Nordic Δημοσιευμένο 26 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 26 Ιουνίου 2010 Παιρνοντας αφορμή απο ένα άλλο τοπικ που αφορούσε την ρυθμική αγωγή σε Jazz μουσική, σας παραθέτω κάποιες πληροφορίες, ώστε κάποιοι οι οποίοι δυσκολεύονται, να μπορέσουν να παίξουν το βασικό jazz pattern sto Ride, καθαρά σε οποιοδήποτε tempo...χωρίς ουσιαστικα να σκέφτονται το pattern αλλά να γίνονται όλα μηχανικά... Αυτος είναι και ο λόγος άλλωστε που μελετάμε τεχνικη... Μελεταμε τεχνικες, ωστε να μην σκεφτόμαστε για τεχνική όταν παίζουμε... Οσοι απο εσάς που θα διαβάσουν αυτο το πόστ οι έννοιες, downstroke,tap, upstroke και Moeller δεν τους είναι γνώριμες, τους παροτρύνω να μάθουν τα χτυπήματα αυτά και πως εκτελούνται, αλλιως δεν θα μπορέσουν να κατανοήσουν τα όσα γράφω στην συνέχεια... Επίσης θεωρω επίσης αυτονόητο ότι όσοι απο εσάς, διαβάζεται αυτό το τοπικ, έχετε το dvd του Jojo Μayer Secrets Weapons for the Modern Drummer το οποίο θεωρω ότι πληρεστερο έχει βγει για τεχνική. Οι πληροφορίες που παραθέτει ο Jojo mayer είναι ΤΡΟΜΕΡΕΣ.Αφού τις μελετήσεις και σταματήσεις για λίγο και σκεφτείς έξω από το κουτί, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν πρακτικά οι τεχνικές αυτές, οι δυνατότητες είναι μεγάλες.. Tο ερέθισμα που πήρα έχει να κάνει με το dvd καθαρά, και συγκεκριμένα, με την παραλλαγη της moeller σε pull-out accent όπως την παρουσιάζει ο Jojo... Επίσης η αντιληψη μου για τα Jazz μετρήματα, βελτιώθηκε, καθως και το μέτρημα αυτών σε υψηλότερες ταχύτητες... Ας τα πάρουμε απο την αρχή όμως... Η jazz είναι μία μουσική η οποία βασίζεται σε τρίηχα... Το κλασικό μέτρημα της Jazz στο Ride βασίζεται σε τρίηχα τετάρτου σε όγδοα... Δηλαδη: 1 trip let 2 triplet 3 trip let 4 trip let To Jazz patern μέσα σε αυτό το μέτρημα είναι το εξής: 1-trip-let / 2-trip-let / 3-trip-let / 4-trip-let ή 1-and-a / 2-and-a / 3-and-a / 4-and-a Oi νότες που είναι με bold είναι οι νότες που παίζονται και οι υπολοιπες είναι απλά παύσεις ογδόου... Βέβαια υπαρχει όμως και swing με groυping, με triplet feel σε κανονικά όγδοα που έχει ως εξής: 1 and 2 and 3 and 4 and Προσοχη αυτά τα 2 είναι τελείως διαφορετικά πράγματα... Καθως αλλιώς διαιρείται το τέταρτο σε (triplet feel), δηλαδη σε 2 ίσας διάρκεις όγδοα ανα τέταρτο. Και αλλιώς σε τρίηχα 4ου που διαιρείται σε 3 ίσας διαρκειας όγδοα... Οι νότες σε μεταξύ triplet feel και τρίηχα ογδόου δεν συμπεφτουν πουθενά μεταξύ τους καθόλη την χρονική διάρκεια του τετάρτου... Εμείς θα ασχοληθούμε καθαρα με το κανονικό swing που όπως προανέφερα είναι το εξής: 1-trip-let / 2-trip-let / 3-trip-let / 4-trip-let Aπό εδώ και πέρα πάμε στο dvd του mayer και παρακολουθούμε την τεχνική pull-out accent που δεν είναι παρα μια παραλλαγη της Moeller.(απαραίτητο να ξέρουμε moeller για να την μάθουμε...) Eπεξηγω κάποια πραγματα λοιπόν για την τεχνική pull-out οπως την δείχνει ο JoJo: Αρχικά μετράς τέταρτα, χτυπώντας τα downstrokes με moeller stroke...2 moeller strokes άνα χέρι... Δηλαδή, τα 1 και 2 στο δεξι ,3,και 4 στο αριστερό... Δεξί Δεξί Αριστερό Αριστερό Moeller stroke Moeller stroke Moeller stroke Μοeller stroke Στην συνέχεια H pull-out accent, που δείχνει είναι 4 χτυπήματα, που με την σειρά είναι οι εξής: moeller stroke((ή accent stroke),tap(ή rebound), fly back(ή upstroke),pull-out accent(ή moeller stroke)... Αυτό δημιουργεί την εξής φράση που έχει ως εξής: Δεξί χέρι Αριστερό χέρι 1 trip let 2 3 trip let 4 Παίρνοντας λοιπόν το pull-out accent που δείχνει ο Jojo, Στην συνέχεια απλά βγάζεις το tap(ή rebound stroke) απο το 2 και 4 (δηλαδή έχουμε παύση ογδόου στο δεύτερο τρίηχο), και αφαιρούμε το trip let απο το 1 και 2.(παύση ογδόου στο 2ο και 3ο τρίηχο). Έτσι έχουμε το Jazz pattern... Δηλαδη: 1) 2) Moeller trip let Moeller TAP upstroke 3) 4) Moeller trip let Moeller TAP upstroke 1) Moeller Παρακαλώ όσοι δάσκαλοι τυμπανων μπορεί να έχουν ενστάσεις, ξαναλέω ότι εμένα προσωπικά αυτην η προσέγγιση που παραθέσα με βοήθησε πολύ, και άμα μπορεί να φανεί χρήσιμη και σε καποιον άλλον εδώ μέσα, ακόμη καλύτερα... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
stefanos Δημοσιευμένο 26 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 26 Ιουνίου 2010 Συμφωνω 100% για τη χρησιμοτητα του dvd, ειναι στανταρ! το pullout accent φανταζομαι το αναφερεις για μετρια γρηγορα τεμπο,γιατι κατα τη γνωμη μου, μετα απο μια ταχυτητα για μενα δεν δουλευει τοσο καλα και χρησιμοποιω push pull, δηλαδη τo let-3 το παιζω push pull αντιστοιχα. Φυσικα σε ακομη πιο γρηγορα (280+)οπου το 3ηχατο παει για ισιωμα σε ογδοα, εκει βαζω moeller τριπλο η push-pull-push. στους κυκλους θετικης ανατροφοδοτησης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Nordic Δημοσιευμένο 26 Ιουνίου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 26 Ιουνίου 2010 Συμφωνω 100% για τη χρησιμοτητα του dvd, ειναι στανταρ! το pullout accent φανταζομαι το αναφερεις για μετρια γρηγορα τεμπο,γιατι κατα τη γνωμη μου, μετα απο μια ταχυτητα για μενα δεν δουλευει τοσο καλα και χρησιμοποιω push pull, δηλαδη τo let-3 το παιζω push pull αντιστοιχα. Φυσικα σε ακομη πιο γρηγορα (280+)οπου το 3ηχατο παει για ισιωμα σε ογδοα, εκει βαζω moeller τριπλο η push-pull-push. Στο μυαλό μου ήσουν... ;D ;D ;D ;D ;D Δουλεύει πολύ καλά για αρκετα γρήγορα tempo... Aλλα σίγουρα για πολύ γρήγορα πράμματα, το moeller τριπλό δεν νομίζω ότι δουλεύει... To let-3 και το let-1 νονίζω με push-Pull βγαίνουν πιο πιστά(πιο κοντα σε μεγάλες ταχύτητες), σαν subdivisions στα 3ηχα... Δηλαδη να υποθέσω ότι χρησιμοποιείς accent sta 2 kai 4??? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
stefanos Δημοσιευμένο 27 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 27 Ιουνίου 2010 δεν φαινονται τοσο πολυ τα accent στο 2+4 γιατι εχω ισορροπησει καπως τον ηχο με τα χιτς να ειναι περιπου στην ιδια ενταση. αν προλαβω θα ανεβασω βιντεακι τωρα αυτο που λεω για το 3πλο moeller εννοω Devil May Care-Diana Krall , δηλ το κανονικο 3πλο χτυπημα με χιτ και 2 rebound. μονο που το τριηχατο μετατρεπεται σε στρειτ ογδοα. αυτο λειτουργει για μενα τουλαχιστον! στους κυκλους θετικης ανατροφοδοτησης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Nordic Δημοσιευμένο 27 Ιουνίου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 27 Ιουνίου 2010 δεν φαινονται τοσο πολυ τα accent στο 2+4 γιατι εχω ισορροπησει καπως τον ηχο με τα χιτς να ειναι περιπου στην ιδια ενταση. αν προλαβω θα ανεβασω βιντεακι τωρα αυτο που λεω για το 3πλο moeller εννοω Devil May Care-Diana Krall , δηλ το κανονικο 3πλο χτυπημα με χιτ και 2 rebound. μονο που το τριηχατο μετατρεπεται σε στρειτ ογδοα. αυτο λειτουργει για μενα τουλαχιστον! Ξέρεις είναι ενδιαφέρον, να μιλας με τεχνική με άλλους drummers... Το πως μπορείς να επιτύχεις το ίδιο αποτέλεσμα με πολλούς, τρόπους αλλα βλεπεις και πως ο κάθε ανθρωπος αντιλαμβάνεται διαφορετικά το ρυθμό και το timing, ειδικα σε swing grooves... Τώρα που το θέτεις έτσι ναι... Δηλαδή μέχρι ένα σημείο push-pull και όταν ισίωνουν τα subdivisons σε κανονικά όγδοα(Triplet feel), σε μεγάλες ταχύτητες, εκεί μετά χρησιμοποιεις moeller... Aλλά και το triplet feel swing για να το παίξεις με moeller(κανονικα με rebound) πρέπει να το παίξεις On time...για να είσαι όσον το δυνατόν πιο σωστός... Αλλα θεωρητικά και πρακτικά λειτουργεί γιατι τα διαστηματα των ογδόων επειδή είναι ίσας διαρκέιας...οπότε το τριηχο μπορει να παιχτει και σαν κανονικό τρίηχο...σε κανονικά όγδοα μέσα. 1 2 and 3 4 and 1 Ξερεις μελετώντας παρτιτούρες, πολλοι γράφουν το ride metro, σε triplet feel , και άλλοι σε τρίηχα τετάρτου σε όγδοα... Συνηθως όταν το βλέπω σε τρίηχα 4ου λογικό να υποθετώ ότι είναι γραμμένο για λογικές ταχύτητες, και όχι για speed πράγματα.... Πιστεύω όμως ότι είναι πολύ πιο δύσκολο να παιζεις swing κανονικά σε τρίηχα 4ου, και σε ταχύτητες ας πούμε 60 bpm... Eκεί πραγματικά δοκιμάζεσαι πολύ ως προς το time keeping... Kαι σε τέτοια tempo δεν υπάρχει τεχνική, οι τεχνικες είναι για ταχύτητες, εκει τα βαράς straight και εγκεφαλικα εντελώς... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
stefanos Δημοσιευμένο 27 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 27 Ιουνίου 2010 αυτη τη ρυθμικη αναλυση την ειχα διαβασει πρωτα στο γνωστο βιβλιαρακι του chapin και απο τοτε ξεκινησα να ασχολουμαι λιγο! παντως αυτο που χω παρατηρησει ειναι οτι οι τεχνικες ειναι εργαλεια, τα χρησιμοποιεις για να παιξεις μουσικη και να δημιουργησεις εκ νεου, σκοποι που για μενα ειναι πανω απο ολα! στους κυκλους θετικης ανατροφοδοτησης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Nordic Δημοσιευμένο 27 Ιουνίου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 27 Ιουνίου 2010 αυτη τη ρυθμικη αναλυση την ειχα διαβασει πρωτα στο γνωστο βιβλιαρακι του chapin και απο τοτε ξεκινησα να ασχολουμαι λιγο! παντως αυτο που χω παρατηρησει ειναι οτι οι τεχνικες ειναι εργαλεια, τα χρησιμοποιεις για να παιξεις μουσικη και να δημιουργησεις εκ νεου, σκοποι που για μενα ειναι πανω απο ολα! Η ρυθμική ανάλυση αυτή είναι to trip let feel... Eτσι καταντάει το swing σε 3ηχα τετάρτου..σε μαγάλα tempo... Σιγουρα οι τεχνικές είναι εργαλεία, αλλα κυρίως εργαλεία για να μην σκέφτεσαι οταν, παίζεις κάτι και για να παιζεις οτιδηποτε σε μεγαλύτερες ταχύτητες... Στα πολύ αργά tempo δεν χρειαζεσαι τεχνικη για να παίξεις, εκει σφιγκεις την μπαγκέτα(για να μην σου πεσει, αναγαστικά) και μετράς με ευλάβεια, για αυτο τα slow tempo είναι τρομερές ασκήσεις για το μυαλο και για το timing... Παντως για τα γρήγορα tempo το πιο σωστό το έχω ακούσει απο τον Jojo Μayer.. Αντι να αναρωτιέσαι πόσο γρήγορα παίζεις, αναρωτήσου το εξής: Πόσο γρήγορα μπορείς να ακούσεις???(how fast can you hear??) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση