Προς το περιεχόμενο

Μπας και είμαι πλεονέκτης με τα συνθ?


metallicus

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τωρα που το θυμηθηκα. Δεν παιρνεις ενα Hartmann Neuron? Αποκλειεται να εχει τετοια μηχανη το fusion :P

 

Είναι μια πολύ ειδική περίπτωση συνθεσάιζερ με εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μηχανή σύνθεσης που δεν έχει σχέση σχεδόν με οτιδήποτε κυκλοφορούσε μέχρι τότε... το είχαμε συζητήσει και πριν ένα-δυο χρόνια που προσπαθούσα να πάω στην Musikmesse για να παίξω με ένα ανάλογο, το Resonator Neuronium. Θέλει αρκετή τύχη να βρεις ένα, απαιτεί μεγάλη ενασχόληση, υπομονή για να αντιμετωπίσεις τα bugs του, και ένα σκασμό λεφτά για να το αγοράσεις.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 23
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Θέλει αρκετή τύχη να βρεις ένα, απαιτεί μεγάλη ενασχόληση, υπομονή για να αντιμετωπίσεις τα bugs του, και ένα σκασμό λεφτά για να το αγοράσεις.

 

Έχω παίξει με Neuron, το είχα ζητήσει να μου το φέρουν από Αθήνα για να το δοκιμάσω και ασχολήθηκα για 2 ώρες. Με ενδιέφερε πάρα πολύ γιατί η μέθοδος σύνθεσης των ήχων είναι βασισμένη σε νευρωνικά δίκτυα και είχα κάνει κάτι αντίστοιχο στην πτυχιακή μου με γεννετικούς αλγόριθμους. Οπότε ήθελα να δω τι έχουν υλοποιήσει, πως, και κατά πόσο είναι ικανοποιητικά (ως προς την μουσική ποιότητά τους βέβαια).

 

Διαπίστωσα κάτι που είχαμε διδαχθεί στην σχολή όταν κάναμε Νευρωνικά Δίκτυα. Συγκεκριμένα έπρεπε να αναπτύξω ένα μικρό εφαρμογίδιο που θα κάνει OCR ανάγνωση ενός κειμένου. Ο αλγόριθμος θέλει αρκετό χρόνο για να αποδώσει ικανοποιητικά: με λίγα περάσματα (passes) για την επίτευξη του τελικού στόχου (εξομοίωσης ή οτιδήποτε άλλο) τα αποτελέσματα κυμαίνονται από μέτρια ως λαθεμένα. Π.χ. έδινα σαν input τον αριθμό 8 και πολλές φορές το μπέρδευε με τον αριθμό 3, γιατί οπτικά το 8 και το 3 μοιάζουν και ο αλγόριθμος δεν έτρεχε για αρκετό χρονικό διάστημα.

 

Αντίστοιχα πράγματα γινόταν και στο Neuron. To μέγεθος των μοντέλων ήταν μάλλον μικρό με αποτέλεσμα ότι δεν μπορούσε να εξομοιώσει ο αλγόριθμος από το αρχικό sample που δινόταν σαν input, το γέμιζε με κάποιου είδους θόρυβο. Από τα 200 presets που είχε το Neuron, τα 180+ είχαν αυτό τον πολύ χαρακτηριστικό θόρυβο, ο οποίος βέβαια από ένα σημείο και μετά γινόταν ενοχλητικός. Μετά από ένα χρονικό διάστημα η Hartmann βελτίωσε κατά πολύ το μέγεθος των μοντέλων και άκουσα και καλύτερα σχόλια.

 

Οπτικά ήταν ένα όνειρο βέβαια. Αψεγάδιαστη κατασκευή με πολύ καλά πλήκτρα και διαστημικά χειριστήρια. Φυσικά και πάλι δεν γλύτωσαν τα εργονομικά λάθη όπως π.χ. το μανιτάρι που είχαν αντί για modulation/pitch wheel. Όποιος δοκίμασε να κάνει pitch bend με εκείνο το μικρούλι joystick ξέρει πόσο τραγικά αφύσικο είναι. Παράλληλα το Neuron ακουγόταν σαν μηχανή του γκαζόν, πράγμα που είναι απαράδεκτο για ένα synthesizer που τότε κόστιζε 5.000 ευρώ. Όταν πέρασε η εγγύηση του ενός έτους που έδινε η εταιρεία, πολλοί χρήστες το άνοιξαν και διαπίστωσαν ότι ουσιαστικά πρόκειται για ένα μέτριο PC και μάλιστα PC που δεν επιδέχεται ούτε αναβάθμιση: Pentium III, σκληρός δίσκος, λειτουργικό Linux και φυσικά το ανεμιστηράκι των 5 μποφόρ. Συν τοις άλλοις, η όλη αντιμετώπιση της εταιρείας ήταν παράδειγμα προς αποφυγή μιας και έδιναν ύφος prima-donna σε κάθε τους απάντηση, όταν και αν έδιναν απάντηση. Φυσικά η εταιρεία έκλεισε (όπως έπρεπε). :-X

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ενδιαφέρον... με άλλα λόγια αυτή η προσπάθεια έχει ναυαγήσει? Έχω κι εγώ ασχοληθεί λίγο με νευρωνικά δίκτυα, και είναι απογοητευτικό να διαβάζω πως το αποτέλεσμα ήταν κατώτερο των προσδοκιών. Στο παλιό θρεντ (που η θερμοκρασία είχε ανεβεί λίγο για άσχετους λόγους) συζητούσαμε και για το pc - υπήρχε κι ένα VST αν θυμάμαι καλά, που επίσης πήγε άπατο?

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ουσιαστικά έχει ναυαγήσει. Πολλά υποσχόμενη τεχνολογία, στα εμβρυακή της μορφή, η οποία δεν απέδωσε για διάφορους λόγους: λίγο η τιμή, λίγο η εμμονή στα αναλογικά, λίγο η μέθοδος σύνθεσης ήχων, λίγο η κακή στάση της εταιρείας. Θα μπορούσε να παράγεται ακόμη, εάν υπήρχε καλή υποστήριξη, βελτίωση, κ.λ.π. αλλά δυστυχώς δεν έγινε κάτι τέτοιο.

 

Επί χρόνια γινόταν συζητήσεις για την βασική αδυναμία των samplers: το ότι τα samples αποτελούσαν μία φωτογραφία ενός πραγματικού ήχου, κάτι το στατικό, το οποίο δεν ανταποκρινόταν καλά στις δυναμικές κ.λ.π. Έρχεται λοιπόν μία τεχνολογία που μπορεί να δημιουργήσει ένα αφαιρετικό μοντέλο ενός sample, ουσιαστικά να "σκανάρει" το sample σε βάθος και να δημιουργήσει ένα μοντέλο στο Neuron (έστω μικρό μοντέλο). Η αναπαραγωγή του μοντέλου αυτού ήταν το αρχικό sample (του οποίου η ποιότητα ήταν ανάλογη των "περασμάτων" του αλγόριθμου και ανταποκρινόνταν με πολύ μεγαλύτερη πειστικότητα στις δυναμικές. Κατ' εμέ έφτιαξαν ένα πρωτοποριακό synthesizer σε μία εποχή που είχαμε γεμίσει με subtractive synths αλλά δεν υποστήριξαν τη δημιουργία του. Ποιός τους φταίει και τους μεν (που δεν το υποστήριξαν) και τους δε (που το έκραξαν γιατί ουσιαστικά το φοβήθηκαν);

 

Αν κάποιοι, κάποτε, δεν πίστευαν ότι με κάποια ηλεκτρονικά κυκλώματα θα παραγόταν μουσική, τότε αναρωτιέμαι ποιά θα ήταν η σημερινή κατάσταση. ::)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου