Guru nikodemos Δημοσιευμένο 12 Απριλίου 2010 Guru Share Δημοσιευμένο 12 Απριλίου 2010 σε ότι αφορά τα μοντς σε υπαρκτά φθηνά (ή και όχι τόσο φθηνά) μικρόφωνα θα πρέπει να λάβετε υπ'όψη το εξής.... Το πρώτο πράγμα που θα επιφέρει σημαντική βελτίωση είναι η κατασκευή του θόλου και η στήριξη της κάψας.....είναι ιδιαίτερα σημαντική η επίδραση αυτών των 2 παραγόντων. Αυτό σημαίνει βέβαια ότι και πάλι τίθεται το θέμα της μεταλουργικής εργασίας..... Από εκεί και πέρα στα περισσότερα φθηνά μικρόφωνα δε νομίζω πως υπάρχει και μεγάλη δυνατότητα παρέμβασης στα πυκνοκατοικημένα τυπωμένα pcb... Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν όλα τα διαθέσιμα συστατικά για την δημιουργία εκ του μηδενός ενός μικροφώνου (έχω μια μεγαλη λίστα με κατασκευαστές, υλικά, διαγράμματα κλπ κλπ). Αυτό όμως που έχει ουσία είναι ο σκοπός και ο στόχος (ηχητικά αλλά και σαν πρότζεκτ). Όπως είπα με ενδιαφέρει πολύ το πρότζεκτ και έχω και πολύ συγκεκριμένες προτάσεις να κάνω σχετικά με την κατέυθηνση. Με ενδιαφέρει όμως πιο πολύ με την μορφή μιας σοβαρής προσπάθειας με αξιοιποιήσιμα αποτελέσματα και γιατί όχι ακόμη και με τον στόχο της εμπορικής εκμετάλευσης (αν αυτό μπορεί να είναι εφικτό) και όχι τόσο με την μορφή μιας χομπυστικης ενασχόλησης.... οφείλω να είμαι ειλικρινής με τις προθέσεις μου, σωστά? Αν λοιπόν κάποιος ενδιαφέρεται να το συζητήσουμε σε αυτή την βάση, here i am :) Αλλιώς και για να μην παραθέτω ατελείωτες λίστες με λινκς ( ;D) κάντε μια βόλτα από το groupDIY και θα βρείτε ότι χρειάζεστε ;) check my websitehttps://www.mixingnik.com Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
odis13 Δημοσιευμένο 12 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 12 Απριλίου 2010 Eχει ενδιαφερον η βαση στην οποια θετεις το ολο project Νικοδημε, και τολμω να πω οτι αυτη θα επρεπε να ειναι και η αντιμετωπιση των πλειστων project. Ως τελειως αρχαριος ομως στο χωρο των μικροφωνων, θα ξεκινησω απο ενα mod σε καποιο φτηνο κινεζικο, απλα για να δω τι γινεται εκει μεσα, τι μπορω να κανω και τι αποτελεσμα μπορω να παρω. Από εκεί και πέρα στα περισσότερα φθηνά μικρόφωνα δε νομίζω πως υπάρχει και μεγάλη δυνατότητα παρέμβασης στα πυκνοκατοικημένα τυπωμένα pcb... Σωστος. Ετσι οπως το σκεφτομαι εγω, ολο το pcb θα παρει δρομο και θα φτιαχτει νεο κυκλωμα απο το 0. Το C1 μαλιστα ως "τροφαντο" μικροφωνο θα εχει και χωρο να στεγασει τα δημιουργηματα μου ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
toneless Δημοσιευμένο 12 Απριλίου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 12 Απριλίου 2010 Οπότε συνεχίζουμε... να πέσουν οι ιδέες και να δούμε που θα καταλήξουμε. Πρώτα θα πρέπει να κατασταλάξουμε στο τύπο του μικροφώνου. Μπορεί επίσης, να γίνει ενα entry level μικρόφωνο αλλά με κάποιο σεβαστό αποτέλεσμα και ενα δεύτερο για πιο "εξειδικευμένη" χρήση. Άκου να δεις. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru nikodemos Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 Guru Share Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 Λοιπόν....σκαλίζωντας λίγο τα κιτάπια μου έκανα κάποιες πρώτες σκέψεις - συμπεράσματα - προτάσεις..... - Νομίζω πως η ιδιοκατασκευή ενός "ιδιαίτερου" και πραγματικά χρηστικού δυναμικού μικροφώνου είναι μάλλον το πιο δύσκολο σενάριο, καθώς περιλαμβάνει πολλές ιδιαιτερότητες σε ότι αφορά την μεταλική κατασκευή. - Ίσως το πιο ευέλικτο αλλά και ενδιαφέρον σενάριο θα ήταν η κατασκευή ενός LDC , βασισμένου σε υπάρχοντα υλικά και τοπολογία αλλά είτε "κουρδισμένου" σε κάποιες πιο συγκεκριμένες εφαρμογές συχνοτικά είτε (ακόμη πιο ενδιαφέρον) με την δυνατότητα μις στοιχειώδους sound shaping παρέμβασης από τον χρήστη (αυτό που μου έρχεται πρώτο στο μυαλό είναι σε μια κάψα με αρκετά bright χαρακτήρα όπως πχ η Κ47, να υπάρχει η δυνατότητα για ένα Low Pass filter με πολύ "ευγενικό" slope, 1-2 ανά οκτάβα ξεκινώντας από την κρίσιμη για την φωνή περιοχή των 2Κ, κάνωντας ευπροσάρμοστο το μικρόφωνο σε διαφορετικές φωνές κλπ κλπ)....βέβαια δεν ξέρω καθόλου κατά πόσο κάτι τέτοιο είναι εφικτό.....ίσως θα μπορούσε σε μια κάψα με 2 διαφράγματα να υπάρχουν επιμέρους επιλογές ανάμεσα στα πολικά διαγράμματα (όπως γίνεται στα πυκνωτικά με dedicated psu αλλά με την μορφή fixed θέσεων) που θα καθορίζουν την συχνοτική συμπεριφορά πάντα στα πλαίσια μιας διευρυμένης (προς όμνι) καρδιοειδούς λειτουργίας. check my websitehttps://www.mixingnik.com Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Babtua Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 Εγώ πάλι, αν θέλετε τη γνώμη μου, πιστεύω ότι αυτό που πάτε να φτιάξετε δεν είναι "μικρόφωνο" αλλά "προενισχυτής" με ιδιαίτερο voicing. Ουσιαστικά δηλαδή ένας transparent προενισχυτής με πολύ υψηλό s/n ratio και χαμηλό ΤΗD+N και ένα graphic EQ πάρα πολλών περιοχών (μίνιμουμ 32) για το voicing, εφόσον θα χρησιμοποιήσετε έτοιμη κάψα. Το να κατασκευαστεί "μικρόφωνο", δηλαδή το ηλεκτρομηχανικό του τμήμα (κάψα), το θεωρώ ανέφικτο για DIY. Τουλάχιστον αν πρέπει να έχει αξιώσεις... Αυτό που ίσως θα μπορούσε να γίνει και θα είχε κάποιο ενδιαφέρον για τη δημιουργία ενός ιδιαιτέρου μικροφώνου, θα ήταν ο συνδυασμός αρκετών καψών από διαφορετικού τύπου και απόκρισης μικρόφωνα, το καθένα με το δικό του κύκλωμα voicing και υπεύθυνο για ένα συγκεκριμένο bandwidth και συνδυασμός όλων σε μια κοινή έξοδο. Τα interactions μεταξύ τους, τα phase cancellations και reinforcements και ο έλεγχος της στάθμης του καθένα ξεχωριστά μάλλον θα έβγαζε ίσως ένα αρκετά ενδιαφέρον αποτέλεσμα. Αρβύλες... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru nikodemos Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 Guru Share Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 Εγώ πάλι, αν θέλετε τη γνώμη μου, πιστεύω ότι αυτό που πάτε να φτιάξετε δεν είναι "μικρόφωνο" αλλά "προενισχυτής" με ιδιαίτερο voicing. Ουσιαστικά δηλαδή ένας transparent προενισχυτής με πολύ υψηλό s/n ratio και χαμηλό ΤΗD+N και ένα graphic EQ πάρα πολλών περιοχών (μίνιμουμ 32) για το voicing, εφόσον θα χρησιμοποιήσετε έτοιμη κάψα. Το να κατασκευαστεί "μικρόφωνο", δηλαδή το ηλεκτρομηχανικό του τμήμα (κάψα), το θεωρώ ανέφικτο για DIY. Τουλάχιστον αν πρέπει να έχει αξιώσεις... Αυτό που ίσως θα μπορούσε να γίνει και θα είχε κάποιο ενδιαφέρον για τη δημιουργία ενός ιδιαιτέρου μικροφώνου, θα ήταν ο συνδυασμός αρκετών καψών από διαφορετικού τύπου και απόκρισης μικρόφωνα, το καθένα με το δικό του κύκλωμα voicing και υπεύθυνο για ένα συγκεκριμένο bandwidth και συνδυασμός όλων σε μια κοινή έξοδο. Τα interactions μεταξύ τους, τα phase cancellations και reinforcements και ο έλεγχος της στάθμης του καθένα ξεχωριστά μάλλον θα έβγαζε ίσως ένα αρκετά ενδιαφέρον αποτέλεσμα. ...δεν το κατάλαβες καλά το πρότζεκτ Γιάννη... Στόχος (για εμένα) είναι να φτιαχτεί ένα μικρόφωνο βασισμένο σε υλικά που κυκλοφορούν στο εμπόριο (σασσί, κάψες κλπ) Αυτό σίγουρα δεν είναι ανέφικτο... Από εκεί και πέρα ούτως ή άλλως ένα μικρόφωνο έχει ένα προενισχυτικό τμήμα, σωστά? Στα μικρόφωνα όμως και ειδικά στα πυκνωτικά μεγάλου διαφράγματος, το voicing έχει να κάνει με πολλά πράγματα πλην της ίδιας της επιλογής της κάψας και του προενισχυτικού μέρους....δηλαδή - σχήμα, μέγεθος και υλικά του θόλου - τρόπος στήριξης της κάψας - μετασχηματιστής εξόδου - transformerless έξοδος - το πως συνδυάζοντε στα μικρόφωνα διπλού διαφράγματος οι εξόδοι τους (τόσο ως μεθοδολογία όσο και ως ποσσόστοση). Φυσικά και ο τύπος της κάψας είναι τρομερά σημαντικός όπως και η τοπολογία του ενισχυτικού κυκλώματος αλλά αν κοιτάξεις στην αγορά θα δεις πολλά μικρόφωνα με την ίδια (ή παραπλήσια κάψα) και τρομερά μεγάλες διαφορές.... Αν λοιπόν συνδυάσεις κατά βούληση όλα τα παραπάνω μπορείς όντως να φθάσεις στο ιδιαίτερο αποτέλεσμα... πι.ες. Υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι που φτιάχνουν DIY μικρόφωνα, πολλοί από αυτούς πραγματικά από το μηδέν (capsule skinning κλπ) ενώ η αγορ'α ε'ιναι πραγματικά γεμάτη από εταιρίες (μικρές και μεγάλες) που φτιάχνουν κάψες (αντίγραφα ή και προτότυπα σχέδια), σασ'ί, στηρίγματα για κάψες, θόλους είτε για καινούρια μικρόφωνα είτε για μοντς σε υπάρχοντα..... check my websitehttps://www.mixingnik.com Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Babtua Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 Οι παράμετροι που ορίζουν την ακριβή απόκριση ενός μικροφώνου είναι τόσο πολλοί, που σχεδόν δεν μπορούμε να τους ονομάσουμε όλους έτσι απλά "στην καθισιά μας". Και φυσικά είναι άλλοι τόσοι και περισσότεροι οι εξωγενείς παράγοντες που θα κάνουν το ίδιο μικρόφωνο να ηχογραφείται διαφορετικά στο δικό μου στούντιο από το δικό σου. Ακόμα και διαφορά 0,01g στη μάζα του θόλου (λίγη παραπάνω κόλλα ή κατασκευαστική ατέλεια) πιθανόν να επηρεάσει σημαντικά κάποιο από τα χαρακτηριστικά που θέλεις να επιτύχεις. Δε διαφωνώ στο ότι "μπορεί" να γίνει. Διαφωνώ στο κατά πόσο είναι "χρήσιμο" και οικονομικό να γίνει σε πλαίσια DIY, πέρα απλά από τη χαρά της κατασκευής και του πειραματισμού (υποθέτω ότι λέγοντας για εμπορική εκμετάλλευση κλπ δεν στόχευες στην κατασκευή απλά για τη χαρά της δημιουργίας). Οι παράμετροι είναι τόσοι πολλοί που το όλο concept το παρομοιάζω με το να σου δώσω 20 γράμματα από το καθένα του σουηδικού αλφάβητου και εσύ να τα συναρμολογήσεις κατάλληλα ώστε όχι μόνο να σχηματίσεις σουηδικές λέξεις (το αντίστοιχο της κάψας, του σασί, του προενισχυτή κλπ), αλλά και ολόκληρο σουηδικό κειμενάκι με συνάφεια στο νόημά του (συγκεκριμένη συμπεριφορά και απόκριση του μικροφώνου). Εννοείται, χωρίς να ξέρεις σουηδικά... Μπορείς να το κάνεις για τη χαρά της δημιουργίας, του πειραματισμού, της εμβάθυνσης των γνώσεων κλπ αλλά πιστεύω ότι χωρίς τα κατάλληλα εργαλεία και γνώσεις δε θα έχεις χρηστικό αποτέλεσμα (πόσο μάλλον συγκεκριμένο χρηστικό αποτέλεσμα). Από την άλλη, βεβαίως, μπορείς απλά να δοκιμάσεις και ίσως η τύχη (μεγάλος παράγοντας και αυτός, ή ίσως και ο μοναδικός όταν έχεις να κάνεις με τόσο πολλές παραμέτρους σε συνθήκες DIY) να είναι ευνοϊκή. Και, για να μην παρεξηγηθώ, αναφέρομαι σε καθαρό DIY (που εμπεριέχει και R&D στάδιο) και όχι απλά σε αναπαραγωγή έτοιμης συνταγής/συναρμολόγηση. Οπως και να έχει, ελπίζω να διαψευστώ και να επιτύχετε το σκοπό σας. Αν μπορώ να βοηθήσω σε κάτι, είμαι διαθέσιμος να βοηθήσω! Αρβύλες... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Guru nikodemos Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 Guru Share Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 ...βασικά δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς συζητάμε...για μικρόφωνα ή για τα ήθη και το μανιφέστο του σωστού DIY'er.... ...anyway, σου επαναλαμβάνω απλά ότι δεν έχεις καταλάβει το όλο concept σχετικά με τα μικρόφωνα (και δεν αναφέρομαι φυσικά στο θέμα κυκλώματα, κατασκευή, ηλεκτρονικα, γνώσεις κλπ κλπ στα οποία επουδενί αμφισβητώ τις γνώσεις και ικανότητες σου..... ) check my websitehttps://www.mixingnik.com Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Babtua Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 Share Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 Θα θέλατε να με βοηθήσετε λίγο στο να καταλάβω περί τίνος πρόκειται τότε; Γιατί όταν βλέπω τίτλο θέματος "Ιδιοκατασκευή μικροφώνου" και λινκς που περιγράφουν αυτό ακριβώς που περιγράφω κι εγώ, δε νομίζω ότι δεν έχω καταλάβει το όλο concept... Όσο για τα ήθη και έθιμα και μανιφέστα του DIY'er, I couldn't care less. Ο μόνος λόγος που ανέφερα το "καθαρό" DIY είναι για να το διαχωρίσω από άποψη κατασκευασμένο-vs-έτοιμο. Το να συναρμολογήσεις ένα μικρόφωνο δεν το θεωρώ κάτι διαφορετικό από το να το πάρεις έτοιμο (ως προς το τελικό αποτέλεσμα) και θεώρησα το "ιδιοκατασκευή" του θέματος σαν μια διαδικασία για το development ενός μικροφώνου που θα καλύπτει κάποιες ανάγκες και δεν υπάρχει έτοιμο (είτε συναρμολογημένο είτε σε κομμάτια). Πριν όμως πω και κάτι άλλο που έχω κατά νου, πείτε μου (μας) λίγο περί τίνος ακριβώς πράγματος συζητάμε - δεν αποκλείεται όντως τελικά να σφάλλω ως προς το τί τελικά θέλουμε να επιτύχουμε... Αρβύλες... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
toneless Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 18 Απριλίου 2010 Νομίζω ότι το θέμα είναι σαφής εξαρχής. Μιλάμε για κατασκευή μικροφώνου, με αρκετά απο τα υλικά να διατίθενται στο εμπόριο αλλά όχι απαραίτητα να ισχύει το ίδιο και για το τελικό αποτέλεσμα. Με τον ίδιο τρόπο που κάποιος θα αγόραζε έτοιμα υλικά για να φτιάξει ενα πεταλάκι κιθάρας ή μια οποιαδήποτε συσκευή ...δεν είναι απαραίτητο να κάτσουμε να φτιάξουμε τις αντιστάσεις και τις κάψες μόνοι μας. ;D Η αλήθεια είναι ότι αρχικά -και ακόμη και τώρα- σκεφτόμουν για μια απλή κατασκευή, η οποία όμως να έχει το κάτι ενδιαφέρων σε ενα συγκεκριμένο θέμα (είτε αυτό λέγεται γενικά, recording "προετοιμασμένης" κιθάρας ή χρήση room για μπάντες που παίζουν ρεμπέτικα ;D). Ο nickodemos -και δεν περίμενα κάτι διαφορετικό-, απλά θέλει να το πάει το θέμα, ενα βήμα παραπέρα. Για αυτό και σε προϊγούμενο post, πρότεινα να ασχοληθούμε με δύο διαφορετικά μικρόφωνα, για να καλυφθούν όλες οι πλευρές. Αφενώς για να υπάρξει κάτι γρήγορο και απλό το οποίο θα μας δείξει τυχών δυσκολίες κατασκευής και να έχουμε ενα απλό προτζεκτάκι για τον οποιοδήποτε θελήσει να ασχοληθεί, αφετέρου για να πάρουμε το κολάι και να συνεχίσουμε στο επόμενο. Άκου να δεις. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση