Προς το περιεχόμενο

Χρήση Gate στη μίξη των drums


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Συνήθως χρησιμοποιώ gate στο ταμπούρο και στη μπότα για να εξαλείψω το bleeding, δηλαδή τους ήχους που έχουν ηχογραφηθεί πχ από το μικρόφωνο του ταμπούρου και δεν είναι ταμπούρο (μπότα, τομ κλπ).

Στην περίπτωση που το ταμπούρο έχει ghost notes που είναι χαμηλότερες σε ένταση από το bleeding τι κάνουμε; Έχω σκεφτεί δύο εναλλακτικές: 1. Τις καίμε και αφήνουμε να ακουστούν από τα overheads ή 2. δε βάζουμε gate.

Τα φώτα σας  ;D

www.myspace.com/kostasbasdanis

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 20
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

μη βαζεις gate για να εξαλείψεις το bleeding,ειναι 80s καρεκλια και χαλαει τον οργανικο ηχο των τυμπανων. ;)

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Μια καλή τακτική (και από την στιγμή που μιλάμε για μίξη σε ψηφιακό περιβάλλον) είναι να κάνεις μία κόπια του snare track σε ένα άλλο, νέο κανάλι στο οποίο (και από την στιγμή που αποσκοπείς σε μια συγκεριμένη επεξεργασία - ηχόχρωμα για τα βασικά snare hits) θα χρησιμοποιήσεις gate ώστε να κρατήσεις μόνο τα χτυπήματα που θέλεις ώστε να τα επεξεργαστείς όπως θέλεις , ανεπηρέαστος από το bleed των άλλων κομματιών του σετ (πχ ένα "σκληρό" και γρήγορο slapping parallel compression που θα δώσει αυτή την edgy χροιά στο snare, το οποίο όμως μπορεί να αποβεί μοιραίο χωρίς την ύπαρξη του gate και με έντονο bleed από το hihat για παράδειγμα) ενώ παράλληλα να διατηρήσεις και τον οργανικό ήχο του σετ (όπως πολύ σωστά είπε και ο SF) αναμειγνύωντας αυτό το track με το αρχικό.....μάλιστα μπορείς (αν πχ υπάρχουν πολλά ghost notes που θέλεις να τονιστούν παραπάνω αλλά χωρίς να αλοιώνουν και την υπάρχουσα αναλογία φυσικού και επεξεργασμένου snare) να πειραματιστείς με το upward expansion μέσω ενός διακριτικού compression στο original (αρχικό) track ώστε να αναδείξεις το χαμηλότερο σε ένταση μέρος της πληροφορίας του track χωρίς όμως ουσιαστικά να αλοιώνεις τις κορυφές.

 

Στην συνέχεια μπορείς να "δέσεις" τα 2 tracks είτε μέσω ch. linking είτε στέλνωντας τα σε ένα νέο bus - group, ωστέ να μπορείς να συνεχίσεις την μίξη αντιμετωπίζωντας τα σαν ένα track χωρίς να κινδυνεύεις να αλοιώσεις την επιθυμητή μεταξύ τους αναλογία (αλλά βέβαια να κάνεις πιο εύκολη την πιθανή χρήση automation κλπ)

 

Απο εκεί και πέρα υπάρχουν και πολλοί τρόποι να βελτιώσεις την λειτουργία ενός gate ώστε να "ακούγεται" πιο φυσικό και λιγώτερο 80's αλλά αυτά άλλη φορά  ;)

 

my 2 (european) cents

 

:)

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ωραίο tip από τον chief live sound engineer των Metallica για τα gates του Urlich:

 

http://www.tcelectronic.com/user_stories.asp?AjrDcmntId=8530

 

When asked if he feels pride about adding such a distinctive sound to the drums, Big Mick is quick to say no. ‘It was a problem and we just resolved it. Same thing with the toms. The tom gates would keep opening every time Lars hit the cymbals near to them, you’d get that psst psst because it would spike the threshold on the gate and to get them to stay closed was next to impossible. So what we used to do, is use this D-drum 2 machine, because Lars would beat the snare into submission in about 30 seconds, so I started to run a sample snare of the D-Drum just to help out, but that didn’t really work, there was always a delay and it just sounded weird. But it did come with these very small Fishmann piezo-electric triggers. I was looking at one of those one day and thought ‘If I plug this in on a key input on a noise gate, is that going to make the gate work?’ So I plugged it in, flicked it and the gate worked!. Once it’s taped to the shell of the drum, if you so much as tap the rim, the gate opens, but you can also fire the biggest noise at it and the gate would never open if you don’t want it to. For years everyone thought we were using triggers, but it’s just to operate the noise gates.’

 

And my XL8 allows me to do this as well, I just plug it into the splitter and call up a menu on the key inputs on the gates and select a mic input to do the trigger for the gate. So that is another example of things being born out of necessity. I’ve turned a few people on to it, Eddie Mapp does it with Evanescence.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

.....μάλιστα μπορείς (αν πχ υπάρχουν πολλά ghost notes που θέλεις να τονιστούν παραπάνω αλλά χωρίς να αλοιώνουν και την υπάρχουσα αναλογία φυσικού και επεξεργασμένου snare) να πειραματιστείς με το upward expansion μέσω ενός διακριτικού compression στο original (αρχικό) track ώστε να αναδείξεις το χαμηλότερο σε ένταση μέρος της πληροφορίας του track χωρίς όμως ουσιαστικά να αλοιώνεις τις κορυφές..

 

Nικόδημε νομίζω ότι αυτό που εννοείς είναι upward compression(?)..(ωραία ιδέα παρεπιπτόντως)

 

Όσο αφορά τη γνώμη μου για τα drum gates, δεν τα χρησιμοποιώ καθόλου γιατί όταν είναι ανοιχτά και παίζει και άλλο τύμπανο παράλληλα, ακούγεται περίεργος και διαφορετικός ο ήχος του άλλου τυμπάνου γιατί εκείνη τη στιγμή το ακούς και από άλλο μικρόφωνο ξαφνικά (το μικρόφωνο στο οποίο έχεις συνδεδεμένο το gate) οπότε προτιμώ να φτιάχνω ένα καλό balance μεταξύ των τυμπάνων και να πορεύομαι με αυτό.

Όταν βέβαια χρειάζονται power toms με τεράστιο όγκο (μη φυσικό), τότε μάλλον τα gates χρειάζονται αλλά και εκεί μπορεί να είναι δίκοπο μαχαίρι αν υπάρχουν flams με το ταμπούρο.

Νομίζω ότι αν η ηχογράφηση είναι προσεγμένη τονικά και ισοφασική, τότε το bleed είναι προς όφελος της τελικής χροιάς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Nικόδημε νομίζω ότι αυτό που εννοείς είναι downward compression(?)..(ωραία ιδέα παρεπιπτόντως)

 

 

....αν και ΟΛΑ αυτά εμπίπτουν στην έννοια του compression ή καλύτερα στην λειτουργία ενός levelling amplifier αυτό που εννοώ είναι ένα expander που λειτουργεί αντίστροφα από το σύνηθες....δηλαδή προς τα επάνω  :)

 

Έτσι έχουμε ουσιαστικά ένα compressor που δουλεύει αντίστροφα....όταν η ένταση της ηχητικής πληροφορίας πέφτει κάτω από το ορισμένο από εμάς threshold τότε αυτόματα ενισχύεται ανάλογα με το ratio που έχουμε θέσει (και φυσικά με τον αντίστοιχο χρόνο αντίδρασης κλπ κλπ).

 

Το αποτέλεσμα ως "εικόνα" μοιάζει με το κλασσικό compression (με την έννοια του περιορισμού της δυναμικής περιοχής και συνεπώς την μείωση της διαφοράς ανάμεσα στα peaks & dips του σήματος) εντούτοις το αισθητικό αποτέλεσμα είναι πολύ διαφορετικό γιατί σε αυτήτην περίπτωση οι κορυφές παραμένουν ανέπαφες από  ακουστά artifacts (επιθυμητα ή όχι) της συμπίεσης σε αντίθεση με τα χαμηλώτερα σε ένταση σημεία τα οποία γίνονται πιο αισθητά,δίνωντας και την αίσθηση της "ζωηράδας" σε ένα ίσως φλατ περιεχόμενο...

 

 

 

Έχω βέβαια την εντύπωση πως σε αυτό αναφέρεσαι και εσύ ως downward compression (το οποίο τουλάχιστον όπως το καταλαβαίνω εγώ είναι το κλασσικό compression), αλλά anyway  :)  .....

 

αααα τώρα είδα ότι το έκανες "upward compression" ....ναι, υποθέτω ότι μιλάμε για το ίδο πράγμα, αν και ως όρος το upward compression δεν στέκει και πολύ (δεν υπάρχει κάποια συμπίεση με την έννοια της μείωσης)...γι'αυτό και πολλοί το ονομάζουν upward expansion  :)

 

 

 

 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όλο με μπερδεύουν αυτά τα downwards και upwards ;D

 

Nικόδημέ μου από ότι είμαι σε θέση να γνωρίζω, αυτό που περιγράφεις είναι upward compression, δηλαδή το σήμα που υπάρχει κάτω από το thresold συμπιέζεται (τα χαμηλής στάθμης σήματα συμπιέζονται προς το Thresold δηλαδή προς τα πάνω, άρα δυναμώνουν σε ένταση) και φυσικά το σήμα πάνω από το thresold μένει ανεπηρέαστο, γενικά δηλαδή είναι αυτό που προτείνεις.

Το upward expansion όμως κάνει άλλο πράγμα: αφήνει ανεπηρέαστο το σήμα κάτω από το thresold και κάνει expansion στο σήμα πάνω από το thresold.

Aν κατάλαβα κάτι λάθος διόρθωσέ με...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

...μπερδεύτηκα και εγώ τώρα  ;D ;D ;D ;D

 

μπορεί να είναι ακριβώς όπως τα λές haryy.....εγώ πάντως με αυτή την έννοια το χρησιμοποιώ ώς όρο και με δεδομένο ότι είναι το αντίστροφο του downward expander....

 

δεν μπορώ να καταλάβω την λογική ενός upward expander έτσι όπως το λες (και πιθανότατα έτσι να είναι όπως τα λες.....) ουσιαστικά είναι ένα κανονικό expander με make up gain στην έξοδο....ή τουλάχιστον κάπως έτσι θα είναι το αισθητικό αποτέλεσμα... ::) :-\

 

πάντως στο συγκεριμένο θέμα μιλάμε για το ίδιο πράγμα  :)

 

 

.

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

H "λογική" πίσω από τη χρήση ενός upward expander είναι να αναδημιουργήσει (όσο είναι αυτό δυνατόν βέβαια) τα χαμένα transients από hypercompression δηλαδή να προσπαθήσει να αποκαταστήσει τις μικροδυναμικές του σήματος πάνω από το thresold χωρίς να κάνει expansion σε όλο το σήμα.

Αν πετύχει, τότε επαναδημιουργούνται τα transients και δεν χάνεται το "σώμα" του overall compression, δεν ξεφουσκώνει το σήμα (με τη ανάλογα σωστή τοποθέτηση του thresold βέβαια, εννοώντας αρκετά ψηλά).

Πάντως εκτός από ακαδημαϊκούς λόγους, δεν έχω χρησιμοποιήσει upward expansion ποτέ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...