blue Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Kαταρχήν, χαίρομαι που μιλάμε για μουσική μετά από τόσο καιρό ;D Για τα όσα γράφτηκαν σε όλες αυτές τις σελίδες θα ήθελα να διατυπωσω και την προσωπική μου άποψη : Πρώτα απ' όλα δεν ενδιαφέρομαι για το τι θα καταλήξει να σημαίνει η λέξη "μουσικός", καθώς ο καθένας τη χρησιμοποιεί υπό το δικό του πρίσμα και δεν περιμένω να βγει μαθηματικός ορισμός. Επίσης θέλω να απολογηθώ στα μέλη που τα αναγκάσαμε να μπουν στη συζήτηση αναφέροντάς τα. Θέλω όμως να τονίσω οτι η αναφορά προφανώς έγινε επειδή ειναι ΠΑΙΧΤΑΡΑΔΕΣ (πραγμα το οποιο σεβομαι και ζηλεύω). Εχουν δικιο που στραβώνουν, καθώς βρίσκονται σε ένα σημείο, όπου χωρίς να τους ζητηθεί η άδεια, φαίνεται σαν να συζητάμε για την ποιότητα του έργου τους... Ας ξεκινήσω λοιπόν από την έννοια της απαξίωσης : σέβομαι αυτόν που απαξιώνει κάτι αφότου το προσπέρασε και όχι το παρέκαμψε. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου αυτός που απαξιώνει τα ωδεία, το μπλουζ, τη τζαζ, τη ρεγκε, την κηπουρική, τα σόλα, τα σύνθια, τους κλασικούς εκτελεστές κλπ, ούτε και οι απόψεις του, παρά μόνο αν εκφράζεται εφόσον τα έχει φάει με το κουτάλι ή "τα έχει για πρωινό" και έχει προχωρήσει παραπέρα. Όλα τα άλλα δεν μπορώ να τα πάρω σοβαρά, όλοι έχουν άποψη και δικαίωμα να την εκφράζουν, οπότε όμοια έχω το ίδιο δικαίωμα να προσπερνάω τέτοιες απόψεις. Πάω τώρα προσωπικά, για να δείξω οτι όχι μόνο με ενδιαφέρουν οι απόψεις που διατυπώνονται σε αυτές τις συζητήσεις, αλλά και γιατι τελικά φάνηκε μάλλον άκομψο να συζητάμε αναφερόμενοι σε τρίτους. Θα μιλήσω σαν κάτω του μετρίου τζαζ κιθαρίστας (αντικειμενικά) [edit :] τζαζ πασαλειφτής και σαν άμπαλλος συνθέτης (υποκειμενικά). Παρότι έχω κοπιάσει και στα 2 αντικείμενα, δεν έχω πάψει να αναρωτιέμαι για το ποιό από τα δύο είναι πιο σοβαρό σαν ενασχόληση*. Όταν ήμουν μικρός και ανόητος κορόιδευα τους κλασικούς και προσευχόμουν να μην καταντήσω να παίζω τζαζ :). Τώρα που είμαι πιο μεγάλος (και φυσικα ανόητος, κάποια πράματα δεν αλλάζουν) αναρωτιέμαι μήπως η πρόταση "κανε κάτι δικό σου οπωσδήποτε" (που τυχαίνει να έχουν αναφέρει κάπου/κάποτε ΟΛΑ τα μουσικά μου προτυπα) έχει ίσως παρερμηνευθεί : βλέπω συνθέσεις που είναι για γέλια να δέχονται υποστήριξη (σαν ελεημοσύνη) και ισχυρίζομαι οτι δεν είναι ποτέ δυνατόν να είναι αυτό το πράμα με κάποιον-οποιονδήποτε τρόπο καλύτερο από το να παίζεις άρτια το moonlight sonata. Εξάλλου, ένας μουσικός είναι οπωσδήποτε ακροατής αυτού που παίζει, άρα ένας μουσικός που παίζει μόνο τα δικά του, τότε καταλήγει να ακροάζεται μονο (πιθανά) μέτρια μουσική. Πιο συγκεκριμένα, δουλεύωντας με το moonlight sonata, συνειδητοποίησα οτι τα όσα έχω κάνει όλη μου τη ζωή στη μουσική δεν φτάνουν στο παραμικρό την ομορφιά που υπάρχει μέσα σε οποιαδήποτε 8 μέτρα αυτού του αριστουργήματος. Αν κάποιος τα παίζει όπως ο Kempff θεωρώ οτι προάγει τον πολιτισμό. Αντίθετα ενας πιτσιρικος με punk attitude, σήμερα, προαγει μονο την εφηβεία του. Για να προλάβω το αντεπιχείρημα "σκέψου όμως πώς θα ένιωθες αν το είχες γράψει εσύ", απαντώ προκαταβολικά : Σκέψου να ήμουν ο Μπετόβεν :) Εν πάσει περιπτώσει, προφανώς δεν μπορώ να γνωρίζω ποιό είναι το σωστό, αλλά για ένα πράγμα είμαι βέβαιος : σαν εκείνες τις τσόντες που δε φαίνεται ο πρωταγωνιστής για να νομίζεις ότι είσαι εσυ POV λέγονται (point of view) ;D ____ * πάντως περισσότερα κόμεντς έχω πάρει εδώ για τις τζαζ προσπάθειές μου, παρά για τα καθαρά δικά μου κλιπς. Επίσης, ξέχασα να αναφέρω οτι το online jam που είχαμε κάνει με την τεράστια συμμετοχή , θεωρώ οτι είναι από τα ωραιότερα πράματα που εχουν γίνει στο noiz :) https://beetroot.bandcamp.com/ Music | SnoozeLoop Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
manosx Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Λοιπόν, νομίζω ότι βρήκα την αιτία του κακού. Υπάρχει μια παρεξήγηση. Άλλο να ισχυρίζεται κάποιος ότι είναι συνθέτης, και άλλο εκτελεστής. Συμφωνώ πως αν κάποιος ανεβάσει ένα ΒΤ και ισχυριστεί ότι είναι συνθέτης θέλει κλοτσές. Αλλά κάποιος μπορεί να ανεβάσει ένα ΒΤ και να ισχυριστεί ότι είναι εκτελεστής (κιθάρας), performer, malmsteen πείτε το όπως θέλετε. Νομίζω ότι το μόνο που χρειάζεται κάποιος για να χαρακτηριστεί κιθαρίστας είναι να σολάρει. Βλέπε BB King. Αν μιλούσαμε για κλασσική κιθάρα, θα μιλούσαμε για "αυτόνομο" παίξιμο, αλλά η ηλεκτρική θέλει και τη συνοδεία της και τα ακκορντάκια της. Νομίζω? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
marathon Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Νομίζω ότι το μόνο που χρειάζεται κάποιος για να χαρακτηριστεί κιθαρίστας είναι να σολάρει. Βλέπε BB King ...ελπίζω να αστιεύεσαι... :o Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
manosx Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Τι να αστειεύομαι? “I don’t do no chords.” Anyway, όταν θέλει κάποιος ντε και καλά να κοντραριστεί αφήνει το δάσος, αφήνει το δέντρο, αφήνει τα κλαδιά, αφήνει τα φύλλα και βλέπει τις κάμπιες. Φαίνεται στο Μαραθώνα έχει πολλές. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
marathon Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Μην ξεχνάς ότι στο Μαραθώνα, είμαστε Ταοϊστές... ;) Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
manosx Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Αρβανίτες είσαστε αλλά τέλος πάντων.... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
The Genius Loci Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Αρβανίτες είσαστε αλλά τέλος πάντων.... manosx είναι καιρός νομίζω να σοβαρευτείς. Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
THEOD Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Κατ αρχας να είσαι σίγουρος πως έχω διαβάσει ΟΛΑ τα post και ΟΛΕΣ τις σελίδες του θεματος πριν γράψω οτιδήποτε. σου απαντάω κυρίως στα υπογραμμισμένα. Θεωρείς ότι αυτο που ανέβασες σαν παράδειγμα δηλ. το να παίξεις ένα jazz standard με δύο κιθάρες είναι ουσιαστική προσπάθεια; εκτός του ότι έπαιξες τα ακκορντα του κομματιου όλα τα υπόλοιπα δεν θα τα έκανες και με ένα ΒΤ; Αν ήταν δικό σου κομμάτι δεν το συζητάμε. Μα ουτως η αλλως είτε από ενισχυτή με μικρόφωνα εφφέ κτλ είτε μέσω προγράμματος το ίδιο πράγμα δεν είναι; Εδω κοτζαμ John Mclaughlin παίζει live με τέτοια προγράμματα... δεν έχω ανεβάσει κανένα σόλο μου σε ΒΤ (εκτός απο τα noiz online jam όπου το καταευχαριστήθηκα) για να θέλω να υποστηρίξω την κατάσταση αλλά μου αρέσει ιδιαίτερα να ακούω τις προσεγγίσεις των longshadow, gregg, kotsadoros, τις δικές σου και πολλών άλλων πάνω σε κάποιο συγκεκριμένο ΒΤ το πως και με τι ηχογραφήσατε κτλ. Πρωτα απο ολα μην με νευριαζεις χωρις λογο Στο Θεμα του ηχου πες οτι κανω λάθος .Σίγουρα ειναι πολυ καλο να ακολουθα κάποιος την τεχνολογια και να την υποστηρίζει. Τον Mclaughlin τον ειχα δει ζωντανα πριν απο 10 χρονια και ο ηχος του με ειχε συγκλονίσει.Μου ειχε τρυπήσει το στομάχι η πενια του. Πέρυσι που τον ειδα περασμένο απο ενα mac με δεκα κιλα λακ στα μαλλιά του Δεν ακουγόταν σχεδον καθολου η κιθάρα του αφου δεν το πίστευα οτι ειναι ο ιδιος κιθαριστας .ολοι ειπαν χαλια ο Mclaughlin Δευτερον το να παίξεις ένα jazz standard με δύο κιθάρες ναι . είναι ουσιαστική προσπάθεια. πολυ πιο ουσιαστική απο το αναπαυεσαι στις πλάτες σε κατι που ειναι ετη φωτός πιο μπροστά απο σένα . Πια ακορντα ειναι ιδια βρε. Υπαρχουν χιλαδες αντικαταστασεις ,υπαρχει το θεμα time,υπαρχουν τα bassline,υπαρχουν τα chord melodies , υπαρχουν ενα καρο πραγματα που κάποιος που βαζει το B.T τα βρίσκει ολα έτοιμα. Και τι κανει παίζει μια πεντατονικη με την καλογυαλισμένη του κιθάρα και περιμενει ολοι να του πουν τι ομορφο που ειναι και τι φανταστική που ειναι η σκατοκαστερ του. Αν αυτο το θεωρείς εσυ μουσική ί εισε χαμένος απο χερι . Εχω ακούσει τρομερούς κιθαρίστες που παίζουν με ηλ οργανο 10000ευρω και στο καπακι με οργανο των 1000 ευρω και ακους το ιδιο υπεροχο πραγμα. Ξερεις γιατι ? Γιατι ακους ενα ολοκληρωμενο μουσικο με αρτια τεχνικη και θεωρητική γνωση που εχει τον προσωπικο του ηχο. που και ειναι τιμιος και δεν κρυβεται πισω απο τίποτα. Εδωσα ενα ολοκληρωμένο παράδειγμα μιας διασκευής που ειχε αρχη μεση τελος.και παίχτηκε απο άνθρωπο που τιμια ειπε " αυτος ειμαι αυτο μπορω να κανω" . Με εχεις βγαλει εκτως εαυτου και μιλαω παρα πολυ άσχημα χωρις να το ελενχω. Σε παρακαλλω μη μου απαντήσεις τίποτα. Δεν θέλω καμιά επικοινωνία μαζι σου edit : τροποποίησα εναν minor χαρακτηρισμό. Είναι κρίμα να χαλάμε αυτή την ενδιαφέρουσα συζήτηση δημιουργώντας προσωπικές αντιπαλότητες. Το θέμα είναι ρευστό, θεωρητικό και υποκειμενικό και ως τέτοιο δεν περιμένουμε να μας δώσει έγκυρες απαντήσεις, αλλά να ενημερωθούμε για τις απόψεις του άλλου :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Guru Share Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Θα αναφέρω 3-4 ονόματα, έτσι για να τελειώσει το θέμα μια και καλή: Richter, Karajan, Rachmaninov, Boulez, Stravinsky, Messiaen Οι δύο πρώτοι ήταν "μόνο" εκτελεστές (που την ψυχή μου να έδινα να ήμουν σαν αυτούς). Οι άλλοι δύο ήταν και εκτελεστές αλλά και συνθέτες και οι δύο). Οι τελευταίοι δύο ήταν "μόνο" συνθέτες (εδώ δίνω και την ψυχή του σκύλου μου για να ήμουν σαν αυτούς... σαν δώρο ένα πράγμα). Χωρίς σύνθεση δε παίζει η μουσική, χωρίς εκτέλεση δεν παίζει η μουσική. ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ; Χωρίς ακρόατές, πάλι δεν παίζει η μουσική. Όλα μαζί μας κάνουν... το noiz listening experience. Υπάρχει κάτι άλλο πιά; ΕΔΙΤ: Ήρεμα Θοδωρή... Σίγα πια οι online διαξιφισμοί... :) Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
manosx Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Ιουνίου 2010 Τον Karl ή τον Sviatoslav εννοείς? Either one υποψιάζομαι... ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση