o Scott Henderson μιλάει περί ξύλων....

mentalvortex

Νέο μέλος
Μηνύματα
296
Πόντοι
16
Ενδιαφέρον να διαβάσουμε πως αντιλαμβάνεται το αυτί του μεγάλου αυτού μουσικού, τις διαφορές στον ήχο, ανάμεσα σε κιθάρες που το μόνο διαφορετικό που έχουν είναι το ξύλο ή καλύτερα τα κομμάτια ξύλου από τα οποία φτιάχτηκαν (βασικά όλες από alder είναι...)

από το discussion forum του  ( http://online-discussion.dhenderson.com/ScottHenderson/viewtopic.php?t=1073 )

"I hear a lot of talk about pickups, bridges, tuners, and every other piece of guitar hardware, but here's something to think about... Every time John makes a guitar for me, he makes three, and lets me choose the one I like the most - the other two are sold to dealers. He makes the guitars from the same batch of wood (bodies, neck, fretboard), the same exact pickups with 100% accurate specs (not like the wildly inconsistent pickups on the old strats), same exact bridges, tuners, pots, wiring, action, pickup heights, ect. John's done this for me at least four times, and every time, all three guitars sound completely different from each other. Of course, the reason is the wood. Wood is unpredictable - a guitar from the best luthier in the world (and John definitely qualifies as one of them), will still sound like the wood it's made from. It's not just the body wood, but also the combination of the neck and body which plays a big part in the sound. One thing I respect about Suhr is that they won't use a body if it's too heavy. That point alone is a major reason their guitars sound so much better than the competition.

I'm looking for a big punchy low end with good definition, sweet sounding thick mids, and a top end that isn't too bright, which comes from a light body. I play way up on the high E string, and the guitar with the fattest notes up there is usually the one I choose. Almost every time, it's the lightest of the three. Even though the three guitars always sound different from each other, I can't say I've ever heard a bad one - they're always a good weight and have great tone. Most of the guitars I pick up in stores are extremely heavy. The Fender I used on Tore Down House wasn't a great guitar - it was heavy and had a weird top end until I put V60's in it, and that made a huge difference.

My point is, good electronics and hardware will greatly improve the sound of a guitar, but the heart of the guitar is the wood, and for now, that's more luck than science. John, being the ultimate guitar nerd/scientist, is working on ways to measure the properties of wood which will enable him to more accurately determine what a guitar will sound like before it's made. He's even working on measuring the frequencies of necks to determine which ones will sound the best on which bodies. I find this kind of stuff very interesting, but I'm a nerd too. If I didn't play for a living, I'd ask John for a job."

 
My point is,

καλό υλικό και ηλεκτρονικά θα βελτιώσει σημαντικά τον ήχο μιας κιθάρας, αλλά η καρδιά της κιθάρας είναι το ξύλο

 
nuno είπε:
Μυρίζω μπαρούτι ή ιδέα μου είναι? ;D ;D ;D ;D
λες?! ελπίζω όχι! δε λέει δα και τίποτα το πολύ παράξενο....βασικά προτιμάει τις πιο ελαφριές κιθάρες! (απ'οτι κατάλαβα)

 
Προσωπικά και εμπειρικά συμφωνώ απολύτως με τον Scott.

To hardware και οι μαγνήτες είναι ο κύριος παράγοντας του ήχου μιας κιθάρας, αλλά η "καρδιά" όπως λέει και το mojo, είναι τα ξύλα της και ο συνδυασμός τους, Και όπως σωστότερα λέει : αυτό είναι περισσότερο θεμα τύχης παρά γνώσης (επιστήμης).

Salute!

ΥΓ Ας μη σκοτωθούμε για τα ξύλα. Ο καθενας έχει τις εμπειρίες του και έχει σχηματίσει καποια άποψη. Δεν χρειάζεται να ταυτιστεί όλη η οικουμένη.

 
Back to the basics…

Ο άνθρωπος μίλησε για την ουσία, την «ψυχή» του οργάνου, που δεν είναι κάτι άλλο, παρά το ξύλο. Κάνουμε ατέρμονες συζητήσεις για οτιδήποτε άλλο- μαγνήτες, εφέ, ενισχυτές- αλλά σπανίως ως καθόλου για τα ξύλα- τα οποία σε τελική ανάλυση είναι αυτά που δίνουν το ηχόχρωμα του οργάνου.

Κατά την ταπεινή άποψη ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν μουσικό- ασχέτως αν είναι βιρτουόζος, επαγγελματίας ή απλά γρατζουνάει για χόμπι- είναι να έχει κατασταλάξει στα ξύλα που θέλει να έχει στο όργανο του. Αυτό, κατ εμέ, σημαίνει ότι έχει μια κατεύθυνση στον ήχο του. Δηλαδή έχει κάνει μια συνειδητή επιλογή ήχου- πρώτα και πάνω απ’ όλα στο κεφάλι του- και πλέον το όργανο είναι το μέσο που θα του επιτρέψει να δώσει υπόσταση σε αυτόν τον ήχο.

Θυμάμαι όταν ήμουν πιτσιρικάς στα 80’ς και γυρνούσα στα μουσικομάγαζα, αυτό που έλεγαν για τους δημοτικούς μουσικούς: Όταν ο πανηγύρτζης πήγαινε να αγοράσει κιθάρα δεν την άκουγε σε ενισχυτή. Έβαζε το αυτί του στο σώμα και βαρούσε ένα Ε minor. Αν άκουγε ότι τα ξύλα «κουνιόντουσαν» αγόραζε την κιθάρα!

Είναι τεράστια συζήτηση τα ξύλα που καλό θα ήταν κάποια στιγμή να την θέσουμε στο προσκήνιο.  

Πολύ ενδιαφέρον ήταν και τρόπος με τον οποίο Henderson έθιξε το θέμα της μοναδικότητας των ξύλων- τα οποία είναι «ζωντανά»- και θα συμπλήρωνα ότι όσο «γερνάνε» τόσο καλύτερα παίζουν τα όργανα…  

 
Αν και δεν είμαι μεγάλος οπαδός των suhr* (και όχι λόγω του headstock shape!) συμφωνώ με τα περισσότερα που λέει ο scott...

Βέβαια το σημείο όπου θάβει τις fender λέγοντας μάλιστα οτι μπορούν να "έρθουν στα ίσια τους" με suhr μαγνήτες δείχνει μάλλον το πόσο στρατευμένος είναι με τις suhr.  ;D

*Να μην παρεξηγηθώ, είναι πολύ καλοφτιαγμένες κιθάρες, απλά δεν βγάζουν αυτό που θέλω εγω ν' ακούσω.

 
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Κατά την ταπεινή άποψη ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν μουσικό- ασχέτως αν είναι βιρτουόζος, επαγγελματίας ή απλά γρατζουνάει για χόμπι- είναι να έχει κατασταλάξει στα ξύλα που θέλει να έχει στο όργανο του. Αυτό, κατ εμέ, σημαίνει ότι έχει μια κατεύθυνση στον ήχο του.
Eγώ εδώ, διαφωνώ. Τον μουσικό προτίστως θα έπρεπε να τον ενδιαφέρει εάν ένα όργανο του "κάθεται" σε σχέση με κάποιο άλλο. Από το τι αποτελείται έρχεται δεύτερο. Δεν βλέπω γιατί όλες μου οι κιθάρες θα έπρεπε να είναι (ας πούμε) Alder γιατί μου έκατσε μια καλή Tele με Alder...δηλ αποκλείεται να μου αρέσει εξ ίσου μια Strat από Walnut? Αυτό σημαίνει ότι δεν έχω κατεύθυνση στον ήχο μου?

Wood is unpredictable - a guitar from the best luthier in the world (and John definitely qualifies as one of them), will still sound like the wood it's made from. It's not just the body wood, but also the combination of the neck and body which plays a big part in the sound.
Πόσο δίκαιο έχει...γι αυτό μου αρέσουν τα πιο σταθερά υλικά... ;D

 
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Είναι τεράστια συζήτηση τα ξύλα που καλό θα ήταν κάποια στιγμή να την θέσουμε στο προσκήνιο.
Καλώς ήρθες στο εκατοστό εξηκοστό ένατο γλέντι!

 
bihlas87 είπε:
To θέμα θεωρείται λήξαν. You have to live with that...
...Flaxwood, γραφίτης.... το θέμα έχει πολύ μέλλον ακόμα....

 
δηλαδη υπάρχει κιθαριστας εν ετη 2010, που πιστευει πως τα ξυλα καθως κ η παλαιοτητά τους δεν ειναι το Α και το Ω???

Αλλα τι να πουμε εμεις,,,αφου,,,,Scott Speaking,,,

 
Βασικά πετάγομαι άκυρα μιας και δε δηλώνω γνώστης ξύλων, αλλά το μόνο που κατάλαβα εγώ από το κείμενο είναι πως ουσιαστικά το βάρος/ μάζα μετράει, όχι το είδος. Γιατί τόσος ντόρος. Σ αυτό έχουν καταλήξει και τα περισσότερα θέματα περί ξύλων που έχω χαζέψει εδώ μέσα και πρακτικά το αντιλαμβάνομαι κ εγώ. :)

 
jkstigma είπε:
δηλαδη υπάρχει κιθαριστας εν ετη 2010, που πιστευει πως τα ξυλα καθως κ η παλαιοτητά τους δεν ειναι το Α και το Ω???


Τα δάχτυλα είναι το Α ως το Υ

Ο ενισχυτής είναι το Φ ως το Ψ

Και η κιθάρα ως ΣΥΝΟΛΟ το Ω

 
manosx είπε:
Τα δάχτυλα είναι το Α ως το Υ

Ο ενισχυτής είναι το Φ ως το Ψ

Και η κιθάρα ως ΣΥΝΟΛΟ το Ω
Tα ξύλα ξέχασες... ;D

 
Eγώ εδώ, διαφωνώ. Τον μουσικό προτίστως θα έπρεπε να τον ενδιαφέρει εάν ένα όργανο του "κάθεται" σε σχέση με κάποιο άλλο. Από το τι αποτελείται έρχεται δεύτερο. Δεν βλέπω γιατί όλες μου οι κιθάρες θα έπρεπε να είναι (ας πούμε) Alder γιατί μου έκατσε μια καλή Tele με Alder...δηλ αποκλείεται να μου αρέσει εξ ίσου μια Strat από Walnut? Αυτό σημαίνει ότι δεν έχω κατεύθυνση στον ήχο μου?

Πόσο δίκαιο έχει...γι αυτό μου αρέσουν τα πιο σταθερά υλικά... ;D

[/quote

Θα μου επιτρέψεις να «διαφωνήσω»… συμφωνώντας: Βεβαίως είναι ύψιστης σημασίας να σου κάθεται το όργανο και αυτό φυσικά δεν αναιρεί ότι μπορεί να σε τρελαίνει ένα που είναι Ash και ένα άλλο που μπορεί να Mahogany ή οτιδήποτε άλλο. Εγώ το θέτω λίγο πιο «εσωτερικά» αν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτόν τον όρο. Μιλάω για αυτόν, τον πολύ συγκεκριμένο ήχο ή ήχους αν θέλεις, που έχει κάποιος στο κεφάλι του και ενδεχομένως έχει κάποια πολύ συγκεκριμένα και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τα οποία για να «αποτυπωθούν», χρειάζεται η «μεσολάβηση» ενός οργάνου που το ξύλο του τονίζει κάποιες συχνότητες.

Χωρίς λοιπόν να είναι κανόνας – γιατί υπάρχουν άπειρες εξαιρέσεις- μιλάω για αυτό που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ως «ο ήχος μου», όπως αυτός είναι στο κεφάλι μας. Σαφέστατα και υπάρχουν πολλά «μονοπάτια» για να φτάσει κάποιος σε αυτόν τον ήχο- μέσα από εντελώς διαφορετικά όργανα και το έχουμε ακούσει να γίνεται κατά κόρον- και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Απλά μιλάω για την εξατομίκευση του ήχου, όπως αυτή φιλτράρεται μέσα από το εντελώς προσωπικό ηχητικό κριτήριο.    
 
Evilnye είπε:
Βασικά πετάγομαι άκυρα μιας και δε δηλώνω γνώστης ξύλων, αλλά το μόνο που κατάλαβα εγώ από το κείμενο είναι πως ουσιαστικά το βάρος/ μάζα μετράει, όχι το είδος. Γιατί τόσος ντόρος. Σ αυτό έχουν καταλήξει και τα περισσότερα θέματα περί ξύλων που έχω χαζέψει εδώ μέσα και πρακτικά το αντιλαμβάνομαι κ εγώ. :)
Πράγμα το οποίο και αυτό είναι υποκειμενικό, γιατί π.χ υπάρχουν ήχοι που ευνοούνται από τις πιο βαριές κιθάρες. Απ' όσο ξέρω, όσοι παίζουν βαριά power chords (π.χ thrash metal) προτιμούν μια βαριά κιθάρα για περισσότερο όγκο και μπάσα. Διορθώστε με αν κάνω λάθος...

 
βασικα κι εγω συμφωνω για το ποσο σημαντικα ειναι τα ξυλα στον ηχο του οργανου, αλλα βαλτε και τον κατασκευαστη στην εξισωση, η τεχνη του ειναι επισης πολυ βασικος παραγοντας στο τι θα πει το οργανο τελικα..

 


Γράψε απάντηση...

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top