Προς το περιεχόμενο

προβληματισμος για τα ''πνευματικα δικαιωματα''


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

Toν εκτιμω πολυ τον Αλκινοο Ιωαννιδη.

Πραγματικα οαση για την ελληνικη μουσικη.

Ωστοσο...λιγο μπαρουφιαζει χωρις λογο...

Λιγο τραβηγμενο τον βρισκω...

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 63
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Toν εκτιμω πολυ τον Αλκινοο Ιωαννιδη.

Πραγματικα οαση για την ελληνικη μουσικη.

 

 

+1

 

Ωστοσο...λιγο μπαρουφιαζει χωρις λογο...

Λιγο τραβηγμενο τον βρισκω...

 

 

+2

και εγω δεν ειμαι σιγουρος πως συμφωνω με οσα λεει!

απλα θυμηθηκα πως μου ειχε κανει εντυπωση για αυτο και την ανεβασα! :)

πανελιστας και ανταρτομαχητης....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και καπως ετσι θυμηθηκα πως ο ζακ στεφανου στο μαισπεις του εχει μια ανακοινωση που λεει μεσες ακρες πως αν καποιος δεν εχει χρηματα να αγορασει το σιντι του, μπορει να επικοινωνησει μαζι του και να του το στειλει! :)

 

με αφορμη αυτο, βρηκα μια συνεντευξη που υπαρχει η σχετικη τοποθετηση! :)

 

- Μου έχει κάνει φοβερή εντύπωση επίσης το ότι μέσα στο myspace έχεις βάλει ένα κουτάκι και λες ότι δίνεις τη μουσική σου δωρεάν σε όποιον δεν μπορεί να αγοράσει τα cd σου. Αυτό πως προέκυψε;

- Κοίτα, αυτό πρώτα από όλα είναι παράνομο. Γιατί η μουσική μου (η μουσική μου είναι δικιά μου βέβαια), το αντικείμενο της μουσικής, η παραγωγή αυτού του δίσκου, ανοίκει στην Sony BMG, ανοίκει σε μια πολυεθνική εταιρεία, η οποία επιθυμεί να το πουλάει αυτό το προϊόν. Απλά η δικιά μου άποψη είναι ότι για κάποιους ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν την δυνατότητα να το αγοράσουνε, προτιμώ να το προσφέρω εγώ δωρεάν, μέσω email ή μέσω ενός link που δίνω, παρά να το κατεβάσουν σε κακή ψηφιακή ποιότητα μέσω σελίδων που πρακτικά είναι παράνομες, γιατί η μουσική δεν είναι δωρεάν, εκ των πραγμάτων. Όπως ένα βιβλίο δεν είναι δωρεάν, όπως οτιδήποτε δημιουργεί κάποιος δεν μπορεί να είναι δωρεάν, έτσι και η μουσική δεν είναι δωρεάν. Υπάρχει μια περίπτωση στην οποία μπορεί να είναι δωρεάν, όταν αποκτήσει έναν χορηγό. Δηλαδή όταν πεις ότι εγώ το κάνω αυτό δωρεάν, πληρώνομαι για αυτό από κάποιον ο οποίος κερδίζει από αυτό.

 

- Γενικά η άποψη σου για το peer to peer και για την ανταλλαγή αρχείων και όλα αυτά;

- Το peer to peer, κοίτα, μας ζημιώνει πάρα πολύ και έχει κάνει τον κόσμο να ξεχάσει τι σημαίνει πνευματική ιδιοκτησία. Γιατί, ναι μεν, 70 χρόνια αφού πεθάνω μπορείτε να κάνετε ότι θέλετε, σύμφωνα με το νόμο. Δηλαδή οποιοσδήποτε αυτή τη στιγμή μπορεί να πάρει και να παίζει ένα Μπαχ ή ένα Μότσαρτ σε ένα piano bar και να μην χρειάζεται να πληρώνει τίποτα. Γιατί 70 χρόνια αφού πέθανε ο συνθέτης μπορείς να το χρησιμοποιήσεις το έργο. Από τη στιγμή όμως που αυτό το πράγμα εγώ κάθισα, ξόδεψα φαιά ουσία, το δημιούργησα, ξόδεψα λεφτά να το ηχογραφήσω, δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να είναι δωρεάν. Αυτό είναι που ξεχνάει ο κόσμος μέσα από τα peer to peer δίκτυα. Αν εγώ είχα κάποιον άλλο τρόπο για να κερδίζω για να είναι δωρεάν, αν δηλαδή εγώ έγραφα ένα τραγούδι για τον ΟΤΕ, και στο οποίο έλεγα: Ο ΟΤΕ, τον αγαπάμε τον ΟΤΕ παρόλο που μας ξεσκίζει στις χρεώσεις...

- Αυτό είναι σπόντα;

- Ναι. Αλλά αν έλεγα ότι... αν έγραφα ένα τραγούδι για τον ΟΤΕ και το διένειμα δωρεάν, προφανώς ο ΟΤΕ θα με πλήρωνε, και θα μπορούσε αυτό το τραγούδι να είναι δωρεάν. Αλλά γενικά να μην ξεχνιόμαστε, δηλαδή υπάρχει κόσμος, δεν είναι ακριβώς όπως εγώ, εγώ είμαι και τραγουδοποιός. Δηλαδή γράφω τα τραγούδια, γράφω και τους στίχους και μετά βγαίνω live και τα λέω. Κατά κάποιον τρόπο, το να ξέρει ο κόσμος τα τραγούδια τα δικά μου, είναι ένα έναυσμα για να βγαίνω στις συναυλίες και να τα παρουσιάζω και να έρχεται ο κόσμος εκεί και να με βλέπει. Για κάποιους άλλους ανθρώπους όμως που γράφουν απλά μουσική στο σπίτι τους, μπορεί να είναι δημόσιοι υπάλληλοι, μπορεί να είναι ιδιωτικοί υπάλληλοι, μπορεί να είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, οτιδήποτε, και κάθονται κάποιες ώρες της ζωής τους, ή χωρίς να είναι τίποτα από όλα αυτά εδώ, και γράφουνε μουσική. Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να πληρώνονται για αυτό το πράγμα. Και ο μόνος κόσμος να πληρωθούν είναι να γνωρίζει ο κόσμος ότι υπάρχουνε πνευματικά δικαιώματα και να εισπράττουν από αυτά. Άρα τα p2p δίκτυα έχουν δύο οπτικές γωνίες. Δηλαδή από τη μια είναι παράνομα και μας ζημιώνουν, από την άλλη μας κάνουνε γνωστούς, αλλά δεν είναι για όλους κερδοφόρο. Για εμένα είναι κερδοφόρο. Δηλαδή ξέρω ότι στο "Φτάσε στον πάτο" είχα γύρω στα 20 με 30 χιλιάδες downloads, το τραγούδι. Ενώ πούλησα 4000 δίσκους. Δηλαδή υπάρχει πολύς κόσμος στην Ελλάδα που ξέρει αυτό το τραγούδι. Για μένα είναι πολύ θετικό, αλλά αν αυτό το "φτάσε στον πάτο" το είχε γράψει κάποιος άλλος, όχι εγώ, κι εγώ απλά το τραγουδούσα, θα ήταν θετικό πάλι για μένα που το τραγουδούσα. Αυτός που το είχε γράψει, δεν θα είχε να κερδίσει τίποτα.

 

- Παρ' όλα αυτά στο εξωτερικό βλέπω τώρα κάποιες προσπάθειες για εναλλακτικούς τρόπους προώθησης, δηλαδή οι Radiohead ας πούμε βγάλανε το cd τους και το διένειμαν δωρεάν, πλήρωνες όσο ήθελες...

- Οι Radiohead είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση, πρώτα απ' όλα αυτό το βγάλανε έχοντας διασφαλισμένο το γεγονός ότι ο κόσμος τους αγαπάει και τους εκτιμάει και θεωρεί ότι είναι ένα από τα καλύτερα ροκ συγκροτήματα γενικά, ever. Και το έχουν αποδείξει, δηλαδή έχουν βγάλει δισκάρες. Άρα εκ των πραγμάτων οι radiohead είχανε διασφαλισμένη την τσέπη τους, είχαν διασφαλισμένα ότι μπορεί να συμβεί, και διένειμαν ένα cd το οποίο είναι εξαιρετικό, είναι από τα αγαπημένα μου cd φέτος, είναι στο ipod μου συνέχεια...

- Το αγόρασες ή το κατέβασες;

- Το κατέβασα δίνοντας το ελάχιστο που μπορούσα να δώσω, μισό ευρώ νομίζω; Γιατί οι Radiohead κάνανε αυτή την κίνηση και κάνουν sold out συναυλίες όπου και να τις κάνουν, με ότι τιμή και να κάνουν. Εγώ αυτή τη στιγμή αν έρθουν οι Radiohead στην Ελλάδα και πουν ότι το εισιτήριο μας είναι 60 ευρώ, δεν έχω κανένα πρόβλημα να τα δώσω. Θα πάω να δω τους Radiohead, δηλαδή είναι όνειρο ζωής. Σίγουρα δεν θα κάνουν συναυλίες με τόσο ακριβά εισιτήρια, βέβαια στην Ελλάδα έχουμε εδώ τους άρπαγες από εδώ κι από εκεί, έρχονται με ένα budget οι Radiohead και ξαφνικά διπλασιάζεται το budget. Άρα οι Radiohead κάνουν μια κίνηση που μπορεί να την κάνει μόνο μια μπάντα που έχει φτιάξει το όνομά της, δηλαδή μια καινούργια μπάντα η οποία διανέμει το cd της δωρεάν, θα πρέπει ή να βρει κάποιους χορηγούς ή να βρει κάποιον εναλλακτικό τρόπο. Ας πούμε, υπάρχει μια μπάντα, η οποία είναι φίλοι μου κιόλας, οι οποίοι λέγονται "Ένα Βήμα Μπροστά". Οι "Ένα Βήμα Μπροστά", το site τους είναι www.1bm.gr, και αυτοί δίνουν το cd τους δωρεάν. Τα παιδιά έχουν κάνει ένα εναλλακτικό τρόπο. Ψάξανε, βρίκανε studio, βρήκαν εταιρείες παροχής ήχου, βρήκαν άλλες εταιρείες από 'δω κι από 'κει, κι είπαν, παιδιά, θέλουμε να κάνουμε ένα δίσκο που θα γίνει πολύ γνωστός σε όλη την Ελλάδα γιατί το διανέμουμε δωρεάν. Θέλετε να είστε χορηγοί; Και βρήκαν κάποιους χορηγούς τελικά. Δεν είναι δωρεάν. Ο κόσμος απλά το λαμβάνει δωρεάν. Είναι όπως βλέπουμε τηλεόραση και είναι δωρεάν.

 

ολοκληρη η συνεντευξη εδω!

http://music.pramnos.net/story58-2833.html

πανελιστας και ανταρτομαχητης....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά

 

Κατά την ταπεινότατη γνώμη μου ζούμε το τέλος της πνευματικής ιδιοκτησίας, όπως την ξέρουμε τουλάχιστον. Η οποία αν το καλοσκεφτούμε δεν υπάρχει και από καταβολής κόσμου. Ειδικά στη μουσική, έχει δεν έχει 100 χρόνια. Και τώρα που το καλοσκέφτομαι, γεννήθηκε με κάποιες τεχνικές εξελίξεις (ηχογραφήσεις, κεριά, γραμμόφωνα κλπ) και τελειώνει με κάποιες άλλες εφευρέσεις (ψηφιοποίηση, διαδίκτυο, κλπ)

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου