Προς το περιεχόμενο

Μπουζουκι: Το "αδυνατο σημειο του".


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εμένα γιατί δεν μου απαντάει κανείς...;

Γιατί θα ξεχάστηκε. ;D Πιστεύω πως ένα καλό καπάκι με εξαιρετικό φυσικό ήχο "αρπάζει" εύκολα στα μπάσα και συντονίζεται,βουίζει.

Δεν κόβω και το κεφάλι μου,ένας μάστορας θα σού πει στα σίγουρα. :)

moto perpetuo

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 205
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Όλα καλά είναι,και το τρίχορδο και το τετράχορδο.Αρκεί το όργανο να σού δίνει αυτά που τού ζητάς.

Όταν ακούς Django,ας πούμε, και είσαι 20-25 χρόνων,και φτιάχνεις κομμάτια όπως "Το ξεκρέμασα απόψε","Το φτωχομπούζουκο" και φυσικά αυτό που παρέθεσες...

 

Όταν θες ν' ακούς το μπάσο,τα κρουστά,τα πνευστά...να ενορχηστρώσεις...

Ε τότε η τρίφωνη αρμονία σού φαίνεται λίγη,δεν σε φτάνει.

 

Δεν μπορώ να ξεχάσω το σοκ που έφαγα,όταν άκουσα το τελευταίο ακόρντο τού "Τέτοια χαρά δεν θα τη δεις" στην εκτέλεση με τη Λίντα βέβαια.

 

ακριβως,εχει να κανει με το ειδος που παιζεις και φυσικα τι θελεις να παιξεις

 

αν γουσταρεις να βαρας "Φραγκοσυριανη" και ρεμπετικα μια ζωη, τοτε μια χαρα ειναι το 3χορδο

 

αν θες να παιξεις τα "Πικραμενα Δειλινα " του Ζαμπετα ή να παιξεις σε μαγαζι με τον Βοσκοπουλο απλα δεν κανει το οργανο πως να το κανουμε..

 

με την εξελιξη της λαϊκης μουσικης (το περασμα απο το ρεμεπτικο στο λαϊκο) και των οργανοπαικτων της ηταν μοιραιο να εξελιχθει και το βασικο οργανο...

 

 

τα υπολοιπα ειναι απλα φανατισμοι.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω απο τα 18 μου παιζω τετραχορδο. Ειμαι 34. Πριν απο 4 μήνες πηρα τριχορδο (απο τον Καρβουνη μιας και αναφερθηκε)

Απο τοτε δεν εχω ξαναπιασει το τετραχορδο. Ειναι αλλη φαση. Παιζω τα ιδια τραγουδια. Και Χιωτη και Ζαμπετα. Σε στιλ οπως το βιντεο που ανεβασα απο το youtube στην προηγουμενη σελίδα.

Ημουν και είμαι απο αυτους που λενε οτι είναι θεμα μυαλου το πως θελεις να παιξεις. Πιστευω οτι παιζονται ολα σε τριχορδο και τετραχορδο. Το θεμα είναι πως θες να τα παιξεις. Παραδειγμα είναι ο Τριγκας. Υπαρχουν στο youtube αρκετα βιντεακια που θα καταλαβετε τι εννοω...

Δεν ήμουν φανατικός τριχορδάς. Νομίζω ότι τωρα είμαι. Και εχω περασει απο τετραχορδο. Και δε μου αρεσουν ΜΟΝΟ τα προπολεμικά οπως είπα.  ;D  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λειψό όργανο το τρίχορδο.....

Γι αυτό και ο Χιώτης μας "έβγαλε" από την μιζέρια του φτιάχνωντας στους Αφους Παναγή το δικό του τετράχορδο.

 

...αναφέρεται ο Μπίνης στο θέμα του Χιώτη-τετράχορδου και το προσδιόριζε χρονικά τον χειμώνα του '52, αρχές '53...

Πολύ άστοχο χρονικά.

...όταν το έβγαλε για να παίξει έγινε φασαρία και πως το τετράχορδο ήταν και αιτία που χώρισαν καλλιτεχνικά από το πάλκο...

Κανείς δεν ήταν σε θέση να κάνει "μαγκιές" στο Χιώτη. Αυτά που λέει ο Μπίνης τα θεωρώ τουλάχιστον υπερβολές. Μην πω τίποτα χειρότερο...

...Στην δισκογραφία όμως πότε έχουμε εγγραφή με τετράχορδο;

Κάπου στα 1957-1958.

 

Και μια μαρτυρία. Γιάννης Σταματίου "Σπόρος" σε συνέντευξή του στο 4ο τεύχος της "Κλίκας":

"...Το τετράχορδο το έπιασα το 59 - 60. Έμενα στο Σικάγο, στο ίδιο ξενοδοχείο με τον Τατασόπουλο. Ο Γιάννης έπαιζε τετράχορδο. Του έστειλαν τότε μια μπομπίνα από την Ελλάδα και πρωί-πρωί φέρνει το μαγνητόφωνο και μου βάζει να ακούσω τη «Φλόγα» του Χιώτη και μου λέει: «Άκου τι παίζει ο χριστιανός!». Να μην το κρύβουμε, «πήραμε βελόνα» με αυτό το κομμάτι...".

 

"...Το μπουζούκι του Σταθόπουλου (Epiphone !!!)

 

Η πιο πρόσφατη (της τελευταίας 10ετίας, δηλαδή) έρευνα του Γιάννη Κουκουρίγκου αφορά την καταγωγή του μπουζουκιού.

Κι αυτή ήταν που τον οδήγησε στη Σμύρνη του 1837.

Από εκεί ξεκινά η αρκετά γνωστή μυθιστορηματική ιστορία της, εκ Μαγούλας Λακωνίας, οικογένειας Σταθόπουλου, της ίδιας που κρύβεται πίσω από την ανθηρή βιοτεχνία κατασκευής μουσικών οργάνων «Epiphone» στην Αμερική.

Ξυλέμπορος ο Κωνσταντίνος Σταθόπουλος μεταναστεύει, για το καλό της δουλειάς του, οικογενειακά στη Σμύρνη.

Στο κοσμοπολίτικο και μουσικόφιλο περιβάλλον της, ο γιος του Αναστάσιος στρέφεται στην οργανοποιία. Ανάμεσα στα μουσικά όργανα που βγάζει το εργαστήριό του περιλαμβάνεται και το νεογέννητο μπουζούκι: κατασκευασμένο για τις ανάγκες του ρεμπέτικου, έχει υβριδικό χαρακτήρα.

Το αντηχείο του έχει τις γραμμές του λαούτου και το μακρύ «μανίκι» του παραπέμπει στον ταμπουρά -αν και έχει λιγότερες χορδές και υψηλότερα κουρδίσματα από αυτόν.

 

Αυτή τη φόρμα παίρνει μαζί του ο Αναστάσιος, όταν το 1903 μεταναστεύει στην Αμερική μαζί με την πολυμελή του οικογένεια. Εκεί εργάζεται ως οργανοποιός και, παράλληλα με το τυπικό μπουζούκι της εποχής, κατασκευάζει κι ένα προσωπικό μοντέλο επηρεασμένο από το μαντολίνο και διακοσμημένο πολυτελώς. Τα μπουζούκια του φτάνουν στην Ελλάδα. Με ένα τέτοιο όργανο από την Αμερική φαίνεται πως εικονίζεται ο Βαμβακάρης στη διάσημη φωτογραφία της Τετράδας του Πειραιά.

 

Ο γιος του Αναστάσιου, Επαμεινώνδας, αριστούχος του Πανεπιστημίου της Κολούμπια, αναλαμβάνει την οικογενειακή επιχείρηση το 1915.

Διορατικός, αντιλαμβάνεται εγκαίρως την επερχόμενη μόδα του μπάντζο και στρέφει το ενδιαφέρον του προς τα εκεί. Η κίνησή του τον φέρνει σε απόσταση αναπνοής από τους κολοσσούς κατασκευαστές Martin και Gibson. Μετονομάζοντας την επιχείρηση σε House of Stathopoulos, καταλήγει στην τελική ονομασία Epiphone (φωνή του Επαμεινώνδα) λίγο πριν από τη θριαμβευτική άφιξη της κιθάρας. Κάποια από τα μοντέλα που φτιάχνει η Epiphone δανείζονται μάλιστα ονόματα από τη Μυθολογία (Olympus, Apollo). Η επιχείρηση προχωρά, εξαγοράζει εταιρείες, εισάγει νέες τεχνολογίες, κατασκευάζει τις πρώτες ηλέκτρικές κιθάρες και κάνει εξαγωγές σε όλο τον κόσμο. Στην κορυφή της επιτυχίας ο Επαμεινώνδας πεθαίνει από λευχαιμία στα 49 του χρόνια. Η επιχείρηση παρακμάζει και τελικά αγοράζεται από τη Gibson....

 

Βασικές πηγές της έρευνας του Γιάννη Κουκουρίγκου είναι τα βιβλία των Jim Fish «The House of Stathopoulo» και Walter Carter «Epiphone, the complete History». Η έρευνά του, που εστιάζεται στη συμβολή της οικογένειας Σταθόπουλου στη δημιουργία του μπουζουκιού (κι όχι στη γνωστή τους συμβολή στις κιθάρες), τον έφερε όμως και στη Σπάρτη, σε αναζήτηση στοιχείων. Βρήκε κι εκεί πληροφορίες και γνώστες της ιστορίας των Σταθόπουλων...".

 

Και μετά μιλάμε ακόμα για..... Καραντουζένι και τρίχορδο..... 100 χρόνια και ιστορία το τετράχορδο και βάλε.....

 

Αν θέλουμε να δούμε το μπουζούκι σαν σύγχρονο όργανο σε ορχήστρα μόνο το τετράχορδο έχει αυτά τα προσόντα.

Τα Watt, είναι σαν τα λεφτά... να έχεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν θέλουμε να δούμε το μπουζούκι σαν σύγχρονο όργανο σε ορχήστρα μόνο το τετράχορδο έχει αυτά τα προσόντα.

 

Μπορούμε να το αναλύσουμε λίγο αυτο; Γιατί το λετε;

Το μονο που μπορω να σκεφτω είναι η ελλειψη σωστων συγχορδιών σε συγχορδίες 7ης. Αλλα σε μια "σύγχρονη" ορχηστρα υπάρχουν 15 οργανα που συνοδευουν. Δε το βρίσκω τοσο σημαντικό  

 

Το οτι είναι πιο "αργο" οργανο είναι ΛΑΘΟΣ. Ειναι πιο γρηγορο γιατί η μετακινηση οριζοντια βοηθαει. Και ας μη το πιστευετε αυτο.  Τα εχω δοκιμασει και τα δυο και αυτη είναι και η γνωμη πολλών Μεγάλων (Τριγκας , Πάππος. Εχω μιλήσει μαζί τους)

 

Επισης, σε μια χορδή επιπλεον καταλήγουμε να εχουμε μια νοτα περισσότερη. την ΝΤΟ . Μονο μια. Δεν αποκτούμε περισσοτερες κλιμακες.

 

Θα ηθελα να ακουσω τις αποψεις σας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ακριβως,εχει να κανει με το ειδος που παιζεις και φυσικα τι θελεις να παιξεις

 

αν γουσταρεις να βαρας "Φραγκοσυριανη" και ρεμπετικα μια ζωη, τοτε μια χαρα ειναι το 3χορδο

 

καμία σχέση. Π.χ. όλος ο Θεοδωράκης (που δεν είναι το αγαπημένο μου στυλ) γράφτηκε με τα τρίχορδα Παπαδόπουλος - Καρνέζης

 

 

ακριβως,εχει να κανει με το ειδος που παιζεις και φυσικα τι θελεις να παιξεις

 

αν γουσταρεις να βαρας "Φραγκοσυριανη" και ρεμπετικα μια ζωη, τοτε μια χαρα ειναι το 3χορδο

 

αν θες να παιξεις τα "Πικραμενα Δειλινα " του Ζαμπετα ή να παιξεις σε μαγαζι με τον Βοσκοπουλο απλα δεν κανει το οργανο πως να το κανουμε..

 

με την εξελιξη της λαϊκης μουσικης (το περασμα απο το ρεμεπτικο στο λαϊκο) και των οργανοπαικτων της ηταν μοιραιο να εξελιχθει και το βασικο οργανο...

 

 

τα υπολοιπα ειναι απλα φανατισμοι.

 

μάλλον δεν έχεις ακούσει σοβαρούςσύγχρονους  παίχτες

 

Άκου λίγο Τατασόπουλο, Πάππο, Λιόλιο, Τρίγκα, Κουτσουρά και τα λέμε :)

 

 

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άμα βλέπεις Champions League (Χιώτης, Παπαϊωάννου, Γ.Τατασόπουλος, "Σπόρος", Καψάλης κλπ) δεν βλέπεις μετά τα τσικό της Αριδαίας.

Μην ξεχνάμε ότι ο Θεοδωράκης ακόμα και τα 9/8 από τον Χιώτη τα έμαθε (κατ΄ομολογία του).

Τα Watt, είναι σαν τα λεφτά... να έχεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μάλλον δεν έχεις ακούσει σοβαρούςσύγχρονους  παίχτες

 

Άκου λίγο Τατασόπουλο, Πάππο, Λιόλιο, Τρίγκα, Κουτσουρά και τα λέμε

 

δεν χρειαζεται να τους ακουσω μια και απο τον Χιωτη,τον Ζαμπετα,τον Παλαιολογου,τον Ζαφειριου & τον Κωστοπουλο αποκλειεται να παιζουν καλυτερα και για να χρησιμοποιουν 4χορδα ολοι αυτοι κατι ξερουν.. ;D

 

το 3-χορδο εχει εφαρμογη μονο στα ρεμπετικα κατα τη γνωμη μου & αυτο κυριως για λογους παραδοσης.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ρε παιδιά οκ έχω δει και clinic του Abercrombie για αυτοσχεδιασμό σε 1 μόνο χορδή! Και τι να λέει δηλαδή? Προφανώς και στο 3 χορδο παίζεις σχεδόν τα πάντα, ποιός είπε το αντίθετο? Αλλά όπως και να το κάνουμε το 4 χορδο δίνει περισσότερες δυνατότητες! ;D

Όχι άλλα μινόρε...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου