Προς το περιεχόμενο

Σχετικές εντάσεις ήχων σε live


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μου έχει παρουσιαστεί το εξής πρόβλημα:

Για να μη βρίσκω την ώρα του live ή της πρόβας την ένταση που πρέπει να έχουν τα πλήκτρα μου σε κάθε κομμάτι αποφάσισα να σημειώσω τις σχετικές εντάσεις στα πλήκτρα μου για κάθε κομμάτι που παίζουμε με το συγκρότημα.

 

Διαπίστωσα όμως ότι με το που αλλάξαμε studio οι ρυθμίσεις μου πήγαν στον βρόντο! Έπρεπε και πάλι να κάνω αλλαγές στις σχετικές εντάσεις και μάλιστα όχι ανάλογες με τις ρυθμίσεις που μέχρι τώρα είχα.

 

Τι μπορεί να φταίει; Υποψιάζομαι ότι είναι θέμα συχνοτικό;

Και τελικά, εσείς πως "προετοιμάζετε" το θέμα των εντάσεων ώστε να είστε σίγουροι ότι στο live θα ακούγεστε σωστά σε σχέση με την υπόλοιπη μπάντα;;;

www.okband.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φταίνε πολλά, πάρα πολλά. Καταρχάς το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τα πλήκτρα σου, αλλά και πολλά ακόμα όργανα (ο κιθαρίστας πάντα αντιμετωπίζει πρόβλημα μεταξύ καθαρού / distortion / σόλο). Το ότι κάθισες και σημείωσες τις σχετικές εντάσεις μεταξύ των ήχων σου, είναι ένα πρώτο θετικό βήμα στην σωστή κατεύθυνση. Ένα volume pedal θα βοηθούσε, ώστε να κοντρολάρεις τον ήχο περισσότερο εύκολα, σε κάθε περίσταση. Τώρα επί της (περισσότερης) ουσίας... Παίζουν ρόλο τα εξής και μάλιστα όλα μαζί ταυτόχρονα, τα οποία αλλάζουν όλα σε κάθε διαφορετικό προβάδικο ή μαγαζί/πατάρι : Η θέση του κάθε παίκτη μέσα στην μπάντα, σε σχέση με τους άλλους και η απόσταση του ενός με τον άλλον σε σχέση πάντα με την φυσική ένταση του ενισχυτή ή του οργάνου του καθενός (ντραμς, κρουστά, πνευστά, κτλ...). Το είδος των monitor που χρησιμοποιείτε κάθε φορά, η ποιότητα τους, η ένταση και η απόσταση που έχετε από τα monitor. Ο χώρος και η ακουστική του, που μπορεί να βοηθήσει ή να βαβουριάσει τον ήχο. Πολλές φορές δεν είναι θέμα έντασης, αλλά "καταληπτότητας" του ήχου, δηλ. "ναι είναι δυνατά σε ένταση, αλλά δεν καταλαβαίνω / δεν ξεχωρίζω νότα, τι ακριβώς παίζω εγώ ή ο άλλος, αλλά τα αυτιά μας σφυρίζουν από το γκάζι...". Η εμπειρία των ίδιων των μουσικών, να αντιληφθούν την κατάσταση και να αυτοπροσαρμοστούν σε δυναμικές και εντάσεις, ώστε οι ίδιοι μεταξύ τους να ισσοροπήσουν τον δικό τους ήχο, εκτός συστήματος ήχου / monitor. Φυσικά, η σχετικές ρυθμίσεις στον ήχο (equalizer), ο ηχολήπτης και η μαγκιά του να στρώσει τον ήχο, ή να προτείνει λύσεις και πάρα πολλές φορές ή διάθεση / ψυχολογία του γκρούπ, κυρίως ως προς τι περιμένει από την πρόβα του, δηλαδή θέλει να κάνει μία ήρεμη και σωστή πρόβα, για να δουλέψει τα κομμάτια ή νομίζει ότι μπαίνοντας σε ένα προβάδικο που έχει μία άλφα υποδομή, ξαφνικά βρίσκεται στο Ολυμπιακό στάδιο για συναυλία και θέλει να τα γκρεμίσει όλα και να γουστάρει με 500 κιλοβάττ ήχου? Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και στον ίδιο χώρο να κάνει κανείς πρόβα ή να παίζει, στάνταρτ ρύθμιση ΔΕΝ υπάρχει. Λίγο πολύ, όλες οι παραπάνω διαδικασίες, θα πρέπει να λαμβάνονται εξ αρχής υπόψιν και το sound check, να είναι υποχρεωτική διαδικασία, άλλοτε για λιγότερο και άλλοτε για περισσότερο χρόνο. Τις περισσότερες φορές, το πρόβλημα αντιμετωπίζεται ευκολότερα, ανάποδα από ότι πιστεύουν πολλοί. Δηλαδή, περισσότερο φυσικός ήχος οργάνου στο πατάρι, χαμηλότερες εντάσεις στα monitor, πλησίασμα των μουσικών και των ενισχυτών τους, πιο κοντά, καλύτερη και ομοιόμορφη διασπορά/μοιρασιά του ήχου (δηλαδή, καλύτερα να παίζεις χαμηλά και να παίρνουν όλοι οι μουσικοί, λίγο στα monitor μπροστά τους, παρά να τσιτώνεις έναν ενισχυτή στο φούλ και να προσπαθείς από την μιά άκρη του stage να καλύψεις με αυτήν την δυνατή ένταση, όλη την μπάντα, μέχρι την άλλη μεριά). Και ΚΥΡΙΩΣ δεν ΑΝΕΒΑΖΟΥΜΕ ένταση σε όποιο όργανο δεν ακούγεται, αλλά ΧΑΜΗΛΩΝΟΥΜΕ αυτά που είναι δυνατά και δεν αφήνουν τα άλλα να ακουστούν. Δηλαδή με λίγα λόγια : "Λογική και ευαισθησία". Καλές πρόβες !!!

'Ολα είναι ατμός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή το πρόβλημα του Βαγγέλη το... "λούζομαι" κι εγώ  ;D ;D (παίζουμε μαζί), να πω το εξής: Προφανώς δεν πρόκειται να είναι στο 100% επιθυμητό επίπεδο η στάθμη της έντασης σε κάθε πρόβα, ακόμα και στον ίδιο χώρο. Πάντα θα χρειάζεται ένα fine-tuning.

 

Σε γενικές γραμμές, η τακτική του να παίρνει σημειώσεις έχει αποδώσει, αλλά σε ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ήχους, δεν μπορούμε να βρούμε λογική εξήγηση: Στο ένα στούντιο ακούγεται καλά στο "7" και στο άλλο πρέπει να το πάει στο... "2"!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πάντως, όσες φορές πέτυχα γκρουπ, με την νοοτροπία : "Σήμερα στην πρόβα θα τα σπάσουμε για να γουστάρουμε...", τις πιο πολλές φορές δουλειά ΔΕΝ έγινε κι ας υπάρχουν όλες οι τεχνικές προδιαγραφές για έναν καλό ήχο. Ο κάθε μουσικός μέσα στην μπάντα, είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ αναγκαίο να κατανοήσει ότι είναι μέρος του συνόλου και όχι ότι, όλοι οι άλλοι (της μπάντας) παίζουν για να ακούγομαι και να γουστάρω εγώ και έπειτα ας γουστάρουν και οι υπόλοιποι... Γιατί αν το δει ο ΚΑΘΕ ένας έτσι, θα φτιάξετε μια ωραία ηχητική ΒΑΒΕΛ! Δεν λέω βέβαια, ότι έτσι παίζετε εσείς, αλλά και αυτό είναι κάτι που κάνει την μπάντα ξεχωριστή, ευκολόηχη και ευκολοδούλευτη. Α, και να μην το ξεχάσω (για όλα τα γκρουπ / μουσικούς) : Σταματήστε να κάνετε τις ποζεριές και τις πα**ριές, που βλέπετε στα videoclips και νομίζετε ότι έτσι έχουν τα πράγματα και αυτό θα κάνετε και εσείς στην πρόβα ή στο live... (κλασική περίπτωση πχ. που πιάνουν όλοι το μικρόφωνο και το κλείνουν μεσα στην χούφτα, γιατί έτσι είναι πιο στυλάτο το perfomance...και πολλά, πολλά άλλα.)

'Ολα είναι ατμός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Α, και να μην το ξεχάσω (για όλα τα γκρουπ / μουσικούς) : Σταματήστε να κάνετε τις ποζεριές και τις πα**ριές, που βλέπετε στα videoclips και νομίζετε ότι έτσι έχουν τα πράγματα και αυτό θα κάνετε και εσείς στην πρόβα ή στο live... (κλασική περίπτωση πχ. που πιάνουν όλοι το μικρόφωνο και το κλείνουν μεσα στην χούφτα, γιατί έτσι είναι πιο στυλάτο το perfomance...και πολλά, πολλά άλλα.)

 

Απίστευτο! Δούλεψε!!!!!!

;D

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οσο αναφορα τους πληκτραδες νομιζω ο καλητερος τροπος ειναι η μετρηση των εντασεων των διαφορετικων ηχων με τη βοηθεια ενος VU METER η καποιο αλλο μετρητη σηματος.ολοι ηχοι θα πρεπει να δειχνουν την ιδια περιπου σταθμη.αυτο ειναι μια καλη αρχη για την μεσσαια συχνοτικη περιοχη. το προβλημα ειναι στους πριμους ηχους (bells,violin ktl) και στους μπασους ηχους επειδη το καθε προβαδικο/λαιβαδικο εχει διαφορετικη αποκριση σε αυτες τις περιοχες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

να πω και γω τη γνωμη μου βαση της δικιας μου εμπειριας...

 

Κατ'αρχην να συμφωνησω σε πολλα απο αυτα που ειπε ο audiobox    +1000

 

κατα δευτερον δεν καταλαβα τι στυλ παιζεις...γιατι το λεω αυτο...

Ο λογος ειναι οτι οσο "σκληραινει" ο ηχος μιας μπαντας τοσο σε πιο δυσμενη θεση βρισκεται ο πληκτρας και φυσικα ο τραγουδιστης..Θεωρω λοιπον οτι παιρνουμε την περιπτωση οτι παιζετε Rock-Hard Rock-Metal κτλ κτλ

 

ο Keyboardistas συνηθως βρισκεται στη δυσαρεστη θεση να του λενε "χαμηλωσε εισαι τερμα" η  "δυναμωσε δεν ακουγεσαι".Το προβλημα ειναι κυριως συχνοτικο και οι πολλες "ουρες" (λογω διαφορων εφε) η release η παραφορτωμενα Performances-Combination

Dοκιμασε να κοψεις τα reverb σου μετρο του δυνατου.Οταν εχεις delay σε καποιο solistiko ηχο δεν υπαρχει ο λογος του reverb,οχι παραφορτωμενο chorus κτλ κτλ Ελπιζω να καταλαβες το νοημα

Επισης να δηλωσω βαση εμπειριας παντα οτι φθηνα οργανα δυστηχως η ευτυχως δεν κανουν το απαιτουμενο cut through the mix, πλην ορισμενων φθηνων οργανων καποιων εταιρειων  (Korg - Nord - Kurzweil)

Τα Roland (Fantom G + V-Synth GT)ειναι καλα οργανα αλλα θελουν πολυ δουλεια για να βγουν σωστα σε μετρια PA οπως και τα Υamaha (Motif ES-XS)

Να τονισω οτι οποιο αναλογικο και να παρεις  ειναι αλλου παπα ευαγγελιο.Συνηθως κανενα δεν εχει προβλημα

 

Απο εκει και περα θα συμφωνησω και με ενα φιλο που ειπε πιο πανω για τους τραγουδιστες και τα Video Clip

Το μικροφωνο δεν ειναι για να το βαζουμε στο στομα μας ουτε να το χαιδευουμε.Ta μικροφωνα εχουν πολικα διαγραμματα τα οποια οταν τα κλεινουμε απλα μπουκωνουν-σφυριζουν-πικαρουν κτλ κτλ

Επισης σε μεγαλες εντασεις καλο ειναι ο τραγουδιστης να κανει λιγο "κρατει" με το βαθος γιατι απλα μπερδευει τα παντα.Δοκιμαστε να μην χρησιμοποιησετε βαθος σε μια προβα και θα δειτε οτι ξαφνικα θα καθαρισουν οι φωνες και θα μπορειτε να τις δυναμωσετε αρκετα παραπανω απο πριν

Το προβλημα ειναι οτι το βαθος εκτος των αλλων βοηθαει τον τραγουδιστη-τραγουδιστρια στο ρολο του και κρυβει αρκετες ατελειες η κολακευει αρκετα

 

Συγχωρεσε τον ασυναρτητο λογο μου αλλα εβλεπα τον εαυτο μου μεσα στο στουντιο και τι θα εκανα στη θεση σου

Ελπιζω να βηθησα

 

cheers

 

Νικος

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου