Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 47
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Όλα τα ανεξάρτητα κομμάτια (στα ακουστικά όργανα) περνάνε μια διαδικασία ακρόασης του τόνου που δίνουν όταν τα χτυπήσεις (πλάτη, καπάκι πριν και μετά τα καμάρια, κλπ.) Κάποιοι οργανοποιοί έχουν στανταρει και συγκεκριμένους τόνους που θέλουν να δίνει το κάθε κομμάτι που δουλεύουν, και έχουν και τα μικρά τους μυστικά. Γνωρίζουμε οτι μιλάμε κατά προσέγγιση γιατί, μετά τα λούστρα, οι τόνοι θα αλλάξουν απρόβλεπτα.

Η όλη αυτή διαδικασία γίνεται για να καταφέρεις να καθορίσεις σε κάποιο βαθμό την ιδιοσυχνότητα του οργάνου καθώς και τη συχνοτική του χαρακτήρα (μπασσα, πρίμα, κλπ). Δεν υπάρχει οργανοποιός που να μην "κουρδίζει" με το τριβείο το όργανο όταν του πρωτοφοράει χορδές!

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Όλα αυτά έχουν μελετηθεί θεωρητικά (αντηχείο Helmholtz), αλλά μπορούν και να μετρηθούν στην πράξη. Το συνολικό  αποτέλεσμα και τελικά την ποιότητα του κάθε οργάνου φαίνεται να την δίνει ο συνδυασμός των διαφόρων συχνοτήτων στις οποίες συντονίζονται (δονούνται) όλα τα επιμέρους στοιχεία.

 

Και άρα το επόμενο λογικό ερώτημα είναι «ποια είναι η συνταγή που δίνει το τέλειο αποτέλεσμα»? Μάλλον αυτό είναι κάτι που ψάχνουν διαρκώς οι κατασκευαστές και ο καθένας καταλήγει στα δικά του συμπεράσματα. Για παράδειγμα μερικοί λένε ότι η νότα που χορδίζεται το καπάκι θα πρέπει να διαφέρει από την νότα της πλάτης από ένα έως τρία ημιτόνια. Διαφορετικά θα τονίζεται πάρα πολύ μια περιοχή συχνοτήτων γύρω από αυτή τη νότα του καπακιού, ενώ οι άλλες συχνότητες θα χάνονται. Το πώς όμως επιτυγχάνεται αυτό με τα διαφορετικά κάθε φορά ξύλα…. είναι μια καλή άσκηση για κάθε οργανοποιό!!!

 

Ετσι ειναι.Οχι ασκηση βεβαια,

αλλα αυτο που ξεχωριζει το μαστορα απ΄τον καστορα (ο καστορας απλως ροκανιζει..)

Ο μαστορας βεβαια δεν χρειαζεται να ασχολειται με νοτες και κουρδιστηρια.

Καταλαβαινει σε ποιες συχνουητες διεγειρεται ενα κομματι ξυλο,

και εξαρχης ξερει αν κανει για τη συγκεκριμενη κατασκευη.

 

Αυτο που κανει τη διαφορα ειναι ο "μυθος",

και οι διαφορες απατες που εχουν "πατησει" πανω του...

 

Εχω δει "μαστορες" να κουρδιζουνε καπακια..... ;D

Και αλλους να "διαλεγουν" απο τη ντανα με τα πολλα...

..και να αφηνουν τα καλυτερα εκει!!! ;D ;D ;D

 

Τεσπα,αν δωσουμε στον κοσμο να καταλαβει οτι αυτο που γινεται στα οργανα

 

με τα ξυλα ειναι Συντονισμος

 

και οχι Χορδισμα-κουρδισμα,

 

λυεται η παρεξηγισις... ;)

 

Ενδιαφερουσα προσεγγιση θα ελεγα...  Κουρδισμα ξυλων ακουστικης.. βρε τι μαθαινει κανεις! Vre what no one learns! ;D

Ειδες πως αλλαζει ενα θεμα?...Hidewood εγινε... :-[ (και φτεο και γο! ;D)

 

-ΑΦΤΟ ΙΝΕ ΓΚΡΙΚΛΙΣ! :D

(πρεπει να γινει ενα θεμα γι'αυτο,τι ειναι "γκρικλις" στην πραγματικοτητα,

και ποιοι οι "εφευρετες" του,σιγουρα οχι οι "κομπιουτεραδες" παντως...

Προυπηρχαν: Μεταναστες,ναυτικοι,"καμακια"... ;)

-Το καλυτερο το'χε πει ο "Κουπας" (καμακι με αδυναμια στις Αυστραλεζες) :

-Εy!How from here morning-morning?? ;D ;D

 

Δεν υπάρχει οργανοποιός που να μην "κουρδίζει" με το τριβείο το όργανο όταν του πρωτοφοράει χορδές!

Υπαρχει:

Αυτος που το ΣΥΝΤΟΝΙΖΕΙ απο πριν,

και ξερει απο πριν πως θα ειναι κολλημενο στο υπολοιπο οργανο...

 

ΔΕΝ αναλαμβανω εργασιες!Ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ετσι ειναι.Οχι ασκηση βεβαια,

αλλα αυτο που ξεχωριζει το μαστορα απ΄τον καστορα (ο καστορας απλως ροκανιζει..)

Ο μαστορας βεβαια δεν χρειαζεται να ασχολειται με νοτες και κουρδιστηρια.

Καταλαβαινει σε ποιες συχνουητες διεγειρεται ενα κομματι ξυλο,

και εξαρχης ξερει αν κανει για τη συγκεκριμενη κατασκευη.

 

Αυτο που κανει τη διαφορα ειναι ο "μυθος",

και οι διαφορες απατες που εχουν "πατησει" πανω του...

 

Yann συμφωνώ απολύτως μαζί σου για το μύθο που προσπαθεί να καλλιεργήσει η πλειοψηφία των παλαιότερων Ελλήνων οργανοποιών. Και σίγουρα δεν μπορώ να αμφισβητήσω την γνώση και εμπειρία σου πάνω στο θέμα (απ ότι βλέπω είσαι επαγγελματίας οργανοποιός).  Προσωπικά σε καμιά περίπτωση δεν είμαι ή το παίζω ειδικός. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Δηλώνω στραβάδι στην οργανοποιία. Επίσης σε καμιά περίπτωση δεν υποστηρίζω ότι για να κατασκευάζεις καλά όργανα πρέπει οποσδήποτε να κάνεις μετρήσεις. Σίγουρα κάποιος οργανοποιός με εμπειρικούς τρόπους, μπορεί να κατασκευάζει εξ ίσου καλά ή ακόμα και καλλίτερα όργανα από κάποιον που κάνει τέτοιες μετρήσεις.

 

Όμως από την άλλη έχω ο ίδιος γνωρίσει πολύ σημαντικούς Έλληνες οργανοποιούς που, παρόλο ότι έχουν φθάσει στην κορυφή, το ψάχνουν διαρκώς. Προκειμένου να βελτιώσουν τα ήδη καλά όργανά τους, ασχολούνται και με "νότες και κουρδιστήρια" υπό την έννοια ότι τεκμηριώνουν τις ενέργειές τους πάνω σε κάθε όργανο που κατασκευάζουν, μετράνε τις συχνότητες συντονισμού, αλλάζουν κάποιες κατασκευαστικές λεπτομέρειες, ξαναμετράνε για να δουν την επίδραση των αλλαγών τους, κάποιοι κάνουν διαγράμματα Chladni για να δουν τους τρόπους δόνησης,κτλ, κτλ προσπαθώντας να  υποστηρίξουν και επιστημονικά την ήδη υπάρχουσα εμπειρία τους. Και νομίζω ότι μια τέτοια προσπάθεια μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει. 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kapa,

ολοι τις θεωριες μας εκφραζουμε,

και καποιοι αποδυκνειουν και στην πραξη τις θεωριες τους.

 

Λεω "θεωριες" γιατι η καθε γνωμη μεταβαλεται αυτοματως σε θεωρια,

απο τη στιγμη που θα την αμφισβητισει καποιος (αν δεν τεκμηριωθει αμεσως).

 

Και στη δουλεια αυτη,στον πλανητη ολοκληρο,οχι μονο στην Ελλαδα,

ο ενας αμφισβητει τον αλλο...

Ετσι δημιουργηθηκαν και οι "σχολες" (οπως του καρατε,αμα εισαι απο αλλη σχολη,μαλωνουμε! ;D )

 

Καλα κανουν και τεκμηριωνουν με μετρησεις τα αποτελεσματα τους λοιπον,

οσοι το κανουν,και πολυ καλα κανουν και ψαχνουν περα απ'οσα ξερουν οσοι το κανουν,αλλα αυτο που "μετραει" σε εναν οργανοποιο ειναι :

 

Το ποσοστο επιτυχιας του!

Δηλαδη απο οσα οργανα φτιαχνει,ποσα "πετυχαινουν"...

Τωρα αν ο κατασκευαστης το κανει με μετρησεις η οχι,

δε λεει και τιποτα στον αποδεκτη - παικτη.

Σημασια εχει:

-να παρει ο αποδεκτης αυτο που ζηταει (οπτικα και χωρις σοβαρα ελλατωματα),

-με τον ηχο που θελει (εδω σε θελω μαστορα,δεν εχει "δεν πετυχε"...ουτε "θα ανοιξει ο ηχος με τον καιρο"...)

-και να αντεξει στο χρονο (να μη στραβωσει η σπασει τιποτα εκτος φυσικης φθορας).

 

Το ζητουμενο σε ενα κατασκευστη (χειροποιητων τουλαχιστον) ειναι το 100%.

 

Να "πετυχαινει" το καθε οργανο που φτιαχνει.

(με περιθωριο για ενα-δυο ατυχηματακια-μικροελλατωματακια,μην ειμαστε και απολυτοι) ;)

 

Ολα τ'αλλα ειναι μπλα-μπλα! 8)

 

ΔΕΝ αναλαμβανω εργασιες!Ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kapa,

ολοι τις θεωριες μας εκφραζουμε,

και καποιοι αποδυκνειουν και στην πραξη τις θεωριες τους.

 

Λεω "θεωριες" γιατι η καθε γνωμη μεταβαλεται αυτοματως σε θεωρια,

απο τη στιγμη που θα την αμφισβητισει καποιος (αν δεν τεκμηριωθει αμεσως).

 

Θα συμφωνούσα με πολλά από αυτά που λές αλλά να πω την αλήθεια κάπου μπερδεύομαι. Επειδή οι καταβολές μου είναι από τις θετικές επιστήμες, θα μου επιτρέψεις να πω ότι η τεκμηρίωση και οι μετρήσεις δεν είναι θεωρία. Είναι πράξη (έστω και αν την αμφισβητήσει κάποιος με κάποιες άλλες μετρήσεις)!

 

 

Και στη δουλεια αυτη,στον πλανητη ολοκληρο,οχι μονο στην Ελλαδα,

ο ενας αμφισβητει τον αλλο...

Ετσι δημιουργηθηκαν και οι "σχολες" (οπως του καρατε,αμα εισαι απο αλλη σχολη,μαλωνουμε! ;D )

 

Σε αυτό διαφωνώ ριζικά! Μόνο στην Ελλάδα ο καθένας κατέχει την απόλυτη αλήθεια που μάλιστα συνήθως προέρχεται "εξ αποκαλύψεως" και άρα θεωρεί περιττό να την συζητήσει ή να την τεκμηριώσει με οποιοδήποτε τρόπο! Αυτός είναι και ένας βασικός λόγος που οι περισσότεροι Έλληνες οργανοποιοί (κυρίως οι παλαιότεροι) δεν συζητάνε μεταξύ τους για την τέχνη τους.

 

Αντίθετα μια απλή βόλτα στα υπάρχοντα ξένα φόρουμ οργανοποιίας, αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι συζητάνε όλα τα θέματα. Κανείς δεν διεκδικεί για τον ευατό του την απόλυτη γνώση. Διάσημα ονόματα, ανταλλάσουν απόψεις, τεχνικές, πατέντες, γνώσεις, εμπειρίες, μετρήσεις κτλ με κάθε ενδιαφερόμενο, επαγγελματία ή ερασιτέχνη. Έτσι εξάλλου προχωράει η οποιαδήποτε τέχνη ή επιστήμη. Είναι ενδεικτικό ότι στη χώρα μας δεν υπάρχει ούτε ένα βιβλίο οργανοποιίας γραμμένο από Έλληνα οργανοποιό (μόνο τελευταία ένας κτηνίατρος ερασιτέχνης οργανοποιός έγραψε ένα όμορφο βιβλιαράκι για "Το σκαφτό μπαγλαμαδάκι"). Γιατί άραγε?

 

Σταματώ εδώ, γιατί παρόλο ότι όλα αυτά φτιάχνουν μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, σίγουρα ξεφύγαμε από το θέμα "hide glue".  ;D

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο το "glue" ξεφυγαμε,

απο το "hide" δυσκολα... ;D ;D (με την εννοια του "κρυβω")

 

Θα συμφωνούσα με πολλά από αυτά που λές αλλά να πω την αλήθεια κάπου μπερδεύομαι. Επειδή οι καταβολές μου είναι από τις θετικές επιστήμες, θα μου επιτρέψεις να πω ότι η τεκμηρίωση και οι μετρήσεις δεν είναι θεωρία. Είναι πράξη (έστω και αν την αμφισβητήσει κάποιος με κάποιες άλλες μετρήσεις)!

 

Οσοι γραφουμε εννοουσα! ;)

Απο τη στιγμη που δεν βλεπεις live κατι δικο μου,

και δεν σου παραθετω "κατεβατα" απο τις δικες μου μετρησεις,

οτι και αν σου λεω,ειναι θεωρια μου.Και οι φωτο ειναι "φατε ματια ψαρια"...

Κατι πανεμορφο ισως αποδειχτει αχρηστο συντομοτερα του αναμενομενου... ::)

-Η τεκμηριωση ειναι το ιδιο το (οποιο-οποιου) οργανο 10 χρονια μετα την κατασκευη.

Με Hide glue ή οχι...

 

Σε αυτό διαφωνώ ριζικά! Μόνο στην Ελλάδα ο καθένας κατέχει την απόλυτη αλήθεια που μάλιστα συνήθως προέρχεται "εξ αποκαλύψεως" και άρα θεωρεί περιττό να την συζητήσει ή να την τεκμηριώσει με οποιοδήποτε τρόπο! Αυτός είναι και ένας βασικός λόγος που οι περισσότεροι Έλληνες οργανοποιοί (κυρίως οι παλαιότεροι) δεν συζητάνε μεταξύ τους για την τέχνη τους.

 

Αντίθετα μια απλή βόλτα στα υπάρχοντα ξένα φόρουμ οργανοποιίας, αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι συζητάνε όλα τα θέματα. Κανείς δεν διεκδικεί για τον ευατό του την απόλυτη γνώση. Διάσημα ονόματα, ανταλλάσουν απόψεις, τεχνικές, πατέντες, γνώσεις, εμπειρίες, μετρήσεις κτλ με κάθε ενδιαφερόμενο, επαγγελματία ή ερασιτέχνη. Έτσι εξάλλου προχωράει η οποιαδήποτε τέχνη ή επιστήμη. Είναι ενδεικτικό ότι στη χώρα μας δεν υπάρχει ούτε ένα βιβλίο οργανοποιίας γραμμένο από Έλληνα οργανοποιό (μόνο τελευταία ένας κτηνίατρος ερασιτέχνης οργανοποιός έγραψε ένα όμορφο βιβλιαράκι για "Το σκαφτό μπαγλαμαδάκι"). Γιατί άραγε?

 

-Γιατι ειναι ερασιτεχνης,και δεν φοβαται μηπως "του κλεψουν την τεχνη"!! ;D ;D

Ειναι αληθεια οτι οι Ελληνες οργανοποιοι ειναι εσωστρεφεις και κρυψινοι...

 

Ομως αυτο που συμβαινει τελευταια με την ανταλλαγη πληροφοριων μεταξυ των οργανοποιων διεθνως,υπηρχε παντα μεταξυ των "εξωστρεφων" ως ατομα οργ/ποιων,

ενω οι "εσωστρεφεις" κρατουσαν παντα καλα τα "μυστικα τους"...

(οπως και σε καθε επαγγελμα νομιζω..)

 

Σημερα ομως με το διαδυκτιο,ακομα και οι εσωστρεφεις αναγκαζονται να παιξουν στο παιχνιδι,η να μεινουν απ'εξω για τα καλα.

 

Στο εξωτερικο,εχει απλως σταματησει η δημοσια αμφισβητηση.

Η Fender θα ειναι παντα Fender,και η Gibson παντα Gibson ομως.. ;)

Και αυτο δεν ισχυει μονο για τη βιομηχανια οπου τα πραγματα ειναι πιο ξεκαθαρα,

αλλα περισσοτερο για τους ανεξαρτητους οργανοποιους,στων οποιων τον "τομεα"

ειναι λιγο "μικροτερη η πιτα" και πολλοι οι "πεινασμενοι σκυλοι"....

Ο φθονος για τον καλυτερο δεν ειναι μονο ελληνικο φαινομενο!

 

Και ειναι τελικα,

διεθνης κανονας επαγγελματικης επιβιωσης αυτη η ελληνικη παροιμια: (στις μερες μας)

-"Χερι που δεν μπορεις να το δαγκωσεις,φιλα το..." :P

 

-Hide glue.

;D

 

 

 

ΔΕΝ αναλαμβανω εργασιες!Ευχαριστω!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου