Προς το περιεχόμενο

Ποιοτητα σηματος προς ηχογραφηση


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

 

 

Η ρύθμιση του gain γίνεται με PFL / Solo όπου αναιρείται το fader.

 

Ιστορικά το fader προέκυψε για μικρομετρικές ρυθμίσεις (λίγο πάνω - λίγο κάτω) ΜΕΤΑ το gain.

 

Για να γίνει πιο κατανοητό να πούμε πως το fader βρίσκεται σε αχρησία,σε ουδέτερη θέση (σαν να μην υπάρχει δηλαδή) στο unity gain δηλαδή στα 0db VU. Το fader δηλαδή είναι ουσιατικά ένα attenuator με κάποια (ελάχιστη) δυνατότητα ενίσχυσης. Άρα αυτό που λέει ο Yameth "λίγο πάνω - λίγο κατω" είναι στην πραγματικότητα "λίγο πάνω - πολύ κάτω"  ;)

 

Αντίστοιχα το PFL όντως αντικατοπτρίζει την στάθμη πριν το fader , κατ'αντιστοιχία όμως αντικατοπτρίζει και την στάθμη με το fader στα 0db VU. Αντίθετα το Solo in Place μας δίνει την στάθμη σε σχέση με το mix bus της κονσόλας, δηλαδή μετά το fader (και άρα αντίστοιχα με την θέση στην οποία αυτό βρίσκεται) και ΜΕΤΑ το pan pot (δηλαδή σε σχέση με την θέση του στην στερεοφωνική εικόνα του mix bus). Για να ρυθμίσει λοιπόν κάποιος σωστά την στάθμη εισόδου ενώ βρίσκεται σε λειτουργία Solo in Place το fader θα ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ στα 0db VU.  

 

Το ζήτημα είναι επίσης να αντιληφθούμε το τι ακριβώς είναι όλες αυτές οι κλίμακες db και πως συνδέοντε μεταξύ τους....

 

Έτσι το σε τι αντιστοιχούν αυτά τα 0db VU  σε σχέση με το voltage του σήματος εισόδου ή πιο απλά με την πραγματική στάθμη του ως ηλεκτρικό σήμα, έχει να κάνει πρωτίστως με το operating level κάθε υλοποίησης. Δηλαδή η σκάλα VU είναι μια πλασματική σκάλα η πραγματική τιμή της οποίας (δηλαδή αυτή που αντιπροσωπεύει ως ηλεκτρική ισχύ) καθορίζεται από το operating level και το  ποια τιμή dbu αντιστοιχεί στα 0dbVU...έτσι έχουμε από την μία πλευρά τις πιο consumer υλοποιήσεις που τα 0dbVU αντιστοιχούν στα -10dbu , το καθιερωμένο ως επαγγελματικό στάνταρτ των 0dbVU = +4dbu και σε κάποιες περιπτώσεις κάπου ανάμεσα πχ 0dbVU= +2dbu.

 

Yameth απ'όσο ξέρω το dbu χρησιμοποιήται ανεξάρτητα από την αντίσταση (άσχετα αν ως τιμή μονάδας σε volt βγαίνει με βάση συγκεκριμένη αντίσταση).

 

Από εκεί και πέρα έχεις απόλυτο δίκιο σε ότι αφορά το gain το οποίο καταχρηστικά χρησιμοποιήται ως ρυθμιστικό έντασης , ενώ στην πραγματικότητα είναι απλά ο τρόπος να ταιριάξουμε την στάθμη εισόδου με την στάθμη εξόδου στο σημείο που μας δίνει τα δηλωθέντα χαρακτηριστικά και τιμές.  

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 28
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

  • Guru

Σταύρο όπως σου έγραψα και στην αρχή....

 

 

 

 

Αυτή είναι η θεωρητικά σωστή προσέγγιση του θέματος αλλά και ο λόγος ύπαρξης αυτών των 2 ρυθμιστικών...από εκεί και πέρα και ανάλογα την τοπολογία του κυκλώματος πολλοί βρίσκουν ενδιαφέροντα και έυηχα ηχητικά αποτελέσματα στο να υπεροδηγούν ή να πουσάρουν κατά κάποιο τρόπο την είσοδο δημιουργωντας ένα soft clipping effect και κρατώντας το υπό έλεγχο μειώνωντας την στάθμη εξόδου κλπ κλπ

 

 

 

 

 

Δηλαδή, από την μία πλευρά υπάρχει η θεωρητική εξήγηση του τι είναι και πως δουλεύει το κάθε μέρος ενός κυκλώματος και από την άλλη υπάρχει η έννοια της δημιουργικής και υποκειμενικής χρήσης και κρίσης  ;)

 

Δεν είναι περίεργο ένα ενισχυτικό κύκλωμα που δουλεύει στα όρια ή πέρα από τα όρια της νορμάλ λειτουργίας του να παράγει εύηχα αποτελέσματα (αν και για την συγκεκριμένη κονσόλα είναι λίγο περίεργο.....).

 

Σε ότι αφορά το compression δεν μπορώ να αντιληφθώ τι διαφορετικό μπορεί να υπάρξει σε ένα τέτοιο σετάπ πέραν του  προφανούς soft clipping που προηγήται (και το οποίο ως έν σημείο μπορεί να υποβοηθά την συμπίεση ψαλιδίζωντας ελαφρά τις κορυφές) και του ακόμη πιο προφανούς διαφορετικού input level στο compressor  το οποίο όμως ουσιαστικά απλά αλλάζει το δραστικό πεδίο του επεξεργαστή, κάτι που θα μπορούσες να πετύχεις εξίσου απλά χαμηλώνωντας το threshold).

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε ότι αφορά το compression δεν μπορώ να αντιληφθώ τι διαφορετικό μπορεί να υπάρξει σε ένα τέτοιο σετάπ πέραν του  προφανούς soft clipping που προηγήται (και το οποίο ως έν σημείο μπορεί να υποβοηθά την συμπίεση ψαλιδίζωντας ελαφρά τις κορυφές) και του ακόμη πιο προφανούς διαφορετικού input level στο compressor  το οποίο όμως ουσιαστικά απλά αλλάζει το δραστικό πεδίο του επεξεργαστή, κάτι που θα μπορούσες να πετύχεις εξίσου απλά χαμηλώνωντας το threshold).

 

 

Nικοδημε να διορθωσω,γιατι φανηκα λιγο υπερβολικος χρησιμοποιωντας τη λεξη ''πολυ'' καλύτερο,λεγοντας ''αισθητα'' καλυτερο.

Αυτο ακριβως το soft clipping μου δωσε την αισθηση οτι υποβοηθα τον compressor

(κι ας μην ειναι τιποτα φοβερο ή λυχνιας,ειναι ενας dbx1066)στο ψαλιδισμα,κι αυτο αρεσε στ αυτια μου.

Απο κει και περα, το δραστικο πεδιο του επεξεργαστη ρυθμιζομενο

απο το threshhold,ειναι ανεξαρτητο απο το εισαγομενο σημα?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

 

Απο κει και περα, το δραστικο πεδιο του επεξεργαστη ρυθμιζομενο

απο το threshhold,ειναι ανεξαρτητο απο το εισαγομενο σημα?

 

 

Το threshold δουλέυει αναγκαστικά σε συνάρτηση με την στάθμη του εισερχόμενου σήματος, δηλαδή αν για παράδειγμα "στέλνεις" στην είσοδο του επεξεργαστή ένα σήμα της τάξης των -10db και θέσεις το threshold στο -15db ουσιαστικά έχεις μια δραστική σε ότι αφορά την λειτουργία του επεξεργαστή περιοχή της τάξης των 5db. Είτε λοιπόν αυξήσεις την στάθμη του σήματος που στέλνεις (από το gain) κατά άλλα 5db είτε χαμηλώσεις το threshold στα -20db το αποτέλεσμα σε όι αφορά το εύρος της επεξεργασίας είναι το ίδιο (10db).

 

Και σε αυτή την περίπτωση όμως θα πρέπει κάποιος να λαμβάνει υπ'όψην το operating level & clipping point του κάθε επεξεργαστή που παρεμβάλεται ώστε να μπορεί να υπάρχει αντιστοιχία στα μεγέθη που χρησιμοποιούντε....και τα σφάλματα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι πάρα πολύ συνηθισμένα....

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
Δεν παρακαμπτει το fader(η τελοσπαντων δεν ειναι prefader)

Eπομενως,δε γινεται να στειλεις ΜΟΝΟ ρυθμιζοντας το gain,καθως αν κλεισεις το fader δεν εξαγεται σημα.

Νομιζω οτι η καλυτερη θεωρητικα λυση,ειναι να τοποθετεις το fader στο unity και να παιζεις με το gain μετα

Ιδανικά είπα. Ακόμα κι εγώ έμαθα πως όλες οι κονσόλες έχουν fader!  ;D Αρα όπως πολύ σωστά έγραψες, όταν το fader είναι στο 0, ισχύει το unity gain.

 

Άρα αυτό που λέει ο Yameth "λίγο πάνω - λίγο κατω" είναι στην πραγματικότητα "λίγο πάνω - πολύ κάτω"
Πολύ σωστά!..

 

Υ.Γ. Με πέθανες με τα ονόματα... Μάκη μου! ;D ;D Δεν ήξερα σε ποιούς αναφέρεσαι.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προχθες πουδοκιμασα να ανεβασω το gain και απο αναγκη na katebasv το feder για να μην κλιπαρει το σημα,το σημα αυτο ηταν πολυ καλυτερο και φυσικα ο κομπρεσσορ

ανταποκρινοταν πολυ καλυτερα.

Αυτο ηταν και η αιτια του thread.

Μην κουραζω,αν και η συγκεκριμενη κουβεντα δεν ειναι τοσο εξειδικευμενη μιας και πολυς κοσμος που γραφει καπως ετσι θα διαφωτιστει,αλλα εχω την εντυπωση οτι καλυτερος οδηγος απ τ αυτι δεν υπαρχει τελικα(εκτος αν εισαι κουφος...)

 

Aυτό κάνω πάντα σε ότι συσκευή έχει in και out ρυθμιστικό. Προσέχωντας να μην κλιπάρει τίποτα, ανεβάζω το In και παράλληλα κατεβάζω το out και το αντίθετο, προσέχωντας να διατηρώ την ίδια ένταση ακουστικά στα αυτιά μου. Σαρώνω όλο το πιθανό range και βρίσκω τη θέση που μου αρέσει περισσότερο.

Μπορεί το unity gain για κάποια πηγή να ακούγεται "αναιμικό" καιι προσθέτοντας gain να προσθέσεις λίγο περισσότερο "bite" δηλαδή παραμόρφωση που θα κάνει την πηγή λίγο περισσότερο πλούσια συχνοτικά. (π.χ ένα ταμπούρο επωφελείται σχεδόν πάντα ;))

Συμπληρωματικά όλα αυτά σε σχέση με τα προαναφερθέντα από τους περισσότερους

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορεί το unity gain για κάποια πηγή να ακούγεται "αναιμικό" καιι προσθέτοντας gain να προσθέσεις λίγο περισσότερο "bite" δηλαδή παραμόρφωση που θα κάνει την πηγή λίγο περισσότερο πλούσια συχνοτικά. (π.χ ένα ταμπούρο επωφελείται σχεδόν πάντα ;))

 

Αρα δε με γελασαν τα αυτια μου  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό είναι υποκειμενικό, κάθε περίπτωση ο καθένας μας την κρίνει διαφορετικά, όμως ισχύει αυτό.

Μπορείς βέβαια να κάνεις αντίστροφο engineering και να πας πίσω στην πηγή και στο μικρόφωνο και να κάνεις την πηγή "καλύτερη" εκεί παρά να υπεροδηγήσεις τον προενισχυτή μικροφώνου..δηλ αυτή η υπεροδήγηση να σου δώσει την ιδέα να αλλάξεις τον ήχο πιο πριν.

Μπορεί να είναι πιο καλό αυτό από ηχοληπτικής άποψης.

Π.χ, μπορεί ένα ταμπούρο να ακουστεί καλύτερα υπεροδηγημένο, αλλά μπορεί και να πετύχεις καλύτερο αποτέλεσμα αν χαλαρώσεις λίγο την σουρτίνα ώστε να γίνει λίγο πιο "grainy" o ήχος της και να έχεις παρόμοιο αποτέλεσμα με την υπεροδήγηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μπορεί και να πετύχεις καλύτερο αποτέλεσμα αν χαλαρώσεις λίγο την σουρτίνα ώστε να γίνει λίγο πιο "grainy" o ήχος της και να έχεις παρόμοιο αποτέλεσμα με την υπεροδήγηση.

 

Σιγουρα ειναι υποκειμενικο και με την υποκειμενικοτητα που εναντιωνεται στην θεωρια  εχουν ηχογραφηθει αριστουργηματα.

(η δικια μου παντως δεν εχει γραψει ακομα τετοιο... ;D)

Απο κει και περα παιζει νομιζω μεγαλο ρολο το στυλ που ηχογραφεις.

Αν πχ γραφεις μεταλ με το ταμπουρο σκασμενο σε limiter και compression,αμα

χαλαρωσεις τη σουρντινα,μετα δε μαζευεται με τιποτα..(κι αμα εχεις και μικροφωνο για τη σουρντινα...)

Νομιζω οτι αν κατι δεν ενοχλει στ αυτια και δεν πικαρει εμφανως ωστε να γινεται αποκρουστικο,τιποτα δεν ειναι λαθος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου