georgnik Δημοσιευμένο 20 Φεβρουαρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 20 Φεβρουαρίου 2010 Μ1!!! Διαβασα 3 σελιδες ποστς και τι διαβασα; ότι το Μ1 ειναι τελικα σκυλο-οργανο!!! Ατακα-σχολιο που το ακουμε και το Extreme... Ή μαλλον για τη σειρα Triton της Korg. Ετσι οπως το παρουσιαζεται, λες και εχετε κομπλεξ με οποιον παιζει ή του αρεσει το σκυλαδικο, ειναι σαν να λετε οτι στη Korg εχουν μεσα μονο τουρκους και ελληνες να δουλευουν προκειμενω να βγαζουν οργανα μονο για ανατολιτικους ηχους. Το ειχα ξαναγραψει... Γιατι αφου το Μ1 και τα Triton ειναι σκυλο-οργανα χρησιμοποιηθηκαν απο Jordan Rudess, αλλα και τους keyboardists των U2, Michael Jackson, Rolling Stones και η λίστα δεν εχει τελειωμο... Και το @@ ειναι οτι στο προγραμμα όλων αυτών ΔΕΝ υπηρχαν τραγουδια ανατολιτικα-ελληνικο-τουρκικο-ιρακινα... Rock και Pop επαιζαν... Αμερικανικο, Γερμανικο, Βρετανικο παντως ΟΧΙ σκυλαδικο. Γιατι στην ευχη χρησιμοποιουσαν κι αυτοι M1 τοτε; Triton μεχρι προσφατα και Μ3 τελευταια; Α, παρεπιπτοντως, τωρα που ειπα Μ3, μετα απο 4-5 χρονια που θα εχει γεμισει ΚΑΙ ΠΑΛΙ η αγορα με PCG's αρχεια με σκυλο-ηχους για το Μ3, θα μετονομαστει το Μ3 ως σκυλοοργανο; Α... αληθεια, το Roland SH2000 γιατι δεν εχει ονομαστει σκυλοοργανο; δεν το μαθατε οτι ολοι οσοι εχουν-ειχαν Μ1 θα ηθελαν και ενα Roland SH2000... οτι ακομα υπαρχουν σκυλο-πιστες με Roland SH2000. A... H Roland δεν εχει αυτο το οργανο που λεγεται D-50; Μηπως τελικα και η Roland ειναι εταιρια με σκυλο-οργανα; Α.. Yamaha... τι θυμηθηκα... DX-7... και προσφατα το VL70m μηπως τελικα ολα αυτα ειναι σκυλο-οργανα; Ειναι αστεια αυτα που διαβαζω... Σκυλο-οργανο... Επισης αν για καποιους ειναι αστειο να παιζεις κανονακι με synthesizer για καποιους αλλους ειναι ΕΞΙΣΟΥ αστειο ίσως και μεγαλυτερο αστειο, να προσπαθεις να παιξεις Distortion και Overdrive κιθαρα με workstation. Και ακομα πιο τραγικο να παιξεις Brass... αντι να εχεις 2-3 τρομπετες, κορνετα κλπ... Α... και όλοι αυτοι που "προσπαθουν" να παιξουν κιθαρα-τεμπα στο δημοτικο τραγουδι ειναι γιατι πολυ απλα ειναι ΠΟΛΥ καλύτεροι μουσικοι απο τους ιδιους τους κιθαριστες που ΔΕΝ μπορουν να παιξουν τοσο καλα... γιατι πολυ απλα οι κιθαριστες προσπαθουν 1 μηνα μηπως και μπορεσουν να "αναπαραγουν" κακην-κακως 10 μετρα απο καποιο σολο ενός γνωστού ροκ κομματιου αντι να προσπαθησουν να βγαλουν τη ψυχη τους και να μαθουν τι κρυβεται πισω απο τη μουσικη που προσπαθουν να παιξουν. Σε αντιθεση με το τελευταιο σκυλα που αντι να προσπαθει να βγαλει το σολο που ακουσε σε ενα CD προσπαθει και κανει εξασκηση ξανα και ξανα στους δρομους, τους διαβαζει, τους μελετα... Οσον αφορα το θεμα-τιτλο του thread, ελπιζω συντομα να ξανα-περασω το Μ1-VST στον υπολογιστη μου... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
neeq Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Ενα τεραστιο ποστ που απανταει σε κάτι που δεν ειπωθηκε ποτε. Συν καποιες αντιστοιχες υπερβολικές κακίες ψιλοδικαιολογημενες όμως μετα απο αυτα που ακουστηκαν και απο την αλλη πλευρα. Αλλα ρε παιδιά μου κάνει εντυπωση ποσο πολυ και με ποσο μεγαλη σιγουρια σ'αυτο το ρημαδοιντερνετ η λογική σε μια συζήτηση παει περιπατο. Η πλάκα είναι μαλλον αυτη η συζήτηση θα συνεχιστει βασισμενη πανω στη λάθος αυτη απαντηση. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
bloody_sunday Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Γκεοργκνικ, χολντ γιορ χόρσιζ μέιτι. Αυτό που έλεγαν αν δεν απατώμαι δεν ήταν πως το θεωρούν αυτό καθαυτό σκυλοόργανο, αλλά πόσο θλιβερή ήταν η προσκόλληση σε μερικούς προκάτ ήχους για αυτό το είδος, και η διαιώνιση μερικών πρισετς επειδή οι μπαρμπαπληκτρόπουλοι βαριόντουσαν ή δεν ήξεραν να φτιάξουν καινούργια, δίνοντας μια αναγκαία νέα διάσταση πέρα από τα ελεεινά κλισέ. Τώρα για τον αγώνα των πληκτράδων που τώρα δικαιώνεται ενάντια στους τεμπέληδες κιθαριάρηδες... λίγο σαπουνοπερέ, δεν νομίζεις? :) Fear no more the heat o' the sun Nor the furious winter's rages Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
stavros_d80 Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Αναρωτιέμαι άραγε αν υπάρχει αλλού site σήμερα στον κόσμο να ασχολείται ακόμη με το Μ1! πρέπει να έχουμε την πρωτoτυπία.. εμείς, τα νησιά Galapagos και η Papua New Guinea (εκεί το είχε φέρει ένας το 90 αλλά τώρα βάλαν ηλεκτρικό!) Αναμφισβήτητα από τα best sellers πολύ απλά, το 1987 για να κάνεις ότι με το Μ1 ήθελες ένα φορητό studio! Διαφωνώ διά ροπάλου για το σκυλοόργανο χαρακτησισμό, δηλαδή οι Ριφιφί , οι 2002GR, Τα Μωρά στη Φωτιά ήταν σκυλάδες? απλώς και οι σκυλάδες πήραν και χρησημοποίησαν τα presets όπως αυτοί νόμιζαν... Συνήθως πάντως αυτοί οι διάλογοι συναντώνται σήμερα σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που το 1989 πρωτοπήραν το Μ1 και τον πρώτο Amiga οι νεότεροι δεν πολυασχολούνται... μετά τί κόλλημα είναι αυτό ειδικά με το Μ1? Τα Τ3, Wavestation, 01/W, X3, Trinity δηλαδή δεν είχαν 80's πιανάκια και warm pads? 'Ολα τα presets της Korg υπάρχουν παντού σε album στη δισκογραφία τι ψάχνετε? Evolve! 33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz} Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
brees21 Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 OP Share Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 To νουμερο 2 μειονεκτημα του Μ1 ειναι το service . Μια φορα ετυχε κ ηθελα να φτιαξω ενα κουμπι, κ οταν ρωτησα στο Bon studio, ενας αγενεστατος εκει στο τηλ στο service μου λεει " ρε φιλαρακι, δε το πουλας σε κανενα σκυλαδικο εθνικης οδου? εμεις εδω κ 10 χρονια δεν αναλαμβανουμε Μ1" . Ειναι κριμα ενω υπαρχουν ανταλλακτικα να μην αναλαμβανουν ενα οργανο που εχει τις περισσοτερες πωλησειε ever. Απαραδεκτοι ... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
neeq Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Αυτο είναι προβλημα σε όλα τα παλιά μοντέλα και ναι, ακόμα περισσότερο σε αυτά που αναλαμβανουν στα ΒΟΝ Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
ex-cyclops Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Νομίζω ότι οι υποστηρικτές του Μ1 και των υπολοίπων μηχανημάτων της Korg το έχουν πάρει κάπως ανάποδα. Κανένας δεν αμφισβήτησε το γεγονός ότι ειδικά το Μ1 χρησιμοποιήθηκε παγκόσμια από εκατομμύρια μουσικούς σε όλα τα είδη μουσικής. Δεν είπα πότε ότι το Μ1 το χρησιμοποιούν μόνο οι σκυλάδες, αλλά ότι το 80-90% των σκυλάδων χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά Korg, μόνο και μόνο επειδή υπάρχει αυτή η μεγάλη λίστα σκυλοήχων, που αλλάζει χέρια συνεχώς. Έχετε δει μηχανήματα άλλων κατασκευαστών σε πίστες με σκυλάδικα ή σκυλοδημοτικά; Motif ή Fantom έχει δει κανείς σας; ΔΕΝ εννοώ στα "πρωτοκλασάτα" μαγαζιά με μπουζούκια, όπου έχω δει ακόμα και OASYS, αλλά στα παρακμειακά. Το ίδιο έγινε και με τη σειρά Triton, το ίδιο προβλέπω να γίνει και με το M3 αργά ή γρήγορα. Το οποίο φυσικά αδικεί τις δυνατότητες του κάθε μηχανήματος. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Alchemist Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Motif ή Fantom έχει δει κανείς σας; ΔΕΝ εννοώ στα "πρωτοκλασάτα" μαγαζιά με μπουζούκια, όπου έχω δει ακόμα και OASYS, αλλά στα παρακμειακά. Motif ομολογώ πως όχι αλλά Fantom (ειδικά της σειράς X) έχω δει πλειστάκις όσες φορές έχω πάει σε "μαγαζιά" τα τελευταία 2-3 χρόνια. Εννοείται ότι τα Korg είναι το απόλυτο φαβορί στον κλάδο πάντως. Με την ευκαιρία, υπενθυμίζω κάτι που πέρασε μάλλον στο ντούκου: Με στεναχωρεί πολύ που το θέμα έχει γίνει "ένας για όλους και όλοι εναντίων των σκυλάδων". Λες και αυτό ήταν το ζήτημα του thread... ::) Ας τη σταματήσουμε τη σκυλο-συζήτηση σας παρακαλώ... Yes it is!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
georgnik Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Επειδή μαλλον λαθος φορουμ διαβαζα... Αυτο εδω το αποσπασμα απο που ειναι αραγε: "...Μ1 το μακραν διαχρονικα σκυλοπληκτρα. Πανηγυρια γυφτοκαταστασεις με τους ελεεινους αυτους ηχους για αρκουδες και αλλα ζωα του τσιρκου..." Τώρα η "εξυπνάδα" του να γράφουμε με ελληνικους χαρακτήρες αγγλικές λέξεις ειναι τουλάχιστον πιο παλειά και απο τις λάσπες. Επίσης οι "ελεεινοί" ήχοι που απευθύνονται σε αρκούδες και άλλα ζωα του τσιρκου, μηπως θα μπορούσες να εξηγήσεις ποια ειναι τα υπολοιπα ζωα; Ειναι ολοι αυτοι που παιζουν σε "σκυλαδικα" καποιο οργανο; ειναι ολοι αυτοι που πηγαινουν σε καποιο μαγαζι για να ακουσουν αυτην τη μουσική; Το μόνο που μπορέσατε να κανετε 5-6 ατομα ειναι να ΜΕ πειτε εμενα οτι ημουν εκτός θεματος... οτι τα εβγαλα απο το μυαλο μου... και οτι κακως σας επιτεθηκα και σας ειπα τεμπεληδες... Τα οσα γραφτηκαν εδω, οι χαρακτηρισμοί οτι ολοι οσοι ασχολουνται με αυτο το "στυλ" μουσικης εκφρασης ειναι ζωα του τσιρκου με αρχηγο την αρκουδα ειναι καλυτερα; Ε, λοιπον καλυτερα αρκουδα στο τσιρκο με τα αλλα ζωα παρα ανθρωπος με αυτον το τροπο σκεψης και γραφης... με φτηνες εξυπναδες και σχολια για εσωτερικη καταναλωση... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
korg_nikos Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Share Δημοσιευμένο 21 Φεβρουαρίου 2010 Διάβασα με πολλή προσοχή τα Posts όλων σας. Kαταρχήν θα ξαναγράψω οτι κακώς τα βάζουμε όλα στο ίδιο καζάνι και κράζουμε τους πάντες και τα πάντα. Προσωπικά για μένα ο όρος σκυλάδικο ΚΑΚΩΣ προσδιορίζει είδος μουσικής. Έχουμε ξανασυζητήσει σε διάφορα θέματα οτι άλλο πράγμα η μουσική και άλλο πράγμα η γενικότερη πραγματικότητα και η νοοτροπία που επικρατεί στα διάφορα μπουζουκομάγαζα με τις κακές τραγουδιάρες τα ξύδια το λουλουδικό που πάει σύννεφο και τους στίχους ό,τι να ‘ναι. Εκεί ναι, ο όρος είναι καθόλα δόκιμος. Προσωπικά όταν καλούμαι να αξιολογήσω ένα κομμάτι σαν μουσικός με ενδιαφέρει μόνο η μουσική και όχι σε ποιους χώρους παίζεται και το τι λένε οι στίχοι. Υπό αυτήν την προϋπόθεση και χωρίς να εξετάζω ενορχήστρωση η οποία πολλές φορές μπορεί να ξεγελάσει δεν βρίσκω το λόγο γιατί μια ακολουθία νοτών να είναι λιγότερο ή περισσότερο ποιοτική από κάποια άλλη. Για να μην παρεξηγηθώ άλλο πράγμα η ποιότητα και άλλο πράγμα η δυσκολία εκτέλεσης. Όσον αφορά το video του πιτσιρικά που παίζει με το Pa80: Το τραγούδι που παίζει “...για να χορεύουν οι αρκούδες όρθιες” είναι παραδοσιακό τραγούδι από την περιοχή του Ικονίου (σημερινή πόλη Konya στην κεντροδυτική Τουρκία). Βέβαια από κάποια στιγμή και μετά ξεφεύγει και παίζει προφανώς αυτοσχεδιάζοντας. Το συγκεκριμένο τραγούδι παιζόταν και από Τούρκους και από Αρμένιους και από Έλληνες που κατοικούσαν χρόνια στην περιοχή. Ο δημιουργός φυσικά παραμένει άγνωστος. Το τραγούδι στις μέρες μας παίζεται με διαφορετικούς στίχους σε Δωδεκάνησα, Κυκλάδες, Κύπρο με βιολί ως σολιστικό και φυσικα σε Μακεδονία και Θράκη από μουσικούς Ποντιακής καταγωγής οι οποίοι χρησιμοποιούν κλαρίνο ή ποντιακή λύρα. Στην Τουρκία ως επί το πλείστον χρησιμοποιούν σάζι. Ο πιτσιρικάς στο συγκεκριμένο βίντεο προσπαθεί να μιμηθεί το ύφος που δίνει το σάζι και χρησιμοποιεί ήχο που βασίζεται σε δείγμα ksf/kmp από την flash card που φαίνεται στο πίσω μέρος του οργάνου. Όσον αφορά τα υπόλοιπα μέρη (κρουστά ακκόρντα κτλ) προσωπικά δεν μου αρέσει το drumkit που χρησιμοποιεί. Όσον αφορά το δεύτερο video ο τύπος προσπαθεί να αποδόσει κάτι σαν συδυασμό ζουρνά και Mey (δεν έχω κάνει λάθος άλλο το Ney και άλλο το Mey) και παίζει από ότι καταλαβαίνω όχι κάτι συγκεκριμένο αλλά ό,τι του ‘ρχεται στο κεφάλι εκείνη την ώρα σε ρυθμό τσιφτετελιού. O τρόπος που έχει σετάρει τον ήχο του προσωπικά με αφήνει αδιάφορο...σε κάποια σημεία είναι λες και το “πνευστό” ακούγεται μέσα από νερό. Επίσης σε κάτι άλλο που ειπώθηκε σχετικά με τη χώρα που βρισκόμαστε και το τι θα έπρεπε να παίζουμε δεν το καταλαβαίνω. Γιατί θα πρέπει πχ να μην παίζουμε Τούρκικα ή Σέρβικα πχ αλλά να παίζουμε πάσης φύσεως δυτική ξενόφερτη μουσική; Ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω και φυσικά άποψή μου είναι οτι ο καθένας έχει δικαίωμα να παίξει ότι γουστάρει. Σχετικά με τη ρήση του φίλου Ourdarkness: "ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΟΤΙ: ΚΑΝΕΝΑ ΛΑΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ SYNTHESIZER. ΜΗΝ ΑΥΤΑΠΑΤΑΣΤΕ ΟΤΙ ΠΑΙΖΕΤΕ ΛΑΙΚΑ (ΕΝΩ ΠΑΙΖΕΤΕ ΣΚΥΛΟΠΟΠ, AVANT-GARDE ΓΥΦΤΟΥΛΕΞ Κ.Λ.Π.), ΜΗΝ ΞΕΦΤΙΛΙΖΕΤΕ ΕΝΑ ΚΑΘ' ΟΛΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΟ ΕΙΔΟΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΜΗΝ ΜΑΣ ΠΕΡΝΑΤΕ ΓΙΑ Μ@Λ@ΚΕΣ." Με την ίδια λογική όσοι έπαιζαν Dixieland, BeBop, Swing, Jazz, Blues κτλ πριν την εφεύρεση και την ευρεία παραγωγή του Hammond θα έπρεπε να μείνουν αυστηρά στο πιάνο; Από τη δεκαετία του 60 και μετά θεωρείς οτι κακώς υιοθετήθηκε το όργανο από τις εν λόγω μπάντες; Και για να μην ξεχνιόμαστε το Hammond είτε το θέλουμε είτε όχι είναι στην ουσία Synthesizer προσθετικής σύνθεσης. Σίγουρα στη γνήσια ή παραδοσιακή τους μορφή κανένα Δημοτικό ή Λαϊκό δεν χρειάζεται Synth ούτε βέβαια και κιθάρα η οποία είναι φυσικά μεταγενέστερο όργανο του λαούτου, ουτιού, τζουρά, μπαγλαμά κτλ. Βέβαια υπάρχει ολόκληρη δισκογραφία με χρήση Farfisa οργάνων αλλά και ακκορντεόν στη λαϊκή μουσική. Με την εξέλιξη των synth σιγά σιγά το όργανο άρχισε να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο εξομοιώνοντας όσο μπορεί να γίνει αυτό κάποια όργανα. Λαϊκά μπορείς να παίξεις φίλε Γιάννη όχι μόνο με μπουζούκια και μπαγλαμάδες αλλά και με άλλα όργανα όπως βιολί πιάνο κιθάρα φλάουτο κ.ο.κ. Σίγουρα το άκουσμα δεν θα είναι το ίδιο αλλά το αποτέλεσμα θα παραπέμπει σε λαϊκή μουσική. Με τον όρο Σκυλοποπ αν κατάλαβα καλά θεωρείς οτιδήποτε ανατολικό το οποίο ενορχηστρώνεται σε σύγχρονα Δυτικά πρότυπα μέ έντονες μπασογραμμές και χρήση σύγχρονων drumkits; Επίσης το Avant Garde γυφτουλέξ τι είναι; Είχες ποτέ την ευκαιρία να κάτσεις δίπλα σε αξιόλογο Τσιγγάνο μουσικό (ακόμα και αυτοδίδακτο) ή να ακούσεις από κοντά ορχήστρα Βαλκάνιων Ρομάδων; Αυτά που έκανε πχ ο Σαράντης Σαλέας στο Roland SH2000 που στερούταν βασικούς Controllers τη δεκαετία του 80 μερικοί δεν μπορούν ούτε σήμερα να τα παίξουν. Βέβαια για πολλούς δεν έχουν σημασία ή αξία γιατί πολύ απλά τα ακούσματά τους δεν τους επιτρέπουν να κρίνουν εις βάθος ένα είδος στο οποίο δεν έχουν τριφτεί και είναι απόλυτα σεβαστό. Το να μη σου αρέσει κάτι και να το λες το καταλαβαίνω και είναι απολύτως δικαίωμά σου. Η απαξίωση του όμως είναι άλλο πράγμα. Πάντως μείνε ήσυχος κανείς δεν τρέφει αυταπάτες και πολύ περισσότερο κανείς δε σας περνάει για μαλάκες αν και από ότι βλέπω στο thread γίνονται “φιλότιμες” προσπάθειες από μέρους σας για το τελευταίο. Τώρα όσον αφορά το M1 και άλλα σκυλέ-όργανα όπως τα αποκαλείτε (κακώς βέβαια διότι τα όργανα δεν κατασκευάστηκαν για χρήση σε συγκεκριμένο είδος μουσικής) σας υπενθυμίζω οτι όταν έβγαιναν από το εργοστάσιο κανένα από τα Preset τους δεν είχε την παραμικρή σχέση με τους ήχους που αργότερα φτιάχτηκαν για αυτά. Ίσα ίσα πολλά presets ήταν έτοιμα για χρήση σε κάθε άλλο είδος εκτός απο αυτό που συζητάμε εδώ. Πόσες φορές έχουμε ακούσει στη μη λαϊκή δισκογραφία ΑΤΟΦΙΑ default presets του Μ1; Πως λέτε λοιπόν οτι οι λαϊκοί παίζουν με Presets; Σε γενικές γραμμές το M1 είναι πλέον ξεπερασμένο σύμφωνοι αλλά αποτέλεσε σταθμό στην ιστορία των Workstation. Βέβαια πολλοί έξω από το συνάφι των λαϊκών πληκτράδων το απαξιώνουν εντελώς μάλλον επειδή στερείται Arpeggiators, έτοιμων Pads για ηχογραφημένα Riffs και ποτενσιόμετρα που ελέγχουν φίλτρα και κρίσιμες συχνότητες και χωρίς αυτά δεν μπορούν να κάνουν “μουσική” Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις