santso 4 Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2010 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2010 Θα ηθελα με αφορμη καποια προσφατα thread για χειροποιητη κλασικη κιθαρα να ακουσω τις γνωμες οσων ασχολουνται(και κυριως του Παυλου Γυπα τωρα που μπηκε στην παρεα ;D) για ενα συγκεκριμενο θεμα.... Και αναφερομαι στο διπλο καπακι στο σκαφος της κιθαρας. Πριν αρκετα χρονια συζητουσα στο ωδειο με καποιους σπουδαστες και δασκαλους για την χαμηλη ενταση που εχει η κιθαρα(και ιδιως η κλασικη)εκ φυσεως σαν οργανο,και το αποτελεσμα που ειχε αυτο στους "σοβαρους" συνθετες αλλων εποχων που δεν υπηρχε ρευμα. Και λεει καποιος(δασκαλος) οτι κανανε διαφορες δοκιμες οι κατασκευαστες,μεχρι και διπλο καπακι απο συμπαγες ξυλο βαλανε(και το ειπε καπως απαξιωτικα!) αλλα τιποτα! Και συνεχιζω: οπως ελεγα και στο αλλο thread αγορασα μια τετοια κιθαρα,ισπανικη,με καπακι απο ελατο και δευτερο ιδιο καπακι στον πατο(στην πλατη,απο την εσωτερικη μερια).Το οργανο ειναι φοβερο απο ηχο,με φοβερο ογκο ισορροπια κλπ αλλα προτιστως εχει ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ενταση.Ενας φιλος που επαιξε ειπε "αυτη δεν ειναι κιθαρα,πιανο ειναι"! Το μονο που θα μπορουσε κανεις να πει μειον (προσωπικα δεν με πειραζει καθολου) ειναι οτι ειναι καπως βαρια - οχι πολυ, ΛΙΓΟ πιο βαρια απο καποιες αλλες που ειναι εντελως πουπουλα.Και δεν ειμαι σιγουρος αν οφειλεται στο διπλο καπακι αυτο. Το ερωτημα λοιπον ειναι ΠΩΣ και δεν εχει καθιερωθει αυτο στους κατασκευαστες? Μηπως καποιοι το σνομπαρουν κιολας?Αν ναι,γιατι? Περιμενω αποψεις! :) .... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
kaisos Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2010 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2010 αν και δεν έχω καμία επαφή με την κλασική κιθάρα μια πολύ ωραία ανάλυση για το διπλό καπάκι μου είχε κάνει ένας φίλος κατασκευαστής απο την καστοριά. Αυτός έχει κάνει μια κλάσική ovation style δίνω το Λινκ ελπίζω να μην θεωρηθεί διαφήμιση. http://www.burningtree.gr/ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Shelter Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2010 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2010 Πριν μερικά χρόνια είχε βουήξει η οικουμένη με τις κατασκευαστικές καινοτομίες του Greg Smallman. Ακόμα και στην Ελλάδα όλοι μίλαγαν με θαυμασμό για τις κιθάρες αυτές χωρίς πολλές φορές να έχει προσωπική πείρα κανεις (τις περισσότερες φορές). Τελικά μερικοί Έλληνες κιθαρίστες αγόρασαν smallman και έτσι απέκτησαν και περισσότεροι την ευκαιρία να τις περιεργαστούν (νομίζω ο Φρουδαράκης ή ο Βροντινός ή και οι δύο). Αν θυμάμαι καλά ο John Williams έφερε μία μαζί του σε κάποιο ρεσιτάλ και έτσι την δοκίμασαν μερικοί. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι κάποιοι ενθουσιάστηκαν ενω κάποιοι άλλοι καθόλου, και προτίμησαν πιο "παραδοσιακές" λύσεις. Το θέμα του ήχου είναι εντελώς προσωπική υπόθεση τόσο για κατασκευαστές όσο και για μουσικούς. Προσωπική μου άποψη είναι ότι η κιθάρα δεν έχει τόσο μεγάλο πρόβλημα έντασης όσο λένε μερικοί. Δεν φτιάχτηκε για να "σκεπάζει" σε ένταση τα χάλκινα πνευστά. Δεν είχα ποτέ κιθάρα με διπλό καπάκι για να σχηματίσω άποψη, αλλα μου αρέσει να πειραματίζονται οι κατασκευαστες. Η απόκτηση της εμπειρίας είναι βασικό στοιχείο για την εξέλιξη. Βέβαια προκύπτει πάντα το ζήτημα ότι κάποιος πρέπει να στηριξει οικονομικά αυτά τα πειράματα. Απο την Tele δεν ξεκινάς. Στην Esquire καταλήγεις. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
skantzos Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2010 Share Δημοσιευμένο 13 Μαρτίου 2010 δηλαδή που είναι το δεύτερο καπάκι; μέσα στο ηχείο; υπάρχουν και άλλοι τρόποι να δώσεις ένταση και απ΄ ότι φανταζομαι θα γίνεται αρκετή έρευνα. Οι αδερφοί Κουκουρίγκου φτιάχνουν το καπάκι σαν σάντουιτς με δύο πολύ λεπτές φέτες ξύλου και κάποιο συνθετικό υλικό στη μέση, δεν είμαι και σίγουρος για τις λεπτομέρειες :) Το ερωτημα λοιπον ειναι ΠΩΣ και δεν εχει καθιερωθει αυτο στους κατασκευαστες? Μηπως καποιοι το σνομπαρουν κιολας?Αν ναι,γιατι? Περιμενω αποψεις! :) Η ένταση δεν έρχεται μόνη της, υποθέτω κάποιες συχνότητες θα τονίζονται πιο πολύ, και θα αλλάζει το ηχόχρωμα του οργάνου. Αν βάλεις μια μεβράνη μπάντζου αντί για καπάκι πιθανόν να έχεις πιο πολύ ένταση αλλά δε θα είναι κιθάρα :) "[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt." Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
santso 4 Δημοσιευμένο 15 Μαρτίου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 15 Μαρτίου 2010 επανερχομαι στο θεμα.... Η ένταση δεν έρχεται μόνη της, υποθέτω κάποιες συχνότητες θα τονίζονται πιο πολύ, και θα αλλάζει το ηχόχρωμα του οργάνου. Αν βάλεις μια μεβράνη μπάντζου αντί για καπάκι πιθανόν να έχεις πιο πολύ ένταση αλλά δε θα είναι κιθάρα :) Δεν αλλαζει το ηχοχρωμα καθολου....Ισα ισα. Αισθανομαι ομως οτι ορισμενοι κατασκευαστες το θεωρουνε λιγο ανορθοδοξη λυση. .... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
anaks Δημοσιευμένο 15 Μαρτίου 2010 Share Δημοσιευμένο 15 Μαρτίου 2010 Από ότι ξέρω το διπλό καπάκι δεν είναι στον πάτο άλλα στο μπροστινό καπάκι. Double top λέγεται. Είναι αυτό που ανέφερε ο skantzos, το σάντουιτς. Αυτό που κάνει είναι να δίνει στην κιθάρα περισσότερο εύρος ηχοχρωμάτων παρά να ενισχύει την ένταση. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
anaks Δημοσιευμένο 15 Μαρτίου 2010 Share Δημοσιευμένο 15 Μαρτίου 2010 Θα ηθελα με αφορμη καποια προσφατα thread για χειροποιητη κλασικη κιθαρα να ακουσω τις γνωμες οσων ασχολουνται(και κυριως του Παυλου Γυπα τωρα που μπηκε στην παρεα ;D) για ενα συγκεκριμενο θεμα.... Και αναφερομαι στο διπλο καπακι στο σκαφος της κιθαρας. Πριν αρκετα χρονια συζητουσα στο ωδειο με καποιους σπουδαστες και δασκαλους για την χαμηλη ενταση που εχει η κιθαρα(και ιδιως η κλασικη)εκ φυσεως σαν οργανο,και το αποτελεσμα που ειχε αυτο στους "σοβαρους" συνθετες αλλων εποχων που δεν υπηρχε ρευμα. Και λεει καποιος(δασκαλος) οτι κανανε διαφορες δοκιμες οι κατασκευαστες,μεχρι και διπλο καπακι απο συμπαγες ξυλο βαλανε(και το ειπε καπως απαξιωτικα!) αλλα τιποτα! Και συνεχιζω: οπως ελεγα και στο αλλο thread αγορασα μια τετοια κιθαρα,ισπανικη,με καπακι απο ελατο και δευτερο ιδιο καπακι στον πατο(στην πλατη,απο την εσωτερικη μερια).Το οργανο ειναι φοβερο απο ηχο,με φοβερο ογκο ισορροπια κλπ αλλα προτιστως εχει ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ενταση.Ενας φιλος που επαιξε ειπε "αυτη δεν ειναι κιθαρα,πιανο ειναι"! Το μονο που θα μπορουσε κανεις να πει μειον (προσωπικα δεν με πειραζει καθολου) ειναι οτι ειναι καπως βαρια - οχι πολυ, ΛΙΓΟ πιο βαρια απο καποιες αλλες που ειναι εντελως πουπουλα.Και δεν ειμαι σιγουρος αν οφειλεται στο διπλο καπακι αυτο. Το ερωτημα λοιπον ειναι ΠΩΣ και δεν εχει καθιερωθει αυτο στους κατασκευαστες? Μηπως καποιοι το σνομπαρουν κιολας?Αν ναι,γιατι? Περιμενω αποψεις! :) φίλε santso τι κατασκευαστής είναι αυτή η κιθάρα με τον τόσο ωραίο ήχο; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
duke Δημοσιευμένο 16 Μαρτίου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Μαρτίου 2010 Το διπλό καπάκι το χρησιμοποιούσε ο Contreras σε κάποιες κιθάρες του οι οποίες απέκτησαν μεγάλη φήμη στο κιθαριστικό κόσμο. Πρόκειται στη πραγματικότητα για ένα λεπτό φύλλο ξύλου που τοποθετείτε εσωτερικά της πλάτης. Επίσης υπάρχει το διπλό καπάκι με nomex στη μέση(σάντουιτς), τεχνική που χρησιμοποιεί και ο Βασιλειάδης εδώ στην Ελλάδα. Τον είχα δει στην έκθεση κιθάρας το 2008. Είναι πολύ αξιόλογος κατασκευστής. Οι κιθάρες Smallman νομίζω ότι δεν έχουν διπλό καπάκι, αλλά λόγω της ειδικής τεχνοτροπίας τους στον εσωτερικό οπλισμό δίνουν τη δυνατότητα για ένα εξαιρετικά λεπτό καπάκι και με αποτέλεσμα έναν ήχο πολύ δυνατό, διαυγή με πλούσια ηχοχρωματική παλέτα..Και να μη ξεχνάμε και την Adamas της Ovation. Δύο φύλλα ανθρακόνημα με ένα λεπτό φύλλο έλατο στη μέση. Όλο αυτό ζεσταίνεται σε μια θερμοκρασία 180 βαθμών κελσίου περίπου και γίνεται ένα πολύ λεπτό αλλά συμπαγές και άκαμπτο σώμα που δίνει στην Adamas αυτό τον πολύ όμορφο και ιδιαίτερο ήχο…Έχω τη τύχη να έχω ακούσω πάρα πολλές κιθάρες και να έχω μιλήσει με πολλού κατασκευαστές(με ξένους περισσότερο)..Ένα πολύ καλό όργανο πρέπει οπωσδήποτε να έχει: ισοτονικότητα, ικανοποιητική ένταση, σωστή διάρκεια, να μη φαλτσάρει να μην έχει dead notes..και να σονάρει(λίγοι το καταφέρνουν το τελευταίο-όχι ότι τα άλλα τα βρίσκεις εύκολα). Από εκεί και πέρα είναι θέμα γούστου προσωπικού. Ναι μεν με εντυπωσιάζουν οι μοντέρνες κατασκευαστικές προσεγγίσεις αλλά και πάλι δε μπορώ να ξεφύγω από το μοναδικό σχεδόν ανθρώπινο ήχο μιας Fleta κιθάρας(που δε κατάφερε ποτέ κανένας να αντιγράψει) ή τη γλυκύτητα μιας Hauser. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι πολλοί κατασκευαστές θα πειραματιστούν με τις μοντέρνες κατασκευές(και καλά θα κάνουν) άλλοι και πάλι πολλοί θα επιστρέψουν στην παράδοση. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
santso 4 Δημοσιευμένο 16 Μαρτίου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 16 Μαρτίου 2010 φίλε santso τι κατασκευαστής είναι αυτή η κιθάρα με τον τόσο ωραίο ήχο; amalio burguet model AB απο τη Βαλενθια. duke,σπουδαιες οι πληροφοριες σου! :) .... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
skantzos Δημοσιευμένο 16 Μαρτίου 2010 Share Δημοσιευμένο 16 Μαρτίου 2010 ..Και να μη ξεχνάμε και την Adamas της Ovation. Δύο φύλλα ανθρακόνημα με ένα λεπτό φύλλο έλατο στη μέση. Όλο αυτό ζεσταίνεται σε μια θερμοκρασία 180 βαθμών κελσίου περίπου και γίνεται ένα πολύ λεπτό αλλά συμπαγές και άκαμπτο σώμα που δίνει στην Adamas αυτό τον πολύ όμορφο και ιδιαίτερο ήχο… και ακριβώς επειδή είναι συμπαγές και ακαμπτό επιτρέπει πειραματισμούς με τον οπλισμό χωρίς περιορισμούς που έχουν σχέση με τη στατικότητα, δηλαδή δε χρειάζεται το x-bracing. ωραιες οι adamas, αλλά μου θυμίζουν τον νταλάρα ;D "[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt." Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργήστε λογαριασμό
Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!
Δημιουργία λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Σύνδεση