skantzos Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Το θέμα είναι πραγματικά ενδιαφέρον. Και νομίζω ότι αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι όχι τόσο να αξιολογήσουμε την ποιότητα ενός backing track και του παιξίματος πάνω σε αυτό, όπου λίγο πολύ όλοι συμφωνούμε ότι είναι συνήθως "στείρο", "κουραστικό" και γενικώς δεν έχει πολύ μουσικότητα όσο το να σκεφτούμε γιατί συμβαίνει αυτό, πώς μαθαίνουμε και παίζουμε μουσική σήμερα. Δε θέλω να το παίξω νοσταλγικός και "παραδοσιακός" αλλά οι μουσικές που συζητάμε δημιουργήθηκαν στο bandstand, αυτοσχεδιαστικά, με κόσμο από κάτω να φωνάζει, και συνήθως σε άλλες χώρες και άλλες εποχές. Αυτό απέχει αρκετά από τις συνθήκες κάτω από τις οποίες παίζει ένας bedroom player σήμερα. Backing tracks υπήρχαν και παλιά, π.χ. aebersold. Αλλά ο στόχος ενός performing μουσικού είναι κάποια στιγμή να παίξει στον κόσμο out there. Αλλιώς καταλήγουμε σε υπερβολική εσωστρέφεια (στο bedroom μέσα) με ολίγο από μουσειακότητα. Και νομίζω αρκετά κοντινό είναι και το θέμα της άπειρης αναζήτησης εξοπλισμού, όπου σκοπός είναι να πετύχουμε ακριβώς τον ήχο του τάδε το 1973. Όλα γίνονται πολύ πιο ξεκάθαρα όταν καταλάβουμε γιατί παίζουμε. Αν η απάντηση είναι "για να ξαναγράψω το σόλο του sultan of swings με backing tracks και να ακούγεται όπως του knοpfler στο δίσκο", αυτό είναι φυσικά αξιοσέβαστο, αλλά ίσως να μας πονάει και λίγο η πραγματικότητα ότι α. έχουμε 2010 β. δεν θα νοιάξει και πολύ κόσμο πέρα από άλλους bedroomies που θα μας βάλουν thumbs up στο video γ. αυτό το είδος της μουσικής είναι αυτοσχεδιαστικό και είμαστε λίγο εκτός στυλ όταν παίζουμε με παρτιτούρα δ. το υπνοδωμάτιο είναι για ύπνο και σεξ :) ε. Είναι απείρως πιο ικανοποιητικό να παίζεις για κοινό τώρα πού ειναι το κοινό, αυτή είναι μια ερώτηση της οποία η απάντηση όντως πονάει... :-\ :-\ "[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt." Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Evilnye Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Εγώ πάντως ξέρω Το πολύ το play along σύντομα γίνεται play alone ;) - Στην αντίθετη περίπτωση, δηλαδή στη χρήση ενός καλοηχογραφημένου backing με πραγματικά όργανα, νομίζω οτι γινόμαστε μάγκες πάνω σε άλλων μουσικών τις πλάτες :). To βαρβάτο rhythm section είναι είδος υπο εξαφάνιση και δεν καταλαβαίνω πώς το θεωρούμε αυτονόητο κομμάτι μιας δικής μας προσπάθειας. Παρεπιμπτόντως, τελευταία έχω παρατηρήσει οτι όταν παίζεις μαζί με κάποιον καλό μουσικό, σε κάνει να φαίνεσαι καλύτερος από όσο πραγματικά είσαι (αυτό που λέμε "σε έκανε μαγκα" ;D). Αυτό νομίζω συμβαίνει και με τέτοια backing αρκετά συχνά. Ακριβώς, άσε που κάτι τέτοια οδηγούν κιθαρίστες να μπαίνουν σε στούντιο και να μη σταυρώνουν μια νότα γιατί δεν αντιλαμβάνονται πως το backing track στο οποίο υπολόγιζαν τώρα αποτελείται από ένα less than perfect rhythm section. Και ο μάγκας ο μουσικός, για εμένα πάντα, φαίνεται στο τι μπορεί να κάνει εκεί :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
marathon Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Εσύ πως την εννοείς ; Αυτό προσπαθώ να περιγράψω...Ας το μεταφέρω επάνω μου γιατί έχω ανεβάσει αρκετές προσπάθειες πρωτότυπης σύνθεσης.. 1) Έχω μία μουσική ιδέα 2) Η ιδέα μου στηρίζεται (προφανώς στη κιθάρα) αλλά για να είναι "ολοκληρωμένη" με κάποιο τρόπο, πρέπει να γράψω και τα αλλα όργανα 3) Το πρώτο μου ΤΕΡΑΣΤΙΟ πρόβλημα είναι ο ρυθμός...δεν παίζω drums και δεν τα καταλαβαίνω και σαν όργανα. Άρα η λύση μου είναι λούπες και vsts. Βεβαίως και περιορίζουν τη φαντασία μου αλλά μετά από αρκετά χρόνια πτήσης, έχω μάθει να τα μπαλώνω. 4) Μετά έρχονται τα synts...εδώ τα πράγματα είναι πιό εύκολα...ένα μικρό keyboard και μετακινώ τελίτσες. Και έχω τώρα midi κιθάρα. Άρα παίζω κιθάρα και πάλι μετακινώ τελίτσες...Και από το 2001 που ξεκίνησα, έχω πάνω από 2-3 vsts πλέον, άρα έχω επιλογές στους ήχους. 5) Μπάσο...άλλες φορές με keyboard και τελίτσες άλλες φορές με το carvin 6) Έχω πιά χαλί να πατήσω...κιθάρες 7) Όταν χρειαστώ φωνητικά, Vsts, λούπες ή ccmixter Έτσι εγώ παράγω ένα πρωτότυπο. Με λίγα λόγια, κάτι ξέρω από υπολογιστές και έχω κάποιο εξοπλισμό...αυτό εννοούμε? Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
longshadow Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Άρα, τί προτείνετε παιδιά?? Να σταματήσουν να ανεβαίνουν "προσπάθειες" που έχουν "χρησιμοποιήσει" κάποιο backing track?? Γιατί ο τίτλος του θέματος κάτι τέτοιο υποδηλώνει... Εγω προσωπικά αν και εδω μέσα έχω κάνει και τα δύο (και παίξιμο σε backings αλλά και κάποιες δικές μου προσπάθειες) θεωρώ οτι υπάρχουν αναμεσά μας κάποιοι μουσικοί οι οποίοι θέλουν να εκφραστούν με αυτό τον τρόπο, μη έχοντας κυρίως τις τεχνικές γνώσεις να παρουσιάσουν κάτι δικό τους ολοκληρωμένο (ενω μπορεί να έχουν τις συνθετικές ιδέες)... Σε καμμία περίπτωση πάντως δεν μπορώ να θεωρήσω την προσπάθεια κάποιου πάνω σε ένα ξένο έτοιμο backing περιττή για το σαιτ. Όντως, κι εμένα με κουράζει να ακούω note by note covers γνωστών σόλος... Αν βαριέμαι να κάτσω να τα ακούσω απλά δεν θα κάτσω να τα ακούσω, δεν θα το κάνω θέμα γιατί απλά δεν υπάρχει "θέμα"... ;) Μαραθώνιε, ολοκληρωμένη δουλειά θα έλεγα οτι είναι όταν κάποιος παρουσιάζει κάτι συνθετικά δικό του, ασχέτως των "μέσων" που χρησιμοποίησε... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Sinios Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 α. έχουμε 2010 γ. αυτό το είδος της μουσικής είναι αυτοσχεδιαστικό και είμαστε λίγο εκτός στυλ όταν παίζουμε με παρτιτούρα δ. το υπνοδωμάτιο είναι για ύπνο και σεξ Smiley ε. Είναι απείρως πιο ικανοποιητικό να παίζεις για κοινό Θα συμφωνήσω με τον skantzos ;) Κ θα πώ ότι να κοιτάζουμε να φτιάχνουμε δικές μας συνθέσεις κ όχι μόνο διασκευές...υπάρχει στασιμότητα Ξέρω άτομα που μόνο διασκευές ξέρουν να παίζουν κ όταν τους ρωτάω "καλά γιατί δεν γράφεις κανένα δικό σου κομμάτι?" μου απαντάει "δεν μπορώ...δέν ξέρω" Ο καθένας την μουσική διαφορετικά την αντι λα βού! ;) ;D ;D http://www.myspace.com/amartoloikyrhkes Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Evilnye Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Άρα, τί προτείνετε παιδιά?? Να σταματήσουν να ανεβαίνουν "προσπάθειες" που έχουν "χρησιμοποιήσει" κάποιο backing track?? Το θέμα μπήκε σαν γόνιμος προβληματισμός και είμαι σίγουρη πως εχει γίνει μια λάθος χρήση σε λέξεις. Στην τελική ας ανεβάζει ο καθένας ότι αγαπάει, απλά από ένα σημείο και μετά δημιουργείται ένα θέμα με τον όγκο από πράγματα που ανεβαίνουν τα οποία κανείς δεν πρόκειται να σχολιάσει αν δεν βρίσκει ότι έχουν κ κάποιο ενδιαφέρον. Το σίγουρο είναι πως είναι ένα ενδιαφέρον θέμα συζήτησης για τη μουσική και πως αντιμετωπίζεται από μουσικούς. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
marathon Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Μαραθώνιε, ολοκληρωμένη δουλειά θα έλεγα οτι είναι όταν κάποιος παρουσιάζει κάτι συνθετικά δικό του, ασχέτως των "μέσων" που χρησιμοποίησε... Συμφωνούμε και αυτό μπορείς να το κάνεις είτε με μία μόνη κιθάρα ή (και με τη μεθοδολογία που αναφερω πιο πάνω.... Απλά προσπαθώ να δείξω ότι στη μία περιπτωση πρέπει να είσαι μουσικάρα ή στην άλλη περίπτωση να έχεις υποδομή. ε. Είναι απείρως πιο ικανοποιητικό να παίζεις για κοινό Για σένα....για όλους? Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
marathon Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Ξέρω άτομα που μόνο διασκευές ξέρουν να παίζουν κ όταν τους ρωτάω "καλά γιατί δεν γράφεις κανένα δικό σου κομμάτι?" μου απαντάει "δεν μπορώ...δέν ξέρω" Δηλ όλοι που παίζουν και ένα όργανο, έχουν το "ταλέντο" της συνθεσης? Για σκεφείτε, οι συνθέτες είναι πάντα και βιρτουόζοι οργανοπαίχτες και το αντίθετο? Μαραθώνιος Εναλλακτική Σχολή Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Για σένα....για όλους? Άστο........ Για τους περισσότερους ;) Κοινό δεν είναι μόνο το κοινό του live βέβαια αλλα το live είναι κάποιο benchmark για τον μουσικό ........ των περισσοτέρων ειδών μουσικής. Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Evilnye Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 15 Ιουνίου 2010 Βασικά να σταθούμε και λίγο στο σημείο, που είναι και η ουσία του θέματος, δηλαδή η αλληλεπίδραση με άλλους μουσικούς. Με έναν υπολογιστή ΔΕΝ είναι το ίδιο και δεν θα είναι ποτέ. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση