Προς το περιεχόμενο

Βατ, Τάξεις, Εντάσεις και... Ενστάσεις!


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ρε γαμώτο, γι'αυτό το ξεκίνησα αυτό το θέμα, φίλε ESP1982 χωρίς καμία παρεξήγηση το post σου αποτελεί κλασσικό παράδειγμα της παραπληροφόρησης που ρίχνει (μέσω του νετ βεβαίως... αλλά όχι μόνο) ο κάθε ρουφιάνος κατασκευαστής που θέλει να πουλήσει τα κατσαρόλια του... :cry:

 

Και κάποιον σαν τον toneless, που απ'όσο έχω καταλάβει φτιάχνει και δικές του κατασκευές, και σίγουρα έχει καθίσει να μετρήσει τους ισχυρισμούς του κάθε παπαρολόγου 'high end' κατασκευαστή, όταν λέει τη γνώμη του, συνήθως τον γράφουμε στα αντίδια μας (toneless είμαι σίγουρος πάντως ότι εδώ μέσα δεν ισχύει αυτό)

 

Το έχω δει να συμβαίνει σε δεκάδες φόρουμ... 'ποιος είσαι εσύ που θα πεις για τον ΧΧΧΧ που είναι ο Μάστερ Μπλάστερ κατασκευαστής/βελτιωτής/δενξερωγωτί' κλπ... :?

 

Για άλλη μια φορά λοιπόν, ο πρώτος μύθος που πρέπει να βγάλουμε από το κεφάλι μας είναι ότι η τάξη Α αντιπροσωπεύει την 'ποιότητα' (προφορά Σημίτη παρακαλώ) και η τάξη ΑΒ την πλέμπα... ποιότητα έχουν και οι δύο αν είναι καλές κατασκευές, μόνο που είναι διαφορετική.

 

Είναι σαν να πάμε να συγκρίνουμε μια εξαιρετική βιντάζ Τέλε με μια εξίσου εξαιρετική βινταζ Gretch... συγκρίνονται;;; :wink:

 

Σόρυ ρε ESP, τίποτα προσωπικό, απλά κάθε μέρα έρχεται κάποιος πιτσιρικάς 18-19 χρονων και μου λέει και τρεις νέες μαλακίες που διάβασε στο ιντερνετ και τα παίρνω, γιατί ο σκοπός είναι κατά βάθος η εκμετάλευση και όχι η πληροφόρηση... :cry:

nd don't forget my dawg, Fixed and Consequent

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 68
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εγώ αυτό που έχω ακούσει αν και δεν ξέρω αν πρόκειται για μ@λ@κί@ είναι ότι Η τάξη Α είναι για πιο καθαρούς ήχους ενώ η ΑΒ προτιμάται συνήθως σε high gain ενισχυτές.

 

Διορθώστε με αν κάνω λάθος

You are wrong f**ked and overatted...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ αυτό που έχω ακούσει αν και δεν ξέρω αν πρόκειται για μ@λ@κί@ είναι ότι Η τάξη Α είναι για πιο καθαρούς ήχους ενώ η ΑΒ προτιμάται συνήθως σε high gain ενισχυτές.

 

Διορθώστε με αν κάνω λάθος

 

Ίσα ίσα, αν θέλεις μεγάλο headroom επιβάλλεται να πας σε τάξη ΑΒ. Εξάλλου γι'αυτό εφευρέθηκε η ρημάδα, για να παίρνεις μεγάλες εντάσεις με οικονομία (και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής για τις λάμπες).

 

Το high gain τώρα... οι τάξεις Α, ΑΒ, Β, κλπ αφορούν μόνο τις τελικές βαθμίδες. Οι προενισχυτικές βαθμίδες λειτουργούν έτσι κι αλλιώς σε τάξη Α πάντοτε.

 

Οι high gain ενισχυτές που λες και φαντάζομαι έχεις στο μυαλό σου Soldano και άλλους παρόμοιους συνήθως δεν έχουν 2 ή 3 προενισχυτικές βαθμίδες αλλά 4, 5, ακόμα και 6 (νομίζω τόσες είχε ο 5150? αλλά μπορεί να κάνω λάθος).

 

Αν βάλεις ένα distortion πεταλάκι μπροστά, τσουπ, να μια ακόμα προενισχυτική βαθμίδα (επί της ουσίας).

 

Βέβαια, άλλη είναι η παραμόρφωση που παίρνεις από την προενίσχυση και άλλη από τον τελικό.

 

Προσωπικά πιστεύω ότι την ίδια καφρίλα που δίνουν οι Χ λάμπες στην προενίσχυση θα μπορούσες να την πάρεις και από solid state κύκλωμα.

nd don't forget my dawg, Fixed and Consequent

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικά πιστεύω ότι την ίδια καφρίλα που δίνουν οι Χ λάμπες στην προενίσχυση θα μπορούσες να την πάρεις και από solid state κύκλωμα.

 

Γιατί εμένα ποτέ δε μου άρεσαν οι παραμορφώσεις των solid state ενισχυτώνq; Ειδικά μόλις άκουσα μια κεφαλή ENGL Fireball(που σημειωτέων ΔΕΝ είναι το ηχόχρωμα που ήθελα)στα γκάζια της δεν ήθελα να ξανακούσω solid state ενισχυτή;

You are wrong f**ked and overatted...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιατί εμένα ποτέ δε μου άρεσαν οι παραμορφώσεις των solid state ενισχυτώνq; Ειδικά μόλις άκουσα μια κεφαλή ENGL Fireball(που σημειωτέων ΔΕΝ είναι το ηχόχρωμα που ήθελα)στα γκάζια της δεν ήθελα να ξανακούσω solid state ενισχυτή;

 

O Engl έχει πόσες; 4 λυχνίες προενίσχυσης; Αρκετά κάφρος όντως! :D

 

Δεν είπα για καθαρά solid state ενισχυτή. Είπα ότι σε έναν ενισχυτή με λαμπάτο τελικό νομίζω ότι θα μπορούσες να έχεις την ίδια παραμόρφωση με κάποιο σωστά σχεδιασμένο κύκλωμα προενίσχυσης, αν μιλάμε για τέτοια επίπεδα (5-6 στάδια).

 

Εννοείται, και συμφωνώ μαζί σου 'αισθητικά', ότι αν έβαζες ας πούμε έναν Line6, ακόμα και από τους κορυφαίους δίπλα στον Engl, πάλι ο τελευταίος θα σου άρεσε, αρκεί να έχει 'μάθει' το αυτί σου στη λάμπα. :wink:

 

Γιατί μην ξεχνάς πόσα παιδάκια ξεκινάνε με Behringer... και εκεί μένουν (μεταφορικά μιλώντας). Όπως τα πιτσιρίκια που η μόνη μουσική που έχουν ακούσει είναι σε mp3... τι να τους εξηγήσεις τώρα για τη διαφορά του να ακούς σε ταινία ή βινύλιο;

nd don't forget my dawg, Fixed and Consequent

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά, θα έκανε πολύ καλό να αναλάβει κάποιος ή κάποιοι να συντάξει ένα άρθρο περί ενισχυτών...

 

Βάζοντας σε μια σειρά ακόμα και τα πολύ βασικά.

 

Διαλύοντας μύθους.

 

Εξηγώντας ό,σα ηλεκτρολογικής φύσεως είναι τυχόν απαραίτητα, και ό,τι άλλο κρίνεται καλό να υπάρχει.

 

Είναι σαφές νομίζω ότι κυριαρχεί "θολούρα" στον τομέα...

 

Κι ας μην ξεχνάμε πως ένας ΚΑΛΟΣ ενισχυτής (ή έστω, ο..."τελευταίος" σου) είναι πολύ δυσκολότερο να αποκτηθεί από ότι μια ΚΑΛΗ κιθάρα...

 

Χώρια που είναι και στατιστικά πιθανότερο να αποκτήσεις περισσότερες κιθάρες απ'ότι ενισχυτές, οπότε...και θα διαφωτιστούμε, και θα επενδύσουμε σοφότερα.

 

Μπορεί κανείς να βοηθήσει;

 

(Μην κοιτάτε εμένα. Εγώ ξέρω μόνο να βρίσκω την πρίζα :lol: )

τασκερα απο βουτυρο οπως αποκαλουμε μερικη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ αυτό που έχω ακούσει αν και δεν ξέρω αν πρόκειται για μ@λ@κί@ είναι ότι Η τάξη Α είναι για πιο καθαρούς ήχους ενώ η ΑΒ προτιμάται συνήθως σε high gain ενισχυτές.

 

Διορθώστε με αν κάνω λάθος

 

εντελως λαθος.

μιλαμε για ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ καθαρους ηχους,αλλος ο καθαρος jangly ηχος του ,υποτιθεται σε ταξη Α,VOX AC30 & αλλος ο κλασσικος καθαρος ηχος του, σε ταξη ΑΒ, Fender Twin Reverb.

Eιναι θεμα γουστου (αν και η συντριπτικη πλειοψηφια των κλασσικων "καθαρων" ενισχυτων ειναι ΑΒ)

Ο καθαρος ηχος ειναι θεμα headroom (οσο πιο πολλα βατ τοσο πιο καθαρος μενει ο ενισχυτης),τυπου λυχνιων ,rectifier & μεγαφωνων (οσο υψηλοτερο wattage τοσο καθαροτερος ηχος).

 

Αυτο που ακους στους high gain ενισχυτες ειναι η ΠΡΟ-ενισχυση οποτε δεν εχει καμμια σημασια αν ο ενισχυτης ειναι ταξη Α η ΑΒ (απλα προτιμαται η ΑΒ γιατι εχει περισσοτερο headroom & λειτουργει καλύτερα σαν πλατφορμα της καφριλας του προενισχυτη ασε που ταλαιπωρει και λιγοτερο τις λυχνιες.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κι ας μην ξεχνάμε πως ένας ΚΑΛΟΣ ενισχυτής (ή έστω' date=' ο..."τελευταίος" σου) είναι πολύ δυσκολότερο να αποκτηθεί από ότι μια ΚΑΛΗ κιθάρα...

 

Χώρια που είναι και στατιστικά πιθανότερο να αποκτήσεις περισσότερες κιθάρες απ'ότι ενισχυτές, οπότε...και θα διαφωτιστούμε, και θα επενδύσουμε σοφότερα.

[/quote']

 

Είναι μια ευκαιρία να πω ότι πιστεύω αυτή την αντιμετώπιση λανθασμένη.

 

Η θεωρία μου είναι ότι το 'μουσικό όργανο' δεν είναι η κιθάρα... είναι η κιθάρα, το καλώδιο, τα (τυχόν) πεταλάκια, ο ενισχυτής και το ηχείο.

 

Δυστυχώς βλέπεις συχνά κάποιον να έχει 8 κιθάρες και 1-2 ενισχυτές. Το φυσιολογικότερο θα ήταν να έχει 5 κιθάρες και 3-4 ενισχυτές (και ίσως 2-3 διαφορετικές καμπίνες για να τους περνάει). Διότι τις κιθάρες τις θέλει για πολλές επιλογές στον ήχο, σωστά; Γιατί να μην κάνει το ίδιο και με τους ενισχυτές; Όλο το κόλπο του μόντελιγκ σ'αυτό βασίζεται... και στις κιθάρες! (βλ. Line6).

 

Δες το και έτσι: μια χάλια κιθάρα μέσα από έναν καλό ενισχυτή ακούγεται ΟΚ, μια καλή κιθάρα μέσα από έναν μάπα ενισχυτή ακούγεται για τον πέουλα. :wink:

 

Επίσης θα διαφωνήσω ότι ένας καλός ενισχυτής είναι δυσκολότερο να αποκτηθεί από μια καλή κιθάρα... οικονομικά εννοείς; Μα... αν το ψάξεις δεν υπάρχει και μεγάλη διαφορά στην τιμή! Όπως θα δώσεις ας πούμε 2 χιλιάρικα για έναν πολύ καλό ενισχυτή, τόσα θα δώσεις και για μια αντίστοιχα καλή κιθάρα. Όπως υπάρχουν και ενισχυτές κορυφαίοι (παράδειγμα: Vox AC30 κεφαλή) σε τιμές προσιτές, έτσι υπάρχουν και κιθάρες/κελεπούρια (παράδειγμα: Ibanez AF105). Σημείωση: το ότι φτιάχνονται και τα δυο στην Κίνα μην σας προβληματίζει... είναι κορυφαία εργαλεία! :wink:

nd don't forget my dawg, Fixed and Consequent

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συνοψίζοντας και προσθέτοντας στα όσα ειπώθηκαν, σε γενικές γραμμές η σχεδιαστική διαφορά τάξης Α και ΑΒ είναι ότι στην ΑΒ στον τελικό ενισχυτήγίνεται ανόρθωση του σήματος, ΄"χωρίζεται" η "θετική" από την "αρνητική" κυμματομορφή, και η κάθε μία ενισχύεται ξεχωριστά. Γι' αυτό και οι υψηλότερη μέγιστη ισχύς εξόδου(βάτ). Το κακό όμως είναι ότι για την "ξε-ανόρθωση" της κυμματομορφής χρησιμοποιείται μετασχηματιστήε εξόδου. Η ανόρθωση και η ύπαρξη του μετασχηματιστή οδηγεί σε μη γρμμικά φαινόμενα όπως διαφόρων ειδών παραμορφώσεις(όχι μόνο αρμονική). Έτσι έχουμε μεν, με τάξη ΑΒ, μεγαλύτερη ισχύ, αλλά το σήμα "εμπλουτίζεται" μή γραμμικά(συνδεσμολογία push-pull).

Με τάξη Α ΔΕΝ γίνεται ανόρθωση του σήματος στον τελικό με αποτέλεσμα να μήν έχουμε τα προαναφερθέντα μη γραμμικά φαινόμενα. Όμως αυτή η συνδεσμολογία χάνει κατα πολύ σε μέγιστη ισχύ εξόδου. Συγκεκριμένα οι audiophiles πολλές φορές προτιμούν και εκθειάζουν την τάξη Α λόγω της χαμηλής της παραμόρφωσης. Αυτό βέβαια σε επίπεδο ακρόασης μουσικής έχει αρκετά μεγάλη σημασία. Από την άλλη τρέχουν για ευαίθητα ηχεία...

Το headroom έχει να κάνει με το πόση ισχύ μπορεί να αποδώσει ένας τελικός ενισχυτής πρίν αρχίσει να εμφανίζει μη γραμμικά φαινόμενα. Είναι πιθανό η τάξη Α να έχει μεγαλύτερο headroom από την τάξη ΑΒ όμως μόνο στην περίπτωση ενισχυτών ίσης μέγιστης ισχύος. Βέβαια η τάξη ΑΒ εμφανίζει μη γραμμικά φαινόμενα και σε πιο χαμηλή ισχύ εξόδου. Το ζήτημζ όμως με το headroom είναι ότι ένας ενισχυτής υψηλής μέγιστης ισχύος θα μπορεί να αποδώσει περισσότερη ισχύ πρίν αρχίσει να εμφανίζει τα μη γραμμικά φαινόμενα της τάξης του.

Εδώ φτάνουμε στο ζήτημα της ακουστότητας-έντασης-ισχύος. Μεγαλύτερη σχέση με την ένταση, ενός συστήματος ενισχυτή-ηχείων, έχει η ευαισθησία των μεγαφώνων. Η αλλαγή στην ένταση με την αλλαγή της ισχύος είναι πολύ μικρή και συγκεκριμένα είναι λογαριθμική (για αύξηση κατα 3db της έντασης χρειάζεται διπλασιασμό της ισχύος). Δέν παίζει ρόλο άν ένας ενισχυτής είναι 35 ή 45 βάτ σε ένα αναίσθητο μεγάφωνο για το πιος θα ακουστεί πιο δυνατά. Εκεί που υπάρχει μεγάλη διαφορά είναι ανάμεσα σε ένα ενισχυτή 100 και 50 ή ακόμα περισσότερο 30 βάτ. Γι αυτό θεωρείται ότι οι ενισχυτές 100 βατ και πάνω δίνουν από τον τελικό τους περισσότερη ένταση πρίν αρχίσει η παραμόρφωση τους, δηλαδή έχουν περισσότερο headroom, από έναν γύρω στα 40-50.

Υποσημείωση: Τα παραπάνω ισχύουμ και για λαμπάτους και για solid state τελικούς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4-5 ενισχυτές?????? πιστεύω ότι πάνω από 2 σχετικά πολύ χαρακτηριστικούς ενισχυτές δεν χρειάζεσαι (ειδικά πάνω από 5 πιστεύω συλλεκτική αξία αποκτάνε) ενώ στις κιθάρες δεν ισχύει το ίδιο... και μπορείς να έχεις και 10! τουλάχιστον για το στύλ που εγώ θέλω (μιλάω με προσωπική ΠΑΝΤΑ άποψη) πχ δεν βλέπω λογικό για να παίξω χαρντ - ροκ , μπλούζ ροκ, ότι θέλω κάτι παραπάνω από έναν αξιοπρεπή ενισχυτή με 2 κανάλια clean & crunch που φυσικά να διαθέτει λυχνίες, το Wah μου και τις 2-3 στρατοκάστερ μου.

Επίσης αν θέλω γκάζια σαστέιν και τρέμολο θα παίξω με την Carvin DC135 μου και θα προσθέσω και το SD-1 για περισσότερο gain (χωρίς να μου είναι απαραίτητος ένας 5150 combo ή κεφάλι με καμπίνα ...) βασικά από κει και πέρα παίζει θαυμάσιο ρόλο το ατάκ στην πένα το feel, εν ολίγοις τα χεράκια σου και πάνω από όλα να ξέρεις να παίρνεις από τον ενισχυτή σου το 120%. Το να κατέχω και ένα Peavy 5150 και έναν μάρσαλ JCM 800 και ένα Fender Twin reverb ή έναν ENGL ή και γω δεν ξέρω πόσους άλλους ακόμα μάλλον θα πήγαινα για έξωση από το σπίτι.

Συμφωνώ σαφέστατα ότι όργανο δεν είναι μόνο η ηλεκτρική κιθάρα χωρίς την ηλεκτική της προέκταση που είναι ο ενισχυτής. Δεν μπορώ να πώ όμως ότι για κάθε είδος μουσικής με μικρές "ηχητικές αποκλίσεις" ότι χρειάζεσαι γκάμα ενισχυτών.

In Fender Strat we trust!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου