Προς το περιεχόμενο

Finalizing συνδυάζοντας upward compression & limiting


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μπορούμε να πάρουμε καλά αποτελέσματα χρησιμοποιώντας το Waves C4 ως multiband upward compressor (συζητήθηκε η τεχνική και εδώ: http://www.noiz.gr/index.php?topic=173731.0) και στο καπάκι το Voxengo Elephant για limiting.

 

Έχει κανείς υπόψιν plugin που να λύνει τα χέρια συνδυάζοντας τις παραπάνω τεχνικές ?

 

Με το multiband upward compression διατηρείται η μουσικότητα μια που τα χαμηλά περάσματα ανεβαίνουν γλυκά σε ένταση (ανάλογα με το attack και το release) και τα peaks μένουν ανέπαφα μέχρι το threshold του limiter.

Ghen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορούμε να πάρουμε καλά αποτελέσματα χρησιμοποιώντας το Waves C4 ως multiband upward compressor (συζητήθηκε η τεχνική και εδώ: http://www.noiz.gr/index.php?topic=173731.0) και στο καπάκι το Voxengo Elephant για limiting.

 

Έχει κανείς υπόψιν plugin που να λύνει τα χέρια συνδυάζοντας τις παραπάνω τεχνικές ?

 

Με το multiband upward compression διατηρείται η μουσικότητα μια που τα χαμηλά περάσματα ανεβαίνουν γλυκά σε ένταση (ανάλογα με το attack και το release) και τα peaks μένουν ανέπαφα μέχρι το threshold του limiter.

 

δυστυχως φιλε μου δεν εχω ακομα ακουσει οτιδηποτα multiband που να ακουγεται ανεκτα οταν δεν ειναι σε θεση bypass :(

 

γιατι δεν δοκιμαζεις full band? αν εχεις προβληματικη μιξη (οταν χτυπαει τον comp) τοτε απλα γυρνα στην μιξη και επιδιορθωσε το.

 

παντως η απαντηση ειναι:

 

ozone 4.... oi comps εχουν επιλογη μιξης με το αρχικο σημα και βεβαια υπαρχει ο καταπληκτικος limiter...

Τα αυτια ακουν καλυτερα απο τα ματια

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα waves έχουν και multiband compression με limiter ενσωματωμένα, όπως L3 multimiximizer, ρυθμίζεις μόνο το out ceiling sto -0.2 db και τελείωσες. Αξιολογότατο και δεν ξεφεύγει πόντο.

'Ολα είναι ατμός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα waves έχουν και multiband compression με limiter ενσωματωμένα, όπως L3 multimiximizer, ρυθμίζεις μόνο το out ceiling sto -0.2 db και τελείωσες. Αξιολογότατο και δεν ξεφεύγει πόντο.

 

Δεν θελω να διαφωνησω μαζι σου και βεβαια αν σου αρεσει ο L3  καλα κανεις και το χρησιμοποιεις, αλλα διορθωσε με αν κανω λαθος, στο οτι δεν νομιζω οτι αυτο εννοουσε ο αρχικος χρηστης ghen (edit: απο αυτα που διαβαζω στον ιστοτοπο της waves, ο L3 ειναι multi-band limiter).

 

Xρειαζεται ενα multiband compressor με δυνατοτητα μιξης του σηματος (wet/dry)  και με δυνατοτητα τελικου limiting....(το μονο που ξερω, ειναι το ozone 4 ...ομολογω ομως οτι δεν ειμαι και τοσο γνωστης πολλων plug ins)

 

Aν και θεωρω οτι για να ανεβασει γλυκα τα χαμηλα σημεια (ειδικα με μουσικο τροπο οπως αναφερεται στο αρχικο μηνυμα) και να παραμεινουν τα peaks ανεπαφα ***, o μοναδικος τροπος ειναι το ...fader (μια δοκιμη θα σας πεισει). Ολες οι αλλες επεξεργασιες προσθετουν ή αφαιρουν απο τον ηχο και την αρχικη μιξη (η οποια φανταζομαι ειναι τελεια και οπως ακριβως εχει οραματιστει ο δημιουργος) και στην αρχικη δηλωση δεν καταλαβαινω εαν αυτο ειναι αποδεκτο και αναμενομενο.

 

 

*** (@ ghen)

1.(εδω να τονισω οτι τα peaks [παρα το οτι δεν επηρεαζονται απο την συμπιεση καθε αυτην] ανεβαινουν σε ενταση καθως η extra ενταση του αλλου σηματος προστιθεται και αλλαζει την κυματομορφη οπως εχουμε διδαχτει απο το γυμνασιο ακομα)

2.(επισης σε παραλληλα σεναρια, υπαρχουν και πολλα θεματα με την φαση, τα οποια μπορει να προκυψουν, τα οποια πολλες φορες επιδρουν στο σχημα των transients)

(τα παραπανω συνηγορουν στο οτι... τα peaks ΔΕΝ μενουν ανεπαφα πριν τον limiter)

 

Τα αυτια ακουν καλυτερα απο τα ματια

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι είναι Multiband limiter, με πολλά χαρίσματα που τον κάνουν να ανταποκρίνεται εξαιρετικά και ως multiband compressor. Βασικά αυτό χρησιμοποιώ μόνιμα, ως τελευταίο plugin για το τελικό Leveling και limiting του master, αποφεύγοντας την χρήση και ενός master compressor. Πράγματι και εγώ μόνο το OZONE έχω να προτείνω, στην λογική compressor + limiter, αλλά μιά δοκιμή και με τον L3, μπορεί να αποβεί χρήσιμη.

'Ολα είναι ατμός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι multiband compressor, αλλά multi upward compressor: από το threshold και κάτω (και όχι πάνω) τα σήματα να ενισχύονται, κατά προτίμηση για συγκεκριμένο εύρος (από -20dbFS μέχρι -15dbFS***).

 

Σε ένα track για παράδειγμα, στο σημείο που σταματάνε σχεδόν τα πάντα, μένει ένα απλό arrangement και σιγά-σιγά αρχίζει η εξέλιξη (build-up) για το επόμενο <<σκάσιμο>>.

 

Από την στιγμή που το σήμα ξεπεράσει το threshold, μένει ανέπαφο (εκτός και αν έχει γίνει τραγικό λάθος στο release και υπάρχει απότομο ανέβασμα) μέχρι το threshold του limiter.

 

Εχμ...ναι το fader riding δίνει τον απόλυτο έλεγχο, αναγκαστικά θα συμφωνήσω, αλλά είναι ΕΠΙΠΟΝΗ διαδικασία, ειδικά αν γίνεται σε κάθε track μιας πολυ-κάναλης εγγραφής. Σε κάποιες περιπτώσεις με μελέτη του χρονισμού του track (για τα κατάλληλα attack/release) και σωστά thresh/ratios δεν είναι καθόλου άσχημο το αποτέλεσμα. Υπάρχουν μουσικά style που δεν γίνεται και διαφορετικά να προκύψει το ζητούμενο στο άκουσμα λόγω της πολυπλοκότητας που ανέφερα πριν.

 

*** μετά μπορεί να θέλω από -15dbFS μέχρι -10dbfs ελαφρύ (2:1) compression με make up gain και τέλος έναν brickwall limiter για τα peaks. Όλα τα νούμερα είναι τυχαία, απλά θέλω να διαχωρίσω τα σημεία ενός track στα οποία σιγο-ακούγεται η πληροφορία, στα mid-level, και στα energy bursts.

 

EDIT:

Ξαναδιάβασα το <<άλλο>> thread για το gating & τα drums, δεν ξέρω αν αυτό που τελικά έχω στο μυαλό μου λέγεται multiband upward compression, εμένα μου κάθεται πάντως.

Ghen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι multiband compressor, αλλά multi upward compressor: από το threshold και κάτω (και όχι πάνω) τα σήματα να ενισχύονται, κατά προτίμηση για συγκεκριμένο εύρος (από -20dbFS μέχρι -15dbFS***).

 

Σε ένα track για παράδειγμα, στο σημείο που σταματάνε σχεδόν τα πάντα, μένει ένα απλό arrangement και σιγά-σιγά αρχίζει η εξέλιξη (build-up) για το επόμενο <<σκάσιμο>>.

 

Από την στιγμή που το σήμα ξεπεράσει το threshold, μένει ανέπαφο (εκτός και αν έχει γίνει τραγικό λάθος στο release και υπάρχει απότομο ανέβασμα) μέχρι το threshold του limiter.

 

Εχμ...ναι το fader riding δίνει τον απόλυτο έλεγχο, αναγκαστικά θα συμφωνήσω, αλλά είναι ΕΠΙΠΟΝΗ διαδικασία, ειδικά αν γίνεται σε κάθε track μιας πολυ-κάναλης εγγραφής. Σε κάποιες περιπτώσεις με μελέτη του χρονισμού του track (για τα κατάλληλα attack/release) και σωστά thresh/ratios δεν είναι καθόλου άσχημο το αποτέλεσμα. Υπάρχουν μουσικά style που δεν γίνεται και διαφορετικά να προκύψει το ζητούμενο στο άκουσμα λόγω της πολυπλοκότητας που ανέφερα πριν.

 

*** μετά μπορεί να θέλω από -15dbFS μέχρι -10dbfs ελαφρύ (2:1) compression με make up gain και τέλος έναν brickwall limiter για τα peaks. Όλα τα νούμερα είναι τυχαία, απλά θέλω να διαχωρίσω τα σημεία ενός track στα οποία σιγο-ακούγεται η πληροφορία, στα mid-level, και στα energy bursts.

 

EDIT:

Ξαναδιάβασα το <<άλλο>> thread για το gating & τα drums, δεν ξέρω αν αυτό που τελικά έχω στο μυαλό μου λέγεται multiband upward compression, εμένα μου κάθεται πάντως.

 

Nα ξεκινησω λεγοντας οτι οσοι χρησιμοποιουν πολλους compressors οταν μεγαλωσουν θα τυφλωθουν.... ;D

 

...αν μπορω τους αποφευγω γιατι ειναι οπλα μαζικης (ή μουσικης) καταστροφης.

 

Το φαινομενο που περιγραφεις ειναι το upward compression και επιτυγχανεται οπως περιεγραψα (και νομιζω το ιδιο και ο harry) προηγουμενως (με παραλληλο σημα).

Οι κορυφες απλα ανεβαινουν λογω προσθεσης (κατα το summing).

 

Δυστυχως ή ευτυχως αυτα τα προβληματα λυθηκαν εδω και δεκαδες χρονια...οταν υπαρχει μουσικο προβλημα παμε πισω στην μουσικη και το διορθωνουμε (οτι και να κανουμε εμεις στα studio μας δεν μπορει να οδηγησει στο απολυτα τελειο)

 

Τελος αν θελεις διαφορετικo compression,  σε διαφορετικα σημεια του κομματιου, τοτε καλα θα κανεις να χρησιμοποιησεις αυτοματισμο στον iδιο τον compressor.

Kαι αν δεν εισαι σιγουρος για αυτα που κανεις και το project ειναι υψηλου προφιλ τοτε ισως να χρειαστεις και την βοηθεια καποιου ειδικου σε καποιο studio (το παραπανω απλα ξεχνα το αν μιλαμε απλα για το χομπι σου).

 

Ασχετο αλλα....

Nα σου δωσω και τα συγχαρητηρια μου καθως εισαι ο πρωτος που μιλαει για δυναμικη επεξεργασια και αναφερει τα 2 ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ πραγματα ...το  attack και το release.

 

 

Τα αυτια ακουν καλυτερα απο τα ματια

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι είναι Multiband limiter, με πολλά χαρίσματα που τον κάνουν να ανταποκρίνεται εξαιρετικά και ως multiband compressor. Βασικά αυτό χρησιμοποιώ μόνιμα, ως τελευταίο plugin για το τελικό Leveling και limiting του master, αποφεύγοντας την χρήση και ενός master compressor. Πράγματι και εγώ μόνο το OZONE έχω να προτείνω, στην λογική compressor + limiter, αλλά μιά δοκιμή και με τον L3, μπορεί να αποβεί χρήσιμη.

 

Θαυμασια..

 

Βλέπω οτι ειναι linear phase... αν και κολλημενος κατα των multiband... αν βρεθω σε στουντιο που το εχει θα  κανω καποια δοκιμη.

ερωτησεις  1.εχει επιλογη ratio?(ωστε να λειτουργει ως compressor)?

              2. Eιναι μονο lookahead ή μπορω να δωσω και αλλες τιμες στο attack?

              3.πιστευεις οτι ως επενδυση θα μου επιστρεψει χρηματα? Ειναι αρκετα ακριβος και δεδομενου οτι δεν εχω νιωσει ποτε την αναγκη για  multiband επεξεργασια μου φαινεται οτι δεν θα τον χρησιμοποιω πολυ. (να σου πω ακομα οτι γενικα δεν κυνηγω την ενταση/RMS)

 

Τα αυτια ακουν καλυτερα απο τα ματια

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

http://www.waves.com/Content.aspx?id=255

 

Πες τον έχω συνηθίσει, πες μου αρέσει, εγώ δεν το αλλάζω εύκολα. Μου λύνει τα χέρια. Και σου πετάει τα db επάνω στα ουράνια άμα θες, χωρίς να το πάρεις μυρωδιά. Με το priority ουσιαστικά ρυθμίσεις κάτι σαν ratio, (πόσο θα "κομπρεσσάρεται" η κάθε περιοχή σε σχέση με τις άλλες), και με το gain και το release στην κάθε περιοχή, καθορίζεις εύκολα τι θα γίνει summing για το master section το οποίο έχει αυτόματο make up gain συνδεδεμένο με το κεντρικό thresshold. Το master section είναι ουσιαστικά ένα σκέτο ultra maximizer plug in της waves. Είναι μόνο lookahead. Αν θέλεις να τον ψάξεις πιο αναλυτικά να σου στείλω manual σε pdf

'Ολα είναι ατμός...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Αν υποθέσουμε πως το θέμα μας είναι το κατά πόσο μπορεί κάποιος να "επαναφέρει", αποκαταστήσει την "χαμένη" δυναμική κίνηση ενός ολοκληρωμένου (σε ότι αφορά το μιξ - 2trk δηλαδή) κομματιού στα επιθυμητά επίπεδα μέσω δυναμικής επεξεργασίας, τότε προσωπικά θεωρώ πως κάτι τέτοιο είναι μάλλον ανέφικτο.....ή καλύτερα μάλλον μάταιο... μάταιο με την έννοια ότι πιθανότατα τα ωφέλη από την όλη διεργασία δεν αντισταθμίζουν τα νέα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν (ειδικά σε μια πυκνή, crowded μίξημε πολλά όργανα κλπ κλπ).

 

Συμφωνώ απόλυτα με τον bigbassrules...η καλύτερη λύση είναι σίγουρα η επιστροφή στην μίξη και στην ριζική αντιμετώπιση του όποιου προβλήματος. Εκεί πιστεύω ακράδαντα πως είναι εφικτό να επέμβει κανείς δραστικά στην δυναμική κίνηση κακογραμμένων (σε ότι αφορά την δυανμική επεξεργασία κατά το tracking) tracks αλλά και αξιολογήσει τον ρόλο του κάθε συστατικού - οργάνου στην συνολική δομή και "κίνηση" του κομματιού.

 

Συμφωνώ επίσης απόλυτα σε σχέση με την αξία του χειροκίνητου ελέγχου στο συγκεκριμένο θέμα με την μορφή του fader riding.

 

Θα ήθελα να προσθέσω επίσης ότι πολλές φορές οι "ιδιαιτερότητες" κάποιων επεξεργαστών μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση των μικροδυναμικών ενός track (η καλύτερα στην επαναφορά της αίσθησης της "κίνησης") ακόμη και μέσα από την παραδοσιακή συμπίεση.....πχ το "άγριο" και φαινομενικά άκομψο υπεργρήγορο pumping compression μιας συγκεκριμένης οικογένειας FET επεξεργαστών (και σε ένα συγκεκριμένο mode λειτουργίας) μπορεί να δώσει πολύ καλά αποτελέσματα σε ένα υπερσυμπιεσμένο τρακ φωνής (ή και πιο απλά σε ένα φλατ τραγουδισμένο τρακ).

Αντίστοιχα το πολύ γρήγορο ssl style vca compression στα τύμπανα μπορεί να τους δώσει μία παραπάνω αίσθηση κίνησης αλλά και την δυνατότητα να "ξεχωρίσουν" μέσα στο μιξ κλπ κλπ κλπ

 

Αναφέρθηκε (και πάλι από τον bigbassrules  ;)) η τεράστια σημασία της γνωσης του τι κάνουν και πως ανταποκρίνοντε τα ρυθμιστικά attack & release ενός δυναμικού επεξεργαστή (να προσθέσω και την τεράστια σημασία του να γνωρίζουμε το πως ανταποκρίνεται στις εκάστοτε ρυθμίσεις μας ο ΚΑΘΕ επεξεργαστής ανάλογα με την τοπολογία, σχεδίαση, κατάσταση κλπ) αλλά και οι μεγάλες δυνατότητες της παράλληλης επεξεργασίας....

Θα ήθελα να προσθέσω και την τεράστια σημασία του sidechain είτε μιλάμε για τον έλεγχο του επεξεργαστή μέσω κάποιας βοηθητικής εισόδου - σήματος είτε απλά μιλάμε για την ύπαρξη φίλτρων αποκοπής πριν την οδήγηση του gain detection κυκλώματος.

 

Καταλήγωντας (και νιωθωντας κάπως οφτόπικ....έχω την αίσθηση ότι το θέμα είναι μάλλον για ένα μάστερινγκ περιβάλλον ή αν μη τι άλλο για stereo επεξεργασία) θα ήθελα να επαναλάβω πως προσωπικά θεωρώ μάλλον ανέφικτη την συγκεκριμένη επεξεργασία στο τελικό στάδιο (ή καλύτερα πως δεν είναι η πλέον ενδεδειγμένη επιλογή....) αλλά από την άλλη πλευρά θεωρώ τρομερά σημαντικές τις δυνατότητες που δίνουν οιδυναμικοί επεξεργαστές κατά την ηχογράφηση και μίξη όχι μόνο για την συμπίεση και τιθάσευση της δυναμικής περιοχής αλλά και για την διέυρυνση και ανακατασκευή της.

 

:)    

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου