Προς το περιεχόμενο

Ρυθμική αγωγή και αρμονία για μπασίστες


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γεια κι απο μενα. Γνωμη μου: THEOD, ολα αυτα που αναλυετε ειναι απολυτως ορθα και αποδεκτα. Λεπτομερεια: Δεν παυουν να ειναι προσπαθειες ''επιστημονικης'' προσεγγισης, καταγραφης και αναμεταδοσης(διδασκαλιας) ενος φαινομενου(παιξιματος μουσικης) που σε καμια περιπτωση δεν επιτευχθηκε ακολουθωντας συνειδητα και αποκλειστικα αυτες τις οδηγιες. Απλα η αναγκη για αποκωδικοποιηση μας οδηγει εκει.(Αυτο ειναι και η ιδια η γραφη της μουσικης αλλωστε). Καποιος μπασιστας αλλα και οποιοσδηποτε αλλος καλος μουσικος που εχει ακουσει και αισθανθει πολυ τη μουσικη και εχει καλη αισθηση του ρυθμου και του groove γενικοτερα(αντε παλι αυτη η λεξη :P), δε χρειαζεται κανεναν να του πει οτι πρεπει να υποδιαιρεσει τις αξιες, γιατι απλα το κανει χωρις να θελει! Απλα ''το'χει''. Αν παλι δεν το'χει και αποφασισει να ακολουθησει τις οδηγιες, τοτε θα συμπεριφερεται σαν εκεινες τις κουκλες που τις κουρδιζεις και περπαταν καπως περιεργα μιμουμενες την ανθρωπινη κινηση!

Για να απαντησω στο topic, νομιζω πως ο μπασιστας χρειαζεται οτι χρειαζεται οποιοσδηποτε μουσικος για να ειναι καλος. Δηλαδη ενα αλλο thread, που και εκεινο δε θα οδηγησει πουθενα! :)

 

Δεν ειναι καμιά επιστημονική προσεγκυση

Ειναι Basic καρα basic . Δεν νομίζω οτι ειναι τοσο άσχετοι οι άνθρωποι που μαθαίνουν μπασο σε πανεπιστήμια σε αλλες χωρες και υποχρεωτικό μαθημα drums παράλληλα

με το οργανο τους .

Ασε που δεν υπαρχει επαγγελματιας μπασιστας πυ να μην παιζει τουλαχιστον πιανο και τυμπανα  

Ο λογος που το ανεβασα δεν ειναι για να κάνω κάνα μαθημα ειναι για να συζητήσουμε  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 101
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Γιατί μόνο στη fusion είναι η τεχνική;

Ακόμα και ένα τέταρτο να παίξεις, είναι τέχνη.

 

ό,τι και να παίζει ο μπασίστας, αν αισθάνεται το ρυθμό, ακούει τη μουσική, και παίζει σαν μέρος ενός συνόλου και όχι μονος του, καλός θα είναι.

 

Πάρε όμως την περίπτωση όπου ο μπασίστας δίνει τον ρυθμό και κρατάει τη μπάντα. Δεν πρέπει ο ίδιος πρώτα μόνος του να έχει τη σιγουριά να το κάνει αυτό; Και αυτή η σιγουρία δεν αναπτύσσεται με το να ξέρεις πολύ καλά τι κάνεις;

 

Γιατί άλλο πχ παίζω πάνω από κάτι προηχογραφημένο, και άλλο είμαι με άλλα 2 άτομα και το παλεύουμε μαζί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μα καλά είναι δυνατόν σε ένα τόσο σύνθετο, σοβαρό και πολύπλευρο θέμα, να κάνουμε τέτοια προσέγγιση? Οκ, μιλάμε για υποδιαίρεση αξιών - κβάντο χρόνου που πρέπει να σκέφτεται όταν παίζει αλλά εστιάζουμε στην jazz μουσική όπου τονίζει τα μπιτ 2 και 4, αλλά στην funk πρέπει να είναι σταθερά τα τονίσματα του. Βγαίνει κανένα νόημα? ρωτάω? Απολύτως κανένα..... ;)

 

Δηλαδή είναι σαν να κάνουμε ανάλυση στα blueprints ενός αεροπλάνου και να μιλάω αναλυτικότατα για την ραφή που έχουν τα καθίσματα....

 

Δεν θέλω να ειρωνευτώ το topic, ίσα ίσα που θα με ενδιέφερε πάρα πολύ η ρυθμική και αρμονική προσέγγιση ενος μπασίστα (σε συγκεκριμένο μουσικό μοτίβο για να υπάρχει νόημα...) αλλά όχι κάτω από επικεφαλίδα... 'τι χρειάζεται ένας μπασίστας για να είναι πραγματικά καλός....' ;D ;D ;D

Όχι άλλα μινόρε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Γιατί άλλο πχ παίζω πάνω από κάτι προηχογραφημένο, και άλλο είμαι με άλλα 2 άτομα και το παλεύουμε μαζί.

Καλη μου

και αυτο να κανει καποιος και να το γραψει και να το  ξανακουσει

πολες φορες συνηδειτοποιει οτι τραβαει πισω η δεν πατανε καλα οι νοτες του.

Αυτο βεβαια ειναι τρομερη ασκηση να παιζεις πανω απο δισκους και να το

ηχογραφεις , βλέπεις την αληθεια σε ολο της το μεγαλείο  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ειναι καμιά επιστημονική προσεγκυση

Ειναι Basic καρα basic . Δεν νομίζω οτι ειναι τοσο άσχετοι οι άνθρωποι που μαθαίνουν μπασο σε πανεπιστήμια σε αλλες χωρες και υποχρεωτικό μαθημα drums παράλληλα

με το οργανο τους .

Ασε που δεν υπαρχει επαγγελματιας μπασιστας πυ να μην παιζει τουλαχιστον πιανο και τυμπανα  

Ο λογος που το ανεβασα δεν ειναι για να κάνω κάνα μαθημα ειναι για να συζητήσουμε  :)

Ναι, συμφωνουμε! Με παρεξηγησες.(Ισως ο τροπος μου να σε βοηθησε :-[)

Σιγουρα σε ενα πανεπιστημιο, αλλα και σε ενα ωδειο αυτα πρεπει να ειπωθουν και να δωθει και εμφαση μαλλιστα! Απλα ηθελα να πω πως αν δεν τα αντιληφθεις ''με γνησιο τροπο''(δηλαδη μεσα απ'την προσωπικη σου ενασχοληση) και απλα πας να τα εφαρμοσεις σα ''συνταγη'', θα αποτυχεις παταγωδως! Και κατ'επεκταση απλα συμμετειχα κι εγω στο thread για να γινει παραπανω συζητηση, οπως λες κι εσυ. Sorry αν φανηκα απαξιωτικος στο thread σου :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν θέλω να ειρωνευτώ το topic, ίσα ίσα που θα με ενδιέφερε πάρα πολύ η ρυθμική και αρμονική προσέγγιση ενος μπασίστα (σε συγκεκριμένο μουσικό μοτίβο για να υπάρχει νόημα...) αλλά όχι κάτω από επικεφαλίδα... 'τι χρειάζεται ένας μπασίστας για να είναι πραγματικά καλός....' ;D ;D ;D

Η επικεφαλίδα ήταν άτοπη σίγουρα πράγμα που δημιούργησε μια σύγχυση, αλλά η κουβέντα εξελίσσεται ουσιαστικά.

 

Το θεωρώ πολύ καλό να συζητάμε τον τρόπο σκέψης μιας ρυθμικής ανάλυσης, διότι όταν ακόμα μαθαίνεις (και ελπίζω να μαθαίνω για πολλά χρόνια) ξεκινάς με τους κανόνες και την γνώση πιο έμπειρων. Όταν τους κατανοήσεις αυτούς προχωράς να τους ξεπεράσεις :)

 

Καλη μου

και αυτο να κανει καποιος και να το γραψει και να το  ξανακουσει

πολες φορες συνηδειτοποιει οτι τραβαει πισω η δεν πατανε καλα οι νοτες του.

Αυτο βεβαια ειναι τρομερη ασκηση να παιζεις πανω απο δισκους και να το

ηχογραφεις , βλέπεις την αληθεια σε ολο της το μεγαλείο  ;)

 

Συμφωνώ το να ηχογραφείς τι παίζεις συνέχεια σε βελτιώνει πάρα πολύ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, συμφωνουμε! Με παρεξηγησες.(Ισως ο τροπος μου να σε βοηθησε :-[)

Σιγουρα σε ενα πανεπιστημιο, αλλα και σε ενα ωδειο αυτα πρεπει να ειπωθουν και να δωθει και εμφαση μαλλιστα! Απλα ηθελα να πω πως αν δεν τα αντιληφθεις ''με γνησιο τροπο''(δηλαδη μεσα απ'την προσωπικη σου ενασχοληση) και απλα πας να τα εφαρμοσεις σα ''συνταγη'', θα αποτυχεις παταγωδως! Και κατ'επεκταση απλα συμμετειχα κι εγω στο thread για να γινει παραπανω συζητηση, οπως λες κι εσυ. Sorry αν φανηκα απαξιωτικος στο thread σου :)

Μη λες κουταμάρες καλα κανεις και λες τη γνωμη σου για αυτο ειναι το thread για να λεμε τη γνωμη μας

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάρε όμως την περίπτωση όπου ο μπασίστας δίνει τον ρυθμό και κρατάει τη μπάντα. Δεν πρέπει ο ίδιος πρώτα μόνος του να έχει τη σιγουριά να το κάνει αυτό; Και αυτή η σιγουρία δεν αναπτύσσεται με το να ξέρεις πολύ καλά τι κάνεις;

 

η μόνη τέτοια περίπτωση που μου έρχεται είναι όταν λείπει ο κρουστός, οπότε μιλάμε για κάτι πολύ εξειδικευμένο.

Δεν μπορείς να περιμένεις απο ένα όργανο που "παίζει" σε τόσο χαμηλές συχνότητες να δώσει τον ρυθμό γιατί οι χαμηλές συχνότητες χαρακτηρίζονται απο μεγάλη ασάφεια, μάλλον λόγω των αρμονικών που παράγουν.

 

εντάξει για έναν μουσικό που παίζει, θα χτυπήσει λίγο το πόδι κάτω, αλλά για αυτόν που ακούει?

 

η δουλειά του μπάσου δεν πιστεύω οτι είναι ούτε ήταν ποτέ να δώσει ρυθμό, απλώς γεμίζει τις συχνότητες που δεν μπορουν να γεμίσουν άλλοι, προσφέρει μια βάση, και μπορεί να δώσει μια νέα διάσταση στο κομμάτι ανάλογα με τον παίκτη.

 

σε ένα ελιπές σχήμα χωρίς κάποιο καθαρό ρυθμικό όργανο (ντραμς, κιθάρα α-λα ντιάνγκο, τουμπελέκι, λαούτο κλπ) ΟΛΟΙ πρέπει να ξέρουν καλά τι κάνουν, αλλά στο τέλος δεν θα παίξουν αυτά που θα παίζαν αν είχαν το ρυθμικό όργανο μαζί, πολλά πράγματα θυσιάζονται προκειμένου ο ρυθμός να ακουστεί απλά και κατανοητά.

 

ακούστε SymphonyX (sorry evi :P) και προσπαθήστε να φανταστείτε τί χαβούζα θα είναι χωρίς τα ντραμς ;)

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η μόνη τέτοια περίπτωση που μου έρχεται είναι όταν λείπει ο κρουστός, οπότε μιλάμε για κάτι πολύ εξειδικευμένο.

Δεν μπορείς να περιμένεις απο ένα όργανο που "παίζει" σε τόσο χαμηλές συχνότητες να δώσει τον ρυθμό γιατί οι χαμηλές συχνότητες χαρακτηρίζονται απο μεγάλη ασάφεια, μάλλον λόγω των αρμονικών που παράγουν.

 

Κ εγώ έτσι νόμιζα, αλλά μου έχει τύχει σε 2 τουλάχιστον γκρουπ να δίνω το ρυθμό στον ντράμερ.

 

Επίσης μου έχει τύχει να είμαι σε γκρούπ να δίνει το ρυθμό ο κιθαρίστας. Πως γίνεται αυτό;

 

Αυτό συμβαίνει ανάλογα με το ποιος μπορεί να δώσει με περισσότερη σιγουριά αυτό που κάνει. Άσχετο αν είναι σωστό ή λάθος να συμβαίνει αυτό. Αλλά αναφέρομαι σε ερασιτεχνικές φάσεις.

 

Επίσης υπάρχουν πολλά είδη μουσικής στα οποία πχ ο μπασίστας κρατάει ατελείωτα ένα γκρουβ και οι άλλοι από πάνω του παίζουν ότι του φανεί του λωλοστεφανή (πολύ σύνηθες σε λάτιν)

 

Ακόμα παρατηρούσα με φίλο ντράμερ το Painkiller των Judas Priest, στο κομμάτι Leather rebel, κάνει κάποια στιγμή μια παύση και μπαίνει ένα hihat. Αν το μετρήσεις το κομμάτι αντιλαμβάνεσαι ότι το hihat είναι εντελώς of tempo. Οι μουσικοί μπαίνουν μετά όλοι μαζί κανονικότατα. Το συμπέρασμα που καταλήξαμε είναι ότι ρυθμό μάλλον ο κιθαρίστας δίνει ;)

 

Επίσης όχι το μπάσο δεν είναι απλα για να γεμίζει τις συχνότητες. Δίνει σαφή ρυθμό και time keeping στη μπάντα. Για την ακρίβεια αν είσαι σε μπάντα και δεν ακούς τον μπασίστα... baaaaaaaad. veeeeeery bad :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κ εγώ έτσι νόμιζα, αλλά μου έχει τύχει σε 2 τουλάχιστον γκρουπ να δίνω το ρυθμό στον ντράμερ.

 

Επίσης μου έχει τύχει να είμαι σε γκρούπ να δίνει το ρυθμό ο κιθαρίστας. Πως γίνεται αυτό;

 

Αυτό συμβαίνει ανάλογα με το ποιος μπορεί να δώσει με περισσότερη σιγουριά αυτό που κάνει. Άσχετο αν είναι σωστό ή λάθος να συμβαίνει αυτό. Αλλά αναφέρομαι σε ερασιτεχνικές φάσεις.

 

Επίσης υπάρχουν πολλά είδη μουσικής στα οποία πχ ο μπασίστας κρατάει ατελείωτα ένα γκρουβ και οι άλλοι από πάνω του παίζουν ότι του φανεί του λωλοστεφανή (πολύ σύνηθες σε λάτιν)

 

Ακόμα παρατηρούσα με φίλο ντράμερ το Painkiller των Judas Priest, στο κομμάτι Leather rebel, κάνει κάποια στιγμή μια παύση και μπαίνει ένα hihat. Αν το μετρήσεις το κομμάτι αντιλαμβάνεσαι ότι το hihat είναι εντελώς of tempo. Οι μουσικοί μπαίνουν μετά όλοι μαζί κανονικότατα. Το συμπέρασμα που καταλήξαμε είναι ότι ρυθμό μάλλον ο κιθαρίστας δίνει ;)

 

Επίσης όχι το μπάσο δεν είναι απλα για να γεμίζει τις συχνότητες. Δίνει σαφή ρυθμό και time keeping στη μπάντα. Για την ακρίβεια αν είσαι σε μπάντα και δεν ακούς τον μπασίστα... baaaaaaaad. veeeeeery bad :)

 

Σε μια καλη μπαντα ο καθε μουσικος εχει το ρολο του

Ρυθμικα ολη υπακουουν στους ιδιους νομους και εχουν ενα κοινο time

Ακολουθουν το βασικο ρυθμικο μοτιβο ανάλογα  με το ειδος μουσικης

και προσπαθούν να το αναπτύξουν οσο καλύτερα μπορουν.

Το καθε οργανο εχει τη δικη του λειτουργικότητα μεσα στην μπάντα και ο στοχος

ειναι το συλλογικό αποτέλεσμα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου