Προς το περιεχόμενο

Τι ακριβώς εννοείτε με την έκφραση "πολύ γκάζι"?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πολύ "γκάζι", εκτός από αυτό που διαθέτει μια Φόρμουλα 1, πιστεύω πως είναι μια έκφραση περισσότερο της φίλτατης νεολαίας που βράζει το αίμα της παρά κάτι που αξίζει να ασχοληθούμε σοβαρά, όχι με την καθολικώς εκτιμητέα έννοια του gain αλλά με το κλασσικό προεφηβικό (και μετέπειτα) κόλλημα με το μαχόγκανΗ, τις Ασιχτίρ, τα Ι Εμ Τζιτζίκια, τα 16,000 ευρώ που προφανώς δεν ήταν καλά για μεταΛ φιλοσ κλπ. Αυτές οι έννοιες δεν είναι "κακές" per se - αναφέρομαι προφανώς σε φαινόμενα Μπάμπη Σουγιά, του Κώστα του Γκοτζίλα, του Νώντα του Ανακόντα κλπ. Μάλλον εννοούν οτιδήποτε από Μαρσαλιάρικο crunch και πάνω (μέχρι τα ανθρώπινα όρια ανοχής του, και ενίοτε διπλάσιο ή και τριπλάσιο έτσι για να είμαστε καλυμμένοι).

 

Επίσης, δεν πιστεύω πως ορίζεται για όλα τα είδη, πχ. ένας μπλουζμαν πιστεύω πως δεν θα γυρνάει κατενθουσιασμένος να πει στους φίλους του στο διάλειμμα πως ένα τερματισμένο tubescreamer έχει "πολύ γκάζι" αλλά θα έχει την επίγνωση πως τέτοιες έννοιες αρμόζουν πολύ περισσότερο σε χρονογράφημα παρά σε σοβαρή συζήτηση.

 

(όπως και εκφράσεις όπως "ζεστά μεσαία", "μουσικά πρίμα", κλπ), ζητάω από αυτούς που τις χρησιμοποιούν να μου τις εξηγήσουν.  ;)

 

Είμαι σίγουρος πως τις καταλαβαίνεις, όπως και οποιοσδήποτε άλλος, και ακόμη περισσότερο σκεπτόμενος περιπτώσεις που έχεις ακούσει τον ακριβώς αντίθετο ήχο.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 35
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Διαχώρισα τη συζήτηση γιατί η κατάσταση είχε ξεφύγει από μόνο του προς Παιδική Χαρά, ενώ το θέμα έχει (κατά τη γνώμη μου) αρκετό ενδιαφέρον.

 

Πάμε πάλι από την αρχή κι επί της ουσίας ;)

www.facebook.com/YourPaintedSmile

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Οι περισσότερες on-topic απαντήσεις συγκλίνουν στην διαπίστωση ότι το "γκάζι" είναι υποκειμενική έννοια.

 

Η γνώμη μου είναι ότι οι περισσότεροι "πιτσιρικάδες" που ψάχνουν για "περισσότερο γκάζι" δεν έχουν καν ιδέα για το πως δουλεύει το gain, σε προενισχυτικές και ενισχυτικές βαθμίδες.

 

Συνήθως το "ακραίο γκάζι" που έχουν στο μυαλό τους μεταφράζεται σε:

 

1) Η κιθάρα δεν ακούγεται ΚΑΝ στο mix

2) Η κιθάρα είναι το ΜΟΝΟ που ακούγεται στο mix.

 

;D

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πάντως η αναζήτηση για όλο και πιο πολύ gain (αν εξαιρέσεις αυτούς που ξέρουν τι θέλουν, που σιγουρα υπάρχουν και τέτοιοι) προκύπτει συνήθως και απο την άγνοια που έχουμε πολλές φορές γύρω απο το πώς παράγεται ο τάδε ήχος του τάδε κιθαρίστα στο στούντιο.

 

Το μονο στοιχείο που φαίνεται να συνδέεται με αυτόν το φοβερό όγκο, τις αρμονικές, τον τραγανιστό ήχο της πέννας, τα δυνατά και πεντακάθαρα tapping τα σφυρίγματα κλπ κλπ για κάποιον αρχάριο, είναι το gain.

 

η πρώτη εμπειρία που έχει ένας νεαρός που θέλει να πάιξει μέταλ είναι οτι όταν γυρνάει το κουμπί του γκειν, τα κάνει όλα πιο εύκολα.

 

παράγοντες όπως η ΤΕΧΝΙΚΗ και η παραγωγή α! και τα ξυλα, μπορουν εύκολα να σου διαφύγουν αν δεν έχεις διαβάσει αρκετό ΝΟΙΖ :P

 

πάντως πιστεύω πως παρόλη την υποκειμενικότητα, μπορεί κανεις να προσδιορίσει έναν ήχο σαν "πολυ γκάζι". Πηγαίνει ανάλογα με την εποχή. Πολύ γκάζι είχε ο χεντριξ, αλλά τώρα πιο πολύ έχουν οι origin. Γενικά ανάλογα τα κούσματα του ο καθένας έχει και έναν μπούσουλα στο κεφάλι του. Το κακό είναι όταν δε το κάνει γνωστό στους άλλους όταν ρωτάει.

 

εγω, για παράδειγμα, οτιδήποτε έχει γκάζι (=gain, όγκος, αρμονικες) παραπάνω απο metallica το θεωρώ "πολύ γκάζι" ;D

a classic player now...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ορολογια που χρησιμοποιειται απο τους μουσικους στην περιγραφη ενος ηχου, εχει πολλους λογους να πασχει και το εχουμε αναφερει σε πολλα θεματα.

Γελαμε με ποστς του τυπου "ο ενισχυτης βραζει" ή "τσιροκοπάει", αλλά στην πραγματικότητα δεν διαφέρουν από τις έννοιες που χρησιμοποιούνται και πιο εκτενώς όπως "γκαζι", "in your face" κλπ.

 

Το βασικο προβλημα ειναι οτι η περιγραφη ενος φαινομενου (εδω λεμε για την ηχητικη παραμορφωση) δεν συζητειται υπο τη σκοπια των παραμετρων του ηχου που μεταβαλλονται, αλλα υπο το πρισμα του πως το αντιλαμβανεται καποιος :

 

α) με απειρο αυτι

β) που δεν γνωριζει τι σημαινουν στην πραγματικοτητα οι λεξεις που χρησιμοποιει

γ) εχει αντιστοιχισει μια εννοια με τη σημασια καποιας αλλης

 

Σε γενικες γραμμες, μονο σε audio συζητησεις εχω δει τετοιον εκφυλισμο σε εννοιες που υπαρχουν γραμμενες σε βιβλια ή τεχνικα λεξικα. Στη χειριστη μορφη παρανοησης εχουν συνδεθει οι εννοιες "κρυο=ψηφιακο=κακο", "jazzy πιανιστικό ακκόρντο= ντιμινουτίτα ή maj7", "λυχνια=μαννα εξ ουρανου" κλπ.

 

Συνηθως και ευτυχως, τα περισσοτερα απο τα παραπανω στραβα γινονται αντιληπτα απο καποιον που ασχολειται για καποια περιοδο με τη μουσική ή/και τη μουσική τεχνολογία, οπότε και εξαλείφονται σταδιακα. Οποτε, εδω συζηταμε μαλλον οτι καποια παιδια 15-18 ετων θελουν τον ηχο που προκυπτει απο τερματισμενους marshall σε 4x12 καμπινες με διαφορες τεχνικες ηχογραφησης στο δωματιο τους και το περιγραφουν λαθος. Ενταξει , τι να κανουμε? :)

 

Οπως εχω πει και αλλου, η ορολογια ειναι γραμμενη και ετοιμη για αυτον που ενδιαφερεται να "μιλαει σωστα". Συνηθως αυτο δεν γινεται ουτε καν στην καθομιλουμενη, οποτε...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οποτε, εδω συζηταμε μαλλον οτι καποια παιδια 15-18 ετων θελουν τον ηχο που προκυπτει απο τερματισμενους marshall σε 4x12 καμπινες με διαφορες τεχνικες ηχογραφησης στο δωματιο τους και το περιγραφουν λαθος. Ενταξει , τι να κανουμε? :)

 

Χμμμ... δεν το νομίζω... Ανέτρεξε σε διάφορες συζητήσεις (hint: ειδικά αυτές που αφορούν πεταλιέρες) και θα δεις ότι δεν αποτελεί προνόμιο του κοινού των ανηλίκων η χρήση αυτού του όρου (και σπανιότατα εκφέρεται χαριτολογώντας).  ;)

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πολυ γκαζι = καλη παραμορφωση με sustain,αμπουκωτη  στα mutes που δεν θαμπωνει οταν παιξεις ενα μινορε ολοκληρο αλλα ακους μια μια τις χορδες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου