Προς το περιεχόμενο

Σκέψεις ατάκτως ερριμμένες για το Blues εδώ και σήμερα


audiokostas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν νομίζω ότι η κοινωνικοοικονομική ανάλυση του blues γίγνεσθαι έχει πλέον νόημα.

Γιατί να αναλύσω την αστική ή αγροτική σημερινή τους προέλευσή ή το οικονομικό τους status;

Κάνω κάτι αντίστοιχο στην Jazz, στη ποπ, ροκ, πανκ ;

...

Από την άλλη δεν διαφωνώ, αρχής γενομένης σε ένα γκρουπ, με τον "μαϊμουδισμό"/αντιγραφή. Δεν μπορεί να γίνει και αλλιώς.... Απλώς η αέναη επανάληψη των ίδιων και των ίδιων επί σειράααα ετών από τα ίδια γκρουπ, αυτό είναι που με εκπλήσσει.

 

 

Εγω παλι νομιζω οτι μια κοινωνικοοικονομικη αναλυση του blues γιγνεσθαι θα μπορουσε να δωσει απαντηση στο δευτερο ερωτημα που θετεις.

 

Τα blues ειναι (η αν προτιματε, ξεκινησε ως) μια καθαρα λαικη μουσικη, οπως το ρεμπετικο, τα παραδοσιακα των βαλκανιων, το yodeling κλπ κλπ. Ως εκ τουτου, ηταν/ειναι μια μουσικη εντονα συνηφασμενη με τη ζωη και το περιβαλλον των ανθρωπων που την δημιουργησαν. Με καθαρα μουσικολογικους ορους, η blues ειναι μια αρκετα απλη μουσικη χωρις ομως αυτο να καθιστα και ευκολη την εκτελεση της.

Οπως και με πολλα αλλα λαικα ειδη, ειναι πολυ ευκολο τεχνικα να τα παιξει καποιος που δεν εχει επαφη με την κουλτουρα/τροπο ζωης που πρεσβευουν, αλλα ακομα πιο ευκολο να αποτυχει σε αυτο το εγχειρημα.

 

Και αυτο δεν ειναι καποια θεωρια, ειναι αποδεδειγμενο. Τα λαικα ειδη εχουν μια δυσκολια στην εκτελεση τους η οποια εγκειται στον καθαρα λαικο χαρακτηρα τους, που πολυ συχνα δε μπορει να συλλαβει καποιος εκτος του περιβαλλοντος τους, ασχετως του μουσικου του επιπεδου.

 

Οταν ο Cohen με την Chess Records (μαζι με τους υπολοιπους recordmen της εποχης) αρχισαν να ηχογραφουν τους πρωτους blues δισκους, η μουσικη αυτη διαδοθηκε και στα βορειοτερα τμηματα της αμερικης, με ιδιαιτερη απηχηση στη νεολαια. Αυτοι οι λευκοι νεοι λοιπον, προσπαθωντας να παιξουν τα blues που ακουγαν στους δισκους απετυχαν παταγωδως. As a matter of fact, ηταν τοσο διαφορετικο το αποτελεσμα που ξεκινησε ενα νεο ειδος μουσικης. Ηταν σαφεις οι ομοιοτητες αλλα αυτο που επαιζαν δεν ηταν blues.

 

To blues λοιπον παρεμεινε ενα σχετικα "κλειστο" ειδος με μικρη εξελιξη, οπως και πολλα αλλα λαικα ειδη. Δεν λεω οτι δεν εξελιχθηκε, προς θεου: δειτε ομως την εξελιξη που ειχε το blues σε συγκριση με την εξελιξη της jazz, της rock και αλλων ειδων στο ιδιο χρονικο διαστημα και πειτε μου αν εχω αδικο...

 

Εχεις λοιπον ενα μουσικο ειδος που ξεκινησε απο μια συγκεκριμενη ομαδα ανθρωπων πριν απο 70 χρονια (χοντρα χοντρα) και που σημερα εκπροσωπειται κυριως απο την ιδια ομαδα ανθρωπων, με, αν οχι τον ιδιο, παρομοιο τροπο. Παρατηρωντας το αυτο, πως θα μπορεσει καποιος τελειως ασχετος με το περιβαλλον της μουσικης αυτης να παιξει χωρις να "μαιμουδισει"?

 

Κατα τη γνωμη μου, ειναι ο ιδιος ο χαρακτηρας της μουσικης που ευθυνεται για το οτι υπαρχουν τοσα πολλα group που απλα μαιμουδιζουν τους προηγουμενους. Ειναι ο μονος ασφαλης τροπος να παιξεις αυτο το ειδος μουσικης χωρις να ακουστεις αστειος (και ακομα και αυτο, λιγοι το καταφερνουν). Δεν ειναι να απορεις λοιπον που λιγοι ειναι αυτοι που εχουν τη δυνατοτητα και τη θεληση να κανουν κατι καινουριο σε αυτη τη μουσικη΄ ποσο μαλλον, στην Ελληνικη σκηνη.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλος οι μοντς δεν ακολουθούν συγκεκριμένη γραμμή. Ότι γράφεται είναι προσωπική άποψη.

Γι αυτό (δικαίως), σας βρίζει ο φίλος μου ο Τρόλεης... ;D ;D

Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά...μην τρελλαίνεσαι και εσύ...πλάκα στο Νέστορα έκανα...που και εκείνου τη συνειδητή απόφαση ζωής (στη μουσική του) και σέβομαι και θαυμάζω...

 

Λες να μη το ξέρω;

 

Απ' την άλλη, ακόμη και αν βάλω το 9 μπροστά από τον αριθμό που είπες κάνοντας πλάκα, νομίζω ότι πάλι έχουμε μία τάξη μεγέθους η οποία ΔΕΝ δικαιολογεί τις από άμβωνος κυνικές τοποθετήσεις του αρχικού πόστερ.

 

Άλλωστε, το λες και εσύ - όχι και πολύ κομψότερα - ότι οι περισσότεροι που παίζουν "μπλουζ" το κάνουν γιατί δεν ξέρουν να παίξουν κάτι άλλο - και δεν εννοώ τον Audiokostas - οπότε, ας μη περιμένουμε ότι θα έχουν και απόψεις και τοποθετήσεις για μία επιλογή ανάγκης.

 

Άντε, γιατί διαβάζοντας κανείς όσα γράφτηκαν μπορεί και να κατέληγε στο ότι έχουμε μία λανθάνουσα μπλουζ σκηνή στην Ελλάδα και δεν το ξέραμε...

 

Υ.Γ. Εύη, κάνεις λάθος που νομίζεις ότι είναι λίγοι αυτοί που ακούνε μπλουζ στην Ελλάδα. Για τον ίδιο λόγο με αυτόν που έγραψε ο marathon (αλλά αντιστρόφως) είναι πάρα-πάρα πολλοί. Οι περισσότεροι βέβαια ακούνε λευκά μπλουζ των 60's αλλά πάντως είναι πολλοί.

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υ.Γ. Εύη, κάνεις λάθος που νομίζεις ότι είναι λίγοι αυτοί που ακούνε μπλουζ στην Ελλάδα. Για τον ίδιο λόγο με αυτόν που έγραψε ο marathon (αλλά αντιστρόφως) είναι πάρα-πάρα πολλοί. Οι περισσότεροι βέβαια ακούνε λευκά μπλουζ των 60's αλλά πάντως είναι πολλοί.

 

 

Πάντως στη γενιά τη δική μου (ουάου είμαι σε ηλικία που μπορώ να το γράψω αυτό) δε γεμίζουν ούτε ταξί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως στη γενιά τη δική μου (ουάου είμαι σε ηλικία που μπορώ να το γράψω αυτό) δε γεμίζουν ούτε ταξί.

 

Ενδιαφέρον...

 

Άρα παραδέχεσαι ότι η γενιά η δική σου (είμαι και εγώ σε ηλικία που να μπορώ να το γράψω αυτό) επιχειρεί να παίξει ροκ χωρίς να έχει εξοικειωθεί με το μπλουζ ρεπερτόριο και τα ήθη/έθιμά του;

 

Να και ένα πρώτο συμπέρασμα από τη συζήτηση.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άρα παραδέχεσαι ότι η γενιά η δική σου (είμαι και εγώ σε ηλικία που να μπορώ να το γράψω αυτό) επιχειρεί να παίξει ροκ χωρίς να έχει εξοικειωθεί με το μπλουζ ρεπερτόριο και τα ήθη/έθιμά του;

 

Εδώ με τη μουσική γενικά δεν έχει εξοικειωθεί και τις απαιτήσεις της. Σαφώς και το παραδέχομαι :)

 

Και γι αυτό όπως έγραψα κ πιο πάνω πρώτο αίτημα δικό μου στην αναζήτηση μουσικών είναι αυτό το ελάχιστο. Να είναι μουσικοί. Στα υπόλοιπα είναι όντως η αναζήτηση σε ακούσματα, το οποίο είναι πολύ δυσκολότερο απ΄όσο φαίνεται. (Δηλώνω ως εντελώς άσχετη στο μπλουζ και τη τζαζ που προσπαθεί να το ψάξει σιγά σιγά)

 

Όλα αυτά είναι ολοφάνερα σε όποιον κάνει τα πρώτα βήματά του σε όποια ερασιτεχνικά συγκροτήματα ανεξαρτήτως ύφους, και γι αυτό κατά καιρούς ανοίγονται απεγνωσμένα θέματα ως προς το τι γίνεται με τους μουσικούς στην Ελλάδα, ή που πάει η σκηνή κτλ :)

(Συν μερικά ακόμα πράγματα τα οποία αν δεν τα αγγίξουμε λέω να μην τα αναφέρω καν ;D)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Άρα παραδέχεσαι ότι η γενιά η δική σου (είμαι και εγώ σε ηλικία που να μπορώ να το γράψω αυτό) επιχειρεί να παίξει ροκ χωρίς να έχει εξοικειωθεί με το μπλουζ ρεπερτόριο και τα ήθη/έθιμά του;

 

 

Σιγουρα. Απο ανθρωπους στην ηλικα μου (20) ξερω παρα πολλους που ακουνε/παιζουν rock και παρεμφερη ειδη και στην τραγικη τους πλειοψηφια δεν μπορουν να ονομασουν ενα κομματι του Muddy Waters. Αυτοι που ασχολουνται με classic rock αντε να εχουν ακουσει SRV, Gallagher και κανα δυο κομματια ΒΒ Κing. Αυτοι που εχουν ακουσει εστω και καποια στοιχειωδη κλασσικα blues ειναι πραγματικα ελαχιστοι.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άλλωστε (...) οι περισσότεροι που παίζουν "μπλουζ" το κάνουν γιατί δεν ξέρουν να παίξουν κάτι άλλο (...)

 

Μήπως δεν είναι θέμα άγνοιας; Μήπως ακόμα κι ο Έλλην μουσικός (μπλουζίστας εν προκειμένω) επαναπαύεται στα ολίγα και δεν ασχολείται με το να πάει ένα βήμα πιο πέρα;

 

Εννοείται, φυσικά, ότι μιλάω για την πλειοψηφία. Οι λίγοι μελετώντες απλώς επιβεβαιώνουν -ίσως- έναν κανόνα.

 

Άρα, λοιπόν, μήπως τελικά η τωρινή νοοτροπία του έλληνα -ο γνωστός ωχαδερφισμός-, που τον ακολουθεί σε όλες τις εκφάνσεις της προσωπικής του ζωής και τις συναλλαγές του με τους άλλους (πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές κ.ά.), τον επηρεάζει και σε κάτι που θα έπρεπε να του δίνει ψυχική ανάταση;

RANDOMIZE USR 0

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άρα, λοιπόν, μήπως τελικά η τωρινή νοοτροπία του έλληνα -ο γνωστός ωχαδερφισμός-, που τον ακολουθεί σε όλες τις εκφάνσεις της προσωπικής του ζωής και τις συναλλαγές του με τους άλλους (πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές κ.ά.), τον επηρεάζει και σε κάτι που θα έπρεπε να του δίνει ψυχική ανάταση;

 

Τρώγομαι πάρα πολύ να πω και την άποψη μου γιατί ισχύει αυτό, αλλά θα παραβιάσω καμιά 10ρια κανόνες και υπολογίζω ότι 2 3 άτομα δεν θα μου ξαναμιλήσουν ποτέ  :D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατ εμέ...είναι απλό...υπάρχουν τόσα πολλά blues group, γιατί δεν μπορούν να παίξουν κάτι άλλο.

Αυτό είναι δεν μπορούν να παίξουν κάτι άλλο! Και δεν μπορούν εδώ και δυο μέρες  να σετάρουν ενα  παλιό μανίκι σε ενα παλιό μπάσο. ;D

 

Κώστα  νομίζω  οτι το μπάσο σκοτώνει.  ;)

 

rust never sleeps

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου