Προς το περιεχόμενο

Σταθερότητα στο τέμπο εκτέλεσης κομματιού


dmilo

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το αν θα αλλάξει το tempo-ρυθμός-οτιδήποτε εξαρτάται από το συνθέτη του κομματιού.Οπότε δεν ψηφίζω αφού σε ένα γενικότερο παλίσιο καμία από τις επιλογές που έχεις δεν είναι σωστή.

Συγνώμη αν δεν έγινα πλήρως κατανοητός...

Δεν μίλησα για αλλαγές που απαιτούνται από τον συνθέτη, αλλά για αλλαγές που γίνονται από τον εκτελεστή.

Εννοείται πως όταν κάποιος μουσικός φτάσει σε ένα επίπεδο γνώσης υψηλό, μπορεί να διασκευάσει ένα κομμάτι περνώντας του και αλλαγές τέμπο και ρυθμού για να το πάει αλλού. Δεν ρωτάω για αυτό.

RANDOMIZE USR 0

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 29
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εμένα μ' αρέσει να παίζω κομμάτια και με μετρονόμο και χωρίς. Έχω κάνει άλμπουμ και με μετρονόμο έχω κάνει και χωρίς μετρονόμο. Όπως επίσης έχω γράψει και κομμάτια όπου ο μετρονόμος αλλάζει τρεις φορές. Με άλλα λόγια περί ορέξεως η κολοκυθόπιτα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω οτι είναι και λίγο υποκειμενικό αυτό.

Αν το tempo αλλάζει σκόπιμα και όχι απο λάθος τότε εγώ πάω πάσο.

Προτιμώ βέβαια να υπάρχει κάποια σταθερότητα.

Εκτός και αν παίζεις μουσική για συρτάκι. ;D

Greg Howe scares me..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Βρε παιδιά... άλλο η 'κλασσική' μουσική και άλλο η ροκ!

 

Στη ροκ/ποπ θέλει σταθερό ρυθμό. ΠΟΛΥ σταθερό ρυθμό! Βράχο, που λέει και ο Νίκος. Άλλο το groove και άλλο ο ρυθμός και το τέμπο.

 

Στην 'κλασσική' μουσική τα πράγματα είναι αλλιώς. Εκεί αν δεν αλλάξεις καμμιά 60 bmp σε κάθε 10 μέτρα, δεν ακούγεται καλά! ;D Σοβαρά, ειδικά σε σύγχρονα και ρομαντικά, το όλο νόημα είναι το λεγόμενο 'rubato' που έχει να κάνει ακριβώς με την αλλαγή του ρυθμού.

 

Τα υπόλοιπα είναι δικαιολογίες και παπαριές από ανθρώπους που δεν ξέρουν και πάνε να περάσουνε τα λάθη ως άποψη!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εκτος απο την κλασσικη μουσικη νομιζω υπαρχουν και παρακλάδια της ροκ (πχ ska) που μπορεις να ανεβοκατεβασεις το τεμπο και να ειναι διασκεδαστικο. Αυτες τις λιγες φορες που μαζευομαστε και παιζουμε με την παρεα μου αρεσει καποιες φορες να ξεκιναμε αργα και σιγα σιγα το κομματι να αυξανει ρυθμο και στο τελος να γινεται χαμος! Ειναι αυτο που λενε αμα πετυχει η μαλ...

 

Και αλλο οταν γραφεις το μπασο one take τσακα τσακα και πριν το ακουσεις καλα καλα το κανεις File->Export->audio mixdown και το ανεβαζεις στο νοιζ.. οποιος βιαζεται σκονταφτει  ::)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω πως είναι τεράστιο θέμα κι έχει να κάνει με την ανάλυση της θεωρίας του τί είναι χρόνος.

Για να εξηγηθώ: μιλάς για ΣΩΣΤΗ εκτέλεση κομματιού.Τι θα πεί σωστή ?

Π.χ. αν μια μπάντα τζαμμάρει και γκρουβάρει,εφόσον κάποια στιγμή γίνεται το κλίκ και ανεβαίνει

το τέμπο,γίνεται αισθητικά και εκτελεστικά αποδεκτό απ'όλους και τελειώνει εκεί.

Πρέπει να το ψάξει κανείς πάρα πολύ κι άκρη δε βγαίνει.Εαν παρατηρήσεις στην καθημερινότητα,

ο χρόνος,ενώ δείχνει γραμμικός,κάθε άλλο παρα αυτό είναι.Το ίδιο γρήγορα περνά παρέα με κάποιο

αντιπαθητικό άτομο,και το ίδιο κάπου όπου γουστάρεις ? ΟΧΙ φυσικά.Μπορεί να μου πεις "ναι μεν,

αλλά αυτό ισχύει για σένα κι όχι για όλους,οπότε τι π@π@ριες περί μη γραμμικότητας μας λές ?

Οχι,όχι,δεν ήθελα να πώ αυτό ο χρόνος,και κατ'επέκτασιν και τα bbm,δημιουργούν γύρω απο τον καθένα

μας κάτι σαν "μπουρμπουλήθρες".Αυτές τείνουν να εκμηδενίζονται επ άπειρον,κρατώντας όμως παράλληλα

ένα μεταβλητό παρονομαστή για τον κάθε ένοικο της μπουρμπουλήθρας.

Μεγάλος πανικός θα συμβεί αντίθετα,αν ενω η παραπάνω υποθετική μπάντα η οποία τζαμμάρει,γκρουβάρει

και παραπαίει σε χρόνους σταθερούς μεν,ελαστικούς και ασυνεπείς δε με το Νευτώνειο σύμπαν,καταφέρει

και συντονιστεί με μεγάλο αριθμό θεατών,(live,συναυλίες κλπ).

Εκεί,ένδέχεται ναι υπάρξει κάτι παρόμοιο με το φαινόμενο Λάρσεν (μικροφωνισμός),αλλά αντί για ήχο,

θα έχουμε υποκείμενο του φαινομένου το χρόνο.Θυμάστε τι συμβαίνει όταν μια κάμερα βλέπει τον εαυτό

της στον καθρέφτη ε ? Ανάλογα την οπτική γωνία,αναπαράγονται άπειρες καμερούλες με ροζ πουά φορεματάκια

που κι αυτές τείνουν να σκάσουν και να εξαφανιστούν.Φανταστείτε αυτό στο χρόνο.

Κάθε ατομική - μικρή μπουρμπουλήθρα που εφ εξής θα αποκαλείται χάριν επιστημονικής αποδοχής αλλά και

ανάλυσης "ελαστομερής χρονική σταθερά - μή),θα  αναγκαστεί να ανασυντονιστεί εξαιρετικά βίαια,εκεί

φοβούμαι το αποτέλεσμα είναι το απόλυτο απροσδόκητο.Ωραιότατο θέμα,ενδέχεται να επανέλθω αν υπάρχει

διαφωνία.

Μα καθόλου δεν αγαπάς τους ανθρώπους ????

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για μαν!  8)

 

Σοβαρά τώρα, έχεις κι ένα δίκιο φίλε dimicupo, στο αναγνωρίζω.

 

Ας αφήσουμε όμως το τζαμάρισμα και το γκρουβάρισμα. Μιλάμε για την εκτέλεση ενός μουσικού κομματιού σε συνθήκες λάιβ ή και ηχογράφησης.

 

Εκεί τι παίζει με το τέμπο; Τα σκαμπανεβάσματα είναι τέχνη και άποψη ή αδυναμία συννενόησης;

RANDOMIZE USR 0

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Π.χ. αν μια μπάντα τζαμμάρει και γκρουβάρει,εφόσον κάποια στιγμή γίνεται το κλίκ και ανεβαίνει

το τέμπο,γίνεται αισθητικά και εκτελεστικά αποδεκτό απ'όλους και τελειώνει εκεί.

Πρέπει να το ψάξει κανείς πάρα πολύ κι άκρη δε βγαίνει.

Αυτό θα ίσχυε εάν μιλάμε για μια μπάντα η οποία έχει πλήρη αίσθηση του χρόνου και ΕΠΙΛΕΓΕΙ να ανεβάσει το τέμπο. Αν μιλάμε για μια μπάντα η οποία λόγω ανικανότητας αρχίζει να ανεβάζει το τέμπο οπότε μοιραία αρχίζει και ακολουθεί ο ένας τον άλλο οπότε και τι να κάνει, ε δεν είναι το ίδιο.

 

Τα υπόλοιπα περί μη γραμμικότητας του χρόνου επειδή αλλιώς αντιλαμβάνεσαι τον χρόνο με καλή και κακή παρέα, συγγνώμη κιόλας αλλά η μη αντικειμενική παρατήρηση δεν είναι ακριβώς βάση για τη δημιουργία θεωρίας.

Μπορεί εσύ να περνάς καλά με την παρέα σου και να περνάει ο χρόνος, ο εξωτερικός παρατηρητής πάλι μια ώρα θα μετρήσει.

 

Κατά τη γνώμη μου, ο μετρονόμος είναι φίλος μας. Είναι ένα βήμα να μας φέρει πιο κοντά στον παλμό (aka groove). Μουσική χωρίς παλμό δεν είναι μουσική.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για μαν!  8)

 

Σοβαρά τώρα, έχεις κι ένα δίκιο φίλε dimicupo, στο αναγνωρίζω.

 

Ας αφήσουμε όμως το τζαμάρισμα και το γκρουβάρισμα. Μιλάμε για την εκτέλεση ενός μουσικού κομματιού σε συνθήκες λάιβ ή και ηχογράφησης.

 

Εκεί τι παίζει με το τέμπο; Τα σκαμπανεβάσματα είναι τέχνη και άποψη ή αδυναμία συννενόησης;

Φίλε dmilo ρωτάς το αυτονόητο.Όταν λέμε ότι θα παίξουμε στα 100bpm,παίζουμε στα 100bpm και δε φεύγει κανένας από αυτό το tempo για κανένα λόγο.Όταν στην παρτιτούρα από την αρχή μέχρι το τέλος γράφει 100bpm δεν αλλάζεις το tempo πουθενά.Όντως στη rock στις περισσότερες περιπτώσεις το tempo δεν αλλάζει και πρέπει να τηρείται αυστηρά από όλους.Σκέψου σε ένα κομμάτι των AC/DC να άλλαζε έστω και λίγο το tempo…Καταστροφή!

Γενικά, όμως, ισχύουν όλα όσα είπα στο προηγούμενό μου post για τα καπρίτσια του κάθε συνθέτη.

Σε ένα κομμάτι  που έχει συγκεκριμένη μορφή ακολουθείς πιστά αυτή τη συγκεκριμένη δομή.Πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστείς και τη βοήθεια του μετρονόμου, ειδικά στις ηχογραφήσεις.

Εκτός, και θα το επαναλάβω άλλη μία φορά γιατί αυτή είναι η ουσία της ερμηνείας μιας σύνθεσης, αν θέλει ο συνθέτης να κάνεις διαφορετικά.Αν θέλει να κάνεις rubato, ralletanto μετά a tempo κλπ.Σε αυτές τις περίπτώσεις δεν θα βάλεις μετρονόμο.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός αυτή τη φορά.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου