Προς το περιεχόμενο

Αναζητώντας τον "τέλειο" ήχο σε εξωτικές λύσεις.


blue

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ο οποίος κύριος με τι ασχολείται, για θύμισέ μου... αααα, ναι!! Με πετάλια και πεταλιέρες.

 

Οοοοοοk.  ::)

 

Όχι, ασχολείται με τα ηχητικά "καπρίτσια" των πελατών του προσπαθώντας να τους εξυπηρετήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, είτε είναι άσημοι είτε διάσημοι και σημεία αναφοράς για τον ήχο τους σε εκατομμύρια ακροατές ανά τον κόσμο, ασχέτως αν είναι κιθαρίστες ή όχι. Ούτως ή άλλως, όπως είπα και προηγουμένως είναι μια "σχολή" κιθαριστικού ήχου που έχει άπειρους πιστούς οπαδούς, όπως άλλωστε και το απλό plug-in-and-rock, το rack-ψυγείο, το όλα-στο-11-και-φύγαμε κλπ.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 42
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

Όταν λέμε αρμονικές ενός σήματος εννούμε ένα σύνολο από ημιτονοειδείς καμπύλες οι οποίες αθροιζόμενες μας δίνουν το σήμα. Όσο πιο πολύ απέχει ένα σήμα από την ημιτονοειδή καμπύλη, τόσο πιο πολλές αρμιονικές "περιέχει", δηλαδή τοσο πιο πολλές υψηλές αρμονικές "θέλει" για να προκύψει. (Ένας τετράγωνος παλμός περιέχει άπειρες αρμονικές.)

 

Φυσικά και το αρχικό σήμα του οργάνου περιέχει αρμονικές, δηλαδή δεν είναι μια ημιτονοειδής ταλάντωση. Αν τώρα με την ενίσχυση του "αλλάξω" σχήμα, προσθέτω αρμονικές. Εννοείς το δεύτερο σήμα δεν έχει παραμόρφωση επειδή δεν έχει γωνίες, έτσι; Πολύ ενδιαφέρον σχήμα

 

Πολύ ενδιαφέρον βιβλίο ;)

Είπα οτι δεν εχει παραμορφωμένη κυματομορφή, όχι οτι δεν έχει παραμόρφωση (αυτό που λες για τις γωνίες στο σχήμα) :)

Είπα επίσης οτι αλλάζει η χροιά : Υπο μια έννοια η παραμορφωμένη νότα ενός οργάνου θα μπορούσε να έχει το φάσμα της "καθαρής" νότας κάποιου άλλου. Αυτό, σαν διαπίστωση επαληθεύει την πρόταση  οτι ο thin ήχος του σκάφους απέκτησε "χαρακτήρα"  .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είπα επίσης οτι αλλάζει η χροιά : Υπο μια έννοια η παραμορφωμένη νότα ενός οργάνου θα μπορούσε να έχει το φάσμα της "καθαρής" νότας κάποιου άλλου.

 

Μπορείς να το εξηγήσεις λίγο περισσότερο αυτό?

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορείς να το εξηγήσεις λίγο περισσότερο αυτό?

 

Μια μουσική νότα αποτελείται από διάφορες συχνότητες. Μία νότα παιγμένη από δύο διαφορετικά όργανα δίνει διαφορετικά φάσματα, δηλαδή διαφορετική διασπορά και πληθος αρμονικών. (ωραίο link για τα φάσματα διαφόρων οργάνων)

 

Απλό θεωρητικό παράδειγμα :

Έστω οτι ένα όργανο παίζει μόνο θεμελιώδεις συχνότητες. Αν ένα άλλο όργανο παίζει τη θεμελιωδη και την 1η αρμονική, τότε μπορούμε παραμορφώνοντας το 1ο όργανο να παρουμε χροιά κοντινή στου 2ου (δημιουργώντας με τον ψαλιδισμό την 1η αρμονική του).

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλό θεωρητικό παράδειγμα :

Έστω οτι ένα όργανο παίζει μόνο θεμελιώδεις συχνότητες. Αν ένα άλλο όργανο παίζει τη θεμελιωδη και την 1η αρμονική, τότε μπορούμε παραμορφώνοντας το 1ο όργανο να παρουμε χροιά κοντινή στου 2ου (δημιουργώντας με τον ψαλιδισμό την 1η αρμονική του).

 

Εννοείς χρησιμοποιώντας την "κατάλληλη" παραμόρφωση, έτσι? Στην παραπάνω περίπτωση, παραμόρφωση που να παράγει εξέχουσες αρμονικές οκτάβας (π.χ. τάξης Α ενισχυτής).

 

Ωστόσο αυτό μπορεί να συμβεί, στα πλαίσια μιας "μίξης" και τυχαία, σωστά?

Model-o-phobia: something like homophobia, but much more amusing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εννοείς χρησιμοποιώντας την "κατάλληλη" παραμόρφωση, έτσι? Στην παραπάνω περίπτωση, παραμόρφωση που να παράγει εξέχουσες αρμονικές οκτάβας (π.χ. τάξης Α ενισχυτής).

 

 

Nαι, αυτό το πράμα που περιγραφω κάνουν τα synthesizers :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω σε ποιό βαθμό έχω το διακίωμα να "πεταχτώ" στο παρόν thread. Και το λέω αυτό σκεπτόμενος ότι δεν έχω φτάσει ποτέ σε "εξωτικές" πρακτικές για να πάρω έναν ήχο ή να βελτιώσω έναν ήδη υπάρχοντα.

Από την άλλη όμως, αφού μέσα σε ένα μήνα άλλαξα το μοναδικό μου ενισχυτή, τη δεύτερη τη τάξη κιθάρα μου και πρόσθεσα κι ένα booster στο οπλοστάσιο...ε, μπορεί να νοσώ και να μην το ξέρω ακόμα. :P

 

Παλιότερα, όσο ένας από τους κολλητούς έμενε κοντά μου, συνήθιζα να περνάω το πιό μεγάλο μέρος εκείνων των αργόσυρτων απογευμάτων κοπανώντας (επέλεξα προσεκτικά το ρήμα) μια ακουστική σκεβρωμένη και θεόσκληρη ή/και μια ποιοτική αλλά παραμελημένη κλασική.

 

Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως ήταν απ'τα πιό ωφέλιμα πράγματα που έχω κάνει.

 

Από χρόνια με ενοχλεί που δεν έχω στο σπίτι την ακουστική που θέλω, γιατί έχω καταλάβει ότι κρατώντας μια ακουστική είμαι ξεβράκωτος απέναντι μου - και, πιστέψτε με, το θέαμα είναι σκατά. ;D

Επιπλέον όμως, έχω καταλάβει ότι ο τρόπος που μια καλή ακουστική σε εκθέτει είναι κίνητρο και για να βελτιωθείς αλλά και για να περάσεις στο ηλεκτρικό σου παίξιμο πράγματα που κάνεις καλά, που σου αρέσουν.

Εκεί τα χέρια πράγματι καθορίζουν τα πάντα και, συμφωνώντας με τον blue, όντως δεν είναι καθόλου εύκολο να μεταφέρεις την αμεσότητα αυτή στην ηλεκτρική κιθάρα.

 

Είναι ένα πρόβλημα που το έχω βρει μπροστά μου με πολύ πιεστικό τρόπο.

Όσες φορές ο drummer μας ο Ορέστης λέει "έχω κάτι καινούριο", ξέρεις εκ των προτέρων ότι αυτό θα σου παρουσιαστεί με μία jumbo ακουστική και αυτό είναι όλο.

Όταν δεν έχεις την ευτυχία να παίζεις ακουστικές γυφτιές a la blue αλλά πρέπει αυτό που ακούς να μεταφερθεί στην ηλεκτρική, να διαχωριστούν καθάρα από γκαζωμένα μέρη, να σκεφτείς και τη φωνή όταν αυτή υπάρχει...τί γίνεται;

 

Εγώ τις περισσότερες φορές διαπίστωσα πως η λύση υπήρχε μπροστά μου: Απλά, είτε παραήμουν avant garde με κάτι που το εξυπηρετούσαν καλύτερα πιό απλές προσεγγίσεις, είτε παραήμουν ωμός με κάτι που το κολάκευε καλύτερα ένας ήχος πιό καλλιεργημένος.

 

Εν ολίγοις δηλαδή...τζάμπα ζαχαρώνω νέες αγορές.

 

:P :P 8) 8) :D ;D ;D

τασκερα απο βουτυρο οπως αποκαλουμε μερικη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παλιότερα, όσο ένας από τους κολλητούς έμενε κοντά μου, συνήθιζα να περνάω το πιό μεγάλο μέρος εκείνων των αργόσυρτων απογευμάτων κοπανώντας (επέλεξα προσεκτικά το ρήμα) μια ακουστική σκεβρωμένη και θεόσκληρη ή/και μια ποιοτική αλλά παραμελημένη κλασική.

 

Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως ήταν απ'τα πιό ωφέλιμα πράγματα που έχω κάνει.

 

Επιπλέον όμως, έχω καταλάβει ότι ο τρόπος που μια καλή ακουστική σε εκθέτει είναι κίνητρο και για να βελτιωθείς αλλά και για να περάσεις στο ηλεκτρικό σου παίξιμο πράγματα που κάνεις καλά, που σου αρέσουν.

 

καλά τα λες, από την άλλη όμως καμιά φορά είναι δεν είναι ενοχλητικό το "ισοπεδωτικό" κομπρεσάρισμα της ηλεκτρικής; νομίζω αν παίξω πολύ ακουστικά και μετά πιάσω την ηλεκτρική θα σπάσω χορδές πένες κλπ. εννοώ ότι χρειάζονται άλλες ευαισθησίες, το sustain δεν ξέρεις τι να το κάνεις, ενω οι ελάχιστες δυναμικές θέλουν άλλο χειρισμό, και το παραμικρό ακούγεται

 

και νομίζω αυτό εννοεί ο blue όταν μιλάει για sweet spot κλπ

 

για να πω τελείως άσχετο παράδειγμα, αν βάλω μαγνήτη στο μπουζούκι δεν μπορώ να παίξω

 

πάω τώρα να μελετήσω 10000 ώρες προτού ξαναποστάρω σε τετοιο θέμα  :-X

"[...] the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

νομίζω αν παίξω πολύ ακουστικά και μετά πιάσω την ηλεκτρική θα σπάσω χορδές πένες κλπ.

 

μία εβδομάδα ακουστική ή ηλεκτρική με 13άρες, και στο live 2-3 φορές έσκαψα τόσο άσχημα τις 10άρες, που νόμιζα πως θα φύγουν οι χορδές μαζί με κλειδιά και γέφυρα.

 

Η ακουστική/κλασσική είναι μεγάλο σχολείο όμως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν υπάρχει όργανο "ηλεκτρική κιθάρα", από μόνο του. Υπάρχει (σαν βάση) "ηλεκτρική κιθάρα + ενισχυτής".

 

μια απο τις σημαντικοτερες αληθειες που δυστυχως τις περισσοτερες φορες ξεχναμε...

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου