Προς το περιεχόμενο

Η προσέγγιση της δισκογραφίας απο μουσικής πλευράς...


Nikolas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

... ή αλλιώς τρέχα γύρευε.

 

Ελπίζω το θέμα να μην είναι κάτι που επαναλαμβάνεται συχνά, τουλάχιστον από την μεριά που το θέτω.

 

Θεωρούμε ως δεδομένα (ΟΧΙ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΠΑΡΑΚΑΛΩ) τα παρακάτω:

 

* Υπάρχει ένα γκρούπ 4 ατόμων. Καλοί παίκτες όλοι τους. Φίλοι όλοι τους. Αποφασισμένοι όλοι τους

* Τα δικά τους κομμάτια είναι κομματάρες, σύγχρονα, παραγωγές φοβερές, κλπ.

* Έχουν καταπληκτικές ιδέες στο στούντιο.

 

Τώρα μπαίνει λοιπόν το ερώτημα:

 

Μία στουντιακή δουλειά πιθανών να απέχει ΠΟΛΥ από το αποτέλεσμα ενός live. Η μπάντα οφείλει να

 

α. μπει στο στούντιο και να τα δώσει όλα εκεί; Να βασίσει τις συνθέσεις, παραγωγές σε κόλπα του στούντιο; Με εκατοντάδες overdubs, impossible licks και ότι άλλο; Οι ζωντανές εκτελέσεις αυτών των κομματιών θα απέχουν πολύ.

β. μπει στο στούντιο και να παίξει όπως θα έπαιζε ζωντανά, ή με λίγα επιπρόσθετα στοιχεία. Πολυ λιγότερο εντυπωσιακό, για CD.

γ. Να βρει κάποιο τρόπο να προσεγγίσει και τα δύο παραπάνω; (Πώς;)

 

Αναρωτιέμαι, λοιπόν, μήπως φορτώνουμε τόσο τα demo/CDs/κλπ και μετά οι ζωντανές εκτελέσεις ωχριούν ΤΟΣΟ που είναι σκέτη μάπα, αφού ακούγονται σαν φτωχές διασκευές των ιδίων τους τραγουδιών!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 39
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Το θέμα είναι η ειλικρίνεια τους, παραγωγή και 'κόλπα' που εξωραίζουν ενα μέτριο

σχήμα δείχνουν οτι δεν σέβεται το κοινό του. Φαίνεται οτι απευθύνονται σε ένα

λιγότερο 'μουσικό' target group που δεν δα δώσει πολύ σημασία στην αποδοσή

τους live. Σαν εντυπωσιακό trailer μιας ταινίας-αρπαχτής...

Ενδιαφέρον θέμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

H δικη μου αποψη ειναι οτι στο στουντιο εκμεταλλευεσαι καθε δυνατο μεσο προκειμενου να καταφερεις να αποδωσεις αυτο που εχεις στο κεφαλι σου. Αν αυτο προυποθετει χιλιαδες overdubs, studio trickery, μαγικα του Κοπερφιλντ, απολυτως κανενα προβλημα (το αντιθετο μαλιστα). Δεν θα πρεπει να απασχολει οτι πιθανως σε ζωντανη αποδοση το εργο να ωχρια μπροστα στη στουντιαη εκδοχη του. Χιλιαδες διαμαντια της δισκογραφιας απο απλη mainstream rock μεχρι avanguarde δεν θα ειχαν γινει ποτε αν γνωμονας για την ηχογραφηση τους ηταν αποκλειστικα και μονο η πιστοτητα της live αποδοσης.

2 things are infinite:the universe&human stupidity

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

α. μπει στο στούντιο και να τα δώσει όλα εκεί; Να βασίσει τις συνθέσεις, παραγωγές σε κόλπα του στούντιο; Με εκατοντάδες overdubs, impossible licks και ότι άλλο; Οι ζωντανές εκτελέσεις αυτών των κομματιών θα απέχουν πολύ.

 

οπως οι Radiohead δηλαδη.

 

 

β. μπει στο στούντιο και να παίξει όπως θα έπαιζε ζωντανά, ή με λίγα επιπρόσθετα στοιχεία. Πολυ λιγότερο εντυπωσιακό, για CD.

 

οπως οι Red Hot Chilli Peppers δηλαδη .

 

γ. Να βρει κάποιο τρόπο να προσεγγίσει και τα δύο παραπάνω; (Πώς;)

 

οπως οι Radiohead & οπως οι Red Hot Chilli Peppers δηλαδη . ;D

 

Με αλλα λογια δεν εχει και ιδιαιτερη σημασια αν το τελικο αποτελεσμα ειναι ωραιο & συμφωνο με την "ιδεολογια του γκρουπ",το να πηγαινει καποιος σε live & να περιμενει να ακουσει ακριβως τον ιδιο ηχο με τον δισκο σε καποιες περιπτωσεις ειναι λογικο και σε καποιες οχι ,γενικα σε πολλα  ροκ live οι λεπτομερειες "χανονται στη μεταφραση" σιγα μη σκασει ο ακροατης των Blur μεσα σε ενα Wembley stadium με 80.000..αφηνιασμενα ;D  ατομα και τον μαυρο χαμο... αν δεν ακουστουν στα κομματια του "13" οι τρελλες παρεμβασεις , του William Orbit στην παραγωγη, απο την αλλη σε μια συναυλια των Pink Floyd οι λεπτομερειες αυτες μετρουν (για αυτο και στη σκηνη υπαρχουν..20 μουσικοι....& 200 samplers....) ;D

 

 

Απο εκει και περα η προσωπικη μου αποψη ειναι να τα δινεις ΟΛΑ στο στουντιο (κανοντας την καλυτερη παραγωγη που μπορεις και εξαντλωντας τη δημιουργικοτητα σου) αλλα και να τα δινεις ΟΛΑ στο live δινοντας ΕΝΕΡΓΕΙΑ και "γκαζι" στον κοσμο (αλλωστε για αυτο εχει ερθει να σε δει,αν ηθελε πιστοτητα θα καθονταν σπιτι του να ακουσει το δισκο σου) & ας μην ακουγεται "ιδιο με το δισκο" .

 

Οι μεγαλες μπαντες ετσι κι αλλοιως παντα τα καταφερνουν να το κανουν αυτο ,θυμαμαι ειχα δει live τους Clash ακριβως ενα μηνα μετα την κυκλοφορια του Santinista & δεν επαιξαν ουτε ενα κομματι απο αυτο το αριστουργημα οπως  στο δισκο,πραγματικα δεν μου καηκε καρφακι μια και...ηξερα οτι εβλεπα live το τελευταιο μεγαλο ροκ γκρουπ που υπηρξε ποτε και η ενεργεια που εδιναν αλλα και η παρουσια τους στη σκηνη και οι  "εναλλακτικες" (& striped down) εκτελεσεις των τραγουδιων  ηταν το κατι αλλο.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

b.

 

Τα υπόλοιπα είναι θέματα ηχολήπτη / παραγωγού. Καθαρά.

 

ΚΑλή τύχη και καλό κουράγιο.  ;)

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν τα κομμάτια, στον πυρήνα τους, έχουν ενδιαφέρον, τότε ανεξάρτητα απο στουντιακά ευρήματα και τρικς, θεωρώ πως θα μπορούν να σταθούν σε οποιαδήποτε περίσταση. Εννοώ πως οταν  οι στουντιακες παρεμβάσεις υπάρχουν για να κάνουν πιο "πικάντικο" το τελικό αποτέλεσμα, η ενέργεια του live και η αμεσότητα, είναι ικανές να καλύψουν το οποιο κενό. Αντίθετα, αν τα στουντιακα τερτιπια ειναι εκει για να κρύψουν τις αδυναμίες της σύνθεσης, φουσκώνοντας απλά τον ήχο, τότε δε νομίζω οτι υπάρχει ελπίδα :)

It's a shame stupidity isn't painful.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν τα κομμάτια, στον πυρήνα τους, έχουν ενδιαφέρον, τότε ανεξάρτητα απο στουντιακά ευρήματα και τρικς, θεωρώ πως θα μπορούν να σταθούν σε οποιαδήποτε περίσταση. Εννοώ πως οταν  οι στουντιακες παρεμβάσεις υπάρχουν για να κάνουν πιο "πικάντικο" το τελικό αποτέλεσμα, η ενέργεια του live και η αμεσότητα, είναι ικανές να καλύψουν το οποιο κενό. Αντίθετα, αν τα στουντιακα τερτιπια ειναι εκει για να κρύψουν τις αδυναμίες της σύνθεσης, φουσκώνοντας απλά τον ήχο, τότε δε νομίζω οτι υπάρχει ελπίδα :)

 

νομιζω οτι η παραπανω αναλυση τα λεει ολα.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

"Απο εκει και περα η προσωπικη μου αποψη ειναι να τα δινεις ΟΛΑ στο στουντιο (κανοντας την καλυτερη παραγωγη που μπορεις και εξαντλωντας τη δημιουργικοτητα σου) αλλα και να τα δινεις ΟΛΑ στο live δινοντας ΕΝΕΡΓΕΙΑ και "γκαζι" στον κοσμο (αλλωστε για αυτο εχει ερθει να σε δει,αν ηθελε πιστοτητα θα καθονταν σπιτι του να ακουσει το δισκο σου) & ας μην ακουγεται "ιδιο με το δισκο" ."

 

 

 

 

δεν θα μπορουσα να συμφωνησω περισσοτερο  :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν τα κομμάτια, στον πυρήνα τους, έχουν ενδιαφέρον, τότε ανεξάρτητα απο στουντιακά ευρήματα και τρικς, θεωρώ πως θα μπορούν να σταθούν σε οποιαδήποτε περίσταση. Εννοώ πως οταν  οι στουντιακες παρεμβάσεις υπάρχουν για να κάνουν πιο "πικάντικο" το τελικό αποτέλεσμα, η ενέργεια του live και η αμεσότητα, είναι ικανές να καλύψουν το οποιο κενό. Αντίθετα, αν τα στουντιακα τερτιπια ειναι εκει για να κρύψουν τις αδυναμίες της σύνθεσης, φουσκώνοντας απλά τον ήχο, τότε δε νομίζω οτι υπάρχει ελπίδα :)

νομιζω οτι η παραπανω αναλυση τα λεει ολα.

Και με το παραπάνω ;)

Άλλο να βάζεις αλατοπίπερο σε καλό κρέας και άλλο να μπουχτίζεις στη σάλτσα το σάπιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου