psycho Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Γεια σε ολους, Αφορμη για αυτο το Post ειναι μια συζητηση που ειχαμε με τα παιδια στην προβα καθως ο ενας κιθαριστας δεν μπορουσε να παιξει μια μελωδια σωστα. Το προβλημα ηταν οτι η μελωδια ηταν γραμμενη σε ογδοα με παυσεις, αλλα αυτος αγνοουσε τις παυσεις και τα εκανε σαν τεταρτα. Οποτε οταν πιασαμε την κουβεντα του κανω οτι δεν παιζει σωστα στο χρονο και μου λεει γιατι, αρχιζει και μετραει και παιζει. Και του λεω οτι ναι μεν οι φθογγοι ξεκινανε ακριβως στα σωστα σημεια αλλα δεν εχουν την σωστη διαρκεια (αξια). Εχω δει πολλους κιθαριστες να παιζουν ετσι χωρις να δινουν σημασια στην αξια ενος φθογγου, ειδικα οταν παιζουν τις μελωδιες κομματιων. Ηθελα να ακουσω τα σχολια σας καθως και πως μελετατε εσεις. Σιγουρα για εναν σωστο μουσικο αυτο το πραγμα ειναι απο τα πιο θεμελιωδη. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
coltrane Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 +10000 φιλε μου που το αναφερεις. Πολυ ΠΟΛΥ σημαντικο. Το ίδιο πρόβλημα έχω αντιμετωπίσει κι εχω με παιδιά στην πρόβα που αδυνατούσαν να καταλάβουν γιατί δεν παίζουν σωστά και γιατί κουβεντιάζουμε. Έχω πιάσει και τον εαυτό μου στη μελέτη κομματιών καμιά φορά να μην δίνει βάση σε αξίες και δυναμικές και ειναι πολυ πολυ τραγικό. Οι πιο πολοί κιθαρίστες δεν ενδιαφερόμαστε για τέτοια πράγματα και παίζουμε λίγο πολύ πιο χαλαρά και πιο άτσαλα. Αυτό είναι όμως που μπορεί να κανει μια μελωδία να ακούγεται μαμάτη η τελείως μάπα. Εκεί είναι που γουστάρω και κιθαρίστες όπως George Benson, Joe Pass και Jim Hall ας πούμε. Για τον Benson ειχε πει ενα παλικαρι: "τρελλενομαι οταν αυτοσχεδιάζει γιατί δεν δίνει βάση μόνο στο πότε ξεκινάνε η νότες αλλά και στο πότε τελειώνουν". Πολυ πολυ σημαντικό. Γενικώς οι κθαρίστες είμαστε λίγο μπακάλιδες σε θέματα ερμηνείας και αυτοσχεδιασμού. Καμία σχέση με πιανίστες κτλ. Αλλά οπως ξέρουμε αυτά είναι λεπτομέρειες και δεν έχουν σημασια, χαλάνε την μουσική γιατι προέρχονται από μελέτη. Αυτό που εχει σημασία είναι (χωρίς να ξέρουμε να ξεχωρίσουμε τα τέταρτα απο τα όγδοα) οι λαμπάτοι ενισχυτές, τα πετάλια και εκατό χιλιάδες μπλιμπλίκια. Τα "κουρδισμένα" ξύλα μας μάραναν.... για να παιζουμε 3 κακομούτσουνες νότες. :'( :'( Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Κ.Σταμάτης Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Γενικώς οι κθαρίστες είμαστε λίγο μπακάλιδες σε θέματα ερμηνείας και αυτοσχεδιασμού. Καμία σχέση με πιανίστες κτλ. Καλύτερα να μην λες τέτοια πράγματα γιατί δεν ισχύουν.Μάλιστα στην περίπτωση των κιθαριστών ισχύει ακριβώς το αντίθετο.Είναι από τους πιο εργατικούς και τελειομανείς ανθρώπους.Και δεν το λέω για να ευλογήσω τα γένια μου. Ανέφερες 3-4 κιθαρίστες γνωστούς που δεν μελετάγαν και πολύ.Μπορώ να σου αναφέρω 3ψήφιο αν όχι 4ψήφιο αριθμό κιθαριστών(ηλεκτρικών, κλασικών, ακουστικών) που είναι-ήταν πραγματικοί παιχταράδες.Απλά η κιθάρα είναι το πιο διαδεδομένο όργανο στον πλανήτη και ο κάθε ένας που παίρνει μία κιθάρα στα χέρια του και τη βαράει λέγεται κιθαρίστας λόγω των φορμαλισμών της κάθε γλώσσας. Φιλικά πάντα.Απλά κρίμα στον κόπο όλων αυτών των ανθρώπων και τα χρόνια που φάγαν εξασκούμενοι πάνω στο όργανό τους. Στο θέμα μας τώρα, το χιλιοειπωμένο.Αυτά που θα σου πω θα στα πουν όλοι όσοι ασχολούνται σοβαρά με τη μουσική και πρέπει να έχουν γραφτεί και σε αυτό το forum κάμποσες φορές.Ο ρυθμός είναι το παν στη μουσική.Να είσαι πολύ αυστηρός με τον εαυτό σου και να προσπαθείς για το ιδανικό, όπως κάνουμε όλοι. Ακόμα, ο μετρονόμος είναι ένας πολύ καλός σου φίλος είτε το ξέρεις είτε όχι. Να εξασκείσαι μαζί του, να τον συμβουλεύεσαι σε κάθε ευκαιρία αλλά να μην εξαρτάσαι από αυτόν.Το που, πως, και γιατί αρχίζει και τελειώνει μία νότα νομίζω η παρτιτούρα το καθιστά απόλυτα σαφές.Είναι αυτονόητο ότι όταν γράφουμε παύση εννοούμε, παύση.Όταν γράφουμε ύφεση εννοούμε ύφεση.Όχι κάτι άλλο. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jazzjoker Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Δε χρειάζεται γενίκευση σε αυτά τα θέματα. Ούτε οι κιθαρίστες ούτε οι πιανίστες είναι καλύτεροι ή χειρότεροι. Υπάρχουν και καλοί και κακοί σε κάθε όργανο. Τώρα όσον αφορά τις αξίες και την ερμηνεία, καλό θα ήταν να μας πεις και για τι στυλ μουσικής και για πιο κομμάτι μιλάμε. Έτσι όπως τα περιγράφεις εγώ δεν κατάλαβα αν τελικά ο κιθαρίστας επιχειρεί μια δική του ερμηνεία σε ένα μουσικό θέμα ή απλά δεν μπορεί να παίξει το θέμα ή το riff σωστά χρονικά. Ενωμοτάρχης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
G.K. Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Δε χρειάζεται γενίκευση σε αυτά τα θέματα. Ούτε οι κιθαρίστες ούτε οι πιανίστες είναι καλύτεροι ή χειρότεροι. Υπάρχουν και καλοί και κακοί σε κάθε όργανο. +1 Σε αυτο... Απλά η κιθάρα είναι το πιο διαδεδομένο όργανο στον πλανήτη και ο κάθε ένας που παίρνει μία κιθάρα στα χέρια του και τη βαράει λέγεται κιθαρίστας Και αυτο ομως λιγο πολυ ισχυει... ;) Στράαατα Stratούλα... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Jasemeister Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Και τι θες να λέγεται δηλαδή, υδραυλικός; :D Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
zampination Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Εγω σαν αυτοδιδακτος ειχα αυτο το προβλημα αρχικα, αλλα το απεβαλα γρηγορα μιας κ δεν ακουγοτανε το τραγουδι σωστα ετσι. Οποτε απλα ακουγα το τραγουδι κ επαιζα κ τις παυσεις που ειχε αφου ετσι το ακουγα. Επειτα πηγα σε εναν δασκαλο για 2 μαθηματα μονο γιατι βαρεθηκα, αλλα μου διδαξε τον χρονο κ τις παυσεις κ απο τοτε αλλαξαν τα παντα, διαβαζω σε ταμπλατουρα 8α 4α 16α κτλ κ βλεπω κ τις παυσεις. Απλα παρτιτουρα δεν εχω μαθει να διαβαζω. Το guitar pro παντως με εσωσε σε αυτην την περιπτωση κ οσο το χρησιμοποιω κ βλεπω κ την παρτιτουρα πανω απο την ταμπλατουρα συνεχως απομνημονευω αυτα που βλεπω, ξεχωριζω τις αξιες αλλα δεν ξεχωριζω την νοτα αποκλειστικα απο την παρτιτουρα. Γενικοτερα λογικα αυτο συμβαινει σε αυτοδιδακτους κιθαριστες κυριως η σε ατομα που δεν τους ενδιαφερει να ειναι κ πολυ σωστοι στο παιξιμο τους.. Κατι τετοιο παιζει πιστευω Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ibanezas470 Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 χαχαχα αυτο κανω και εγω με το gp, δλδ βλεπω απο την παρτιτουρα αξια και απο την ταμπλετουρα τα υπολοιπα γιατι μονο πολυ απλες παρτιτουρες διαβαζω ανετα ;D ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
bassbill Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Γενικά φίλε ανοίγεις ένα θέμα που προσωπικά θεωρώ κορυφαίο στη μουσική. Είναι αρκετοί οι μουσικοί, ανεξαρτήτως οργάνου που έχουν αυτό το ζήτημα. Σκέψου λίγο τί γίνεται με τους ντράμμερ ας πούμε. Εκεί που η "διάρκεια" δέν είναι και τόσο ακουστή ας πούμε, η μή τήρηση της αξίας επιφέρει και αλλαγές στον χρόνο ;) Γνώμη μου. Σε ότι αφορά το time, μελέτη μελέτη μελέτη μελέτη ΠΑΝΤΑ με μετρονόμο, μέχρι "φυτέψεις" στο μυαλό σου την αίσθηση του χρόνου. Μετά απο αυτό το στάδιο, μπορείς να αραιώσεις την σχέση σου με τον μετρονόμο, αλλά να μήν την διακόψεις ΠΟΤΕ. To άλλο σημαντικό θέμα στην εκτέλεση είναι το groove, το οποίο είναι μια άλλη ιστορία... εκεί ή το έχεις ή δέν το έχεις. Άν δέν το έχεις, πρέπει να ΑΚΟΥΣ πολύυυυυυ μουσική, για πολλάααααα χρόνια, και ίσως καταλάβεις γιατί πρόκειται και καταφέρεις να το βάλεις στο παίξιμό σου και μετά να καταλάβεις οτι πρόκειται για την μαγεία του rythm section. Και οτι πιθανότατα αυτό που σε έχει κάνει να λατρέψεις κάποια κομμάτια στην διάρκεια της ζωής σου είναι το groove, αλλά δέν το είχες αντιληφθεί γιατί αγνοούσες την ύπαρξή του ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
astraxan19 Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 17 Απριλίου 2010 Ανεκαθεν οι πιανιστες και οι πνευστοι ειχαν καλυτερη επαφη με το πενταγραμμο σε σχεση με τους κιθαριστες... ε φιλε ταμπλατουρα εχεις?? ;D Μπάτε να γιομίσω.. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση