Προς το περιεχόμενο

Perfect pitch: Πιτσιρικάς με απίστευτο αυτί


elavd

Προτεινόμενες αναρτήσεις

    Ριχτε μια ματια εδω....

 

  http://www.unconservatory.org/perfect_pitch/1.html

 

  οποιος θελει να εχει αποψη για το θεμα καλα θα κανει να διαβασει το αρθρο αυτο,το οποιο εξηγει το πως ΜΙΑ ΧΑΡΑ μπορει να το "αποκτησει" κανεις το περιβοητο απολυτο αυτι.... Η αποψη μου ειναι οτι αυτοι που το "εχουν" ειναι αυτοι που το καλλιεργησαν ΕΝΤΕΛΩΣ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΑ οταν ηταν μικροι,ενω παλι αυτοι που δεν το "εχουν" πολυ απλα δεν βρηκε το υποσυνειδητο τους κανενα πειστικο λογο να ασχοληθει.

.... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 67
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Στο 3.18 κανει λαθακι! ;D Η νοτα που βγαζει το μπουκαλι δεν ειναι C. Ειναι λιγο sharp. Οχι ολοκληρο ημιτονιο, αλλα ειναι sharp!

Απιστευτος ο μικρος! Δεν εννοω τη συνδεση του perfect pitch με τη μουσικοτητα. Απλα ειναι εντυπωσιακη ειδικη ικανοτητα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είχα συμμαθητή στο ωδείο με perfect pitch. Είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό. Σε κάνει δε, να αισθάνεσαι εντελώς άχρηστος.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το πανδυσκολο ομως  ειναι να σου "ερθουν" οι εκπληκτικες μελωδιες ομως,το perfect pitch  ειναι απλα μια τεχνικη διευκολυνση (και επ'ουδενι δεν ειναι μουσικο/συνθετικο ταλεντο).

 

σιγουρα ομως βοηθαει στα "μαγαζια" (εβγαζα καποτε καλο μεροκαμματο στα σκυλαδικα μια και εχω σχεδον perfect pitch οποτε τα "ειχα" απο ολα τα κλειδια τα κομματια.. ;D) αλλα και σε καθε ειδους σεσσιονιλικι.

 

Τι παει να πει "σχεδον perfect pitch" ? εχεις δηλαδη perfect pitch απλα ειναι ξεκουρδιστο?  ;D

Επισης το "απ ολα τα κλειδια τα κομματια", νομιζω οτι οποιος ξερει τα βασικα θεωριτικα το κανει και χωρις το σχεδον perfect pitch.

 

Ας μην τα παραλεμε με το perfect pitch, ειναι overated απλα γιατι δεν μπορουν να το εχουν ολοι, αν υπαρχει ταλεντο θεληση μελετη κτλ κτλ, νομιζω πως το perfect pitch ειναι απλα το κερασακι στην τουρτα, απο μονο του ειναι απλα τσιρκοειδης δυνατοτητα.

Come to the dark side, we have cookies!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι παει να πει "σχεδον perfect pitch" ? εχεις δηλαδη perfect pitch απλα ειναι ξεκουρδιστο?  Grin

 

δεν μπορω να ξεχωρισω ολες τις νοτες μεσα σε ολα τα ακκορντα  αλλα τα βασικα ακκορντα μπορω να τα ξεχωρισω ;)

 

γενικα καλο ειναι να εχεις "αυτι" αλλα δεν ειναι και το τελος του κοσμου αν δεν εχεις.

 

απο μονο του ειναι απλα τσιρκοειδης δυνατοτητα.

 

+1000

 

 

Επισης το "απ ολα τα κλειδια τα κομματια", νομιζω οτι οποιος ξερει τα βασικα θεωριτικα το κανει

 

μωρε το κανει απλα αν ΔΕΝ ξερει τα βασικα θεωρητικα (η αν βαριεται να ..ψαχνει) το pp βοηθαει... ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είχα διαβάσει οτι ο Miles Davis και ο Duke" Ellington άκουγαν πχ τον ήχο μιας

πόρτας και βρίσκαν τη νότα είναι .

Μια φορα γνωρισα ενα βιολιστη που εχει απολυτο αυτι και το ρωτησα πως το καταφερνει.

Η απαντηση ηταν

δε ξερω  μου μιλάνε οι νότες στο μυαλό.

Η αντίληψη του intonation μπορεί να φτάσει σε πολύ κάλο επίπεδο

σε μουσικούς που μελετάνε αταστα όργανα , πνευστά

αλλά το απόλυτο αυτί  όπως και το perfect time είναι  μοναδικό χάρισμα 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια φορα γνωρισα ενα βιολιστη που εχει απολυτο αυτι και το ρωτησα πως το καταφερνει.

 

 

Σορι για το offtopic, Φωτη τον ελεγαν το βιολιστη?

Hi!! I'm Paul from guitar world!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

είναι κάποια πράγματα που τα κοιτάζω από "χαμηλά" και παραιτούμαι από την προσπάθεια να διανοηθώ τη διαδικασία που λειτουργούν, αλλά προσπαθώ -για να μην τα λέω μαγικά- να διαβάζω διάφορες πηγές που δίνουν ορισμένες τεκμηριωμένες πληροφορίες γύρω από αυτά.

 

Γύρω από το perfect pitch λοιπόν έχω κάποιες απορίες.

Είναι γνωστό οτι οι άνθρωποι με perfect pitch αναγνωρίζουν νότες και όχι συχνότητες, δηλαδή το σημείο αναφοράς είναι το συγκερασμένο σύστημα, το οποίο πάνω σε μια λογαριθμική κλίμακα έχει χωρίσει το λόγο 2:1 δύο συχνοτήτων (οκτάβα) σε 12 ημιτόνια. Όπως είναι προφανές, εκεί μέσα χωράνε πολύ περισσότερες υποδιαιρέσεις, οπότε αναρωτιέμαι τι συχνότητα έχει ένα Λα που αναγνωρίζει ένας άνθρωπος με perfect pitch σε μια πόρτα που κλείνει. Είναι 440Hz? 432? 421? Αν είναι έτσι τότε η τελειότητα ενός τέλειου αυτιού περιέχει οπωσδήποτε ένα σφάλμα, δηλαδή ένα περιθώριο πάνω στο οποίο η νότα δεν είναι ακριβώς αυτή που λέμε, αλλά ελαφρώς οξυμένη ή σε ύφεση. Εξάλλου, ποιός μας είπε οτι ο ήχος ενός κέρματος που χτυπάει στο μάρμαρο είναι κάποια από τις 12 νότες και όχι κάτι εντελώς ενδιάμεσο? (πχ μισή δίεση ή μία άλλη συχνότητα εντελώς ξεκάρφωτη). Εκεί δεν έχω καταλάβει ακόμα πώς η βεβαιότητα στη διατύπωση της νότας γίνεται δεκτή.

 

Μέσα σε αυτή την απλή απορία προκύπτει και μια σειρά από άλλες : έστω οτι ένα παιδί έχει όντως perfect pitch, δηλαδή οι νότες (μια ακολουθία από  συχνότητες) του "απευθύνονται" ονομαστικά (με τον ίδιο τρόπο που σχεδόν όλοι μας αναγνωρίζουμε τα βασικά χρώματα (btw βρίσκω "μαγικό" το οτι και τα βασικά χρώματα είναι 7). Η διδακτική διαδικασία επιβάλλει οτι το αντίστοιχο ερέθισμα (έστω η νότα Λα, δηλαδη μια ακολουθία αρμονικών με θεμελιώδη συχνότητα τα 440Ηz (σήμερα) και διάφορες σχετικές εντάσεις, αλλά και πλήθος), προκαλούν ένα ερέθισμα στον εγκέφαλο, το οποίο σύμφωνα με τη γλωσσική επικοινωνία θα λεχθεί ως "λα". Το τελευταίο μέρος αυτής της διαδικασίας υποδεικνύει μια ελάχιστη μουσική εκπαίδευση, θα μπορούσε ένας άνθρωπος να συνεννοείται σαφώς και με νούμερα, να έλεγε δηλαδή "αυτό που άκουσα βρίσκεται σε μια ζώνη μεταξύ 380 και 450 Hz). Έπειτα, προκύπτει οτι γνωρίζουν και το πού είναι στο πιάνο η νότα που ακούνε, δηλαδή ξερουν τουλάχιστον τις νότες πάνω στο κλαβιέ.

 

Θέλω να πω οτι διαχωρίζω την ικανότητα αντίληψης ενός μουσικού διαστήματος από τη δυνατότητα να το ονομάσεις. Η ονομασία του μπορεί να είναι για παράδειγμα κάτι από τα παρακάτω :

 

  • το διάστημα είναι μεγάλη έκτη (είμαι μουσικολόγος)
  • το διάστημα είναι ίδιο με αυτό που θα παίξω (είμαι μουσικός)
  • η ψηλότερη νότα από τις δύο έχει διπλάσια θεμελιώδη συχνότητα από τη χαμηλότερη (είμαι φασματογράφος ;D)

 

Άρα, για να κλείσω, αφού ήδη πλατείασα, λέω μήπως η διαδοχη μερικών συχνοτήτων αποτελεί μια ιδιότητα ενός μουσικού που γνωρίζει τι παίζει (πχ ενας πενυστός ή ένας τραγουδιστής που δεν δουλεύουν με γεωμετρικά σχήματα προκαθορισμένα ως κλίμακες) και η ιδιαιτερότητα του perfect pitch είναι η δυνατότητα να προσδιορίσεις ένα μουσικό διάστημα με διαφορετικό τρόπο από το να το παίξεις (δηλαδή να το πείς).

 

ΥΓ. για τη διαφοροποίηση του perfect pitch από τη μουσική ικανότητα συμφωνώ με τους προλαλήσαντες : όλοι αναγνωρίζουμε τα χρώματα, αλλά ελάχιστοι είμαστε ζωγράφοι. Χρειάζονται πολύ περισσότερα πράματα για να ζωγραφίσουμε :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου