odis13 Δημοσιευμένο 28 Δεκεμβρίου 2009 OP Share Δημοσιευμένο 28 Δεκεμβρίου 2009 Να προσθέσω μόνο για τον πυκνωτή που αναφέρεις στο Block A, ότι υπάρχει άλλος ένας στο Block B και λέγεται πυκνωτής σύζευξης ή σήματος πιο απλά. Δεν είναι όμως το μόνο εξάρτημα που "ρυθμίζει" τα πόσα μπάσα περνάνε στον ενισχυτή μας... και δεν εξαρτάται μόνο από τον ίδιο! Αλλά εξαρτάται και από την αντίσταση εισόδου του επόμενου σταδίου. Kαι βεβαια! Οπως ειπωθηκε (και απο εσενα νομιζω) και σε αλλο θεμα, τα πριμα του ενισχυτη εξαρτωνται μεχρι και απο το δευτερευων τυλιγμα του output transformer. Ειπα απλα να το κρατησω απλο και μετα μπορουμε να κανουμε και αλλες τετοιες μικροπροσθηκες, οπως η δικη σου και του alderbody πιο πριν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
myster_maze Δημοσιευμένο 28 Δεκεμβρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 28 Δεκεμβρίου 2009 Και όχι μόνο! ;) Απλά ήθελα να το αναφέρω για αποφυγή παρεξηγήσεων! Μην αρχίσουν να τον αλλάζουν όλοι για να πάρουν περισσότερα μπάσα! ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
alderbody Δημοσιευμένο 28 Δεκεμβρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 28 Δεκεμβρίου 2009 Και όχι μόνο! ;) Απλά ήθελα να το αναφέρω για αποφυγή παρεξηγήσεων! Μην αρχίσουν να τον αλλάζουν όλοι για να πάρουν περισσότερα μπάσα! ;D ...ασε που η "ποιοτητα" των μπασσων εξαρταται και απο την υπαρξη του Tube rectifier. Με εναν SS θα ηταν πιο "σφιχτα", ενω τωρα αναμενουμε ενα πιο "χαλαρο/πλαδαρο" response. αλλα ειπαμε οτι ο od εκανε μια πολυ καλη, καθαρη και απλη εξηγηση. ας μην το παμε ...στα βαθια wood matters Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
odis13 Δημοσιευμένο 28 Δεκεμβρίου 2009 OP Share Δημοσιευμένο 28 Δεκεμβρίου 2009 Μην αρχίσουν να τον αλλάζουν όλοι για να πάρουν περισσότερα μπάσα! ;D Aκριβως! Ειδικα σε τοσο απλα σχεδια, ειναι το λαθος που κανουν ολοι. Οποιος φτιαχνει ενα τετοιο ενισχυτακι, η πρωτη μοντα που σκεφτεται ειναι να αλλαξει τον πυκνωτη σηματος για να παρει παραπανω μπασα και τις πιο πολλες φορες αυτο που παιρνει ειναι...η λασπη του Μισσισιπη! ;D Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Babtua Δημοσιευμένο 28 Δεκεμβρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 28 Δεκεμβρίου 2009 Και αυτό συμβαίνει γιατί συγχέουμε την έννοια "παίρνω παραπάνω μπάσα" (από το όργανο) με το "παίρνω περισσότερες χαμηλές συχνότητες". Για να "πάρεις παραπάνω μπάσα" από το όργανο (και να ακούγεται όμορφο) πρέπει να κάνεις κατάλληλο shaping στις χαμηλές συχνότητες και όχι απλά αύξηση όλων των χαμηλών συχνοτήτων. Αυτό συνήθως βγάζει τη λάσπη που λέγαμε... Πάντως στο συγκεκριμένο σχεδιο, όσο μεγαλύτερο πυκνωτή και να βάλεις στον πρώτο coupling, δεν πρόκειται να δεις αύξηση στα μπάσα. Ήδη το φίλτρο που σχηματίζεται εκεί με το 1M ποτενσιόμετρο έχει συχνότητα αποκοπής στα... 7Hz περίπου, οπότε το μόνο που θα αυξήσεις με μεγαλύτερο πυκνωτή είναι η περιοχή 0-20Hz που δεν υφίσταται έτσι κι αλλιώς ως ακουστική περιοχή... Πειράζοντας το δευτερο coupling capacitor, πειράζεις την περιοχή κάτω από τα 90Hz, άρα και πάλι αχρείαστο (για κιθάρα) - συν το ότι αυξάνεις την πιθανότητα για blocking distortion στην τελική λάμπα. Blocking distortion είναι είδος παραμόρφωσης που προκαλείται από υπερβολικό σήμα (ειδικά χαμηλών συχνοτήτων) στο πλέγμα μιας λυχνίας και, κάπου διάβασα μια πολύ εύστοχη περιγραφή για το πώς ακούγεται (και λέγεται συνήθως): farting out Ένας καλός τρόπος για να αλλάξεις την απόκριση του συστήματος σε μπάσα, είναι η προσθήκη bypass πυκνωτή στην αντίσταση καθόδου των προενισχυτριών (παράλληλα στις αντιστάσεις 1500Ω του σχήματος). Τιμές μερικών μF εως μερικών δεκάδων μF (προφανώς ηλεκτρολυτικοί) θα έχουν καλό αποτέλεσμα και αξίζει να πειραματιστεί κανείς εκεί. Όσον αφορά το voltage rating τους, 25-50 Volt είναι καλά (και πολλά είναι, αλλά καλύτερα να σφάλλεις προς το περισσότερο παρά προς το λιγότερο). Αρβύλες... Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
hw97 Δημοσιευμένο 29 Δεκεμβρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 29 Δεκεμβρίου 2009 μην το προσθεσεις γιατι το ειχα προφθεσει εγω και πηγε η κιθαρα για πεταμα ! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 29 Δεκεμβρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 29 Δεκεμβρίου 2009 Πρόσθεσες bypass πυκνωτή στην αντίσταση καθόδου των προενισχυτριών και δεν σου άρεσε τόσο που πέταξες την κιθάρα ; :o Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Marillion Δημοσιευμένο 29 Δεκεμβρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 29 Δεκεμβρίου 2009 Μπραβο φιλε odis13 , πολυ καλο κ κατατοπιστικο το αρθρο σου!! Oσο για τον bypass πυκνωτη που αναφερθηκε η τον πυκνωτη συζευξης σταδιων (coupling cap) ειναι κ αυτα ενα μερος της συχνοτικης μεταβολης του τονου οπως κ καθε εξαρτημα αλλωστε λιγο η πολυ. Χαρακτηριστικο παραδειγμα ειναι το master volume η ακομα κ το gain η drive k γενικοτερα καθε διαιρετης τασης που λειτουργει σαν φιλτρο αποκοπης υψηλων ( η σε αλλη συνδεσμολογια μαζι με πυκνωτη ,χαμηλων ). Σε πολλα σημεια της διαδρομης του σηματος μπορουν να μπουν τετοια φιλτρα για tone shaping. ( αν κ κατα την ταπεινη μου γνωμη οσο πιο λιτο ειναι το κυκλωμα τοσο πιο pure τονο θα δωσει). Το κειμενο του φιλου odis13 πολυ σωστα βεβαια δεν υπεισερχεται σε τετοιες λεπτομερειες που θα μπερδεψουν αν μη τι αλλο τον αρχαριο μαστροχαλαστη κ θα ξεφυγουν απο τον βασικο στοχο του αρθρου. Ευγε!!! :) :) Lets ...Rock! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
audiokostas Δημοσιευμένο 29 Δεκεμβρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 29 Δεκεμβρίου 2009 αν κ κατα την ταπεινη μου γνωμη οσο πιο λιτο ειναι το κυκλωμα τοσο πιο pure τονο θα δωσει. Αυτή είναι όμως θεωρία περί αναπαραγωγής και όχι πρωτογενούς ηχητικής παραγωγής. Σε αυτήν θές την προσωπικότητα του εκάστοτε ενισχυτή. Ασε που προέρχεται από κάτοχο axe fx. ;D Γιώργη να τα πούμε βρε συ χρονιάρες μέρες. έχω και κάτι να σου δώσω..... ;) Δεν έχουν θόρυβο οι μαγνήτες. Απλά γκρινιάζουν όταν δεν παίζουν. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Marillion Δημοσιευμένο 29 Δεκεμβρίου 2009 Share Δημοσιευμένο 29 Δεκεμβρίου 2009 Αυτή είναι όμως θεωρία περί αναπαραγωγής και όχι πρωτογενούς ηχητικής παραγωγής. Σε αυτήν θές την προσωπικότητα του εκάστοτε ενισχυτή. Ασε που προέρχεται από κάτοχο axe fx. ;D Γιώργη να τα πούμε βρε συ χρονιάρες μέρες. έχω και κάτι να σου δώσω..... ;) H παραγωγη του τονου δεν ερχεται απο τα φιλτρα αποκοπης ( ακομα κ το tone stack ειναι αχρηστο για μενα) αλλα απο την λαμπα φιλε audiokostas. Κ δεν επιδεχομαι ειρωνιες του τυπου '' κατοχο του axe fx'' . >:( >:( Γιατι ακομα κ αυτο το διαβολομηχανημα εχει ρυθμισεις για πυκνωτες μετασχηματιστες bias κλπ κλπ. Α κ ο τσιφτης σου ειναι πολυ digital τελικα αααα κ χρονια πολλα τελος :) :) Lets ...Rock! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες More sharing options...
Προτεινόμενες αναρτήσεις