Προς το περιεχόμενο

Εισαγωγή Στην Jazz Μελέτη


THEOD

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Spy, σωστά το έθεσες, και αυτά που είπες ισχύουν και για το blues shuffle. Ντραμιστικά μιλώντας, το feel αλλάζει ανάλογα με το πόσο "σκληρό" είναι το σουίνγκ και πολύ συχνά η θέση της τρίτης νότας του τρίηχου είναι κάπου στη μέση μεταξύ straight και σουίνγκ, ενώ άλλοτε πάει πιο κοντά στην επόμενη νότα, γίνεται δηλαδή το τελευταίο 16ο του τετάρτου. Κι επειδή τα παραπάνω ίσως δεν βγάζουν και πολύ νόημα, σχηματικά είναι κάπως έτσι:

 

Bold είναι οι νότες που παίζονται:

 

"Κανονικό" σουίνγκ (τρίηχα): 1-and-a / 2-and-a / 3-and-a / 4-and-a

 

"Σκληρό" σουίνγκ (16a): 1-e-and-a / 2-e-and-a / 3-e-and-a / 4-e-and-a

 

Όσο πιο up tempo είναι ένα κομμάτι, έχει την τάση να γίνεται straight γιατί στις μεγαλύτερες ταχύτητες οι διαφορές μεταξύ τριήχων και 16ων παύουν να είναι τόσο διακριτές.

 

Όπως αναφέρθηκε, το θέμα είναι ότι όσο κι αν προσπαθούμε να αναλύσουμε τη ρυθμική αγωγή στην τζαζ (και σε άλλα σχετικά είδη), στην πράξη υπάρχουν τόσες παραλλαγές που επηρεάζουν το feel, που μόνο τα πολλά ακούσματα και πολύ παίξιμο μας σώζουν.

 

Προσωπικά, όσες φορές παίζω είναι swing ή shuffle και λέω ότι, εντάξει το 'χω ρε παιδί μου, αρκεί να ακούσω ένα κομμάτι με τον Jo Jones (μεταξύ άλλων) στα ντραμς ή ένα shuffle του SRV για να προσγειωθώ ανώμαλα στην πραγματικότητα. Αυτό οφείλεται εν μέρη στο είμαι τεμπέλης και δεν πολυμελετάω, αλλά και στο ότι δεν γεννήθηκα στη Νέα Ορλεάνη ή στο Σικάγο, ούτως ώστε να έχει περάσει το feel μέσα μου από πιτσιρίκι. Φανταστείτε έναν Αμερικάνο να προσπαθήσει να παίξει ένα ζεϊμπέκικο. Όσο καλός κι αν είναι και όσο εύκολα αν αντιληφθεί το ύφος και το ρυθμό, θα του πάρει χρόνια μέχρι να το παίξει με την αυθεντικότητα ενός Έλληνα.

 

Ελπίζω να μην βγήκα πολύ εκτός θέματος...

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Spy, σωστά το έθεσες, και αυτά που είπες ισχύουν και για το blues shuffle. Ντραμιστικά μιλώντας, το feel αλλάζει ανάλογα με το πόσο "σκληρό" είναι το σουίνγκ και πολύ συχνά η θέση της τρίτης νότας του τρίηχου είναι κάπου στη μέση μεταξύ straight και σουίνγκ, ενώ άλλοτε πάει πιο κοντά στην επόμενη νότα, γίνεται δηλαδή το τελευταίο 16ο του τετάρτου. Κι επειδή τα παραπάνω ίσως δεν βγάζουν και πολύ νόημα, σχηματικά είναι κάπως έτσι:

 

Bold είναι οι νότες που παίζονται:

 

"Κανονικό" σουίνγκ (τρίηχα): 1-and-a / 2-and-a / 3-and-a / 4-and-a

 

"Σκληρό" σουίνγκ (16a): 1-e-and-a / 2-e-and-a / 3-e-and-a / 4-e-and-a

 

Όσο πιο up tempo είναι ένα κομμάτι, έχει την τάση να γίνεται straight γιατί στις μεγαλύτερες ταχύτητες οι διαφορές μεταξύ τριήχων και 16ων παύουν να είναι τόσο διακριτές.

 

Όπως αναφέρθηκε, το θέμα είναι ότι όσο κι αν προσπαθούμε να αναλύσουμε τη ρυθμική αγωγή στην τζαζ (και σε άλλα σχετικά είδη), στην πράξη υπάρχουν τόσες παραλλαγές που επηρεάζουν το feel, που μόνο τα πολλά ακούσματα και πολύ παίξιμο μας σώζουν.

 

Προσωπικά, όσες φορές παίζω είναι swing ή shuffle και λέω ότι, εντάξει το 'χω ρε παιδί μου, αρκεί να ακούσω ένα κομμάτι με τον Jo Jones (μεταξύ άλλων) στα ντραμς ή ένα shuffle του SRV για να προσγειωθώ ανώμαλα στην πραγματικότητα. Αυτό οφείλεται εν μέρη στο είμαι τεμπέλης και δεν πολυμελετάω, αλλά και στο ότι δεν γεννήθηκα στη Νέα Ορλεάνη ή στο Σικάγο, ούτως ώστε να έχει περάσει το feel μέσα μου από πιτσιρίκι. Φανταστείτε έναν Αμερικάνο να προσπαθήσει να παίξει ένα ζεϊμπέκικο. Όσο καλός κι αν είναι και όσο εύκολα αν αντιληφθεί το ύφος και το ρυθμό, θα του πάρει χρόνια μέχρι να το παίξει με την αυθεντικότητα ενός Έλληνα.

 

Ελπίζω να μην βγήκα πολύ εκτός θέματος...

 

Αν και δεν την έχω ψάξει το θέμα προφανως όσο εσυ σε jazz kai blues...Oντας νεότερος...

Από οσα πράμματα ξέρω...

Αλλο τρίηχα 4ου και άλλο triplet feel...

 

Τα patterns Που περιεγραψες που είναι τα κλασικά μετρήματα στο ride:

 

1) το κανονικό swing: είναι τρίηχα 4ου σε όγδοα και έχουμε παύση ογδού(στο 2ο τρήχο), στα beats 2 και 4,...

 

2) Τo σκληρό swing: είναι κανονικότατα 16α, Απλά διακρίνω φιλοσοφία grouping...(διορθωσε με αν κάνω λαθος) Κοινώς Εφόσον δεν είναι σε τριηχα 4ου...Είναι αυτό που λέμε triplet feel...και οχι triplet time...

 

Μια διευκρίνιση:

 

"Κανονικό" σουίνγκ (τρίηχα) που περιέγραψες είναι : 1-and-a / 2-and-a / 3-and-a / 4-and-a

 

Υπάρχει όμως και swing με groυping, με triplet feel σε κανονικά όγδοα

που έχει ως εξής:

 

1 and 2 and 3 and 4 and

 

Προσοχη αυτά τα 2 είναι τελείως διαφορετικά πράγματα...

Καθως αλλιώς διαιρείται το τέταρτο σε (triplet feel), δηλαδη σε 2 ίσας διάρκεις όγδοα ανα τέταρτο.

 

Και αλλιώς σε τρίηχα 4ου που διαιρείται σε 3 ίσας διαρκειας όγδοα...

 

Οι νότες σε μεταξύ triplet feel και τρίηχα ογδόου δεν συμπεφτουν πουθενά μεταξύ τους καθόλη την διάρκεια του τετάρτου...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Όσο πιο up tempo είναι ένα κομμάτι, έχει την τάση να γίνεται straight γιατί στις μεγαλύτερες ταχύτητες οι διαφορές μεταξύ τριήχων και 16ων παύουν να είναι τόσο διακριτές.

 

 

 

 

Ρε χάρη εκεί δεν είναι όμως η μαγκιά???

Nα ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ η διαφορά όσο είναι δυνατόν??

Όσον ανεβάινει το τεμπο να είσαι ακριβως πανω στα διαστήματα είτε παίζεις triplet feel, είτε τρίηχα 4ου??

Για αυτό δεν μαθαίνουμε σαν drummers, moeller τεχνική για τρίηχα 4ου(και όχι μόνο)???

Διαιρώντας τα σε downstroke, tap ,upstroke???

 

Για αυτό δεν μαθαίνουμε accents όταν μελετάμε rudiments???

 

Για αυτό δεν μαθαίνουμε push/pull τεχνική???(downstroke,upstroke)???

που βοηθάει πολύ στα shuffles και στα flams??

 

O jojo mayer στο dvd techniques for the modern drummer(δινει ΤΡΟΜΕΡΕΣ πληροφοριες  προσωπικά μιλώντας, αν τις μελετήσεις σε βάθος και σκεφτείς πού μπορούν να χρησιμοποιηθούν)... παραθέτει παραλλαγη της moeller που αντι για 3 χτυπήματα, δουλεύεις 2 χτυπηματα για γρηγορα tempo... Απλά είναι μία παραλλαγή της moeller...(βλ..pull-out accent, όχι όπως την παρουσιάζει με 4 χτυπήματα στην αρχή, αλλά στην συνέχεια με 2 χτυπήματα...)

 

Και επεξηγώ:

Αρχικά μετράς τριηχα ογδόου, χτυπώντας μόνο τα downstrokes με moeller stroke...2 άνα χέρι...

Δηλαδή, τα 1 και 2 στο δεξι ,3,και 4 στο αριστερό...

moeller stroke trip let,moeller stroke trip let. κτλ κτλ

Στην συνέχεια

H pull-out accent, που δείχνει είναι 4 χτυπήματα, που με την σειρά είναι οι εξής: moeller stroke((ή accent stroke),tap(ή rebound), fly back(ή upstroke),pull-out accent(ή moeller stroke)...

 

Αυτό δημιουργεί την εξής φράση που έχει ως εξής:

 

  Δεξί χέρι      Αριστερό χέρι

1 trip let 2  3 trip let 4

 

Στην συνέχεια απλά βγάζεις το tap(ή rebound stroke) και να το jazz μέτρο σου...

 

Δηλαδη:

       1)                      2)                            

Moeller trip let Moeller TAP upstroke

       3)                      4)

Moeller trip let Moeller TAP upstroke

       1)

Moeller

 

Αυτην λοιπόν η τεχνική δουλεύει άψογα για το Κανονικό swing (σε μεγάλες ταχύτητες ώστε να ακουγονται όλα σωστα..), jazz μέτρημα στο Ride που έλεγα προηγουμένως...

 

Συγνώμη...

Οff topic τελος....

Το θέμα θα το μεταφέρω στο drum section....

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν και δεν την έχω ψάξει το θέμα προφανως όσο εσυ σε jazz kai blues...Oντας νεότερος...

Από οσα πράμματα ξέρω...

Αλλο τρίηχα 4ου και άλλο triplet feel...

 

Τα patterns Που περιεγραψες που είναι τα κλασικά μετρήματα στο ride:

 

1) το κανονικό swing: είναι τρίηχα 4ου σε όγδοα και έχουμε παύση ογδού(στο 2ο τρήχο), στα beats 2 και 4,...

 

2) Τo σκληρό swing: είναι κανονικότατα 16α, Απλά διακρίνω φιλοσοφία grouping...(διορθωσε με αν κάνω λαθος) Κοινώς Εφόσον δεν είναι σε τριηχα 4ου...Είναι αυτό που λέμε triplet feel...και οχι triplet time...

 

Μια διευκρίνιση:

 

"Κανονικό" σουίνγκ (τρίηχα) που περιέγραψες είναι : 1-and-a / 2-and-a / 3-and-a / 4-and-a

 

Υπάρχει όμως και swing με groυping, με triplet feel σε κανονικά όγδοα

που έχει ως εξής:

 

1 and 2 and 3 and 4 and

 

Προσοχη αυτά τα 2 είναι τελείως διαφορετικά πράγματα...

Καθως αλλιώς διαιρείται το τέταρτο σε (triplet feel), δηλαδη σε 2 ίσας διάρκεις όγδοα ανα τέταρτο.

 

Και αλλιώς σε τρίηχα 4ου που διαιρείται σε 3 ίσας διαρκειας όγδοα άνα τέταρτο...

 

Οι νότες σε μεταξύ triplet feel και τρίηχα ογδόου δεν συμπεφτουν πουθενά μεταξύ τους καθόλη την διάρκεια του τετάρτου...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όσο πιο up tempo είναι ένα κομμάτι, έχει την τάση να γίνεται straight γιατί στις μεγαλύτερες ταχύτητες οι διαφορές μεταξύ τριήχων και 16ων παύουν να είναι τόσο διακριτές.

 

Διόρθωση σφάλματος στην παραπάνω πρόταση:

 

...στις μεγαλύτερες ταχύτητες οι διαφορές μεταξύ τριήχων και straight 8ων (και όχι 16ων) παύουν να είναι τόσο διακριτές.

 

Σόρυ για την συνέχεια του off-topic, αλλά δεν μπορούσα να αφήσω την ανακρίβεια που έγραψα να παραμείνει.

Something Wicked This Way Comes

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου