Προς το περιεχόμενο

DIY tube bass traps


ex-BitCollector

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επανέρχομαι στο θέμα και ελπίζω να έχω και πάλι μερικές συμβουλές και κατευθύνσεις από τους ψαγμένους συμφοραδόρους.

 

Με βάση τις διαστάσεις υπολόγισα τα room modes και έκανα μερικές μετρήσεις (χωρίς SPL calibration, οπότε δεν έγινα όλα όπως τα λένε οι οδηγίες του REW, δεν ξέρω πόσο σημαντικό είναι αυτό) που απλώς επιβεβαίωσαν το αναμενόμενο.

 

Πρόσθεσα σήμερα και 2 Superchunk στις πίσω γωνίες. Δεν έκανα και πάλι μέτρηση ακόμα αλλά με το αυτί τα peak παραμένουν και φαντάζομαι δεν πρόκειται να φύγουν εκτός αν βάλω 20ποντα πάνελ και δεν έχω χώρω να σταθώ εγώ. Απ' ότι διαβάζω σε μικρά δωμάτια σαν το δικό μου (11+m^2) είναι μάλλον μάταιο να προσπαθείς να εξαφανίσεις εντελώς τα room modes, οπότε θα συμβιβαστώ με κάποια υποφερτά spots.

 

Σαν λύση προτείνoνται επίσης και κουρδισμένες μπασοπαγίδες (πώς λέμε κουρδιζμένα ξήλα) τις οποίες κατά καιρούς αναφέρουν και μέλη του φόρουμ.

1) Κατά πόσο είναι αποτελεσματικά σε μικρούς χώρους (στο αποτελεσματικά περιλαμβάνω και το να καταλαμβάνουν έναν λογικό χώρο)

2) Πόσο εύκολο είναι να κατασκευαστούν;

Ρωτάω γιατί είδα κάτι προτάσεις για "ντουλάπες" με τις πόρτες σαν σουρωτήρι που υποτίθεται στοχεύουν ακριβώς πχ τα 120-122 hz που με βασανίζουν ή για ένα κουτί με ένα σωλήνα που κάνει κάτι παρόμοιο.

 

Αξίζει τον κόπο;

 

Ευχαριστώ για κάθε βοήθεια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 31
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Απ' ότι διαβάζω σε μικρά δωμάτια σαν το δικό μου (11+m^2) είναι μάλλον μάταιο να προσπαθείς να εξαφανίσεις εντελώς τα room modes, οπότε θα συμβιβαστώ με κάποια υποφερτά spots.

Αυτό ψιλοισχύει. Τα στάσιμα κύματα είναι τόσο μεγάλα σε διαστάσεις -σε σχέση με το χώρο- που δύσκολο καν θα βρεις ένα σημείο ακρόασης της "προκοπής". Αν είσαι τυχερός, ίσως μπορέσεις να "σιδερώσεις" κάπως την απόκριση πειράζοντας λίγο τις θέσεις των ηχείων, αλλά μην περιμένεις θαύματα κάτω απ'τα 150Hz.

 

1) Κατά πόσο είναι αποτελεσματικά σε μικρούς χώρους (στο αποτελεσματικά περιλαμβάνω και το να καταλαμβάνουν έναν λογικό χώρο)

2) Πόσο εύκολο είναι να κατασκευαστούν;

Ρωτάω γιατί είδα κάτι προτάσεις για "ντουλάπες" με τις πόρτες σαν σουρωτήρι που υποτίθεται στοχεύουν ακριβώς πχ τα 120-122 hz που με βασανίζουν ή για ένα κουτί με ένα σωλήνα που κάνει κάτι παρόμοιο.

Το "αποτελεσματικά" είναι μεγάλη ιστορία... Για "αποτέλεσμα" θες συνήθως αρκετά μεγάλη απορροφητική επιφάνεια συγκριτικά με το χώρο σου. Αυτό σημαίνει ότι αν φτιάξεις πάνελ διαφράγματος, θα πρέπει να φτιάξεις πολλά! Αν θες να φτιάξεις helmholtz (τους κυλίνδρους με το στόμιο) θα χρειαστείς επίσης αρκετά κομμάτια και αρκετά ογκώδη, εφ'όσον σε ενδιαφέρουν αρκετά χαμηλές συχνότητες.

  Οι ντουλάπες με τις τρύπες που αναφέρεις, απαντώνται ως "Perforated panels" στην βιβλιογραφία, και είναι ουσιαστικά παραλλαγές των helmholtz.

 

Το θέμα είναι ότι για όλα αυτά υπάρχουν μαθηματικοί τύποι, δεν πας να τα φτιάξεις στα τυφλά και να περιμένεις αποτελέσματα. Διάβασε για όλα αυτά τα είδη στο internet, αποφάσισε πιο σου φαίνεται πιο "βατό" κατασκευαστικά, υπολόγισε κατασκευαστικές παραμέτρους με βάση τους μαθηματικούς τύπους (μήκη, βάθη, διαμέτρους κτλ) και φτιάξε ένα κομμάτι μόνο. Μετά δοκίμασε να δεις αν δουλεύει! Για τα διαφραγματικά πάνελ θα πρέπει να βλέπεις και να νιώθεις την δόνηση ακουμπώντας το, όταν παίζει ήχος στην συχνότητα κατασκευής τους. Για τα helmholtz θα πρέπει να νιώθεις την παλινδρόμηση του αέρα πάνω απ'το στόμιο. Όταν καταλήξεις με κάτι που δουλεύει, φτιάξε πολλά! Πολλά όμως!

Οι συνηθισμένες αιτίες αποτυχίας είναι κυρίως (για τα διαφραγματικά) οι κακοφτιαγμένες ξύλινες κάσες (θέλεις στιβαρές και άκαμπτες), το μη αεροστεγές εσωτερικό, κάποιο εμπόδιο που εμποδίζει το διάφραγμα να κινηθεί ελεύθερα, ή ακόμη και η παραπανίσια μόνωση στο εσωτερικό. (αν υπάρχει καν)

Για τα helmholtz είναι το ακατάλληλο -για το επιθυμητό Q- υλικό του κυλίνδρου, επίσης η παραπανίσια μόνωση στο εσωτερικό, και το port end correction του στόμιου.

 

Αξίζει τον κόπο;

Αυτό μόνο εσύ το ξέρεις. Αν -όπως είπες- δεν πας και για πρωτάθλημα, ίσως καταφέρεις να κόψεις μερικά dB από τις κορυφές με ένα λεπτομερές γραφικό eq. Αν το παρακάνεις, συνήθως θα έχεις κουδουνίσματα και άλλα τέτοια περίεργα.

Και πάλι, το eq δεν μπορεί να κάνει τίποτα αν έχεις και μεγάλες ακυρώσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ infectme247 ... σου είμαι υπόχρεος  :)

2πμ και μόλις κρέμασα 2 πάνελ 70άρη στις πάνω ακμές των πλαϊνών τοίχων με το ταβάνι ελπίζοντας να μειωθεί το ενοχλητικό flutter echo. Κατέβηκα από τη σκάλα, χτύπησα παλαμάκια και ... τόσο έντονο και με διάρκεια που έμοιαζε με βάθος  :o

Έπιασα δυο φύλα από χοντρό αφρώδες με λαβύρινθους (που έχω για το τελευταίο στάδιο), πρόχειρα τα έβαλα στους τοίχους δεξιά και αριστερά από τα ηχεία και ... ως δια μαγείας το echo πάει. Το δωμάτιο ακούγεται πλέον ... αλλιώς. Σχεδόν αλόκοτο  ::)  . Μπαίνω μέσα από το διάδρομο και καταλαβαίνω τη διαφορά.

 

Όλη η φάση είναι φοβερή πόρωση, μαγεία σκέτη ... αμάν να ξημερώσεις να κάνω καμιά μέτρηση και να ετοιμάσω και τα υπόλοιπα πάνελ.

 

Επί της ουσίας, έχω βρει φόρμουλες κτλ και μου φάνηκε σχετικά απλή φάση. Υπομονή και ακρίβεια στα τρυπήματα των perforated ντουλαπών  ;D. Δυστυχώς δεν έχει μείνει πολύς διαθέσιμος χώρος. Θα κάνω ένα για τη βάση του πίσω τοίχου, κάτω από τα πάνελ και ό,τι γίνει.

 

Είπα για πρωτάθλημα δεν πάω αλλά με βλέπω σίγουρο για κόρατς (δεν το πάω το ποδόσφαιρο οπότε το ουέφα απορρίπτεται) ;D.

 

Ευχαριστώ για τις συμβουλές και πάλι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

BitCollector ευχαριστώ για το link!

Έκανα κάποιες μετρήσεις στο boothaki μου με το Behringer ECM8000 και έχω τα παρακάτω αποτελέσματα..

 

περιμένω κάποιες παρατηρήσεις ... εγώ έχω κάποια δικά μου συμπεράσματα για το τι πρέπει ίσως να κάνω με panels, traps κλπ αλλά θα εκτιμούσα ιδιαιτέρως να διαβάσω τις απόψεις σας.

 

σημείωση: έλαβα ήχο από 4 διαφορετικά σημεία του room ::)

 

group1.thumb.jpg.debfa2523f8ff64b25880b10e97c915f.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μήπως μπορείς να ανεβάσεις πάλι τις μετρήσεις; Φαίνεται να χάθηκαν στη συντήρηση. Στο μεταξύ άρχισα ένα perforated panel, έχω να κάνω καμιά 300αριά τρύπες. Θα στείλω κι εγώ μετρήσεις (ελπίζω καλύτερες από αυτές που έχω τώρα).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χωρίς να σκαμπάζω πολλά πολλά (τυφλός τυφλόν οδήγαγε ...) μάλλον δεν έχεις κάνει smoothing, ε; Συνήθως κάνουν 1/3 octave smoothing οπότε φεύγει το comb filtering και φαίνονται πιο καθαρά τα διαγράμματα.

 

Τα δικά μου είναι με smoothing ... έχω ένα ψιλομπάχαλο στις χαμηλές. Να δούμε τι θα κάνει το perforated.

 

spl.jpg.000a61e9e77668e8b8ead821e40324dd.jpg

wf_rode_ext.jpg.4f6ba120ecd05549a840d6f32c1126ff.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελπίζω να κάνεις δουλειά με τα τρυπήματα ...Εγώ δυστηχως επειδή κατέβασα αρκετά μηχανήματα για τις μετρησεις, έπρεπε να συμαζέψω λιγάκι πριν κατεβάσω την κονσόλα και τα rack στο νέο χώρο. Οπότε από την ερχόμενη εβδομάδα θα στήσω και πάλι τα μπλιμπλίκια για να κάνω τις δοκιμές μου.

 

για τις δοκιμές χρησιμοποίησα

 

Dynaudio BM15A

Yamaha 01V

Behringer 8000

Motu 1224

 

thanks anyway,

g

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Γεια και πάλι,

δυστηχώς δεν έχω την δυνατοτητα για να στειλω τις νέες μετρήσεις του booth (βρίσκονται σε κάποιο mac εκέι ο οποίος βρίσκεται κάτω από 250 absorbers, και βαριέμαι να τα κουνήσω τώρα ...:()

 

Αν και τελικά το δωμάτιο δεν θα χρειαστεί άλλες εργασίες μάλλον ... είναι άριστο.

Ηχογραφήσαμε: Φωνές, (lead vox, αλλά και backing με 3 άτομα) και το αποτέλεσμα ήταν άριστο. ΕΠίσης ηχογραφήσαμε κιθάρες (mesa Boogie Rectifier με 2X12) και πάθαμε έκπληξη όταν τον βάλαμε σχεδόν να παίζει στα 80-85 db (κουρδισμένοι σε d) παίζοντας pantera χαχα, και το μόνο που έγινε ήταν απλά να πέσει λίγη σκόνη από το χρώμα του θόλου στο ταβάνι !!!!

 

χεχε (ούτε στάσιμα ούτε τίποτα)

Απλώς επειδή αυτός ο θόλος λειτουργεί λίγο περίεργα οι πηγές πρέπει να βρίσκονται σχετικά στη μέση για να έχουμε σωστή λήψη. (λειτουργεί ως συγκεντρωτής) Άλλωστε το πλάτος του θαλάμου είναι 180cm! Αλλά όλα οκ εκεί!

 

Τα προβλήματα άρχισαν στο CR !!! Στάσιμα στα 120 HZ και μου έρχεται να βάλω τα κλάματα. Βέβαια για αν πω την αλήθεια, στο συγκεκριμένο room δεν είχε γίνει κάποια μελέτη και απλά θα "διεκπαραιώσει" για 2 χρόνια περίπου τις ανάγκες του CR, το οποίο θα είναι έτοιμο περίπου στο τέλος του 2011.

 

Έχω μπλέξει με τα Roundfussors R1, και τα λειτουργούμε ως bass absorbers - και ως διαχυτές, αλλά επειδή χρειάστηκαν 12 τεμάχια για τις 2 πίσω γωνίες ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί όλα. Ελπίζω να συμαζευτεί το "πρόβλημα" ... :'(

IMG_7455.thumb.jpg.f7334d4b853e710548931f86608b9e93.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με γεια και καλές ηχογραφήσεις  ;)

 

Εγώ ακόμα παιδεύομαι με τις χαμηλές. Όμως έστω και με αυτή τη μισοτελειωμένη δουλειά, σε ηχογράφηση φωνής (όπου τα προβλήματα στα 60 ή στα 80 δεν είναι καταστροφή) η διαφορά είναι τεράστια. Το αποτέλεσμα ακούγεται με πολύ πιο "επαγγελματική" αίσθηση. Άσε που για έναν μυστήριο λόγο ακούω τη φωνή μου την ώρα που τραγουδάω με περισσότερη σαφήνεια και σταμάτησαν τα προβλήματα τονικότητας που είχα όταν ηχογραφούσα (παρόλο που γενικά πατάω καλούτσικα και δεν είμαι φάλτσος).

 

Τώρα καταλαβαίνω πόσο χαράμιζα ακόμα και αυτόν τον φτωχό εξοπλισμό μου στους untreated χώρους που τον χρησιμοποιούσα ...  ::)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου