Προς το περιεχόμενο

Πνευματική ιδιοκτησία και τεχνολογικές εξελίξεις


skantzos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Απο τη στιγμη που οι περισσοτεροι συνθετες στην Ελλαδα (αλλα και στον κοσμο) δινουν παμφθηνα (η και τζαμπα) τα τραγουδια τους πως θα ζησουν?Απο τα 120 cd που πουλαει ο μεσος δισκος στην Ελλαδα σημερα (απο τα οποια δικαιουνται το 3%)?

Εννούσε γενικώς παίζεται και όχι παίζω.

Όταν το εκτελεί ο ίδιος πληρώνεται (εξ ου και τα βασικά έσοδα των εγχωρίων μουσικών αλλά και της πλειονοτητας των εκτός top-twenty μουσικών υποθέτω) και όταν παίζεται από άλλους δεν τον νοιάζει.

Αν κατάλαβα καλά .........

 

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 341
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

Καλά κατάλαβες...

 

Στα παιχνίδια Η/Υ δεν υπάρχουν royalties. Ούτως ή αλλιώς, αλλά είναι πάντα total buyout, ή απλά είσαι in house οπότε τελειώνει ακόμη πιο απλά το θέμα. Τα λεφτά φτάνουν γιατί οι τιμές είναι περίπου στα 800-1000$ το λεπτό μουσικής. Κάνε τα μαθηματικά και βγάλε.

 

Τα τραγούδια και τα CD είναι το διαφημιστικό μέσο για να σε έρθει να σε ακούσει ο άλλος. Έτσι θα έπρεπε να είναι και όχι να ελπίζουμε ότι θα πιάσει, θα παίξει, θα κάνει, θα ράνει, θα πληρώνομαι μια ζωή για ένα τραγούδι που έγραψα το 1989 (λέω τώρα στην τύχη ένα νούμερο). Δε λέω, ωραίο μου ακούγεται να κάθομαι και να πληρώνομαι μια ζωή, αλλά στην πραγματικότητα κάποια στιγμή αυτό πρέπει να πάψει. Πόσο μάλλον για συνθέτες όχι εν ζωή (βλέπε Χατζιδάκι) που έχει κυριεύσει την Ελλάδα και μετά-θάνατον!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα τραγούδια και τα CD είναι το διαφημιστικό μέσο για να σε έρθει να σε ακούσει ο άλλος.

 

ΑΝΤΕ ΠΑΜΕ ΠΑΛΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ...μπας και γινω αντιληπτος...

 

 

;D

 

Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ πλειοψηφια των ΣΥΝΘΕΤΩΝ στην Ελληνικη μουσικη βιομηχανια (η οποια ΔΕΝ ειναι η κλασσικη μουσικη,η τζαζ & το ροκ ;D)...,ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΖΩΝΤΑΝΑ

 

never...ever!!! ;D

 

 

προσπάθεια να ανέβει αυτό το ποσοστό έχει γίνει;

 

μεσο ορρο βαζω αλλα και 40% να ειναι (τοσο πηρα εγω ας πουμε στο τελευταιο cd μας μια και πηγα ετοιμη μαστεραρισμενη παραγωγη,αρα ειχα πληρωσει και το μαστερινγκ) ,νομιζεις οτι ειναι λεφτα?

 

να σου ποσα θα παρει εναν συνθετης μιας ΤΡΟΜΕΡΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ αν παρει 40% (υπαρχουν καποιοι συνθετες που παιρνουν τοσα αν εχουν κανει και την ΠΑΡΑΓΩΓΗ δηλαδη εχουν δωσει ΕΤΟΙΜΟ cd στην εταιρεια,το 90% των παραγωγων στην Ελλαδα αυτη τη στιγμη ειναι ετοιμο μια και ελαχιστες εταιρειες πληρωνουν στουντιο πλεον)?

 

Λοιπον στη ΧΟΝΤΡΙΚΗ τιμη που ειναι περιπου 8 ευρω θα παρει 3,2 ευρω επι 5000 cd (ΧΡΥΣΟΣ δισκος δηλ. σχεδον ΚΑΝΕΙΣ δεν πουλαει 5000 cd στην Ελλαδα σημερα ,αλλα λεμε),θα παρει 16.000 ευρω ΠΡΙΝ τους φορους (φυσικα αν εχει γραψει ΟΛΑ τα τραγουδια ενος δισκου κατι που σπανια συμβαινει)...

 

Επιστρεφοντας στην πραγματικοτητα κανε τους υπολογισμους σου ποσα θα παρει αν το cd του πουλησει τα 500 κομματια περιπου  που πουλανε τα cd σημερα.....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η νομιμότητα δεν είναι κάτι αυθύπαρκτο που μας ήρθε ουρανοκατέβατο, αλλά ένα συμπεφωνημένο σύνολο κανόνων που αποδέχεται κάθε κοινωνία σε μία συγκεκριμένη στιγμή και μάλιστα κατ' αυτή την έννοια σε κάθε κοινωνία η νομιμότητα διαφέρει. Εκτός κι' αν είσαι οπαδός του φυσικού δικαίου. Σημαντικότερο ακόμα είναι ότι η νομιμότητα αλλάζει.

 

Βεβαίως, αλλά η περί-νομιμότητας-αντίληψη στις διάφορες κοινωνίες, έχει περισσότερους κοινούς παρανομαστές απ' ότι έχει ανομοιότητες. Δηλ, δε θα βρούμε πουθενά να επιτρέπεται η δολοφονία π.χ. ούτε η κλοπή. Ακόμη και αν κάποτε φτάσουν οι περισσότεροι άνθρωποι να δολοφονούν (σε σχέση με τους λιγότερους που δε θα δολοφονούν), και πάλι δε θα επιτρέπεται δια νόμου η δολοφονία - αντιθέτως, όταν εκείνη η σκοτεινή περίοδος τελειώσει, ο ιστορικός του μέλλοντος θα μιλά για "εκτροπή από τη νομιμότητα".

 

Όμως, ας περάσουμε στην ουσία : αυτό που γράφεις είναι ότι η αντίληψη μίας κοινωνίας για το τι είναι νόμιμο επηρρεάζεται από το πόσα μέλη της διενεργούν την μέχρι-πρότινος παράνομη πράξη. Όπως ξέρεις, υπάρχουν εξαιρέσεις (π.χ. εξακολουθεί να ισχύει η απαγόρευση χρήσης και διακίνησης ελαφρών ναρκωτικών, παρά το γεγονός ότι είναι σημαντικό το ποσοστό των πολιτών που το κάνουν.. μάλιστα τη δεκαετία του '80 ήταν μεγαλύτερο το ποσοστό όσων έκαναν χρήση ναρκωτικών απ' όσων κατέβαζαν πειρατικά mp3).

 

Το κριτήριο για το αν μία εκτροπη-από-την-ισχυουσα νομιμότητα θα γίνει ανεκτή, είναι η αναφορά στο φυσικό νόμο, δηλ στην ανάγκη ο άνθρωπος να ζει ελεύθερος, να εργάζεται, να απολαμβάνει το αποτέλεσμα της εργασίας του κλπ. Η μοιχεία - οσοδήποτε επαχθής ή αρεστή - ΔΕΝ εμποδίζει τους ανθρώπους από το να κάνουν κάτι από τα παραπάνω, συνεπώς ενσωματώθηκε στην τρέχουσα αντίληψη περί νομιμότητας.

 

Αν όμως ψηφιζόταν ένας νόμος που θα ανάγκαζε τους ανθρώπους να φάνε παγωτό βανίλια μέχρι να σκάσουν, τότε αυτό θα καταγραφόταν σαν εκτροπή (από τη νομιμότητα και τη κοινή λογική) διότι περιορίζει την ελευθερία των ανθρώπων (πρώτον) και τους οδηγεί στο θάνατο (δεύτερον). Αστείο παράδειγμα, αλλά με τραγικές επιπτώσεις.

 

Η καταπάτηση πνευματικών δικαιωμάτων στερεί από κάποιους ανθρώπους το αποτέλεσμα της εργασίας τους, οπότε δεν πρόκειται ποτέ να δικαιωθεί ιστορικά, ακόμη και αν φτάσει να το κάνει το 99% των πολιτών. Ότι μπορεί να βρεθεί ένα κοινοβούλιο ηλιθίων να το επικυρώσει προσωρινά.. ε, εντάξει, δε σημαίνει και τίποτε.. και όλες οι αποφάσεις του Αδόλφου επικυρωμένες από κάποιο κοινοβούλιο ήταν.

 

Αυτό που φαντάζομαι πως εννοεί ο σκάνζτος είναι πως ο νόμος ακολουθεί τις κοινωνικές εξελίξεις. Κάποτε ήταν ποινικό αδίκημα η μοιχεία, κάποια στιγμη λόγω του ότι η μισή κοινωνία θα ήταν εν δυνάμει ποινικά υπόδικη χρειάστηκε να αλλάξει ο νόμος, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει κάτι για την ηθική απαξίωση που αποδίδει ο καθένας μας στην πράξη της μοιχείας.

 

Δεν ξέρω τι εννοεί ο σκάντζος για να είμαι ειλικρινής. Αλλά θα αρπάξω την ευκαιρία να ρωτήσω κάτι βαθύ (χαχα) : δίνει κανείς σας μία δεκάρα τσακιστή για το αν ο σκάντζος ή οποιοσδήποτε άλλος κλέβει τη μουσική που ακούει; Δηλ. χθες δεν κοιμηθήκατε για να το σκεφτείτε; ΟΧΙ, βέβαια.. ο μόνος λόγος που συζητάμε για τη πειρατεία είναι διότι κάποιοι κομπάζουν για αυτήν, και ΑΥΤΟ είναι το πραγματικό θέμα της συζήτησης (και κάθε παρόμοιας συζήτησης). Φαντάζομαι π.χ. ότι όλοι όσοι διαβάζουν αυτό το ποστ φορούν εσώρουχα, ναι; Ε, για σκέψου ένας από αυτούς να αρχίσει να μας τα πρήζει ότι τα έχει κλέψει τα εσώρουχα που φοράει.. και ξαφνικά, ένα εντελώς αδιάφορο ζήτημα θα γινόταν θέμα συζήτησης (αν πρέπει, αν δεν πρέπει, που να τα πλύνει, γιατί να είναι τόσο ακριβά κλπ κλπ).

 

 

Παρόμοια, δεν αμφισβητείται γενικά το ηθικό και περιουσιακό δικαίωμα του δημιουργού επί του έργου του, όμως η τρομακτική έκταση της πειρατίας στις μέρες μας απαιτεί αντιμετώπιση που πιθανότατα δεν επικεντρώνεται σε μία κλασική λογική απαγορεύσεων.

 

Βεβαίως αμφισβητείται. Αρκετοί το γράφουν χύμα.. π.χ. λένε ότι γιατί η εταιρεία του Disney να έχει μόνο αυτή το δικαίωμα να φτιάχνει ταινίες με τον Ντόναλντ Ντακ; Και καλά που το έθιξες γιατί είναι μια ευκαιρία να αρχίσουμε να συνειδητοποιούμε ότι η φαινομενικά "αθώα" στάση του ότι "δεν έχω λεφτά να πάρω ένα δίσκο, ας τον κατεβάσω", όταν την ξεχειλώνεις στο ηθικό και νομικό της έπακρο καταλήγει να είναι εντελώς φασιστική και ασύμβατη με το φυσικό νόμο.. μία εκτροπή λοιπόν και τίποτε παραπάνω, κατά τη γνώμη μου.

 

 

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εδώ θα διαφωνήσω, και αν και δεν έχει νόημα να παίζουμε στοίχημα για το τι θα γίνει σε λίγα χρόνια, έχω την εντυπωση ότι η τεχνολογία της αντιγραφής και παράνομης διακίνησης είναι πια αδύνατο να περιοριστεί.

Δε θα το λεγα, πχ στα video games πλέον οι εταιρείες έχουν καταφύγει σε μεθόδους ώστε ο πελάτης να προτιμήσει το αυθεντικό διότι του προσφέρουν επιπλέον υπηρεσίες. Πχ η blizzard για μένα είναι εταιρία που δεν υπάρχει περίπτωση να πάρω κάτι πειρατικό μιας και μου δίνει πρόσβαση σε battle.net κ πολύ πιο σταθερές υπηρεσίες. Κ συγκεκριμένα γι αυτούς συμβαίνει από το 2001 με το warcraft3, μιας και το είχα παίξει πρώτα σε αντιγραμμένο και πολύ γρήγορα το αγόρασα διότι έχανα πολύ πράμα.

Επίσης γενικά η gaming βιομηχανία πλέον διακινεί τα παιχνίδια της με digital downloads σε χαμηλότερες τιμές, αλλά όχι πάντα.

 

Πάντα βρίσκονται αυτοί οι οποίοι θα βρουν τρόπο να αντιγράψουν και να πάρουνκάτι πειρατικό αλλά θεωρώ πως η νοοτροπία αλλάζει σιγά σιγά.

 

β. η αυτονόητη αδικία που διαπράττεται σε βάρος κάποιων καλλιτεχνών δεν φαίνεται ικανή να σταματήσει την παράνομη δικίνηση, και όταν κάτι το κάνει όλος ο πλανήτης δε φαίνεται και τόσο παράνομο τελικά, γιατί ο νόμος δεν είναι ενα κομμάτι χαρτί, είναι η εφαρμογή του στην κοινωνία μας. Και η κοινωνία μας, που άλλα πράγματα τα πληρώνει χρυσά, αποφάσισε, σε αυτό, να γίνει τζαμπατζής.

 

Δεν ισχύει αυτό, διότι έτσι η βιαιοπραγία, η κακομεταχείριση των αδύναμων ανθρώπων θα έπρεπε να έχει νομιμοποιηθεί.

Επίσης το ότι η κοινωνία μας κάποια πράγματα τα πληρώνει χρυσά ενώ πχ στην πειρατεία κυνήγησε το τζάμπα, μη γελιέσαι ότι είναι συνειδητή επιλογή. Απλά το βρήκαν εύκολο μπροστά τους και αδιαφόρησαν να βρουν τις συνέπειες.

 

Εδώ τόσο καιρό ο κόσμος προτιμάει να παρκάρει τζάμπα κ παράνομα όπου βρει ακόμα και όταν υπάρχει φτηνό πάρκιγκ.

 

Τα λεφτά φτάνουν γιατί οι τιμές είναι περίπου στα 800-1000$ το λεπτό μουσικής. Κάνε τα μαθηματικά και βγάλε.

:o :o

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε θα το λεγα, πχ στα video games πλέον οι εταιρείες έχουν καταφύγει σε μεθόδους ώστε ο πελάτης να προτιμήσει το αυθεντικό διότι του προσφέρουν επιπλέον υπηρεσίες. Πχ η blizzard για μένα είναι εταιρία που δεν υπάρχει περίπτωση να πάρω κάτι πειρατικό μιας και μου δίνει πρόσβαση σε battle.net κ πολύ πιο σταθερές υπηρεσίες. Κ συγκεκριμένα γι αυτούς συμβαίνει από το 2001 με το warcraft3, μιας και το είχα παίξει πρώτα σε αντιγραμμένο και πολύ γρήγορα το αγόρασα διότι έχανα πολύ πράμα.

Επίσης γενικά η gaming βιομηχανία πλέον διακινεί τα παιχνίδια της με digital downloads σε χαμηλότερες τιμές, αλλά όχι πάντα.

 

Η μουσική με τα video games δεν είναι συγκρίσιμα γιατί στα video games επεισέρχεται ο παράγοντας της εξάρτησης, οπότε ο χρήστης θα πληρώσει χωρίς δεύτερη σκέψη αν είναι να κερδίσει το ελάχιστο.

 

Ένα βασικό πρόβλημα στο θέμα του παράνομου downloading είναι η δυσκολία να περιοριστεί χωρίς να κινδυνεύει η ιντερνετική ελευθερία. Οπότε ανεξάρτητα της συζήτησης περί σωστού ή λάθος και ποιός χάνει ή κερδίζει, υπάρχει πάντα το θέμα του τι μπορεί να γίνει. Αν βρεθεί λύση χειρουργικής ακρίβειας τότε δεν νομίζω ότι μπορεί να πεί και κανείς τίποτα δεδομένης της νομοθεσίας, αλλά αν πάρει η μπάλα και άλλα κεκτημένα πιθανώς να βγούμε όλοι χαμένοι. Η εύρεση λύσης είναι πιο ευαίσθητο θέμα από το πρόβλημα.

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μουσική με τα video games δεν είναι συγκρίσιμα γιατί στα video games επεισέρχεται ο παράγοντας της εξάρτησης, οπότε ο χρήστης θα πληρώσει χωρίς δεύτερη σκέψη αν είναι να κερδίσει το ελάχιστο.

Ενώ οι θαμώνες του Noiz σου δίνουν διαφορετική εντύπωση ;

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενώ οι θαμώνες του Noiz σου δίνουν διαφορετική εντύπωση ;

 

Said the man of four thousand posts  :)

Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η μουσική με τα video games δεν είναι συγκρίσιμα γιατί στα video games επεισέρχεται ο παράγοντας της εξάρτησης, οπότε ο χρήστης θα πληρώσει χωρίς δεύτερη σκέψη αν είναι να κερδίσει το ελάχιστο.

 

Όχι απαραίτητα. Γιατί αν μιλάμε για εξάρτηση μπορείς απλά να πας στην ποσότητα έναντι ποιότητας. Και από άποψη ποσότητας μπορώ να βρω πάρα πολλά παιχνίδια "τζάμπα" και στην τελική να το χέσω το κάτι τις παραπάνω. Αυτά τα λέω ως πολύ περισσότερο συνειδητοποιημένη gamer απ΄ότι μουσικός :P

Η διαφορά στα games είναι ότι ήταν πάντα δεδομένη η χρήση υπολογιστή για να παίξεις ενώ στη μουσική δεν ήταν.

Τα mp3 ο κόσμος μπορούσε παλαιότερα να τα ακούσει μόνο σε υπολογιστή, σιγά σιγά εμφανίστηκαν και τα mp3 players. Μάλιστα το 98 περίπου που ήταν το ναπστερ στα πάνω του, οι συνδέσεις εδώ ήταν ακόμα προϊστορικές, οπότε η αγορά σιντί ακόμα δεν είχε φάει το πλήγμα από τα dloads. Και τα αντιγραμμένα σιντί είχαν ακόμα την πιθανότητα να μην παίζουν στο τάδε cd player οπότε δεν είχε φτάσει η κατάσταση στο σήμερα.

 

Έτσι η βιομηχανία των games που είναι πολύ πιο κοντά στην νέα τεχνολογία αντιδρά πιο εύκολα και γρήγορα. Η μουσική βιομηχανία έχει λίγο δρόμο ακόμα, αλλά πχ με το itunes βλέπεις πως μια χαρά το πάει.

 

Εν τέλει η ουσιαστική αλλαγή είναι η σχέση που έχει η βιομηχανία με το κοινό που ακούει. Καλώς ή κακώς οι υπερπωλήσεις και το hype για μπάντες δεν μπορεί να υφίσταται πλέον. Η μεγάλη αλλαγή θα γίνει πλέον πρώτα από τις μπάντες, οι οποίες είτε θα προσεγγίζουν το κοινό τους απευθείας χωρίς τις δισκογραφικές και θα παλεύουν μέσω της ζωντανής μουσικής, και το κοινό πλέον θα συρρικνωθεί σε αυτούς που ψάχνουν μουσική για να ακούσουν και να βιώσουν (οι οποίοι είναι ΠΑΡΑ πολύ λίγοι) και στους υπόλοιπους που δεν θα τους νοιάζει τι παίζει, όπου κ αν πάνε, οι οποίοι θα καλύπτονται μια χαρά από το itunes ενώ οι επαγγελματίες μουσικοί που θα παράγουν εκεί θα πληρώνονται από το airplay, live, royalties κτλ.

 

Υποσημείωση, με αυτή την αλλαγή όμως τα πνευματικά δικαιώματα θα παραμείνουν του δημιουργού. Υπάρχει μια χαρά η έννοια της πνευματικής ιδιοκτησίας. Οποιαδήποτε εφέυρεση πνευματικής διανόησης γινεται προσπάθεια να καταχωρηθεί σε έναν άνθρωπο χρόνια τώρα.

Μάλιστα τώρα που τα μέσα καταγραφής είναι πολύ περισσότερα, αυτό είναι και πιο εύκολο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου