Προς το περιεχόμενο

Τα μαύρα πλήκτρα δέν είναι ίσα αριθμητικά με τα άσπρα


Προτεινόμενες αναρτήσεις

...Η να είναι όλα τα πλήκτρα στην ίδια ευθεία, χρωματική κλίμακα, πολύ πιο λεπτά  (σαν τα τωρινά μαύρα)  και αφήνοντας ένα κενό μεταξύ τους για να μην πατάμε δύο μαζί. Επειδή το κενό θα είναι εκμεταλλεύσιμο και από τις δύο πλευρές, η οκτάβα θα μπορεί να έχει περίπου την ίδια απόσταση που έχει τώρα

 

όχι δεν τρελάθηκα, άλλα έχω νευριάζει  >:( >:( >:( και θα εξηγήσω παρακάτω γιατί.

 

Καταρχήν:

 

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ:

 

-Οι κλίμακες και οι αναστροφές των συγχορδιών θα έχουν το ΙΔΙΟ ΣΧΗΜΑ σε όλες τις τονικότητες. Στην περίπτωση ίσων μαύρων και άσπρων μόνο δύο παραλλαγές. Ασχολίαστο.

 

-Η γεωμετρική απόσταση στο κλαβιέ θα ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ. Το αυτί θα εκπαιδεύεται καλύτερα και θα μπορεί να παίζει κανείς ευκολότερα "με το αυτί". Ένας καλός φαύλος κύκλος δηλαδή ;D που θα επιταχύνει την εξέλιξη του μουσικού, αντί να παπαγαλλίζει δακτυλοθεσίες.

 

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΚΛΑΒΙΕ:

 

-Ο αρχάριος μπορεί να κάτσει και να παίξει mary had a little lam ή τα κάλαντα απο το πρώτο μάθημα οπότε μεγαλύτερη πιθανότητα να συνεχίσει να τα ακουμπάει στο δάσκαλο (χ@στήκαμε)

-Ίσως ευνοείται η τεχνική στο γρήγορο παίξιμο κλιμάκων ( ξανά χ@στήκαμε)

 

Γιατί έχω νευριάσει:

 

Γιατί παίζοντας ήδη κάποιο άλλο όργανο (όσο τέλος πάντων) το αυτί και τα δάχτυλα έχουν ήδη κάποια προεργασία. Και αναρωτιέμαι γιατί το αυτί μένει σε μεγάλο βαθμό ανεκμετάλλετο, ενώ τα δάχτυλα πρέπει να αποστηθίσουν δεκάδες διαφορετικές θέσεις για το ίδιο πράγμα!!!

Ξέρω ότι άν ξεπεράσει κανείς το πρώτο στάδιο, αυτά ίσως ξεπερνιούνται. Αλλα πόση φαιά ουσία θα έχει σπαταληθεί μέχρι τότε, και πόση θα συνεχίσει να σπαταλιέται στην εξάσκηση για να παραμείνει κανείς μάχημος;

 

Ερώτηση:

 

Έχει φτιαχτεί τέτοιο πράγμα ποτέ; (στο google δέν βρήκα κάτι)

Υπάρχει κανείς άλλος που θα το ήθελε:

 

Και ναι, όντως σοβαρά μιλάω

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 35
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Ένα μικρό quote από τα πολλά που γράφεις και δεν καταλαβαίνω...

 

-Η γεωμετρική απόσταση στο κλαβιέ θα ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ.

 

Να σχολιάσω μερικά που είδα: είναι πολύ πιο πρακτικό να μην είναι στην ίδια ευθεία από πλευράς γεωμετρίας των δαχτύλων (και θα ήταν ακόμη χειρότερο αν είχαν... απόσταση μεταξύ τους όπως γράφεις). Κι αν ήταν τα λευκά πλήκτρα ίσα με τα μαύρα, πιθανολογώ πως θα ήταν εξαιρετικά πιο δυσχερής η τοποθέτηση του χεριού στο κατάλληλο σημείο γιατί απλούστατα δεν θα υπήρχε κανένα οπτικό σημείο αναφοράς που θα βοηθούσε το μάτι να τοποθετήσει το χέρι. Σύμφωνοι, από ένα σημείο κι έπειτα η τοποθέτηση αυτή γίνεται δεύτερη φύση, αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντοτε.

 

Η εκπαίδευση του αυτιού δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την θέση των πλήκτρων.

 

Δαχτυλοθεσίες πρέπει για όλα ανεξαιρέτως τα όργανα να "παπαγαλιστούν", με τον ίδιο τρόπο που ο καθένας πρέπει να "παπαγαλίσει" (εντελώς ατυχής λεκτική επιλογή) την προφορά του κάθε φθόγγου έτσι ώστε να αρθρώσει λέξεις. Το πιάνο δεν αποτελεί εξαίρεση.

 

Τι εννοείς λέγοντας πως το αυτί μένει "ανεκμετάλλευτο" ενώ τα δάχτυλα είναι αναγκασμένα να "αποστηθίσουν" θέσεις? Ομολογώ πως δεν καταλαβαίνω καθόλου τι εννοείς και τι σχέση θα είχε το ένα με το άλλο, ακόμη και αν ίσχυαν.

 

Τέλος, τα νεύρα δεν είναι απαραίτητα...  ;D ;D

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...Η να είναι όλα τα πλήκτρα στην ίδια ευθεία, χρωματική κλίμακα, πολύ πιο λεπτά  (σαν τα τωρινά μαύρα)  και αφήνοντας ένα κενό μεταξύ τους για να μην πατάμε δύο μαζί. Επειδή το κενό θα είναι εκμεταλλεύσιμο και από τις δύο πλευρές, η οκτάβα θα μπορεί να έχει περίπου την ίδια απόσταση που έχει τώρα

 

όχι δεν τρελάθηκα, άλλα έχω νευριάζει  >:( >:( >:( και θα εξηγήσω παρακάτω γιατί.

 

Καταρχήν:

 

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ:

 

-Οι κλίμακες και οι αναστροφές των συγχορδιών θα έχουν το ΙΔΙΟ ΣΧΗΜΑ σε όλες τις τονικότητες. Στην περίπτωση ίσων μαύρων και άσπρων μόνο δύο παραλλαγές. Ασχολίαστο.

 

-Η γεωμετρική απόσταση στο κλαβιέ θα ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ. Το αυτί θα εκπαιδεύεται καλύτερα και θα μπορεί να παίζει κανείς ευκολότερα "με το αυτί". Ένας καλός φαύλος κύκλος δηλαδή ;D που θα επιταχύνει την εξέλιξη του μουσικού, αντί να παπαγαλλίζει δακτυλοθεσίες.

 

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΚΛΑΒΙΕ:

 

-Ο αρχάριος μπορεί να κάτσει και να παίξει mary had a little lam ή τα κάλαντα απο το πρώτο μάθημα οπότε μεγαλύτερη πιθανότητα να συνεχίσει να τα ακουμπάει στο δάσκαλο (χ@στήκαμε)

-Ίσως ευνοείται η τεχνική στο γρήγορο παίξιμο κλιμάκων ( ξανά χ@στήκαμε)

 

Γιατί έχω νευριάσει:

 

Γιατί παίζοντας ήδη κάποιο άλλο όργανο (όσο τέλος πάντων) το αυτί και τα δάχτυλα έχουν ήδη κάποια προεργασία. Και αναρωτιέμαι γιατί το αυτί μένει σε μεγάλο βαθμό ανεκμετάλλετο, ενώ τα δάχτυλα πρέπει να αποστηθίσουν δεκάδες διαφορετικές θέσεις για το ίδιο πράγμα!!!

Ξέρω ότι άν ξεπεράσει κανείς το πρώτο στάδιο, αυτά ίσως ξεπερνιούνται. Αλλα πόση φαιά ουσία θα έχει σπαταληθεί μέχρι τότε, και πόση θα συνεχίσει να σπαταλιέται στην εξάσκηση για να παραμείνει κανείς μάχημος;

 

Ερώτηση:

 

Έχει φτιαχτεί τέτοιο πράγμα ποτέ; (στο google δέν βρήκα κάτι)

Υπάρχει κανείς άλλος που θα το ήθελε:

 

Και ναι, όντως σοβαρά μιλάω

 

 

Φιλε μου δεν εχω ιδεα γιατι δεν αξιοποιειται κατι τετοιο(ισως λογω κοστους μιας & η ασυμβατοτητα με ο,τιδηποτε πληκτροφορο εχει κυκλοφορησει ως τωρα θα ενοχλουσε πολυ κοσμο)αλλα μονο & μονο επειδη αναθεματιζεις κατι που θεωρειται δεδομενο αιωνες τωρα, απο μενα παιρνεις ψηφο εμπιστοσυνης...

Θα ειμαι stand-by για αντιπαραθεσεις αλλων...Cheerz!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10basics_004.jpg

 

 

 

οριστε, ίσες αποστασεις  ;D Haken Continuum λεγεται.

 

Και ναι, με ισου μηκους ασπρα και μαυρα πληκτρα είναι απειρως πιο δυσκολο να παίξεις κλιμακες.

 

Ενας αναλογος προβληματισμος θα ήταν γιατι οι κιθαριστες να μην εχουν μια μονο χορδη? Κι αυτοι δαχτυλοθεσιες παπαγαλιζουν (τουλαχιστον σε ίδιο ποσοστό με τους πιανιστες).

 

Μπορεις απλά να μελετήσεις πολυ τις κλιμακες και μετα θα σου περάσει ο προβληματισμος, οταν δηλαδη αυτες αφομοιωθουν καλα :)

 

Μαη 0,2£

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ να στέκει κάπως σαν απορία είναι το ερώτημα γιατί θα έπρεπε δυο διαδοχικά λευκά πλήκτρα να αποδίδουν ορισμένες φορές έναν τόνο και άλλες ένα ημιτόνιο (από μι σε φα και από σι σε ντο), χωρίς να δίνουν πάντα τόνους ή πάντα ημιτόνια. Ίσως είναι ενδιαφέρουσα σκέψη, αλλά τα υπόλοιπα περί ear training, δαχτυλισμών κλπ κλπ είναι... εχμ, εντελώς ακατανόητα για μένα.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επισης υπαρχει αυτο εδω http://www.c-thru-music.com/cgi/?page=layout

που εκμεταλευεται ακριβως αυτες τις αποστασεις.

βεβαια ενας φιλος κοντραμπασιστας οταν το ειδε ειπε "α οπως οι αποστασεις στο κοντρα μπασο"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Πολύ καλή η παρατήρησή σου.

Δηλαδή θες κάτι σαν τα παρακάτω αλλά αντί για κουμπιά, να έχουν πλήκτρα.

http://www.roland.com/products/en/FR-7Xb/index.html

http://www.ketron.it/prodotti/dettagli.asp?sezione=2&idProdotto=17

http://www.ketron.it/prodotti/dettagli.asp?sezione=2&idProdotto=3

http://www.orla.it/ita/products.asp?id=EC01AB2573A3824688F44E1985DCEB20

http://www.orla.it/ita/products.asp?id=E0CE50E44DDF9846B20537AFF2F9E7D2

 

Μήπως κατάλαβα λάθος;

 

Τα παραπάνω παίζονται με την τεχνική που ανέφερες, αλλά είναι μόνο με κουμπιά και άλλη τεχνική παιξίματος. Όχι με πλήκτρα.

Ίσως εάν κατασκεύαζες κάποιο custom κλαβιέ με πλήκτρα, έτσι όπως το φαντάζεσαι, θα είχαμε κάτι νεότερο στον τομέα των πληκτροφόρων μουσικών οργάνων. Θα έπρεπε όμως να βρεις και την ανάλογη τεχνική παιξίματος. Δεν μπορώ να φανταστώ πως για παράδειγμα θα έπαιζες ένα Cmaj7 (ντο ματζόρε 7). Οι θέσεις των ντο-μι-σολ-σι θα ήταν μάλλον αρκετά μακριά μεταξύ τους.

 

Εάν όμως α) είναι καθαρά θέμα τρανσπόρτου και β) σε χαλάει τόσο πολύ να μάθεις κάποιο κομμάτι και σε άλλο τόνο, τότε υπάρχει η άλλη λύση.

Να πατήσεις το κουμπάκι που λέει.....transpose. Μην σου γίνει όμως συνήθεια.

Εγώ θα σου έλεγα να διαβάσεις λιγάκι "κλίμακες". Ο καθένας ... στο όργανό του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οριστε, ίσες αποστασεις  ;D Haken Continuum λεγεται.

 

Έχεις δίκιο (το ίδιο που κάνει κι ένα αρκετά φθηνότερο ribbon), αλλά και πάλι αν προσέξεις έχει χωρίσει την επιφάνειά του σε λευκά και μαύρα πλήκτρα, με την ακριβή διαρρύθμιση του πιάνου. Έτσι όπως το βλέπω μάλιστα στη φωτό πρέπει να ξεκινάει από το Μι στα αριστερά. Διορθώστε με αν κάνω λάθος - ποτέ δεν έχω παίξει με ένα.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αλλά και πάλι αν προσέξεις έχει χωρίσει την επιφάνειά του σε λευκά και μαύρα πλήκτρα, με την ακριβή διαρρύθμιση του πιάνου.

 

Τα λευκά και μαύρα είναι απλά για προσανατολισμό όσων έχουν συνιθίσει στο πιάνο, όπως τα dot markers στην κιθάρα. Δέν υπάρχει άλλη διαφοροποίηση, και πάει ημιτόνιο, ημιτόνιο στην ίδια ευθεία, όπως η μία απο τις δύο προτάσεις μου μόνο που δέν είναι με πλήκτρα.

 

Θα επανέλθω σε λίγο με διευκρεινήσεις.

 

θα προσπαθήσω να κάνω και καποια εικονίτσα για να εξηγήσω καλύτερα. Πάντως οι προτάσεις που έγιναν, όλες κοντά και σχετικές είναι  ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Πάντως οι προτάσεις που έγιναν, όλες κοντά και σχετικές είναι  ;)

Ωραία. Είμαστε σε καλό δρόμο :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου