Προς το περιεχόμενο

ο ΟΡΙΣΜΟΣ της καλης μουσικης.....


santso 4

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αρχικά θα ήταν καλό να μεταφέρουμε την μουσική στον πραγματικό της χώρο που είναι τα συναισθήματα. Συνεπώς υπάρχουν δύο περιπτώσεις: Μουσικές που δημιουργούν συναισθήματα και μουσικές που περνάνε αδιάφορες.

 

Σίγουρα εδώ έχουμε κάποιον υποκειμενισμό. Τα συναισθήματα για κάποιον ακροατή μπορούν να δημιουργούνται από τις αναμνήσεις που σχετίζονται με μια μουσική. Επίσης θα μπορούσαν να δημιουργηθούν από κάποιο κομμάτι που ακούς πρώτη φορά, με μια βασική προϋπόθεσή: Ο νους και η αντίληψη να είναι πεπαιδευμένη στη "γλώσσα" του συγκεκριμένου μουσικού είδους, με άλλα λόγια να υπάρχει παιδεία με την έννοια των ακουσμάτων. (ανοίγω παρένθεση: Η παιδεία με την έννοια της γνώσης είναι ως συνήθως δίκοπο μαχαίρι, καθώς ναι μεν βοηθάει την κατανόηση αλλά ταυτόχρονα υποθάλπει τη ματαιοδοξία και την έπαρση του τύπου "έλα μωρέ δυο συγχορδίες είναι  ::)". Και για να μη νομίζετε ότι αυτή η ματαιοδοξία σταματάει εκεί, σας διαβεβαιώ ότι φτάνει στο σημείο να "ισοπεδώνει" κορυφαίες μορφές όπως ο Bach και ο Beethoven  :o κλείνει η παρένθεση). Φυσικά ένας ώριμος άνθρωπος, έχει αναπτύξει κάποια φίλτρα για τα συναισθήματά του μην αφήνοντας να "μπει μέσα" οτιδήποτε, συνεπώς μια γιαγιά είναι δύσκολο να βρεθεί σε live των Deicide! Αυτό φυσικά το ξέρουν οι εταιρίες, γιαυτό στοχεύουν την προπαγάνδα τους σε παιδιά και εφήβους: Ο τελικός στόχος είναι στο μέλλον να δημιουργούνται συναισθήματα με βάση τις αναμνήσεις, είτε για να αγοράσουμε το τελευταίο remaster δίσκων 40ετίας είτε για κατανάλωση παρόμοιας "καρμπόν" μουσικής. Έτσι λοιπόν θα μπορούσαμε να πούμε ότι έναν ακροατή "καλή" μουσική είναι αυτή που του δημιουργεί τα συναισθήματα που θεωρεί "πρέποντα" και αντιστοιχούν ή και καθορίζουν τα μουσικά του γούστα.  

 

Τι θα έκανε όμως μια μουσική αντικειμενικά "καλή;" Από τα παραπάνω νομίζω ότι εύκολα προκύπτει πως τελικά οι όροι "καλό και κακό" όντας ηθικοί όροι, θα πρέπει να μας απασχολούν όχι για την αξία αυτής καθ αυτής της μουσικής αλλά για την "ποιότητα" των συναισθημάτων που αυτοί προκαλεί στον ακροατή.  ;) Δεν είναι τυχαίο ότι ο Πλάτωνας στην ιδανική του Πολιτεία καταργεί τις τραγωδίες, ακόμα και τον Όμηρο. Λέτε να μη μπορούσε να κατανοήσει αυτά τα αριστουργήματα; Απλά προβληματίζεται και τελικά τα απορρίπτει γιατί προκαλούν ΕΝΤΟΝΑ και κατεξοχήν ΑΡΝΗΤΙΚΑ συναισθήματα. Συνεπώς από τη σκοπιά του ακροατή και της ακρόασης, δεν έχει σημασία η τεχνική αλλά, σε τελική ανάλυση, το μήνυμα.  *βλ. υ.γ.  ;)

 

Από τη σκοπιά του μουσικού τώρα, υπάρχει μια διαφορετική προσέγγιση. Ο μουσικός που παίζει χωρίς "επιστημονική" επίγνωση λίγο πολύ κινείται με το συναίσθημα. Πολλοί μουσικοί όμως χρησιμοποιούν και τη λογική, συνεπώς εδώ έγκειται και η διαφορετικότητα της προσέγγισης. Σίγουρα κάποιος μουσικός θα αναζητούσε, αν μη τι άλλο, να μελετήσει μια "καλή" μουσική. Δεν θα πρέπει όμως να μπλέκουμε τις ηθικές αξίες "καλό- κακό" με την "επιστημονική" ορθολογική προσέγγιση της μουσικής. Συνεπώς εδώ δεν θα πρέπει να μιλάμε για καλή και κακή μουσική ΑΛΛΑ για μουσική με καλλιτεχνική- μουσικολογική ΑΞΙΑ ή χωρίς.

 

Έτσι λοιπόν μπορούμε να έχουμε κάποιες αντικειμενικές "τιμές" για να καθορίσουμε, όχι την "ηθική υπόσταση" μιας μουσικής, αλλά την καλλιτεχνική της αξία. Κάποιες από αυτές θα μπορούσαν να είναι η διαχρονικότητα, η εξέλιξη και τελειοποίηση μιας μουσικής φόρμας, η άσκηση επιρροής στους μετέπειτα καλλιτέχνες, η έκφραση ενός κοινωνικού- καλλιτεχνικού ρεύματος ή (γιατί όχι) και η εμπορικότητα  ;)    

 

 

 

 

* Υ.Γ. Αυτό ακριβώς το σημείο είναι που δημιουργεί τις παρεξηγήσεις. Γιατί ένας μουσικός δεν παύει να είναι και άνθρωπος. Οπότε αντιλαμβανόμενος το ποιόν και τον στόχο των μηνυμάτων της σύγχρονης μουσικής "ευρείας κατανάλωσης", μοιραία κάνει το λάθος να την χαρακτηρίσει ως "κακή" μουσική. Δεν είναι όμως κακή- είναι απλά σατανική

 

nuclear_testing.jpe

 

 

 ;D ;D ;D

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 108
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Εικόνες

(ανοίγω παρένθεση: Η παιδεία με την έννοια της γνώσης είναι ως συνήθως δίκοπο μαχαίρι, καθώς ναι μεν βοηθάει την κατανόηση αλλά ταυτόχρονα υποθάλπει τη ματαιοδοξία και την έπαρση του τύπου "έλα μωρέ δυο συγχορδίες είναι  ::)".

 

Πιάνω μόνο αυτό να πω ότι έχεις λάθος εδώ.

Η ημιμάθεια σε κάνει να λες έλα μωρε δυο συγχορδίες είναι. Όταν εμβαθύνεις τα βλέπεις πολύ αλλιώς. Και το λέω από πολύ προσωπική πείρα. Όταν είχα ξεκινήσει να μαθαίνω, έβγαζα ένα δυο κομμάτια που ήταν στις δυνατότητές μου. Ηπρώτη μου αντίδραση ήταν μια απαξίωση ότι τι τόσο εύκολα ήταν τελικά;

Με το που άρχισα να εμβαθύνω σε μπάντες αυτά τα "εύκολα", σωστά παιγμένα απέκτησαν ουσία και τα είδα και εγώ αλλιώς.

 

Επίσης θυμάμαι πόσες φορές μου είπαν διάφοροι ότι το μπάσο και είναι υποδεέστερο όργανο, δεύτερο ή οτιδήποτε, όμως εγώ από τότε που άρχισα να παίζω είδα τόσο διαφορετικά τη μουσική και άνοιξαν τόσο πολύ τα αυτιά μου που κατάλαβα ακόμα περισσότερο και καλύτερα πράγματα που μου άρεσαν.

 

Στα υπόλοιπα που λες αρκετά τα είπα και εγώ σε πολύ προηγούμενο ποστ μου, θα επεκταθώ αν πιαστώ σε τίποτα άλλο :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είναι θέμα ημιμάθειας. Έχει να κάνει με τη (στα όρια του νευρωτικού) εμπλοκή της λογικής στη διαδικασία της ακρόασης. Επίσης έχει να κάνει με τη μεγαλοποίηση όσων δεν καταλαβαίνουμε.

 

Πολλές φορές ψάχνουμε δικαιολογίες για το τι μας αρέσει. Για εσένα μπορεί να είναι το στακάρισμα μιας μπάντας στο millisecond. Για εμένα μπορεί να είναι οι 30 μετατροπίες το λεπτό. Γεγονός είναι ότι αυτά αποτελούν προσεγγίσεις "ορθολογικού", τύπου που ενίοτε αποτρέπουν από τη βίωση της μουσικής ως "όλον".

 

Βέβαια αυτή είναι και η υπέρτατη μαγκιά για έναν καλλιτέχνη: Με το έργο του να ικανοποιεί τόσο τους ακροατές όσο και τους ομότεχνούς του.    ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η απαξίωση πάντως σίγουρα έχει να κάνει με ημιμάθεια.

 

Η απόλυτη αντιμετώπιση της μουσικής (αλλά και της ίδιας της ζωής) με τη λογική είναι εφικτή, αλλά χάνει τόσα ο μουσικός που δε μπορεί να φανταστεί.

 

Κοινώς αν παίζεις και δεν αφήνεσαι... κρίμα... πολύ κριμα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν υπάρχει περισσότερο "αναγκαίο" ερώτημα, ειδικά για ένα φόρουμ σαν το noiz.

Thank you

 

Έτσι λοιπόν μπορούμε να έχουμε κάποιες αντικειμενικές "τιμές" για να καθορίσουμε, όχι την "ηθική υπόσταση" μιας μουσικής, αλλά την καλλιτεχνική της αξία. Κάποιες από αυτές θα μπορούσαν να είναι η διαχρονικότητα, η εξέλιξη και τελειοποίηση μιας μουσικής φόρμας, η άσκηση επιρροής στους μετέπειτα καλλιτέχνες, η έκφραση ενός κοινωνικού- καλλιτεχνικού ρεύματος ή (γιατί όχι) και η εμπορικότητα  ;)    

Ωραία, για αυτό μιλάω.

 

 

Κοινώς αν παίζεις και δεν αφήνεσαι... κρίμα... πολύ κριμα!

Δηλαδή εσύ έχεις τη ψευδαίσθηση ότι ο επαγγελματίας μουσικός που παίζει σχεδόν καθημερινά, πρέπει να΄"αφήνεται";

Ή πιστεύεις ότι πρέπει να γίνεται κάτι τέτοιο;

Ή μήπως ή μη τήρηση αυτής της προϋπόθεσης καθιστά υποδεέστερο το έργο του μουσικού;

Αλλά δεν είναι της παρούσης και να μην χάνουμε τον μπούσουλα

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πριν απαντήσω τα ένα δυο αντικειμενικά κριτήρια που είπα ως άποψη ελπίζω να τα διάβασες και να καταλαβαίνεις τι σημαίνουν.  :)

 

Δηλαδή εσύ έχεις τη ψευδαίσθηση ότι ο επαγγελματίας μουσικός που παίζει σχεδόν καθημερινά, πρέπει να΄"αφήνεται";

Ή πιστεύεις ότι πρέπει να γίνεται κάτι τέτοιο;

Ή μήπως ή μη τήρηση αυτής της προϋπόθεσης καθιστά υποδεέστερο το έργο του μουσικού;

Αλλά δεν είναι της παρούσης και να μην χάνουμε τον μπούσουλα

 

Το να αφήνεσαι και να νιώθεις αυτό που κάνεις το θεωρώ βασική προϋπόθεση σε κάθε άνρθωπο στη ζωή του. Το να αφήνεσαι δε ξέρω πως το καταλαβαίνεις εσύ, αλλά δεν είναι κάτι που σε εμποδίζει να κάνεις τη δουλεία σου με τον α ή β τρόπο. Απλά θεωρώ πως ο τρόπος αυτός είναι σαφώς πιο ευχάριστος :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...Γεια σας και παλι λυπαμαι αλλα θα γινω ενοχλητικος...

δαβασα πολλες αποψεις για το θεμα και ομολογω οτι εμπλουτιστηκαν οι γνωσεις μου για το θεμα απο πολλες παρατηρησεις σας ομως θα σταθω σε δυο σημεια

1. υπαρχει λογος να διαχωριζουμε την μουσικη σε καλη και κακη ?... ΝΑΙ !!!

ακομα θυμαμαι αυτο που διαβασα σε ενα βιβλιο μιας αγγλιδας ψυχολογου που εγραφε οτι οι ανθρωποι επηρεαζονται παρα πολυ απο αυτα που ακουν βλεπουν και διαβαζουν απλα δεν το συνειδητοποιουν αρα διαμορφονονται χαρακτηρες και συνειδησεις ισως οχι σε πρωτο επιπεδο αλλα ετσι ειναι...οι συνανθρωποι μας μπορουν να μας κανουν ευτυχισμενους η δυστυχισμενους δεν χρειαζεται περισσοτερη αναλυση επισης η καλη μουσικη μπορει να μας επηρεασει τοσο πολυ θετικα που μπορει να νοιωσουμε ευτυχια για να μην πω ηδονη...η κακη μας κανει μιζερους και φτηνους χωρις περαιτερω αναλυση...

2. αυτο για την "κολοκομμουνιστικη θεωρια " με ενοχλησε γιατι φιλε wow εγω ειμαι κομμουνιστης και θα μπορουσα να απαντησω για τον "κολοφασισμο σου τον κολοκαρατζαφυρερ σου κλπ τι θα γινοταν μετα ? ο σχολιασμος  στην λαθεμενη σου κριτικη -ο κομμουνισμος στο απωτερο σταδιο του θα βασιζεται στην αυτοδιαχειριση σε ολα τα επιπεδα επομενως το μουσικο προιον ειτε ως εμπορικο προιον ειτε σκετο πνευματικο θα το διαχειριζετε ο δημιουργος του και αν θελει στα πλαισια μιας κολεκτιβας ομοτεχνων του...ειμαι το 5-6% το γνωριζω αλλα απαιτω απο πολιτισμενους ανθρωπους να με σεβονται...ευχαριστω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

γιατι φιλε wow εγω ειμαι κομμουνιστης

 

α,για αυτο και διαφωνουμε σε ολα... ;D ;D

 

και θα μπορουσα να απαντησω για τον "κολοφασισμο σου τον κολοκαρατζαφυρερ σου κλπ τι θα γινοταν μετα ?

 

δεν χρειαζεται δικηγορο ο Wow αλλα πιστεψε με δεν υπαρχει ατομο ΜΑΚΡΥΤΕΡΑ απο τον φασισμο απο τον Wow....

 

anyway πολιτικες συζητησεις δεν επιτρεπονται στο φορουμ αλλα θα κανω μια διευκρινηση

 

τη λεξη "κομμουνισμος" την χρησιμοποιουμε (και εγω & ο Wow & αλλοι) για να υποδειξουμε  την αθλια κατασταση που υπαρχει στη χωρα μας (η οποια χρονια τωρα ειναι ομηρη των "παχουλων και βολεμενων ψευτο-κομμουνιστων" που τρωνε και πινουν και την αρτα φοβεριζουν εχοντας εγκαθιδρυσει μια αισθητικη,κοινωνικη & εργασιακη δικτατορια & "διοικωντας" ουσιαστικα το κρατος αν και μειοψηφια με αποτελεσμα την τραγικη κατασταση που τωρα βιωνουμε ως χωρα σε ολα τα επιπεδα & κυριως το οικονομικο  ) & οχι σαν την πραγματικη εννοια του ορου (προς πληροφορηση σου το μεταπτυχιακο μου ηταν πανω στον Μαρξισμο και ελαχιστοι τον γνωριζουν οσο εγω.. ;D)  

 

αλλωστε το λεει καθαρα και ο Wow

 

το οποίο είναι ΑΛΛΗ ΜΙΑ μαλακισμένη ψευτο-κομμουνιστική θεώρηση πραγμάτων

 

δεν λεει πουθενα κολοκουμμουνιστικη θεωρια.

 

μερικες φορες η προσεκτικοτερη αναγνωση ενος ποστ πριν απαντησουμε ...σωζει ζωες και αποσβαινει τις παρεξηγησεις....

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

...Για EVILNYE οταν παιζεις μουσικη μονο αφηνεσαι και αισθανεσαι !!! η λογικη εχει προηγηθει ωσπου να μαθεις το εργο ...σωστη η παρατηρηση για την αυτοεπιβεβαιωση...

...κυριε SF ΔΕΝ ΜΕ ΕΠΕΙΣΕΣ το διαβασα πολλες φορες γιατι ξαφνιαστηκα αν στο μεταξυ αλλαχτηκε η εκφραση αυτο ειναι προς τιμη αυτου που το εκανε νομιζω οτι διορθωσε ενα λαθος...δεν θελω καθολου να πολιτικολογησω αυτα τα εκανα ως φοιτητης στην δεκαετια του 80 νομιζω οτι κι εγω εχω παρει μια μυρωδια απο μαρξ

ο οποιος για να πολεμησει τον δογματισμο ειπε οτι ειναι ο πιο αντιμαρξιστης...αυτα τα λογια ειναι ο οδηγος μου για πολλα χρονια...διαφωνω με τα συμπερασματα σας τα πολιτικα αλλα θεωρω οτι μεσα σε ευπρεπη πλαισια μπορει κανεις να ισχυριστει ο,τι θελει διαφωνουμε-συμφωνουμε ισως να προκυψει κατι νεο και καλυτερο (διαλεκτικη στην υλιστικη φιλοσοφια )για σενα που ξερεις...

φιλικα παντα και για σενα συντροφικα

                                   

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν στο μεταξυ αλλαχτηκε η εκφραση αυτο ειναι προς τιμη αυτου που το εκανε νομιζω οτι διορθωσε ενα λαθος.

 

ειναι ευκολο να δεις αν καποιος διορθωσε εκ των υστερων το ποστ του,γραφει απο κατω 

 

« Τελευταία τροποποίηση: ...... από ..... »

 

δες ας πουμε το δικο μου ,στο ποστ του Wow δεν βλεπω κατι τετοιο.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου