audiokostas Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Πέρα από κάθε πλάκα και τζέρτζελο είναι νομίζω προφανές ότι το μονοτονικό ή πολυτονικό δεν έχει να κάνει με την ποιότητα εκπαίδευσης ή με την ποιότητα φαιάς ουσίας των πολιτών. Υπάρχουν ακόμα δεκάδες κανόνες γραμματικής και συντακτικού που θεωρούνται πυλώνες του λεκτικού μας πλούτου και τους οποίους αγνοούμε. Και εκεί έγκειται το ζήτημα. Και όχι στα πολυτονικά / μονοτονικά και άλλα τέτοια που είναι για συζήτηση καφενείου. Και εγώ έλεγα σαν το Σαββόπουλο ότι βγάλαν τα κεραμίδια και τα αετώματα από το όμορφο κτίσμα που λέγεται Ελληνκή γλώσσα. Αλλά εντάξει, πίπες εμπριμέ είναι αυτά. Ο Ελύτης, Ρίτσος, Ελύτης, Πλάτωνας, Αρσιτοτέλης, Παπαδιαμάντης κλπ κλπ παραμένουν σε αμείωτο βαθμό συναρπαστικοί και σε μονοτονικό. Δόξα τω Θεώ (ωραιότατη δοτική χωρίς υπογεγραμμένη) είμαστε φιλολογικά ζάμπλουτοι και με ή χωρίς τα Αλεξανδρινά φτιασίδια.Το θέμα είναι ποιός τους διαβάζει. Είναι ζήτημα εκπαίδευσης. Και δεν είναι Ελληνικό μόνο. Ακόμα και οι Άγγλοι (ατονικό σύστημα με έξυπνους κατοίκους και πάμπλουτη φιλολογία) και οι Γάλλοι (αυτοί έχουν "φτασίδια" αλλά είναι λειτουργικά ενεργά τα φωνητικά τους σύμβολα) και οι Γερμανοί (μόνο το umlaut έχουν αλλά και αυτών η λογοτεχνία καλά κρατεί) το συζητούν γιατί τους ανησυχεί. Και όπως είπε ο μινόρες, άρπαξε φωτιά ο (γλωσσικός μας) κώλος και εμείς μαλώνουμε για το πάπλωμα. Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
trolley Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Μερικές παρατηρήσεις: α) Το ποσοστό των ανθρώπων που ξέρουν να μιλήσουν και να γράψουν χωρίς λάθη, ήταν (πάντα), είναι και θα είναι (πάντα) πολύ μικρό, σε όλες τις χώρες και όλες τις εποχές. Οπότε μην κλαίτε τη κατάντια της χώρας : ποτέ δεν ήταν διαφορετική, ούτε καμία άλλη χώρα είναι διαφορετική. β) Ο μόνος τρόπος να ξεπεράσει κάποιος την αμορφωσιά του είναι να διαβάζει βιβλία. Με αυτό το τρόπο θα μάθει και να μιλά, και να γράφει και - κυρίως - να σκέπτεται με τρόπο αποτελεσματικό. γ) Ας μην είναι κανείς υπερήφανος για την αμορφωσιά του. Είναι ταυτόσημη της φτώχειας, σε κάθε επίπεδο. Αυτά. Mea Culpa Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Μερικές παρατηρήσεις: α) Το ποσοστό των ανθρώπων που ξέρουν να μιλήσουν και να γράψουν χωρίς λάθη, ήταν (πάντα), είναι και θα είναι (πάντα) πολύ μικρό, σε όλες τις χώρες και όλες τις εποχές. Οπότε μην κλαίτε τη κατάντια της χώρας : ποτέ δεν ήταν διαφορετική, ούτε καμία άλλη χώρα είναι διαφορετική. β) Ο μόνος τρόπος να ξεπεράσει κάποιος την αμορφωσιά του είναι να διαβάζει βιβλία. Με αυτό το τρόπο θα μάθει και να μιλά, και να γράφει και - κυρίως - να σκέπτεται με τρόπο αποτελεσματικό. γ) Ας μην είναι κανείς υπερήφανος για την αμορφωσιά του. Είναι ταυτόσημη της φτώχειας, σε κάθε επίπεδο. Αυτά. Με κάποια μικρή επιφύλαξη για κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις ως προς το (α) συμφωνούμε απόλυτα και τρομάζω. ;D Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
theoctapus Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Ξανά στα περί νόησης και νοημοσύνης. Σε αρκετά επίπεδα η εξάσκηση του νού επιτυγχάνεται καλύτερα αν δωθεί βάση στην ποσότητα και όχι στο είδος. Έτσι είναι πιο αποτελεσματικό να διαβάζει κανείς πολύ, παρά να ξέρει να χειρίζεται το πολυτονικό. Having said that, δεν γνωρίζω κατα πόσο το πολυτονικό έχει συγκρίσιμη επιρροή στην νόηση και αν έχει καν. Η λογική λέει ότι πιθανώς να επηρεάζει θετικά αλλά δεν μπορεί να πεί πόσο. Άλλωστε, δεν νομίζω ότι μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι οι Έλληνες ήταν εξυπνότεροι στο σύνολο τους την εποχή του πολυτονικού, και ούτε οι λαοί με πολύπλοκο γλωσσικό σύστημα έχουν αποδεδειγμένα υψηλότερο IQ. Να το θέσω λίγο διαφορετικά, τι θα προτείνατε σε ένα νέο γονιό, να ωθήσει το παιδί του στο διάβασμα ποικίλων αναγνωσμάτων ή να του μάθει το πολυτονικό; (μην μου πείτε και τα δύο) Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Να το θέσω λίγο διαφορετικά, τι θα προτείνατε σε ένα νέο γονιό, να ωθήσει το παιδί του στο διάβασμα ποικίλων αναγνωσμάτων ή να του μάθει το πολυτονικό; (μην μου πείτε και τα δύο) Μάλλον κιθαρίστας. Με Fender. Rosewood ;D Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
trolley Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Ξανά στα περί νόησης και νοημοσύνης. Σε αρκετά επίπεδα η εξάσκηση του νού επιτυγχάνεται καλύτερα αν δωθεί βάση στην ποσότητα και όχι στο είδος. Έτσι είναι πιο αποτελεσματικό να διαβάζει κανείς πολύ, παρά να ξέρει να χειρίζεται το πολυτονικό. Having said that, δεν γνωρίζω κατα πόσο το πολυτονικό έχει συγκρίσιμη επιρροή στην νόηση και αν έχει καν. Η λογική λέει ότι πιθανώς να επηρεάζει θετικά αλλά δεν μπορεί να πεί πόσο. Άλλωστε, δεν νομίζω ότι μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι οι Έλληνες ήταν εξυπνότεροι στο σύνολο τους την εποχή του πολυτονικού, και ούτε οι λαοί με πολύπλοκο γλωσσικό σύστημα έχουν αποδεδειγμένα υψηλότερο IQ. Οι τόνοι αφορούν στην εκφώνηση των ήχων, όχι το νόημά τους. Στην εποχή μας δεν υπάρχει κατανόηση αυτού του ζητήματος, αλλά η βαρεία, η δασεία κλπ, σήμαιναν την αναγκαιότητα να γίνει εκφώνηση της συγκεκριμένης συλλαβής με ειδικό ΤΡΟΠΟ. Έχει λοιπόν άμεση σχέση με τον ΗΧΟ των λέξεων. Οι λαοί με πολύπλοκο γλωσσικό σύστημα (αν και δεν μπορώ να φανταστώ ποιους εννοείς), δεν είναι λιγότερο επιρρεπείς στο να ξεχάσουν το λόγο ύπαρξης των ειδικών συμβόλων της γραμματικής τους, συνεπώς τίποτε δεν εγγυάται ότι θα είχαν καλύτερο IQ. Και βέβαια, το IQ δεν έχει καμία σχέση με τη νοημοσύνη όπως θα μάθεις αν έρθεις ποτέ αντιμέτωπος με κάποιο αιλουροειδές αρπακτικό, το οποίο τρώει ευχαρίστως και τους έξυπνους και τους ηλίθιους, αφού τους παγιδεύσει με τη πανουργία του. :) Mea Culpa Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
spy Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Να το θέσω λίγο διαφορετικά, τι θα προτείνατε σε ένα νέο γονιό, να ωθήσει το παιδί του στο διάβασμα ποικίλων αναγνωσμάτων ή να του μάθει το πολυτονικό; (μην μου πείτε και τα δύο) Εγώ θα του έλεγα να ωθήσει το παιδί του να μάθει ΚΑΛΑ 2-3 ξένες γλώσσες για να ξεχωρίσει από το 90% των Ελλήνων που δεν μπορούν να διαβάσουν ένα βιβλίο στα αγγλικά και όταν βρεθούν στο εξωτερικό μπορούν να συνεννοηθούν μόνο με παντομίμα. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
theoctapus Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Το κομμάτι του εγκεφάλου που ασχολείται με την γλώσσα, επεξεργάζεται και το νόημα και τον ήχο ακόμα και την εικόνα της λέξης (κάποιοι όταν τους πείς "σκύλος" σκέφτονται την εικόνα ΣΚΥΛΟΣ και άλλοι την εικόνα ενός σκύλου.) Ως εκ τούτου μου φαίνεται λογικό (επαναλαμβάνω δεν έχω επιστημονικά άρθρα διαθέσιμα επί του θέματος) να υπάρχει κάποια παίδευση της ευφυίας από το πολυτονικό. Το πόσο εννοείται ότι δεν μπορώ να το εκτιμήσω. Το IQ (αν και αμφιλεγόμενο) έχει σχέση με την νοημοσύνη ή ακόμα καλύτερα με την ευφυία, δεν έχει σχέση με την νόηση. Εγώ θα του έλεγα να ωθήσει το παιδί του να μάθει ΚΑΛΑ 2-3 ξένες γλώσσες για να ξεχωρίσει από το 90% των Ελλήνων που δεν μπορούν να διαβάσουν ένα βιβλίο στα αγγλικά και όταν βρεθούν στο εξωτερικό μπορούν να συνεννοηθούν μόνο με παντομίμα. Μαζί σου, αλλά εκτός των συγκεκριμένων επιλογών. Ο Αριστοτέλης γίνεται κτήμα του Γερμανού που τον μελετά, όχι του Έλληνα που τον αγνοεί Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
hwept Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Συμφωνω απολυτως (αν και χωρις τονους) με τον audiokosta Το ποσο καλα Ελληνικα θα μιλας και το ποσο θα εισαι σε θεση να χρησιμοποιεις το μυαλο σου ειναι θεμα εκπαιδευσης. Δε φταιει το πολυτονικο που κανει τα σημερινα παιδια να μοιαζουν βλαμμενα. Οι λογοι ειναι κοινωνικοι κ πολιτικοι (και δε θα τους αναπτυξουμε αδω). καφενειο mode on Επιχειρηματα του στυλ "Τα παιδια που γραφουν πολυτονικα ειναι πιο εξυπνα" μου θυμιζουν αποψεις βουλευτου- τηλεβιβλιοπωλη - μεγα διδασκαλου της αρχαιας Ελληνικης σοφιας - συζυγου τηλεπερσονας κλπ και αυτοματως με απωθουν απο το να τις παρω στα σοβαρα. Ευχαριστως ναι, αλλα....ΟΧΙ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Superfunk Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 5 Ιουλίου 2010 Οι τόνοι αφορούν στην εκφώνηση των ήχων, όχι το νόημά τους. Στην εποχή μας δεν υπάρχει κατανόηση αυτού του ζητήματος, αλλά η βαρεία, η δασεία κλπ, σήμαιναν την αναγκαιότητα να γίνει εκφώνηση της συγκεκριμένης συλλαβής με ειδικό ΤΡΟΠΟ. Έχει λοιπόν άμεση σχέση με τον ΗΧΟ των λέξεων. Ακριβως,και παρολο που ο "ηχος" αυτος εχει χαθει (οι αρχαιοι Ελληνες εγραφαν κεφαλαια & συνεχομενα αλλα και ΜΙΛΟΥΣΑΝ με αυτον τον τροπο),εχουν παραμεινει πολλα στοιχεια της γραφης αυτης στο πολυτονικο συστημα που δημιουργησαν οι ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΙ για να μπορουν οι ΜΗ-Ελληνες να διαβαζουν σωστα Ελληνικα (τα διαφορετικα "ε","αι" ,οι διαφορετικοι τονοι κτλ.) για αυτο και θεωρω πολυ φυσικο αφου καταργησαμε τους "αχρηστους" τονους να καταργησουμε και τα αχρηστα "ε","αι","οι","η",αφου ετσι κι αλλοιως το ΙΔΙΟ προφερεται η λεξη "τρυπανι" και το ιδιο η "λεξη" "τριπανι" (και ας με λεει κινδυνολογο ο φιλος μου ο Audiokostas... ;D) και μετα,γιατι οχι αν ειναι να μη κουραζονται τα..."παιδια",να τα γραφουμε και ολα με λατινικους χαρακτηρες αφου ρε παιδι μου..το ΙΔΙΟ ειναι.... ::) Απο τη στιγμη που μια γλωσσα φτανει σε ενα αποκορυφωμα εξελιξης (δηλ.δημοτικη με πολυτονικο συστημα) ειναι τουλαχιστον "περιεργο" το να την ξανα-φτωχαινεις "κοβοντας" επιλεκτικα καποια στοιχεια της (και χωρις καποιον ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ λογο πλην βεβαια της επιβραβευσης της τεμπελιας,και ξαναφερνω το,αντιθετο,παραδειγμα της συγχρονης ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ γλωσσας την οποια ενας ΠΟΛΥ πιο ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ λαος απο εμας δεν "απλοποιει" γιατι γνωριζει οτι αν το κανει θα εκφυλιστει εντελως καποια στιγμη... ). Εξαλλου τα ΑΡΧΑΙΑ (για οσους τονιζουν το γεγονος οτι οι Αρχαιοι εγραφαν μονο κεφαλαια,συνεχομενα και χωρις τονους) στο σχολειο σε ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΟ συστημα διδασκονται ακριβως για να ερχονται οι μαθητες σε επαφη με την ΙΣΤΟΡΙΑ (μεσω της ορθογραφιας) μιας λεξης. Απο εκει και περα σιγουρα το θεμα μονοτονικο-πολυτονικο ειναι απλα το ''κερασακι" στην τουρτα αλλα και χωρις κερασακι δεν ΥΠΑΡΧΕΙ και τουρτα πολλες φορες... Επιχειρηματα του στυλ "Τα παιδια που γραφουν πολυτονικα ειναι πιο εξυπνα" πιο "εξυπνα" δεν ξερω αν ειναι αλλα σιγουρα χρησιμοποιουν περισσοτερο το μυαλο τους και το εξασκουν ακολουθωντας καποιους κανονες ορθογραφιας/τονισμου (οτι ακριβως κανουν και με τα μαθηματικα π.χ) και το να εξασκεις το μυαλο σου ειναι ΠΑΝΤΑ καλο με οποιονδηποτε τροπο και να γινεται. www.soundcloud.com/superfunk12 https://superfunk12.wordpress.com/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση