Προς το περιεχόμενο

Πνευματική ιδιοκτησία και τεχνολογικές εξελίξεις


skantzos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Trolley, όπως θα ξέρεις πολύ καλά όντας computer wizard, ο στοχευμένος έλεγχος του διαδικτυακού σύμπαντος δεν είναι πάντα τεχνολογικά δυνατός. Και πέρα αυτού, υπάρχει πάντα η πιθανότητα μαζί με τα ξερά να καούν και τα χλωρά. Είναι ένα τόσο ευαίσθητο θέμα που η ταχύτητα με την οποία αναλύεται και συζητείται υπολείπεται πολύ σε σχέση με την ταχύτητα της εξέλιξης των ψηφιακών μέσων τα οποία πάντα βρίσκονται ένα βήμα μπροστά.

 

Στα παλιά σπίτια, δεν υπηρχε πρόβλεψη για καλώδια δικτύου, και η μετέπειτα προσθήκη καναλιών αποδεικνυόταν δύσκολη και φαινόταν σαν "πολύ κακό για το τίποτε". Στις μέρες μας, αρκετά σύγχρονα σπίτια έχουν και καλώδια δικτύου περασμένα, επειδή πλέον κάποιοι ωραίοι τύποι αποφάσισαν να το προβλέπουν.

 

Οι μέθοδοι προστασίας των ψηφιακών αρχείων αντιμετωπίζονται πλέον ως εγγενές συστατικό των διαδικασιών ανάπτυξης όλων των νέων τεχνολογιών. Σε λίγα χρόνια, το πρόβλημα θα έχει λυθεί.

 

Αλλά - και αυτό είναι το αστείο, στο παράδειγμα με τα καρτοκινητά - το πρόβλημα μπορεί να έχει λυθεί πολύ νωρίτερα, ακριβώς επειδή η τεχνολογική μας απληστία θα μας αναγκάσει να δεχθούμε περιοριστικούς όρους προκειμένου να έχουμε το δικαίωμα να χρησιμοποιούμε τις αγαπημένες μας τεχνολογίες.

 

Οπότε.. όπως βλέπεις...

 

Και ρωτώ, όταν κάποιος μπορεί να ποστάρει σε ιντερνετικό φόρουμ από την σκηνή του στην Κυπαρησσία, ποιός μπορεί πραγματικά να πιστέψει ότι είναι τεχνολογικά εφικτός ο έλεγχος της παράνομης διανομής ψηφιακού υλικού; A brave new world.

 

Πονηρούλη... ξεχνάς ότι δεν είναι παράνομο να ποστάρει. Άστον να ποστάρει λοιπόν, γιατί να ασχοληθεί κάποιος να τον περιορίσει;

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 341
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Επίσης, θα ήθελα να προσθέσω ότι συμφωνώ με όσα γράφει ο FABRICAUDIO, ειδικά με την επισήμανση ότι με αυτά-και-αυτά, οι συνθήκες είναι ευνοϊκές για κάποιον που θέλει να ξεκινήσει τώρα την προώθηση της δουλειάς του... διαβάστε τα, ίσως πέρασαν απαρατήρητα μέσα στα μπουμπουνητά.

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν, παραθέτω και μία προσπάθεια για πλήρη απάντηση ώστε να κάνουμε και τίποτε άλλο στη ζωή μας:

 

Στη πραγματικότητα, ο τίτλος μπορεί να αναγνωσθεί και εντελώς διαφορετικά π.χ. "Πως θα μπορούσαν μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις να σταματήσουν τη καταπάτηση δικαιωμάτων που απορρέουν από τη πνευματική ιδιοκτησία;". Αλλά ο νους των περισσότερων συμμετεχόντων δεν πάει εκεί εύκολα (ούτε ο δικός μου βέβαια).

 

 

Άς υποθέσουμε ότι ελεγθεί και μηδενιστεί εντελώς η διακίνηση πειρατικού υλικού απο το διαδίκτυο ( μεγάλη υπόθεση αλλά τέλος πάντων  :) ). Όταν πλέον τα άπαντα 50 γνωστών συγκροτημάτων μπορούν να χωρέσουν σε ένα φλασάκι ή σε ένα μάτσο DVD δέν μπορεί να γίνει παρά μία τρύπα στο νερό...

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άς υποθέσουμε ότι ελεγθεί και μηδενιστεί εντελώς η διακίνηση πειρατικού υλικού απο το διαδίκτυο ( μεγάλη υπόθεση αλλά τέλος πάντων  :) ). Όταν πλέον τα άπαντα 50 γνωστών συγκροτημάτων μπορούν να χωρέσουν σε ένα φλασάκι ή σε ένα μάτσο DVD δέν μπορεί να γίνει παρά μία τρύπα στο νερό...

 

Τι εννοείς; Ότι θα πάρεις εσύ (π.χ.) το φλασάκι και θα πας να το δώσεις π.χ. σε 10 φίλους σου; Και το φλασάκι που θα το βρεις και γιατί πιστεύεις ότι θα είναι φτιαγμένο όπως σήμερα, όπου σε αφήνει να βάζεις μέσα ότι αρχείο θέλεις;

 

Είδες πόσο βαθειά χωμένοι είμαστε όλοι μας; Θεωρούμε δεδομένα όλες τις τεχνολογικές παροχές που έχουμε σήμερα, γι' αυτό είναι βέβαιο ότι η πειρατεία θα τελειώσει (ελπίζω ότι διάβασες το παράδειγμα με τα καρτοκινητά... μη μου πεις ότι το είχες σκεφτεί ποτέ ότι θα τελειώνε όλη αυτή η ιστορία σε ένα(!) μήνα...).

 

 

Mea Culpa

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πονηρούλη... ξεχνάς ότι δεν είναι παράνομο να ποστάρει. Άστον να ποστάρει λοιπόν, γιατί να ασχοληθεί κάποιος να τον περιορίσει;

 

Προφανώς πρέπει να μπορεί να ποστάρει, γιατί να τον περιορίσει κανείς; Δεν εννοώ αυτό. Όταν υπάρχουν τόσο πολλά εργαλεία και τόσα πολλά μέσα πάντα θα υπάρχουν και αυτοί που επιλέγουν την κατάχρηση.

 

Οι μέθοδοι προστασίας των ψηφιακών αρχείων αντιμετωπίζονται πλέον ως εγγενές συστατικό των διαδικασιών ανάπτυξης όλων των νέων τεχνολογιών. Σε λίγα χρόνια, το πρόβλημα θα έχει λυθεί.

 

Καλά, οι μεθοδολογίες προστασίας ψηφιακών αρχείων μόνο αστείες μπορούν να χαρακτηριστούν. Σχεδόν όλες έχουν αποτύχει. Μοιάζουν με την λογική να βάζεις αυτοκόλλητο "προσοχή σκύλος" στην πόρτα σου ενώ δεν έχεις για να μην μπαίνουν κλέφτες.

 

Αλλά - και αυτό είναι το αστείο, στο παράδειγμα με τα καρτοκινητά - το πρόβλημα μπορεί να έχει λυθεί πολύ νωρίτερα, ακριβώς επειδή η τεχνολογική μας απληστία θα μας αναγκάσει να δεχθούμε περιοριστικούς όρους προκειμένου να έχουμε το δικαίωμα να χρησιμοποιούμε τις αγαπημένες μας τεχνολογίες.

 

Οπότε.. όπως βλέπεις...

 

Αυτό είναι άλλο θέμα. Συμφωνώ αλλά και πάλι δεν είμαι τόσο σίγουρος όσο εσύ για το πόσο εύκολα θα βρεθεί τρόπος περιορισμού και το σημαντικότερο να είναι και δίκαιος. Και μην ξεχνάς ότι η πάγια τακτική είναι όταν κάτι επιβάλλεται, αργά ή γρήγορα και να χρεώνεται ή τουλάχιστον να αυξάνει το κόστος (ειδικά στα τεχνολογικά δρώμενα). Και όταν ο κοσμάκης μυριζεται έξοδα, αυτόματα ψάχνει διέξοδο.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι εννοείς; Ότι θα πάρεις εσύ (π.χ.) το φλασάκι και θα πας να το δώσεις π.χ. σε 10 φίλους σου; Και το φλασάκι που θα το βρεις και γιατί πιστεύεις ότι θα είναι φτιαγμένο όπως σήμερα, όπου σε αφήνει να βάζεις μέσα ότι αρχείο θέλεις;

 

Είδες πόσο βαθειά χωμένοι είμαστε όλοι μας; Θεωρούμε δεδομένα όλες τις τεχνολογικές παροχές που έχουμε σήμερα, γι' αυτό είναι βέβαιο ότι η πειρατεία θα τελειώσει (ελπίζω ότι διάβασες το παράδειγμα με τα καρτοκινητά... μη μου πεις ότι το είχες σκεφτεί ποτέ ότι θα τελειώνε όλη αυτή η ιστορία σε ένα(!) μήνα...).

 

 

 

Δυστυχώς, για να ακουστεί ένα τραγούδι πρέπει να πάει σε ένα ηχείο, δηλαδή να γίνει αναλογικό σήμα και ακριβώς σε αυτό το σημείο σταματάει κάθε ιδέα γιά έλεγχο  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δυστυχώς, για να ακουστεί ένα τραγούδι πρέπει να πάει σε ένα ηχείο, δηλαδή να γίνει αναλογικό σήμα και ακριβώς σε αυτό το σημείο σταματάει κάθε ιδέα γιά έλεγχο  ;)

 

Και αυτήν την μετατροπή από ψηφιακό σε αναλογικό, ποιος σου εγγυάται ότι θα μπορεί να γίνει ελεύθερα και ωραία;

 

Το δίκιο του τρόλεϊ είναι στο ότι μιλάμε για την πειρατεία και τους τρόπους με τους οποίους γίνεται, θεωρώντας δεδομένη στο διηνεκές την σημερινή, υπάρχουσα τεχνολογία. Προφανώς τα πράγματα θα παραμείνουν ως έχει για ένα χρονικό διάστημα, ίσως σχετικά μεγάλο, αλλά σίγουρα πολύ μικρότερο από τα αντίστοιχα προηγούμενα χρονικά διαστήματα στα οποία η τεχνολογία ελέγχου αναπαραγωγής και αντιγραφής προσπαθούσε να φτάσει την τεχνολογία αυτής καθεαυτής της αναπαραγωγής και αντιγραφής.

 

Μέχρι τότε, όμως: Οι εταιρείες και οι καλλιτέχνες, όπως προανάφερα, βρίσκουν τρόπους για να προωθήσουν την μουσική τους -και φυσικά σου δίνουν τη δυνατότητα να την αποκτήσεις νόμιμα- μέσω όλων των διαθέσιμων εμπορικών καναλιών (λάιβ, σιντί, δίσκοι, εμπιθρί, στρίμινγκ κ.λπ. Σημείωση, δεν ασχολούμαι με την ποιότητα του ήχου.)

 

Όσο για την ΑΕΠΙ, όντως έχει και το μαχαίρι και το καρπούζι προς το παρόν, και λειτουργεί με τον τρόπο που λειτουργούσε από την ίδρυσή της. Προφανώς θα αλλάξει και θα ενσωματώσει και τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις, γιατί αλλιώς η ύπαρξή της θα είναι περιττή. Το πότε δεν είναι κάτι που μπορώ να το πω, αλλά σίγουρα θα γίνει.

 

Όσο για την πειρατεία, σίγουρα θα σταματήσει να υπάρχει με την μορφή που υπάρχει σήμερα αλλά θα μεταμορφωθεί σε κάτι διαφορετικό, όπως και έγινε τόσες φορές μέχρι τώρα. Μην ξεχνάτε, ενώ μέχρι πρόσφατα το μέσο αναπαραγωγής ήχου και εικόνας ήταν υλικό (βινύλιο, ταινία, φιλμ), είναι πλέον και άυλο (δεδομένα) ;)

RANDOMIZE USR 0

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Μην ξεχνάτε, ενώ μέχρι πρόσφατα το μέσο αναπαραγωγής ήχου και εικόνας ήταν υλικό (βινύλιο, ταινία, φιλμ), είναι πλέον και άυλο (δεδομένα) ;)

 

dmilo, μ'αρέσεις ;D! Αυτά τα μεταφυσικά πάντα με συνάρπαζαν!

The music you listen to, becomes the soundtrack of your life

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μην ξεχνάτε, ενώ μέχρι πρόσφατα το μέσο αναπαραγωγής ήχου και εικόνας ήταν υλικό (βινύλιο, ταινία, φιλμ), είναι πλέον και άυλο (δεδομένα) ;)

 

Αυτό που λες δεν είναι ακριβές. Τα δεδομένα δεν υπάρχουν στον αιθέρα, αποθηκευμένα βρίσκονται σε διάφορα μέσα. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι η μορφή πρόσβασης σε αυτά και η δομή. Πάντα υπάρχει και υπήρχε η λογική μέσο/δεδομένα. Το βινύλιο, η ταινία κ.α. παλιά μέσα πάλι δεδομένα είχαν αποθηκευμένα απλά δεν ήταν μηδέν και άσσοι. Μην μπερδεύεσαι από το γεγονός ότι η λέξη δεδομένα είναι πρόσφατα εισαχθείσα.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η άλλως πως, ν'αρχίσουμε απο το κεφάλι όπως έλεγα...Σωστό, μαζί σου, βρες μου όμως αρκετούς που είναι πρόθυμοι να δουλέψουν για κάτι που δε θα ζήσουν να το γευτούν...

Δυστυχώς,το πιο πιθανό είναι από ελάχιστοι έως κανείς.Όταν,όμως,φτάσουμε σε πολιτισμικό τέλμα και αδιέξοδο,θα είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση,αν δε θα θέλουμε να καταφύγουμε σε ημίμετρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου