THEOD Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Γεια σας Βλέπω οτι πολλά παιδια στο νοιζ πραγματικά αγαπάνε τα μπλουζ και σκέφτηκα να γράψω ενα θέμα που αφορά την αρμονική εξέλιξη φόρμας τους:) Ας αρχίσουμε με την βασική αρμονία που ξεκίνησε στις αρχες του 1890 παίρνοντας ενα παράδειγμα απο F Αρμονικό σχήμα 1 |F |F |F |F |Bb |Bb |F |F |C |C |F |F Η επόμενη τροποποίηση εχει μια απλή προσθήκη dom ακόρντων (μεγάλη 3η μικρή 7η) Αρμονικό σχήμα 2 |F |F |F |F7 |Bb |Bb |F |F |C7 |C7 |F |F Το 1930 με την εμφάνιση των big band τοποθετούνται καθοριστικά τα dom ακορντα στα blues και εμφανίζονται και οι πρώτες μπάντες jazz Αρμονικό σχήμα 3 |F7 |Bb7 |F7 |F7 |Bb7 |Bb7 |F7 |D7 |G7 |C7 |F7 |F7 Η επόμενη εξέλιξη του blues οφείλεται στον πιανίστα Count Basie που πρόσθεσε diminished και ΙΙ V προσεγγίσεις στις αλλαγές των ακόρντων Αρμονικό σχήμα 4 |F7 |Bb7 Bo |F7 |Cm7 F7 |Bb7 |Bb7 Bo |F7 |D7 |Gm7 |C7 |F7 D7 |Gm7 C7 Στη συνέχεια έχουμε το κίνημα της Bebop που χρησιμοποιεί Ι ΙΙ για την προσέγγιση των II V και διαφοροποιεί και τα 2 μετρα του turn around σε II V. Αρμονικό σχήμα 5 |F7 |Bb7 Bo |F7 |Cm7 F7 |Bb7 |Bb7 Bo |F7M Gm7 |Αm7 D7 |Gm7 |C7 |Αm7 D7 |Gm7 C7 Τα επόμενο αρμονικό σχήμα βρίσκεται στη μουσική του Charlie Parker και βλέπουμε πολλές αλλαγές όπως η αντικατάσταση του FM7 η προσθήκη ΙΙb5 V και πάρα πολλες πτώσεις με αποτέλεσμα ιδανικό για τη Bebop που ενα σολο όργανο αλλάζει σε κάθε μέτρο κλίμακες Αρμονικό σχήμα 6 |F7M |Em7b5 A7 |Dm7 |Cm7 F7 | |Bb7M |Bbm7 Eb7|Am7 |D7 | |Gm7 |C7 |Αm7 D7 |Gm7 C7 | Και το τελευταίο σχήμα είναι μια προέκταση του προηγούμενου με διαφοροποιημένο turn around και περισσότερα χρωματικά II V Αρμονικό σχήμα 7 |F7M |Em7 A7 |Dm7 G7 |Cm7 F7 | |Bm7 E7|Bbm7 Eb7|Am7 D7 |Abm7 Db7 | |Gm7 |C7 |Αm7 Ab7M |Db7M GbM | Aυτα τα παραδείγματα ισχύουν μεχρι τις αρχες 60. Απο κει και περα εχει ξεφύγει πολύ η αρμονική εξέλιξη της Blues στην Jazz Έγραψα πρόχειρα ενα chorus με κιθάρα και κοντραμπασσο για κάθε αρμονικη διαφοροποίηση χωρίς να αναφέρομαι στο ύφος παιξίματος αλλα μόνο στην αρμονία . Όποιος θέλει και εχει όρεξη μπορεί να ηχογραφήσει ενα σόλο όργανο πανω στις αλλαγές για να εχει και περισσότερο ενδιαφέρον :) :) :) :) :) blues_harmony-02.mp3 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Σ' ωραίος ...... ;) Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
THEOD Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Σ' ωραίος ...... ;) Θενξ αλλα και συ δεν πας πίσω 8) 8) 8) 8) 8) 8) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Gianniss Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Μπραβο, αλλο ενα πολυ ωραιο θεμα. Αλλα που πηγε το απλο και συνηθεστερο: |F7 |F7(ήBb7) |F7 |F7 |Bb7 |Bb7|F7 |F7 |C7 |Bb7 |F7 |C7 ? Τα clips πολυ καλα! Καλο θα ηταν πριν καθε αρμονικο σχημα να λες πιο νουμερο ειναι γιατι ειναι ενα συνεχομενο track και μπερδευει αν θες να το προχωρησεις παρακατω. Α, στα σχηματα 4 και 5 παιζεις σε ολοκληρο το 6ο μετρο ''Βο'' :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
THEOD Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Μπραβο, αλλο ενα πολυ ωραιο θεμα. Αλλα που πηγε το απλο και συνηθεστερο: |F7 |F7(ήBb7) |F7 |F7 |Bb7 |Bb7|F7 |F7 |C7 |Bb7 |F7 |C7 ? Τα clips πολυ καλα! Καλο θα ηταν πριν καθε αρμονικο σχημα να λες πιο νουμερο ειναι γιατι ειναι ενα συνεχομενο track και μπερδευει αν θες να το προχωρησεις παρακατω. Α, στα σχηματα 4 και 5 παιζεις σε ολοκληρο το 6ο μετρο ''Βο'' :) Ευχαριστώ πάρα πολυ. Έγραψα ενα τυπικό δείγμα ,σίγουρα υπάρχουν και αλλες διαφοροποιήσεις που σίγουρα μπορούν πολυ ωραία να προσθέσουν και άλλα παιδιά οπως έκανες και ο ίδιος ;) Σορρυ για τα clips τα έκανα με τη μια (δεν ειχα καθόλου χρόνο και τώρα που τα ακούω εχουν και κατι φαλτσακια ) Επισης με τιμά ιδιαίτερα που μπήκε το θέμα στον πίνακα με το s.o.s Ευχαριστώ πολυ :D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Evilnye Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Θα λεγα μάλλον εμείς ευχαριστούμε για τη δουλειά που έχεις κάνει :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Μπραβο, αλλο ενα πολυ ωραιο θεμα. Αλλα που πηγε το απλο και συνηθεστερο: |F7 |F7(ήBb7) |F7 |F7 |Bb7 |Bb7|F7 |F7 |C7 |Bb7 |F7 |C7 ? Σωστά .... Βέβαια, πέρα από το τέλειωμα στην 5η είναι το ίδιο με το πρώτο αλλά παιγμένο με έβδομες (ή και 7/9). Αλλά δεν σκαμπάζω οπότε λάθος μπορεί να κάνω. Και όντως βέβαια είναι το κλασσικότερο.... ;) Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Gianniss Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Σωστά .... Βέβαια, πέρα από το τέλειωμα στην 5η είναι το ίδιο με το πρώτο αλλά παιγμένο με έβδομες (ή και 7/9). Αλλά δεν σκαμπάζω οπότε λάθος μπορεί να κάνω. Και όντως βέβαια είναι το κλασσικότερο.... ;) Κι εσυ σωστα(EDIT:εκτος απτο 10ο μετρο ;)). Απλως χρονολογικα εντοπιστηκαν και οι δυο μορφες{δηλαδη με τριφωνα ακκορντα(που πολυ σωστα ανεφερε ο THEOD,) και επειτα με dom} και ειναι χαρακτηριστικη η διαφορα αυτης της λεπτομερειας στο συνολικο αποτελεσμα. Οσο για τo 6o μετρο στα clips 4-5 το ανεφερα απλα για να μην υπαρχει περιπτωση να μπερδευτει καποιος που θα τα ακουσει/μελετησει :) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Μπράβο Theod. Εκτός από τη θεωρία του πράγματος, ακούγοντας τα κλιπς σου, καταλαβαίνει κανείς και από προήλθαν διάφορα κοντινά στο μπλουζ στυλ. Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
THEOD Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 27 Μαΐου 2010 Evilnye thanx audiokostas αυτα ειναι μια απλη βάση που φαίνονται ξεκάθαρα οι αλλαγές Απο κει και πέρα βάζεις και την 9 και τη 13 και τη 45 αν γουστάρεις :D :D :D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση