίτη μικρή από την πρώτη) πάντα σε κανάλι που δεν "ακούει" το πρώτο patch του Performance αλλά μόνο το δεύτερο. Εννοείται δε πως το Transpose του δεύτερου Patch είναι στο +4.

 

H συσκευή του Kelfar ξεκουρδίζει και μέσω PB αλλά εφόσον δεν την διαθέτω δεν ξέρω πόσο είναι το μέγιστο Bending Range που επιτρέπει να προγραμματιστεί από το Interface της.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχει καμιά ωρα που διαβαζω την 1η λυση για να την καταλαβω. Ειναι ευφυεστατη.

 

Μας εβαλες το καπελο, και γι'αυτο σου βγαζω τα γυαλια Νίκο ;D

 

Δεν καταλαβα ακριβως τι αλλαζει με το post keyboard και ανακαλει την κλιμακα απο οποιοδήποτε τονο, αλλα τουλαχιστον καταλαβα τι πρεπει να κανω αν το δοκιμασω.

 

Ευχαριστω κι εγω για τη λυση, γιατι κατι τετοιο θα μου δωσει ενα βολικο "harmonizer" εστω και για πειραματισμο..

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ίσως τελικά υπάρχει ακόμα πιο έυκολη λύση που εφαρμόζεται και σε Roland και σε Yamaha χωρίς να είναι ανάγκη να ξεκουρδίζουν +/-99. To +/-99 στην ουσία δεν μας νοιάζει ως απόλυτος αριθμός αλλά ως διαφορά.

 

Τώρα που το σκέφτομαι ξανά με πιο ξεκούραστο μυαλό από χθες το βράδυ μπορούμε να κάνουμε το εξής αν πάλι φυσικά επιτρεπεται 2 Patches ενός Performance να ακολουθούν τη δική τους κλίμακα.

 

Έτσι πχ αν έχουμε ένα Roland με εύρος +/-64 κάνουμε το εξής.

 

--Κουρδίζουμε όλες τις νότες του πρώτου Patch κατά +36

--Κάνουμε Transpose στο δεύτερο Patch κατά + 4 ημιτόνια.

--Κουρδίζουμε τις νότες του δεύτερου Patch στις οποίες θέλουμε τρίτη μεγάλη κατά +36 για να είναι σε συμφωνία με το πρώτο Patch.

--Τις υπόλοιπες νότες του δεύτερου Patch τις κουρδίζουμε -64 έτσι ώστε να απέχουν ένα ολόκληρο ημιτόνιο κάτω από τις τρίτες μεγάλες. 36 - (-64) = 100cents = Ένα ολόκληρο ημιτόνιο.

 

Το μόνο που μένει προκειμένου να μην έχουμε ξεκούρδιστο όργανο σε αυτό το Performance είναι, οι Οscilators των Patches που αποτελούν το Performance αυτό, να είναι μέσω του Patch Edit Menu ξεκούρδιστοι κατά -36 έτσι ώστε να αντισταθμίζεται το offset του +36 που δώσαμε σε όλες τις νότες παραπάνω.

 

Αν αυτό δεν γίνεται από το Patch Εdit τότε είμαστα αναγκασμένοι να το κάνουμε με το Master Tuning του οργάνου. Το μειονένκτημα με το Master Τune όμως που είναι Global Parameter είναι οτι όταν θα αλλάξουμε ήχο θα πρέπει να το επαναφέρουμε στο 0 για να μην έχουμε ξεκούρδιστο όργανο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...Δεν καταλαβα ακριβως τι αλλαζει με το post keyboard και ανακαλει την κλιμακα απο οποιοδήποτε τονο, αλλα τουλαχιστον καταλαβα τι πρεπει να κανω αν το δοκιμασω.

 

Έχεις δίκιο. Απλά πέταξα έναν όρο όπως τον έχω συνηθίσει στα Korg και δεν εξήγησα.

 

Ας υποθέσουμε οτι χρειαζόμαστε μια απλή κλίμακα με μικροκούρδισμα στη Φα# και στη Σι όταν παίζουμε από Λα. Προκειμένου να αποθηκεύσω την κλίμακα αυτή σε μία θέση από τις 16 User Scale Memory Locations του Triton μου θα πρέπει να την προγραμματίσω με αναφορά το Ντο (γιατί αυτό χρησιμοποιεί η Korg ως αναφορά) Έτσι λοιπόν θα πάω στο Edit Menu των User Scales και θα προγραμματίσω κάνοντας την αναγωγή από Λα σε Ντο. Με λίγα λόγια κουρδίζω τη Ρε (αντιστοιχία με Σι) και τη Λα (αντιστοιχία με Φα#)

 

Έχοντας λοιπόν αποθηκευμένη τη σκάλα αυτή στο Gloabal μπορώ να την εφαρμόσω σε οποιαδήποτε τονικότητα θέλω σε ένα Patch ή Performance. Αν πχ θέλω να επιλέξω την ίδια κλίμακα από Μι πχ επιλέγω την κλίμακα που μόλις προγραμμάτισα για το Patch και του δηλώνω οτι θα πρέπει να μεταφέρει τα μόρια από την Mι (Scale Key). Tότε το όργανο μεταφέρει τα μόρια στον τόνο που παίζω.

 

Αν τώρα το Midi Convert Position που είναι Global Παράμετρος είναι στη θέση Post KBD τα μόρια μεταφέρονται στον τόνο που θες. Αν είναι στη θέση Pre Midi τότε τα μόρια παραμένουν σταθερά και δεν ακολουθούν την τονικότητα που παίζεις. Είναι σαν τα μόρια να παραμένουν στις Ρε και Λα που έθεσες με αναφορά το Nτο αλλά από οποιαδήποτε τονικότητα παίζεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια άλλη λύση μπορεί να είναι ένα Nord Modular (το G2/engine σίγουρα έχει τη δυνατότητα, το αρχικό μοντέλο δεν ξέρω).

Mπορεί κάποιος να φτιάξει ένα patch harmonizer με τη χρήση ενός keyQuant module και να οδηγήσει έναν οποιοδήποτε ήχο από το synth. To input θα είναι line σήμα αλλά υπάρχει μεγάλη γκάμα επιλογών για το ποιος θα μπορεί να είναι ο ήχος που οδηγείται. Η  υλοποίηση μπορεί να είναι πιο πολύπλοκη από τις προηγούμενες λυσεις που προτάθηκαν, αλλά η χρήση της θα είναι πολύ πιο απλή αφού το KeyQuant σου καθορίζει ποια από τα δώδεκα ημιτόνια επιτρέπεται να παίζουν σε κάθε ήχο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου