ninja Δημοσιευμένο 3 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 3 Ιουνίου 2010 Το εργο που προκειται να ανεβει ειναι σε συναρτηση που αποδιδει ο μαεστρος τον ογκο του ηχου, ποσα βιολια,βιολες,τουμπες κ.ο.κ. θα χρησιμοποησει, τι υφος θα του δωσει και πως αυτα τα χαρακτηριστικα θα βγουν αρμονικα δεμενα και μελωδικα. Ειναι στο υφος και στον χαρακτηρα του μαεστρου πως θα ενορχηστρωθει η ορχηστρα. Δεν υπαρχει στανταρ εκδοση το που καθεται ο καθεις, και ποσοι μουσικοι παιζουν σε μια ορχηστρα και μαλιστα κλασσικη. Η επιλογη, οι θεσεις, και η διευθυνση των μουσικων,καθως επισης οι προβες και οι παρατηρησεις σε καθε μερος του μουσικου κομματιου γινονται απο τον μαεστρο. Μια μικρή παρατήρηση μόνο, οι θέσεις είναι στάνταρ για μια κλασική ορχήστρα.Ας πούμε αριστερά μπροστά πρώτα βιολιά, δίπλα δεύτερα βιολία,δίπλα βιόλες,βιολοντσέλα και τέρμα δεξιά μπροστά κόντρα μπάσσα. πίσω τους και αριστερά ξύλινα πνευστά, δεξιά χάλκινα, πιο πίσω κρουστά κτλ............ Επίσης σε κάθε έργο κλασικό έιτε αυτό είναι σύγχρονο είτε πιο παλιό, ο συνθέτης έχει γραμένο με πόσα βιολιά θα παιχτεί και με πόσα πνευστά, κρουστά κτλ...... Ο συνθέτης έχει γραμένα στην παρτιτούρα του ''ΤΑ ΠΑΝΤΑ''. Ο μαέστρος δίνει το δικό του ύφος στο κάθε κομμάτι κι επειδή εκεί δε μιλάμε για ροκ μπαλάντες και ζειμπέκικα που όπως και το κάνουμε είναι πιο απλά παιχτικά και ερμηνευτικά αλλά και λογω πληθους της εκάστοτε μπάντας, αλλά μιλάμε για σύγχρονους συνθέτες όπως stravinsky, Ligeti, Crump, Xenakis κ.α. είναι πραγματικά πολύ δύσκολα όλα αυτά τα κομματια τόσο ερμηνευτικά όσο και παιχτικά. σκεφτήτε λοιπόν ένα σύνολο από 120 μουσικούς να κάνει ο καθένας ότι θέλει χωρίς να υπάρχει ένας που θα τους κατευθήνει τι θα γινόταν; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru Nikolas Δημοσιευμένο 3 Ιουνίου 2010 Guru Share Δημοσιευμένο 3 Ιουνίου 2010 Ακριβώς! Ο Μαέστρος είναι ο προπονητής καταρχήν. Είναι ο άνθρωπος που στο τέλος δε φαίνεται να κάνει και πολλά πράγματα, απλά κουνάει το "ξυλάκι" του και όλοι νομίζουν ότι είναι άχρηστος! Αλλά αυτός είναι που φτιάχνει την ορχήστρα. Είναι η ψυχή της ορχήστρας, ο αρχηγός, ο τσάρος, ο ναζιστής (αυτό ισχύει για πολλούς παλιούς, αλλά οι νεότεροι φαίνεται να είναι πιο χαλαροί). Τώρα, Όπως εσείς και εγώ, μπροστά στα DAW μας θέλουμε να βρούμε το soft spot, με τα καλά μας τα ηχεία, και την ηχοαπορόφυση, κλπ, κλπ, έτσι και ΚΑΝΕΙΣ στην ορχήστρα δε μπορεί να το κάνει αυτό. Είναι μουσικοί και εκτός πεδίου σχεδόν. Μόνον ο μαέστρος θα δώσει οδηγίες για τον ήχο. Φυσικά για να συννενοηθούν 100 μουσικοί (και 10 εγώ σου λέω) τα πράγματα είναι δύσκολα, αν δεν έχεις τον ντράμερ ρολόι να χτυπάει απο πίσω. Το που θα πέσουν, το πως θα πέσουν κλπ περνάει ΠΑΝΤΑ απ'τον μαέστρο, και ας είναι σε αυτόματο mode κατα την διάρκεια της συναυλίας. Το αν γράφει η παρτιτούρα τα πάντα ή όχι, είναι ένα πολύ μπερδεμένο θέμα, που δεν έχω χρόνο να καλύψω τώρα. Απλά θα πω ότι και να τα γράφει, δεν γράφει απολύτως τους όρους εκτέλεσης. Δηλ, σου λέει να παίξεις δυνατά "forte". Αλλά δε το μεταφράζει σε decibell ούτε μπορείς εσύ να το μετρήσεις κάπως. Άρα; Κάποιος πρέπει να σου πει τι παίζει και πως ακούγεται. Και καλά όταν είσαι μόνος σου, το ψιλοκαταλαβαίνεις πες (το τι βίντεο έχω γράψει τον εαυτό μου δε λέγετε), αλλά για την ορχήστρα... κάηκες αν δεν έχεις κάποιον να σας συμφωνήσει σε ένα κοινό αποτέλεσμα και αισθητική. Το ίδιο και με τον ρυθμό. Το presto σημαίνει "πάρα πολύ γρήγορα". Πόσα bpm όμως είναι; Ποιός το καθορίζει; Πέρα από την παρτιτούρα υπάρχει και η παράδοση που ακολουθεί, με τα καλά της και τα κακά της. Και μια μικρή ιστοριούλα για να τελειώσω με μία χαρούμενη νότα. Κατα το 1930-35 στην Φιλαρμονική της Βίέννης ή του Βερολίνου ή κάτι τέτοιο τεράστιο. Ο απίστευτος μαέστρος διευθύνει Brahms, την 2η συμφωνία. Στις πρώτες πρόβες προσπαθεί να κάνει καλά τους μουσικούς. είναι γνωστός μαέστρος και κάνει καλά την δουλειά του. Είναι και τσαμπουκάς ολίγον. Απ'όλη την ορχήστρα όμως είναι ο κορνίστας (που παίζει Γαλλικό κόρνο) που τον γράφει κανονικά και κάνει ότι νομίζει. Ένας γεράκος με άσπρα μαλλιά που δείχνει και καλός ανθρωπάκος. Του την λέει μία, δύο, ο μαέστρος, και στο τέλος τα παίρνει, σπάει την μπαγκέτα του (πολυ πολύ κακό για μαέστρο), και πάει στον κορνίστα για τσαμπουκά. Ο κορνίστας του λέει, ότι η παρτιτούρα του έχει σημειωμένα κάποια πράγματα που δε μπορεί να αγνοήσει. Ο μαέστρος τον ρωτάει γιατί, και τον ενημερώνει ότι ΑΥΤΟΣ είναι το αφεντικό, οπότε ο γεράκος τον αποστομώνει λέγοντάς του "Το κομμάτι έτσι το ήθελε ο Brahms, γιατί τότε το έπαιξα με τον ίδιο να διευθήνει. Οι σημειώσεις είναι δικές του!" Κόκκαλο ο μαέστρος... Home - Editions Musica Ferrum Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
lambrosgg Δημοσιευμένο 3 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 3 Ιουνίου 2010 Επικοινωνει με τους "κολλητους" του μουσικους και τους δινει μεροκαμματο αν του κατσει και παει με μεγαλο ονομα... α,συγνωμη τωρα ειδα οτι αναφερεσαι σε κλασσικη μουσικη... ;D ;D Χαχαχ!!! Καλό καλό.... ;D Επίσης συνήθως η πραγματική του δουλειά είναι άλλη! Πέρα από την πλάκα, εκ παρατηρήσεως θα έλεγα το εξής: Εκτός από το "κουτσινγκ" και την εμψύχωση, για τον μαέστρο η ορχήστρα είναι ένα μουσικό όργανο και αυτός ο εκτελεστής. Έτσι υπάρχουν καλοί και κακοί εκτελεστές, όπως επίσης και καλά/κακά όργανα. Συμφωνώ 100% ότι πρέπει να προβάλεται κυρίως ο μαέστρος και όχι τόσο η ορχήστρα, αφού τον ήχο θα τον καθορίσει ο μαέστρος και όχι η ορχήστρα. Φυσικά θα κάνει συμβιβασμούς αν η ορχήστρα δεν είναι καλή, όπως κάνουν όλοι όσοι έχουν κουτσά/στραβά οργανάκια, αλλά το τελικό αποτέλεσμα υποτίθεται ότι θα έιναι αυτό που θέλει εκείνος και όχι η ορχήστρα. http://www.facebook.com/group.php?gid=258853791192 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ELIANIOS Δημοσιευμένο 3 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 3 Ιουνίου 2010 ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ....!? μουσικος ειναι.(το πρωι μπορει να χτυπαει σφραγιδες βεβαια κλπ.) :o :o :o. +1 NIKOLAS. με πιο απλα λογια και χαριτολογοντας θα ελεγα οτι κανει το EQ. Kαι πιστεψτεμε αν ενας ντραμερ καιει 10000 θερμιδες το λεπτο ή μαλλον ενα μαραθωνοδρομος, τοτε ενας eq αν ειναι απροπονητος, μπορει να καψει καπακια. οφφ-ντεντ(d-e-d) 'Η ΤΑΝ 'Η ΕΠΙ ΤΑΝ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
aggelos_blues Δημοσιευμένο 5 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 5 Ιουνίου 2010 ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ....!? μουσικος ειναι.(το πρωι μπορει να χτυπαει σφραγιδες βεβαια κλπ.) :o :o :o. +1 NIKOLAS. με πιο απλα λογια και χαριτολογοντας θα ελεγα οτι κανει το EQ. Kαι πιστεψτεμε αν ενας ντραμερ καιει 10000 θερμιδες το λεπτο ή μαλλον ενα μαραθωνοδρομος, τοτε ενας eq αν ειναι απροπονητος, μπορει να καψει καπακια. οφφ-ντεντ(d-e-d) +1 για το eq ;) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
if_it_is Δημοσιευμένο 7 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 7 Ιουνίου 2010 Πρώτα θα πρέπει να σκεφτούμε τις ώρες που ο μαέστρος έχει ξοδέψει στις πρόβες για να δώσει στο κάθε μέλος της ορχήστρας να καταλάβει πως ακριβώς το έχει φανταστεί εκείνος! ο μαέστρος είναι σαν να λέμε ο πιανίστας! μόνο που αντί για πιάνο και δάχτυλα, έχει πολλά όργανα και ανθρώπους να χειριστεί! απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι μουσικοί της ορχήστρας να υπακούν πιστά τις κινήσεις του μαέστρου (κυρίως σε θέματα έκφρασης) και όχι να παίζουν με την νοοτροπία του σολίστα! κι εγώ είχα αυτό το ερώτημα αναπάντητο για πολύ καιρό μέχρι που άρχισα να το σκέφτομαι όταν είδα ένα ζωντανό παράδειγμα! στην σχολή μου στην Κέρκυρα ο Μίλτος Λογιάδης έκανε μάθημα σ έναν μαθητή της κατεύθυνσης διεύθυνσης ορχήστρας με κανονική ορχήστρα από κάτω! διηύθυνε λοιπόν ο μαθητής την ορχήστρα σε κάποιο μέρος ενός έργου και ακουγόταν καλό! αλλά μετά του λέει ο Λογιάδης τις παρατηρήσεις του και αρχίζει να διευθύνει το ίδιο μέρος για να του δείξει τι εννοεί! ε λοιπόν ήταν σαν να ακούω άλλη ορχήστρα από άλλη ηχογράφηση ας πούμε! με πολύ πιο πλούσιες δυναμικές και ηχοχρώματα και γενικά αξιοποιημένη την έκφραση των παικτών της ορχίστρας! :o Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
STUDIOM13 Δημοσιευμένο 8 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 8 Ιουνίου 2010 Ορμώμενος από το ποστ του if_it_is να επισημάνω κάτι. Ο μαέστρος καλώς ή κακώς θα πρέπει οπωσδήποτε να εμπνέει και τον σεβασμό της ορχήστρας. Για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Θέλω να πω ότι ενδεχομένως η ίδια η ορχήστρα άλλη προσήλωση να είχε στην διεύθυνση του μαθητή και άλλη στην διεύθυνση του δασκάλου στο επάνω παράδειγμα. Σαφώς δεν ήμουν εκεί :) Αλλά δανείζομαι την ιστορία για να εξηγήσω επακριβώς το θέμα βαρύτητας και αποδοχής του ονόματος Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
if_it_is Δημοσιευμένο 8 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 8 Ιουνίου 2010 Ήταν ένα από αυτά που ήθελα να πω μέσα απ το παράδειγμα μου! το τι σου εμπνέει ο μαέστρος μετράει, όπως μετράει και η μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση του Λογιάδη απ τον μαθητή του! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
tasman_ Δημοσιευμένο 8 Ιουνίου 2010 Share Δημοσιευμένο 8 Ιουνίου 2010 Ο Λογιάδης είναι εξαιρετικός μαέστρος και ωραίος τύπος. Off topic: Θυμάμαι σε μια ηχογράφηση, την τελευταία μέρα πριν τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές, μας κράτησε 4 ώρες για να γράψουμε τα τρομερά... κάλαντα. Την προηγούμενη μέρα τον ψήναμε: "έλα ρε Μίλτο να τα γράψουμε τώρα να τελειώνουμε", αλλά: "αύριο βρε παιδιά, μισή ωρίτσα θα κάνουμε και θα φύγουμε"! $#%@@(&)_(%*$#$@ Υ.Γ. δυστυχώς η Ευγενία δηλώνει και μαέστρος και ακόμα χειρότερα... έχει διευθύνει κιόλας. Μπαίνω γρήγορα στο θέμα αλλά απ' την άλλη πλευρά, του μουσικού: Μην απαξιώνετε την ορχήστρα, τους μουσικούς και το ρόλο τους. Υπάρχουν και κακοί μαέστροι (διευθυντές, όπως θέλετε πείτε το - το ίδιο είναι). Πολλές φορές καλούνται να διευθύνουν δύσκολα έργα σε μεγάλες και σημαντικές συναυλίες. (μη ρωτάτε πώς, στην Ελλάδα ζούμε.) Μια καλή ορχήστρα έχει τη δυνατότητα να ελαχιστοποιήσει τη "φύρα" και να φέρει εις πέρας μια τόσο δύσκολη αποστολή. Ακόμα κι αν ο άλλος δεν ξέρει να κουνάει τα χέρια του. Φυσικά, συμβαίνει και το αντίστροφο. Έτσι, ένας καλός μαέστρος μπορεί να κάνει μια καλή ορχήστρα να παίζει εξαιρετικά όμορφα. Όλοι βάζουν ένα κομμάτι του εαυτού τους στο τελικό αποτέλεσμα. Ο μαέστρος είναι σταρ και αναγνωρίσιμος αλλά υπάρχουν και διάσημες ορχήστρες, γνωστές για το πόσο καλά παίζουν. Γιατί, ο φάλτσος μουσικός και με καλό μαέστρο φάλτσα θα παίξει... http://www.myspace.com/tasospapastamou Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
killbill Δημοσιευμένο 20 Σεπτεμβρίου 2013 Share Δημοσιευμένο 20 Σεπτεμβρίου 2013 Μια απορία που είχα πάντα στις ορχήστρες είναι πως καταλαβαίνει ένας μουσικός πότε παίζει και πότε όχι? Ας πουμε το φλάουτο σταματάει για 2-3 λεπτά και μετά μπαίνει σε κάποια σημεία πάλι. Αυτό το καθορίζει ο μαέστρος; Δίνει το "σύνθημα" στα φλάουτα και στα άλλα όργανα πότε να μπουν και πότε να σταματούν; ή αυτό σημειώνεται με κάποιον τρόπο στην παρτιτούρα; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση