Προς το περιεχόμενο

Μαθηματα Φωνητικης


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Με εκνευρίζουν αφάνταστα οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τα forum μόνο για να προωθήσουν την όχι και τόσο ακμάζουσα επαγγελματική τους ζωή.  Ιδίως όταν τα σχόλιά τους δεν προσφέρουν τίποτα στη συζήτηση όπως το βίντεο που ανέβασες για παράδειγμα.

 

Φίλες Σπυρίδων, πρώτον και κύριον το να μπορείς να κάνεις Slides δεν σημαίνει καθόλου πως μπορείς να τραγουδίσεις, πόσο μάλλον να διδάξεις φωνή.

Το slide σου, λυπάμαι αλλά δεν είναι 4 οκτάβες πρώτον και κύριον.   

 

    +1000

 

 

στο blog του μπηκες να γελασεις? Μικροφωνα απο δω,μικροφωνα απο κει.... κατα τα αλλα "δωσε φωνη στη ψυχη σου...." εγω μαλλον θα το λεγα " δωστε μικροφωνα στα ψωνια...."

 

 

και ναι, 3-4 οκταβες.... ελαχιστοι ανθρωποι μπορουν να φτασουν τις 3 αληθινες οκταβες, και δεν εννοω τσιριδα λες και σε βιαζουνε αλλα ΤΡΑΓΟΥΔΙ.... αλλα κατα τα αλλα "ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ" και το Ελληνικο κατεστημενο μας φαγανε.... μια χαρα καθηγητες εχουμε στην Ελλαδα αν σ΄ενδιαφερει το τραγουδι κι οχι η ματαιοδοξια!

.... Λεει ελα ντε και το ντε ερχεται

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 30
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Διαβάζωντας το θέμα, δεν μπόρεσα να αντισταθώ στον πειρασμό να ρωτήσω, και ζητώντας συγνώμη απο τον φίλο που το ξεκίνησε, αλλά χρόνια τώρα έχω την απορία.

Πρώτον είμαι 50 ετών (πού πάς ρε γέρο, θα πούν κάποιοι). Στα νιάτα μου, και ακόμα έως ένα σημείο θα έλεγα, είχα/έχω καλή φωνή.νότα, ηχόχρωμα, εύρος. Τότε έβγαζα με σχετική άνεση, Zeppelin,Deep purple,Kansas,White snake. Πάντα ασχολιόμουν ερασιτεχνικά χωρίς να έχω κάνει ούτε ένα μάθημα φωνητικής. Ολοι αναφερόντουσαν στην πολλή καλή φωνή μου, ακόμα και τώρα όταν σπάνια τραγουδάω, με ρωτούν γιατί δεν το ακολούθησα, ενώ υπήρχαν κάποιες ευκαιρίες (μήν το αναλύσω αυτό). Τώρα έχει μείνει το γαμώτο.

Και μία απορία. Εάν παρακολουθούσα μαθήματα φωνητικής τώρα που έχω, εκ τον πραγμάτων χάσει εύρος, θα μπορούσα να βελτιώσω πράγματα στην φωνή μου?

Ετσι για την δική μου ικανοποίηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Στα νιάτα μου, και ακόμα έως ένα σημείο θα έλεγα, είχα/έχω καλή φωνή.νότα, ηχόχρωμα, εύρος. Τότε έβγαζα με σχετική άνεση, Zeppelin,Deep purple,Kansas,White snake.

 

Πάντα ασχολιόμουν ερασιτεχνικά χωρίς να έχω κάνει ούτε ένα μάθημα φωνητικής.

Και μία απορία.

 

Εάν παρακολουθούσα μαθήματα φωνητικής τώρα που έχω, εκ τον πραγμάτων χάσει εύρος, θα μπορούσα να βελτιώσω πράγματα στην φωνή μου?

Ετσι για την δική μου ικανοποίηση.

 

Κώστα, αφού το έχεις και αφού το πονάς και αφού το γουστάρεις και αφού σου λείπει.... ε τότε πρέπει να κάνεις κάτι για το τραγούδι.   

 

Αυτές οι νότες που χτυπά ο  Robert Plant στο τέλος του Stairway to Heaven (and as we wind on down the road... our shadows taller than our soul... ktl) με έχουν προβληματίσει και με έχουν στοιχειώσει πάρα πολλά χρόνια...

 

Οπότε εάν είχες του Led Zep, έχεις τον σεβασμό μου.  Μεγαλώνοντας βέβαια άρχισαν να μου αρέσουν περισσότερο οι όχι και τόσο τσιριχτές ανδρικές φωνές, αλλά και πάλι θαυμάζω την ικανότητα.

 

Λοιπόν το τι συμβαίνει με την περίπτωσή σου μπορεί να είναι περίπλοκο. Εύρος χάνεται με την ηλικία, με την μή εξάσκηση αλλά και από παθολογικούς παράγοντες, και από συνήθειες επιβαρυντικές, πχ τσιγάρα, ποτά, ξενύχτια και αγριοφωνάρες μέσα σε μπαρ με δυνατή μουσική.

 

Εγώ όταν πριν από μερικά χρόνια έκανα μία οντισιόν για κάποια Jazz Conservatories στην Ολλαδνία, μου ζητήσα να έχω μαζί μου φωτό από λαρυγκοσκόπιση και διάγνωση ΩΡΛ.  Το θεώρησα πολύ έντιμο, σου λέει ας το δούμε πρωτα παθολογικά το ζήτημα, και μετά το βλέπουμε τεχνικά.

 

Υπάρχουν πολλοί καθηγητές φωνητικής που ισχυρίζονται τα πάντα, πως η τεχνική τους θεραπεύει κάλους μέχρι και οτιδήποτε... Είναι λίγο σαν τους ομοιοπαθητικούς που θεραπεύουν καρκίνους η αναλογία.

 

Δεν είναι όλα τα ζητήματα της φωνής ζητήματα τεχνικής και εκπαίδευσης.

 

Υπάρχει το ζήτημα ΑΥΤΙ (αν δεν ακούμε  καλά πως θα τραγουδίσουμε, οεο), υπάρχει το ζήτημα της καλής λειτουργίας του φωνητικού μηχανισμού (άρα μιλάμε για ΩΡΛ και φωνιάτρους και όχι για δασκάλους μουσικής), υπάρχει το θέμα της ψυχολογίας (μην το υποτιμάμε καθόλου, άρα μιλάμε για μουσικοθεραπευτές και Voice Therapists που δέν έχουμε στην Ελλάδα αλλά λέμε τώρα) και τέλος υπάρχει το θέμα τεχνικής και άρα μιλάμε για καθηγητές φωνής (φωνητική και ορθοφωνία δλδ).

 

Εσύ καλό μου παιδί, από τα γραφόμενά σου, συμπεραίνω πως είσαι ένας από τους τυχερούς ανθρώπους που είσαι τοποθετημένος σωστά από τη φύση σου.  Εφ όσον τότε δεν έκλεινες με αυτά που έκανες, σημαίνει πως αυθόρμητα κάνεις τα σωστά πράγματα.  Ενας καθηγητής φωνητικής μάλλον θα σε χάλαγε παρά θα σε έφτιαχνε. Και ο Plant μάλλον δεν έκανε ποτέ μαθήματα φωνής.

 

Εγώ που είμαι σε εμμονή με την αναζήτηση της σωστής τεχνικής εδώ και χρόνια, και έχω φτάσει στην Αγγλία και ακόμη δεν την έχω βρεί, νομίζω το πιο σοφό πράγμα που χω διαβάσει είναι το εξής:  (θα το γράψω στα αγγλικά γιατί αφού τραγουδούσες αγγλόφωνο ροκ ξέρεις)

 

"One of the problems of teaching rock singers is that rock and pop have given rise to a new bread of feeble singing teachers who do not know enough. Many of them  will tell you that you will never get up to a G (sol) or an A (la) because you re a baritone or a mezzo. [...] I am well over 50, and I can still sing a top C (nto) and a bottom C 3 octaves below. The difference is in the sound, not the range. [...]

The worrying thing is that most singing teachers have learned nothing from the heavy-metal boom of the 70's, 80's and 90's. That  phenomenal development in singing was led by singers, not teachers. They achieved their spectacular results largely by disobeying their teachers, who no doubt continued to wag their fingers, uttering dire warning of the ruin that their charges were inflicting on their voices. "

από το Basic Vocal Workout του Roger Kain. σελίδες 10-11.

 

 

 

 

Αγόρασε ένα φθηνό αρμονιάκι για να σου δίνεις νότες και κάνε ασκήσεις μόνος κάθε μέρα για να ανοίξεις το εύρος σου. Η αγόρασε κάποια μέθοδο που έχει cd play-along με τις ασκήσεις.  H Anne Peckham έχει γράψει μία πολύ καλή μέθοδο "The contemporary singer". Το βιβλίο είναι τεράστιο και έχει τα πάντα. Αλλη λύση είναι το Singing Success του Brett Manning που έχω πει και σε άλλο πόστ. Νομίζω πως καλύτερη δουλειά θα κάνεις μόνος, εφ όσον είσαι αφοσιωμένος παρά με δάσκαλο. Και μην ξεχνάς η Cesaria Evora ήταν 60 νομίζω όταν δισκογραφήθηκε.... Η ηλικία δεν λέει τίποτα.

 

Νομίζω πως το ζήτημα σου είναι απλά πως "σκούριασες". Βρές μια μπάντα, ή άρχισε μια μπάντα, βάλε αγγελία εδώ μέσα στο φόρουμ και θα σου απαντήσουν, και άρχισε να τραγουδάς και αυτό είναι όλο.

 

Μακάρι να ήμουν και εγώ Ελλάδα να σας έρθω να πω κανένα γυναικείο κομμάτι, γιατί μια και είμαι 32, προτιμώ μία μπάντα με γερο-ροκάδες ;)

 

Κράτα με ενήμερη, με ενδιαφέρει η περίπτωση ;P

 

Να είσαι καλά, Τζίνα

“Never give a sword to a man who can't dance.”

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποτέ μου δεν κατάλαβα τι σχέση έχει το εύρος της φωνής με το story telling.

Καθότι, κατά την αυστηρά προσωπική μου άποψη, έχεις μια ιστορία να μας πεις και καλώς ήρθες. Πες την μας όσο πιο όμορφα μπορείς και κάνε μας να την νοιώσουμε.

 

Είμαι και τέτοιος τύπος που να πάρει. Ψιλοβαριέμαι τους singer's singers.

 

Και τι μας λες ρε φίλε; Να μην κάνει κανείς μαθήματα;

Το αντίθετο. Αν μπορείς, θες και πιστεύεις ότι υπάρχει λόγος, ασυζητητί.

Ένας καλός καθηγητής θα σου μάθει ζέσταμα, posture, phrasing, αναπνοές, τοποθετήσεις, (αντε και κάποια τρυκ), θα επισημάνει λάθη και θα προάγει εγγενείς δυνατότητες και άλλα πολλά που οι ειδικοί γνωρίζουν καλύτερα.

 

Είναι αυτή η συνεχής προσπάθεια και σωστή δουλειά που θα σε κάνει να αναπτύξεις την μυική σου μνήμη έτσι ώστε να χρησιμοποιείς αυτόματα τα σωστά φωνητικά "σημεία" με τον σωστό τρόπο την κατάλληλη στιγμή.

 

Κάποιοι το χουν από μόνοι τους, κάποιοι δεν το χουν που να χτυπάνε τις χορδές στο πάτωμα, κάποιοι πρέπει να το δουλέψουν πολύ και άλλοι είναι έτοιμοι με λίγο. Τι να κάνουμε. Δεν είμαστ όλοι ίδιοι (ευτυχώς).

 

Τώρα αν έχεις στη καβάτζα 5-6 οκτάβες μαγκιά σου και καμποηλίκι σου αλλά kateme αν έχεις σωστές και όμορφες τις δυο οκτάβες, είσαι μια χαρά και μπράβο σου, τραγούδα να τη βρούμε.

 

Αλλά όπως λέγαν στο χωριό της μάνας μου "....at the end of the day, it all boils down to the good story telling".

Και εγώ αυτό πιστεύω.

Καλώς ή κακώς.

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχετε καταλαβει βεβαια οτι απαντατε σε ενα Thread που ανοιχτηκε στις 31/12/2009?

 

;D ;D ;D

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχετε καταλαβει βεβαια οτι απαντατε σε ενα Thread που ανοιχτηκε στις 31/12/2009?

Ναι

Και αν σκεφτείς ότι είναι μιάμιση σελίδα και έχει τόσες επισκέψεις, μάλλον ενδιαφέρει πολλούς αναγνώστες.

Αφού "πουλάει" λοιπόν .....  ;D ;D ;D ;D

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οκ... ;D

 

τοτε να το συνεχισουμε ...

 

Ποτέ μου δεν κατάλαβα τι σχέση έχει το εύρος της φωνής με το story telling.

 

ουτε εγω.

 

Τώρα αν έχεις στη καβάτζα 5-6 οκτάβες μαγκιά σου και καμποηλίκι σου αλλά kateme αν έχεις σωστές και όμορφες τις δυο οκτάβες, είσαι μια χαρά και μπράβο σου, τραγούδα να τη βρούμε.

 

Αλλά όπως λέγαν στο χωριό της μάνας μου "....at the end of the day, it all boils down to the good story telling".

Και εγώ αυτό πιστεύω.

Καλώς ή κακώς.

 

+1000

 

φυσικα τα πραγματα αλλαζουν αν δεν λες την ΔΙΚΗ σου ιστορια (δηλ.δικο σου original τραγουδι) αλλα καποιου ΑΛΛΟΥ..

 

Αν θες ας πουμε να πεις ενα τραγουδι της Aretha Franklin,του Kαζαντζιδη,των Purple ή του Marvin Gaye ...εεεεε...και λιγη εκταση την χρειαζεσαι... ;D

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν θες ας πουμε να πεις ενα τραγουδι της Aretha Franklin,του Kαζαντζιδη,των Purple ή του Marvin Gaye ...εεεεε...και λιγη εκταση την χρειαζεσαι... ;D

Μόνο αν θέλεις να τα πεις όπως αυτοί ακριβώς (και δεν θα μπω στη διαδικασία ποιός από αυτούς είχε πόση έκταση και πόση από αυτή χρησιμοποιούσε στα τραγούδια του).

Και το ίδιο θα μπορούσαμε να πούμε για δεκάδες τραγουδιστές της ροκ.

Και της τζαζ.

Όπως αντιστοίχως (άντε πάλι) και αυτούς που δεν είχαν καμία έκταση.

Και τις ίδιες ιστορίες τους που της είπαν κάποιοι που είχαν μεγαλύτερη έκταση.

Αλλά δεν έπεισαν το ίδιο.  ;)

 

Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες.

Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόνο αν θέλεις να τα πεις όπως αυτοί ακριβώς

 

καλα αυτο δεν γινεται ετσι κι αλλοιως που να χτυπας τον απαυτο σου κατω.... ;D

 

καταλαβαινω παντως τι θες να πεις και συμφωνω (με καποιες εξαιρεσεις βεβαια οπου καλυτερα να μην τραγουδαμε ΚΑΘΟΛΟΥ καποια τραγουδια απο καποιους τραγουδιστες μια και ανηκουν στην κατηγορια "αστο καλυτερα παμε κατι αλλο"... ;D)

 

Μια και εχει ενδιαφερον ας δουμε 3 τραγουδια που εχουν γινει γνωστα απο ..εξωφρενικους τραγουδιστες  (οσον αφορα την εκταση και την τεχνικη ) τραγουδισμενα απο εναν παντελως ατεχνο (στα ορια του παραφωνου πολλες φορες) τραγουδιστη.Μια χαρα τη λεει την ιστορια και ας μην εχει εκταση...

 

Tom Jones - Weeping Annaleah

 

 

 

 

 

 

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βεβαια κακα τα ψεμματα αν θες να τραγουδησεις κατι τετοιο..

 

 

Ebru Gündeş - Ölüyorum Kederimden

 

λιιιιγη εκταση και ..αρκετη τεχνικη.. ;D...την θες.... ;D

 

 

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου