mustafank Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Δηλαδή,για να εφαρμόσουμε αυτό το pattern σε οποιαδήποτε scale ή mode,θα πρέπει να γνωρίζουμε,εκ των προτέρων,το χρωματισμό τους? Θα γινόταν,εμπειρικά,αν μάθουμε τις αποστάσεις στα τάστα σε μια απλή κλίμακα,όπως θεωρούμε ότι είμαστε σε μια ματζόρε κλίμακα. Για ευκολία πάρε την ντο. Οπότε I=C (Cmaj7), VI=A (Am7), II=D (Dm7), V=G (G7) να τα εφαρμόσουμε και στις υπόλοιπες κλίμακες,ανάλογα με τη root note που επιλέγουμε? https://morphinesocialclub.bandcamp.com/releases https://www.facebook.com/churchofmangr/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Το root αλλάζει, τα διαστήματα παραμένουν τα ίδια. Συνεπώς ναι, αν μάθεις τα patterns σε μια τονικότητα, μπορείς να τα μεταφέρεις και σε άλλες. Προσοχή όμως. Μιλάμε για ματζόρε αρμονία. Ούτε μινόρε, ούτε modal (τροπική αρμονία). Εκεί και τα διαστήματα αλλάζουν και οι συσχετισμοί των συγχορδιών όπως και οι αντικαταστάσεις. Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
mustafank Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Το root αλλάζει, τα διαστήματα παραμένουν τα ίδια. Συνεπώς ναι, αν μάθεις τα patterns σε μια τονικότητα, μπορείς να τα μεταφέρεις και σε άλλες. Προσοχή όμως. Μιλάμε για ματζόρε αρμονία. Ούτε μινόρε, ούτε modal (τροπική αρμονία). Εκεί και τα διαστήματα αλλάζουν και οι συσχετισμοί των συγχορδιών όπως και οι αντικαταστάσεις. Οπότε,στη δεύτερη περίπτωση,χρειάζονται θεωρητικές γνώσεις και επομένως πολύ διάβασμα :P Πάντως,αν κατάλαβα καλά,στο ίδιο mode,αν μάθω το pattern,αλλάζοντας το root θα μπορώ να το εφαρμόζω και σε άλλες τονικότητες ή κάθε τονικότητα έχει το δικό της σχέδιο? https://morphinesocialclub.bandcamp.com/releases https://www.facebook.com/churchofmangr/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Πάντως,αν κατάλαβα καλά,στο ίδιο mode,αν μάθω το pattern,αλλάζοντας το root θα μπορώ να το εφαρμόζω και σε άλλες τονικότητες ή κάθε τονικότητα έχει το δικό της σχέδιο? Ένα pattern μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σε οποιαδήποτε τονικότητα εφόσον όπως ανέφερα και πιο πάνω τα διαστήματα παραμένουν τα ίδια. Π.χ. το Ι στην ντο ματζόρε είναι το ΝΤΟ ενώ το VI είναι το ΛΑ. Διάστημα έκτης θα παραμέινει αυτός ο συσχετισμός σε οποιαδήποτε ματζόρε τονικότητα κι αν είσαι. Τώρα αν ρωτάς συγκεκριμένα για δακτυλοθεσίες και αν μπορούν να μεταφερθούν αυτούσιες από τονικότητα σε τονικότητα, καλύτερα να απαντήσει ένας μπασίστας εδώ καθότι τίθεται και θέμα σε ποια οκτάβα θέλεις να ακούγεσαι. Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Evilnye Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Προσωπικά δε νομίζω ότι θα με εξυπηρετούσε εάν προσπαθούσα να παίξω τζαζ να μάθω με τάστα και αποστάσεις. Μάλλον θα μπέρδευε και θα περιόριζε πολύ περισσότερο παρά θα βοηθούσε. Οι γεωμετρίες των τρόπων και των κλιμάκων είναι στάνταρ και μεταφέρονται σε πολλές θέσεις, ενώ υπάρχουν και εναλλακτικές, αλλά θεωρώ πως από αυτό το σημείο και πέρα πρέπει ο μουσικός να κάνει τον κόπο να βάζει σιγά σιγά και το αυτί στο παιχνίδι. Αν μη τι άλλο η ακουστική γνώση της ταστιέρας είναι από τα πιο χρήσιμα που μπορεί να μάθει κάποιος. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
THEOD Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Δηλαδή,για να εφαρμόσουμε αυτό το pattern σε οποιαδήποτε scale ή mode,θα πρέπει να γνωρίζουμε,εκ των προτέρων,το χρωματισμό τους? Θα γινόταν,εμπειρικά,αν μάθουμε τις αποστάσεις στα τάστα σε μια απλή κλίμακα,όπωςνα τα εφαρμόσουμε και στις υπόλοιπες κλίμακες,ανάλογα με τη root note που επιλέγουμε? Αυτο μπορεις να το εφαρμοσεις οτον εχεις αρμονικο σχημα I VI II V η και II V I VI η και II V I και να μείνεις στο Ι χωρίς να να χρησιμοποιήσεις καμιά αντικατάσταση του Ι και του VI Κοιτα πρώτα απο ολα θα παρει κάποιος τη Maj7 (ionian) και θα δει ταστο -ταστο που βρίσκονται και μετα θα το μεταφέρει σε ολες τις τονικότητες . Αν παίζει πχ κοντραμπάσο θα τα βρει όλα στην μισή και πρώτη θέση που ειναι και λιγο πιο δύσκολο, Αν παίζει κάποιος ηλεκτρικό μπορεί να τα μεταφέρει παντού τα ιδια αλλάζοντας το root αλλα με την προϋπόθεσή οτι πρέπει να τα παίζει σε δυο οκτάβες. Αλλα το καλύτερο ειναι να τα μαθει πρώτα στην 1 θέση με ανοιχτές χορδές κλπ Επισης καλο ειναι για παραδειγμα οταν παιζει G και θελει να παει στην VI που ειναι E να προχωρήσει και μπροστά αλλα να την παίξει και με ανοιχτη χορδή πίσω. Το ιδιο μπορεί να κάνει σε ολες νότες που βρισκονται μέσα η καλύτερά στο πεδίο που παιζουμε . Ολα τα πράγματα κατα τη γνωμη μου σε (ανθρωπους που δεν διαβάζουν πολυ καλα) μαθαίνονται πρωτα οπτικα και μετα σιγα σιγα αρχίζουν να τα ακούν και στο τέλος τα παίζουν με κλειστά τα μάτια ;) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
THEOD Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Προσωπικά δε νομίζω ότι θα με εξυπηρετούσε εάν προσπαθούσα να παίξω τζαζ να μάθω με τάστα και αποστάσεις. Μάλλον θα μπέρδευε και θα περιόριζε πολύ περισσότερο παρά θα βοηθούσε. Οι γεωμετρίες των τρόπων και των κλιμάκων είναι στάνταρ και μεταφέρονται σε πολλές θέσεις, ενώ υπάρχουν και εναλλακτικές, αλλά θεωρώ πως από αυτό το σημείο και πέρα πρέπει ο μουσικός να κάνει τον κόπο να βάζει σιγά σιγά και το αυτί στο παιχνίδι. Αν μη τι άλλο η ακουστική γνώση της ταστιέρας είναι από τα πιο χρήσιμα που μπορεί να μάθει κάποιος. Πολυ σωστά Α ναι sorry που το έβαλα στα clips στην αρχή μπερδεύτηκα :-\ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
mij Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Για παράδειγμα, αναρωτιέται κανείς: γιατί έχουμε σαν αρχή τις τρίτονες αντικαταστάσεις? Αν ρωτάς και δε το λες αστειευόμενος, έχουμε: Πχ αντικαθιστούμε το G7 με το Db7. Ο λόγος είναι ότι οι 2 πιό βασικές νότες του G7, το B που είναι η 3η μεγάλη και το F που είναι η 7η μικρή , στο Db7 το μεν F γίνεται η 3η μεγάλη και το Β (Cb στην ουσία) γίνεται η 7η μικρή. Δηλαδή έχουν το τρίτονο τους και οι 2 συγχορδίες το ίδιο, απλά αντεστραμμένο. Έτσι αντί πχ για Dm7-G7-Cmaj7 έχουμε Dm7-Db7-Cmaj7 κτλ. (μπορεί να πάει πολύ μακριά - όρεξη να έχεις....) Επίσης στο I VI II V Ι κάτι απλό (για όσους ενδεχομένως δε το ξέρουν αυτό): Αν είμαστε πχ σε C τονικότητα. I VI II V Ι Cmaj7-Am7-Dm7-G7-Cmaj7 Bλέπουμε το G7 σαν ένα στιγμιαίο τονικό κέντρο G. Ποιά είναι η Vη του; το D7. Αλλάζουμε τη ποιότητα του Dm7 σε D7. Bλέπουμε το Dm7 σαν ένα στιγμιαίο τονικό κέντρο D. Ποιά είναι η Vη του; το A7. Αλλάζουμε τη ποιότητα του Am7 σε A7. Έτσι η νέα συγχορδιακή ακολουθία είναι: Cmaj7-A7-D7-G7-Cmaj7 (αυτό και αν μπορεί να πάει πολύ μακριά.....) Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
trigga Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Μαΐου 2010 Το τελευταιο χαρακτηριζεται στους παραδοσιακους παιχτες.Ολοι ετσι τα κανανε στο σολο καποια στιγμη.Ο Pass το ειχε κ αυτος πολυ αυτο το πραμα. Σε μπασιστες δεν ξερω αν παιρνει να τα δεις ολα dominant ή τουλαχιστον οχι συνεχεια κ αν χωραει γιατι ειναι πολλες απ τις αντικαταστασεις στο αυτι χοντροκομμένες. Παντα αντικαθιστουμε με γνωμονα το να παει ο σολιστ προς μια κατευ8υνση τετοιά ή αν θελουμε εμεις να τον παμε βολτα απο κει.Οχι με τη λογικη " Μητσο βάλτα ολα να γουσταρουμε". Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
blue Δημοσιευμένο 18 Μαΐου 2010 Share Δημοσιευμένο 18 Μαΐου 2010 Αν επιτρέπεται, θα το γράψω εγώ αναλυτικά: 1. η iii είναι διατονική αντικατάσταση της Ι (το ίδιο και η vi αλλά αυτή υπάρχει ήδη στην ακολουθία) 2. η iii μπορεί να γίνει ΙΙΙ7 για να υπάρχει ισχυρή πτώση στην vi ή VI 3. η ΙΙΙ7 γίνεται bVII7 μέσω τρίτονης αντικατάστασης ευχαριστώ :) https://beetroot.bandcamp.com/ Music | SnoozeLoop Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση