Προς το περιεχόμενο

Η Παιδεία στην Ελλάδα σε σχέση με το εξωτερικό


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Βρε παιδιά έχω μια απορία, όσοι έχετε περάσει από ΑΕΙ στην Ελλάδα, συμφωνείτε με το σκεπτικό του "χρωστάω μαθήματα επ'άπειρον" και του "περνάω στα επόμενα εξάμηνα και ας χρωστάω τα προηγούμενα";

 

Στο 2ο ναι , γιατι υπαρχουν κ οι περιεργοι καθηγητες. Ίσως με καποιους περιορισμους, αλλά έτσι κ αλλιώς σε θετικες σχολές, αν χρωστας πολλά ξεκινάς με τα εύκολα των πρώτων ετών. Για το 1ο δεν εχω καμια σοβαρη άποψη...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 225
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Επειδή στο άλλο θέμα δεν μπορώ να βγάλω τον πόνο μου μιας και θα είμαι εκτός θέματος λέω να τον βγάλω εδώ που έχω και μια ιστορία να πω για την πορεία της παιδείας στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια.

 

Τυχαίνει (ή μήπως όχι) να έχω σπουδάσει ακριβώς το ίδιο αντικείμενο που τελείωσε και η μητέρα μου (Χημικός Μηχανικός) και λόγω καταγωγής περάσαμε από τα ίδια σχολεία (με διαφορά 30 χρόνια) στη Ρόδο.

 

Προσωπικά σήμερα με όλη την παραπάνω ενημέρωση νέες τεχνολογίες και ξέρω γω τι άλλο, συγκρίνω τις γνώσεις που έχει συλλέξει η μητέρα μου ως άνθρωπος ο οποίος, πρώτον χειρίζεται το λόγο, δεύτερον σκέφτεται, τρίτον δουλεύει και λειτουργεί πρακτικά στη ζωή της και τέταρτον ως μηχανικός και με πολύ μεγάλη λύπη αναφέρω πως συγκριτικά είμαι άσχετη.

 

Τώρα στην πορεία μου στο σχολείο και κακή μαθήτρια δε με έλεγες (μάλλον το εντελώς αντίθετο).

 

Θεωρώ πως στην πορεία μου στο εκπαιδευτικό σύστημα είδα σαφώς χειρότερο επίπεδο από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και δε θέλω καν να πω για το Λύκειο. Παρόλ' αυτά επιμελής ήμουν τελείωσα και μάζεψα έστω κάποιες γνώσεις.

 

Ως φοιτήτρια θα μου φαινόταν τραγικά υποκριτικό να πω ότι ήμουν σοβαρή ειδικά τα 3 πρώτα χρόνια φοίτησής μου (και ναι πέρασα μαθήματα του 1ου και 2ου έτους κατά το τέλος των σπουδών μου). Τουλάχιστον δεν αντέγραψα, δεν είχα σχέσεις με %**#παρατάξεις και τελείωσα με δική μου δουλεία και πολύ μάλιστα για εξιλέωση προς τον εαυτό μου :P

 

Όμως είχα συμφοιτητές οι οποίοι ήταν συνεπέστατοι και επιμελείς στις σπουδές τους και ναι θεωρώ πως υπήρχαν μαθήματα τα οποία είχαν ποιότητα και καθηγητές οι οποίοι κάναν σοβαρότατα τη δουλειά τους. Υπήρχαν και νούμερα και σε φοιτητές και καθηγητές αλλά συγκριτικά με τα άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα στην Ελλάδα μια χαρά ήταν το Ε.Μ.Π. και όποιος δεν ξυνόταν μια χαρά πράγματα μπορούσε να αποκομίσει και να πετύχει.

 

Τώρα προσωπικά αρκετές φορές βρέθηκα στο να φύγω έξω για σπουδές, προπτυχιακά το κράταγα ως την λύση εάν δεν πετύχαινα πανελλήνιες, μάλλον κακώς που δεν έφυγα) και σε μεταπτυχιακό που για προσωπικούς λόγους επέλεξα να απορρίψω πάνω που είχα τακτοποιήσει όλα μου τα χαρτιά για να φύγω. (Καλή ή κακή επιλογή την έκανα και δεν μετανιώνω)

 

Έτσι προσωπικά θεωρώ πως για πάρα πολλά πράγματα ναι μεν η παιδεία έχει φθίνει, αλλά κατά πολύ έχει χαλάσει και η νοοτροπία των νέων στις σπουδές τους. Μπορεί να φταίει η οικογένεια δεν ξέρω να πω για σίγουρα, πάντως αυτές είναι οι παρατηρήσεις μου, συμπεράσματα εν καιρώ.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πως εξηγείται  το γεγονός ότι με 5 ώρες αρχαία, ιστορία και δεν θυμάμαι και εγώ πόσες ώρες μαθηματικά στο σχολείο επι 6 χρόνια (γυμνάσιο και λύκειο, δεν βάζω μέσα τα φροντιστήρια), συναντάς ανθρώπους σε μεγάλους αριθμούς που:

 

- δεν γνωρίζουν ιστορία.

- δεν είναι ικανοί να συντάξουν γραπτό λόγο.

- τα κάνουν χάλια και στον προφορικό.

- δεν γνωρίζουν καν γιατί κάναμε αρχαία στο σχολείο και αδυνατούν να κατανοήσουν την χρησιμότητά τους…

-Δεν έμαθαν μαθηματικά (άλλο η συναρτησιοπληξία και η υπολογιστομανία και άλλο τα μαθηματικά) παρά το γεγονός ότι έλυναν δύσκολες ασκήσεις στον πίνακα, και μπήκαν σε σχολές του πολυτεχνείου (και μετά τα ξέχασαν).

-Τους είναι αδύνατο να συνδυάσουν τις γνώσεις τους για να λύσουν σε ένα πρόβλημα και αναζητούν έτοιμες λύσεις.

 

Αν κάποιος νομίζει ότι υπερβάλω ας ψάξει να βρει τους παλιούς συμμαθητές του.

 

Απο την Tele δεν ξεκινάς. Στην Esquire καταλήγεις.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

όπως έγραψα χθες, όποιος εκφράζει αγάπη προς την ελληνική ιστορία και γλώσσα, στιγματίζεται, εκεί έχουμε φτάσει  :-\

 

εγώ πάντως που λατρέυω την ελληνική γλώσσα και την ελληνική ιστορία δεν έχω στιγματιστεί.

 

Φυσικά έχω κατανοήσει ότι δε γίνεται να μάθεις την ελληνική γλώσσα κάνοντας πρώτα το συντακτικό και τη γραμματική στα αρχαία ελληνικά.

 

Επίσης όταν γίνεται συζήτηση με θέμα "Η Παιδεία στην Ελλάδα σε σχέση με το εξωτερικό" δεν καταλογίζω "φάουλ" στους συνομιλητές μου :)

 

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πως εξηγείται  το γεγονός ότι με 5 ώρες αρχαία, ιστορία και δεν θυμάμαι και εγώ πόσες ώρες μαθηματικά στο σχολείο επι 6 χρόνια (γυμνάσιο και λύκειο, δεν βάζω μέσα τα φροντιστήρια), συναντάς ανθρώπους σε μεγάλους αριθμούς που:

 

- δεν γνωρίζουν ιστορία.

- δεν είναι ικανοί να συντάξουν γραπτό λόγο.

- τα κάνουν χάλια και στον προφορικό.

- δεν γνωρίζουν καν γιατί κάναμε αρχαία στο σχολείο και αδυνατούν να κατανοήσουν την χρησιμότητά τους…

-Δεν έμαθαν μαθηματικά (άλλο η συναρτησιοπληξία και η υπολογιστομανία και άλλο τα μαθηματικά) παρά το γεγονός ότι έλυναν δύσκολες ασκήσεις στον πίνακα, και μπήκαν σε σχολές του πολυτεχνείου (και μετά τα ξέχασαν).

-Τους είναι αδύνατο να συνδυάσουν τις γνώσεις τους για να λύσουν σε ένα πρόβλημα και αναζητούν έτοιμες λύσεις.

 

Αν κάποιος νομίζει ότι υπερβάλω ας ψάξει να βρει τους παλιούς συμμαθητές του.

 

 

+1000

 

αυτό ακριβώς είναι η "κακή εκπαίδευση", αυτή που δε μπορεί να σε βοηθήσει σε τίποτα, δε συνδέεται με τίποτα, και σε κάνει να μισείς τη μάθηση εφ' όρου ζωής.

 

(Φυσικά όταν δεν μπορείς γενικά να διδάξεις, προσπαθείς να διδάξεις κάτι δύσκολο  :D, για να μη σε πουν και άσχετο και αυτό κάνει το ελληνικό σχολείο)

 

Τώρα οσον αφορά τα αρχαία, δε θέλω να ανοίξω ασκούς  ;), αλλά μου προκαλεί έκπληξη το απίστευτα δύσκολο επίπεδο της ύλης (και δεν θέλω να το παίξω έξυπνος, αλλά ήμουν πολύ καλός στα Αρχαία), η παρουσίαση γλωσσικών εννοιών (του συντακτικού, γραμματικής) καετευθείαν στα αρχαία, ώστε να μην καταλαβαίνει κανείς τίποτα, και το γεγονός ότι είναι πρώτο μάθημα σε ώρες π.χ. στην Α' Λυκείου.

 

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια και έλειπα αρκετές μέρες δεν έχω παρακολουθήσει το θέμα και δεν έχω το χρόνο να το διαβάσω προσεκτικά τώρα, αλλά πολύ συνοπτικά να προσθέσω κι εγώ την άποψή μου, ή μάλλον τη συμβουλή που θα έδινα σε όποιον με ρώταγε για το τι να κάνει τελειώνοντας το λύκειο. In short, για μένα υπάρχει ΜΙΑ σωστή απόφαση και αυτή είναι να ΦΥΓΕΙΣ όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.

 

Στα δικά μου μάτια είναι παραλογισμός οι ίδιοι οι φοιτητές να κλείνουν 5 φορές το χρόνο το πανεπιστήμιο, είναι παραλογισμός να σπάνε γραφεία και να κλέβουν/καταστρέφουν εξοπλισμό ΠΟΛΛΩΝ χιλιάδων €, να παίρνουν laptops καθηγητών με προσωπικά δεδομένα μέσα και να μη μπαίνει αστυνομία λόγω ασύλου (το οποίο ανεξαρτήτως του αν πρέπει να υπάρχει, είναι σαφές ότι δεν προστατεύει κανέναν για ΤΕΤΟΙΕΣ πράξεις), ή να μπαίνει και να τους κυνηγάνε οι παρατάξεις. Είναι παραλογισμός να γίνονται εγκληματικές πράξεις και στο όνομα του ασύλου (το οποίο και πάλι τονίζω ότι ΠΡΟΦΑΝΩΣ δεν αναφέρεται σε ΠΟΙΝΙΚΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ) να μη συλλαμβάνεται κανένας. Δε γίνεται να σπάνε αμάξια με μαδέρια και να μη μπαίνει αστυνομία! Είναι ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ. Και είναι σιχαμερό όλα αυτά να γίνονται στο όνομα της αριστεράς, από ανθρώπους που θεωρούν ότι με το να σπάσουν ένα αυτοκίνητο, έχοντας κουκούλες στα πρόσωπά τους, είναι ισάξιοι και συναγωνιστές όσων πέρασαν τη ζωή τους σε νησιά και εξορίες ή δεν έβρισκαν δουλειά λόγω πεποιθήσεων.

 

Είναι παρανοϊκό να μην αφήνουμε να γίνει ΤΙΠΟΤΑ γιατί κατά τη γνώμη μας ΚΑΜΙΑ αλλαγή δεν είναι σωστή. Ή μάλλον πάντα μια απροσδιόριστη κάποια αλλαγή είναι σωστή, μέχρι βέβαια να προταθεί από κάποιον επίσημα, οπότε και γίνεται λάθος και λόγος αγώνα και πάλης. Είναι παραλογισμός να μη μπορώ να κανονίσω το πρόγραμμά μου σαν άνθρωπος γιατί δεν ξέρω πότε (και αν) θα έχω εξεταστικές, να μη μπορώ να κλείσω μια δουλειά για το καλοκαίρι μου για να βγάλω λίγα λεφτά και να αποκτήσω κάποια εμπειρία επειδή ο κάθε ΜΑΛΑΚΑΣ καθορίζει και επαναπροσδιορίζει τα πάντα κατά βούλιση.

 

Είμαι άνθρωπος που θεωρώ ότι η οργάνωση μου δίνει ελευθερία, δε με καταδυναστεύει. Δε βλέπω πού μου αυξάνει την ελευθερία να μη μπορώ να προγραμματίσω να πάω διακοπές, να πάω ένα ταξίδι ή να δουλέψω. Ναι, αν υπάρξει σοβαρός λόγος να διαμαρτυρηθείς. Αλλά όχι για το κάθε τι να κλείνουμε τα πάντα κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα απλώς να μην υπάρχει κανένας προγραμματισμός για τίποτα. Και προφανώς για ΚΑΝΕΝΑ λόγο δε δικαιολογώ την όποια καταστροφή. Για ΚΑΝΕΝΑ λόγο. ΑΠΟΛΥΤΩΣ.

 

(Μια και μπήκα σε αυτό το θέμα πάντως της "αντίστασης", θα ήθελα να σας μεταφέρω μια πολύ μικρή εμπειρία που είχα αυτές τις μέρες που πέρασα από την Bangkok. Όπως ίσως αρκετοί θα έχετε ακούσει, υπάρχει αυτή την περίοδο μια τεράστια εξέγερση των redshirts, ανθρώπων που θεωρούν ότι η κατάσταση στην Ταϋλάνδη είναι τραγική και απαιτούν αλλαγή. Θέλουν να φύγει η χούντα. Αυτό που μου έκανε τεράστια εντύπωση είναι το εξής: είδα πάρα πολλούς με σημαίες και κόκκινες μπλούζες να κάνουν πορείες και να γυρνάνε την πόλη με αυτοκίνητα διαδηλώνοντας και φωνάζοντας για τα αιτήματά τους. Χωρίς ΙΧΝΟΣ υπερβολής όμως προσωπικά δεν είδα ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ με καλλυμένο πρόσωπο!!! ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ!!!! Και μιλάμε για καταστάσεις εκτός λογικής, είχαν κατεβάσει το στρατό και τους σκότωναν εν ψυχρώ!! Όταν διαδηλώνεις για κάτι που πιστεύεις και αγωνίζεσαι σοβαρά για να αποκαταστήσεις μια αδικία δεν το κάνεις απαιτώντας να μη μπορεί να σε ακουμπήσει κανείς βάσει ασύλου -κατάχρησης του ασύλου δηλαδή- όταν καταστρέφεις πράγματα - και έχεις τα @@ να το κάνεις δημόσια με το πρόσωπό σου φανερό. Δεν παίρνω θέση υπέρ του νόμου για την κουκούλα γιατί τον θεωρώ ηλίθιο και πρακτικά ανεφάρμοστο που περισσότερο δημιουργεί προβλήματα παρά λύνει, παίρνω όμως θέση κρίνοντας τον κάθε έναν που διαδηλώνει με κρυμμένο το πρόσωπό του.)

 

Και μόνο για αυτά θα έλεγα σε κάποιον να φύγει. Θεωρώ αστεία τη λογική μας και την οργάνωσή μας. Είμαστε σα μικρά παιδιά που απαιτούμε να κάνουμε αταξίες and then get away with it. Και όλοι αυτοί οι "αγώνες" κατά τη γνώμη μου είναι απλώς ηρωικές πράξεις εκ του ασφαλούς από ανθρώπους που θεωρούν ότι κάθε μέρα από τη ζωή τους είναι χαμένη αν δε φωνάζουν για κάτι. Δε θεωρώ αυτό το πράγμα αντίσταση και επανάσταση, το θεωρώ ανωριμότητα και αστειότητα. Δε σχολιάζω προφανώς το πόση σχέση έχουν οι σπουδές μας με το τι μπορούμε να κάνουμε μετά. Ούτε την ποιότητα των εργαστηρίων. Ακόμα και στο ΕΜΠ που υπήρχαν λεφτά, εργαστήρια έμεναν κλειστά και χρησιμοποιούσαμε το 1/5 του εξοπλισμού. Και προφανώς δεν τίθεται θέμα για το πόσο οργανωμένα ήταν τα πράγματα: ΜΗΔΕΝ.

 

Βρισκόμαστε σε μια χώρα που ο καθένας θεωρεί ότι μπορεί να αλλάζει τα πράγματα με το έτσι θέλω, βάσει μιας περίεργης επαναστατικής ιδεολογίας, η οποία με λίγα λόγια λέει πως "όταν εγώ θεωρώ κάτι σωστό πρέπει να το επιβάλλω παντού γύρω μου και όποιος διαφωνήσει είναι φασίστας". Ε, εμένα αυτό το πράγμα ΔΕ ΜΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ και αισθάνομαι ότι καταστρέφει τη ζωή μου. Και με προσβάλλει ακόμα περισσότερο γιατί γίνεται στο όνομα της αριστεράς, της αριστερά που ανέκαθεν υποστήριζα και στην οποία πίστευα και πιστεύω. Αλλά άλλο αριστερά και άλλο αρνητισμός και επανάσταση χωρίς αιτία.

 

Αν ήταν τώρα η στιγμή να αποφασίσω λοιπόν δε θα επέλεγα ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ λόγο να ξαναπεράσω από αυτό το αηδιαστικό στάδιο της ζωής μου. Θα πήγαινα στο εξωτερικό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικά έχω κατανοήσει ότι δε γίνεται να μάθεις την ελληνική γλώσσα κάνοντας πρώτα το συντακτικό και τη γραμματική στα αρχαία ελληνικά.

 

εγώ ξεκίνησα αρχαία στην πρώτη λυκείου

 

ως τότε είχα κάνει μπόλικα μαθήματα ελληνικών, τα μιλούσα και τα έγραφα με αρκετή ευχέρεια, τολμώ να πω

 

συνεπώς το "κάνοντας ΠΡΩΤΑ..." δεν το συμμερίζομαι

 

εξάλλου πριν δεν εξέφρασες ένσταση για το χρονισμό της διδασκαλίας των αρχαίων, αλλά για την ίδια τη διδασκαλία, τάχθηκες δηλαδή υπέρ της κατάργησής της

 

εκτός αν τώρα θες να μετριάσεις την άποψή σου

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΜΙΑ σωστή απόφαση και αυτή είναι να ΦΥΓΕΙΣ όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.

 

Στα δικά μου μάτια είναι παραλογισμός οι ίδιοι οι φοιτητές να κλείνουν 5 φορές το χρόνο το πανεπιστήμιο, είναι παραλογισμός να σπάνε γραφεία και να κλέβουν/καταστρέφουν εξοπλισμό ΠΟΛΛΩΝ χιλιάδων €, να παίρνουν laptops καθηγητών με προσωπικά δεδομένα μέσα και να μη μπαίνει αστυνομία λόγω ασύλου (το οποίο ανεξαρτήτως του αν πρέπει να υπάρχει, είναι σαφές ότι δεν προστατεύει κανέναν για ΤΕΤΟΙΕΣ πράξεις), ή να μπαίνει και να τους κυνηγάνε οι παρατάξεις. Είναι παραλογισμός να γίνονται εγκληματικές πράξεις και στο όνομα του ασύλου (το οποίο και πάλι τονίζω ότι ΠΡΟΦΑΝΩΣ δεν αναφέρεται σε ΠΟΙΝΙΚΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ) να μη συλλαμβάνεται κανένας. Δε γίνεται να σπάνε αμάξια με μαδέρια και να μη μπαίνει αστυνομία! Είναι ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ. Και είναι σιχαμερό όλα αυτά να γίνονται στο όνομα της αριστεράς, από ανθρώπους που θεωρούν ότι με το να σπάσουν ένα αυτοκίνητο, έχοντας κουκούλες στα πρόσωπά τους, είναι ισάξιοι και συναγωνιστές όσων πέρασαν τη ζωή τους σε νησιά και εξορίες ή δεν έβρισκαν δουκάποιον επίσημα, οπότε και γίνεται λάθος και λόγος αγώνα και πάλης.

Συμφωνω απολυτα αλλα διαφωνω στο να φυγουμε.

Το βρισκω ηττοπαθες και φυγοπονο.

Εκτος αν εχεις εξαντλησει τα ορια σου.

Και οταν λεω ορια,δεν εννοω την υπομονη σου βριζοντας απ τον καναπε...

(ο οποιοσδηποτε οχι εσυ).

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εξάλλου πριν δεν εξέφρασες ένσταση για το χρονισμό της διδασκαλίας των αρχαίων, αλλά για την ίδια τη διδασκαλία, τάχθηκες δηλαδή υπέρ της κατάργησής της

 

πότε καλέ;;;

 

απλώς ανέφερα ότι είναι 5 ώρες/εβδομάδα

 

και εν πάση περιπτώση, θα μπορούσες να πεις κι εσύ την άποψή σου  ;)

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

με όσες ώρες την εβδομάδα ήταν, και με επιμέλεια στο μάθημα αφού η γλώσσα με μάγεψε, πήρα μια μυρωδιά

 

αν ήταν λιγώτερες ώρες, θα ήταν πεταμένες οι ώρες αυτές αφού δεν θα πετύχαιναν τίποτε απολύτως, υπάρχει ένα κατώφλι κάτω από το οποίο απλά χάνεις το χρόνο σου

 

προφανώς είμαι υπέρ της διδασκαλίας των αρχαίων, αν και με το κλίμα που επικρατεί στα σχολεία σε λίγο θα φαίνεται φαιδρό να διδάσκονται αρχαία ελληνικά σε παιδιά που με χίλια βάσανα πείθονται να μη γράψουν greeklish σε ένα φόρουμ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου